Mazda Premacy CP FP '00 RED
Hej,
trochę już jestem na forum, a mazdę posiadam od prawie 2 lat, więc chyba czas ją przedstawić
Po Premacy pojechałem razem z moim tatą końcem czerwca 2009 roku – po kilkutygodniowej korespondencji i kilku rozmowach z właścicielem w Niemczech – auto z prywatnych rąk.
Upatrzone, umówione i obejrzane były 2 sztuki po Monachium, a wybrana ta z lepszymi papierami Ach ten segregator kwitów z ASO Mazdy (na wszyściutko) i z badań TÜV
Kupiona z przebiegiem ca. 129000 km –> na tą chwilę ca. 154000 km i leniwie rośnie..
Wybór okazał się chyba trafiony, bo od zakupu oprócz oleju i filtrów nic nadprogramowego nie wymieniałem, ani nie naprawiałem (no łączniki stab. oczywiście tak.. ).
Progi tylne trzeba było tylko lekko blacharsko poprawić – ale na to był rabat od pana Ronalda z Bawarii
Silnik FP – 101 PS
Wyposażenie exclusive – czyli prawie wszystko co mógł mieć Premacy przed liftem:
ABS/TCS, Klima manual, elektryczne.. wszystko , Aluski 15', skórka na wspomaganej kierownicy, światła przeciwmgielne, komputer pokładowy.
Usprawnienia i zmiany za mojej kadencji:
pwp – pikający wspomagacz parkowania, głośniki wysokotonowe Pioneer przy przednich słupkach (radioodtwarzacz z CD Clarion), oraz gałka zmiany biegów OMP – lakierowane drewno (oryginalna pseudo piłka golfowa była dla mnie nie do zniesienia..)
Kilka fotek zatem:
Tu Jeszcze za Niemca..
a tu już szara Polska rzeczywistość..
wiem, wiem.. nieumyty, ale nie ma co zaklinać rzeczywistości – porę mamy jaką mamy, a do tego auto niestety stoi pod blokiem przy nieutwardzonej drodze i wygląda tak przez 90% czasu..
Tuning musi być! (wygląda pewnie kontrowersyjnie, ale doznania są duuużo lepsze niż z oryginałem)
A tu mój crossover gdzieś w Tatrach.. (ten wózek obok tak jak stoi, bez składania wchodzi do bagażnika..)
Edit 05.11.2013:
Kilka fotek wnętrza po ca.190000 km..
W zasadzie to w dwóch miejscach:
tu..
i tu..
można znaleźć faktyczne ślady zużycia.
(kierownicą przyjdzie się zająć – najpóźniej na wiosnę..)
dziękuję za uwagę
Maciek
trochę już jestem na forum, a mazdę posiadam od prawie 2 lat, więc chyba czas ją przedstawić
Po Premacy pojechałem razem z moim tatą końcem czerwca 2009 roku – po kilkutygodniowej korespondencji i kilku rozmowach z właścicielem w Niemczech – auto z prywatnych rąk.
Upatrzone, umówione i obejrzane były 2 sztuki po Monachium, a wybrana ta z lepszymi papierami Ach ten segregator kwitów z ASO Mazdy (na wszyściutko) i z badań TÜV
Kupiona z przebiegiem ca. 129000 km –> na tą chwilę ca. 154000 km i leniwie rośnie..
Wybór okazał się chyba trafiony, bo od zakupu oprócz oleju i filtrów nic nadprogramowego nie wymieniałem, ani nie naprawiałem (no łączniki stab. oczywiście tak.. ).
Progi tylne trzeba było tylko lekko blacharsko poprawić – ale na to był rabat od pana Ronalda z Bawarii
Silnik FP – 101 PS
Wyposażenie exclusive – czyli prawie wszystko co mógł mieć Premacy przed liftem:
ABS/TCS, Klima manual, elektryczne.. wszystko , Aluski 15', skórka na wspomaganej kierownicy, światła przeciwmgielne, komputer pokładowy.
Usprawnienia i zmiany za mojej kadencji:
pwp – pikający wspomagacz parkowania, głośniki wysokotonowe Pioneer przy przednich słupkach (radioodtwarzacz z CD Clarion), oraz gałka zmiany biegów OMP – lakierowane drewno (oryginalna pseudo piłka golfowa była dla mnie nie do zniesienia..)
Kilka fotek zatem:
Tu Jeszcze za Niemca..
a tu już szara Polska rzeczywistość..
wiem, wiem.. nieumyty, ale nie ma co zaklinać rzeczywistości – porę mamy jaką mamy, a do tego auto niestety stoi pod blokiem przy nieutwardzonej drodze i wygląda tak przez 90% czasu..
Tuning musi być! (wygląda pewnie kontrowersyjnie, ale doznania są duuużo lepsze niż z oryginałem)
A tu mój crossover gdzieś w Tatrach.. (ten wózek obok tak jak stoi, bez składania wchodzi do bagażnika..)
Edit 05.11.2013:
Kilka fotek wnętrza po ca.190000 km..
W zasadzie to w dwóch miejscach:
tu..
i tu..
można znaleźć faktyczne ślady zużycia.
(kierownicą przyjdzie się zająć – najpóźniej na wiosnę..)
dziękuję za uwagę
Maciek
Ostatnio edytowano 20 sty 2014, 16:00 przez McMan, łącznie edytowano 7 razy
Badyl napisał(a):Na glebę ją!
Jasne.. zaraz po tym, jak w Polsce powstanie gęsta sieć bezpłatnych autostrad..
Na początek może jakieś ciekawsze felgi wymyślę niż fabryka.. nie powiem, Twoje momo inspirują
ps. podmieniłem zdjęcia w 1. poście, bo te poprzednie takie jakieś..
No z glebą żart ładny kolorek, a gdyby ją doposażyć w pakiet sportive i przyciemnić szybki – byłby istny mniód
- Od: 11 cze 2007, 15:28
- Posty: 1650
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003
fastryga napisał(a):eeekstra kolor, aż miło popatrzeć.
Fajnie, że Ci się podoba..
Osobiście wolałbym jakiś ciemniejszy, w metallicu, ale ten też jest OK i.. przynajmniej ułatwia zlokalizowanie auta na parkingu pod marketem
pzdr
Piszesz że "full elektryka"... a lusterka masz składane elektrycznie czy ręcznie?
-
sokoli_majster
a ja wiem czy wogóle były elektrycznie składane? pytam bo autor tematu napisał że elektryczne ma wszystko
-
sokoli_majster
fajne auto, i zdięcia z humorem , fajnie , fajnie
zakup auta podobnie jak u mnie na obczyźnie
zakup auta podobnie jak u mnie na obczyźnie
Hej,
ostatnio szarpnąłem się na mały prezent dla Mazdy – chip
zestaw do montażu:
Po podpięciu wszystko działa – zdecydowana poprawa..
..przybyły.. z dwie gwiazdki w NCAP
Mocy i tak ma wystarczająco :
z pozdrowieniami dla kolegi Kryształa..
(który w decydującej rozgrywce zachował więcej zimnej krwi.. )
Dodatkowo przeprowadziłem czyszczenie przepustnicy preparatem Holtsa (dość powierzchownie) i efekt też – pedał gazu chodzi teraz bez oporu na zimno, a dodatkowo nie ma już skoku obrotów pod 3000 rpm przy porannym odpalaniu (ładnie się stabilizuje w okolicach 1800).
PS1> fotka dzięki uprzejmości kolegi Rascala
PS2> wiem, że na forum lansuje się odcięcie PODS'a, ale chyba jeszcze nikt nie miał odwagi przetestować, czy poduchy odpalą po tej operacji – zainwestowałem więc 115 PLN w emulator.
ostatnio szarpnąłem się na mały prezent dla Mazdy – chip
zestaw do montażu:
Po podpięciu wszystko działa – zdecydowana poprawa..
..przybyły.. z dwie gwiazdki w NCAP
Mocy i tak ma wystarczająco :
z pozdrowieniami dla kolegi Kryształa..
(który w decydującej rozgrywce zachował więcej zimnej krwi.. )
Dodatkowo przeprowadziłem czyszczenie przepustnicy preparatem Holtsa (dość powierzchownie) i efekt też – pedał gazu chodzi teraz bez oporu na zimno, a dodatkowo nie ma już skoku obrotów pod 3000 rpm przy porannym odpalaniu (ładnie się stabilizuje w okolicach 1800).
PS1> fotka dzięki uprzejmości kolegi Rascala
PS2> wiem, że na forum lansuje się odcięcie PODS'a, ale chyba jeszcze nikt nie miał odwagi przetestować, czy poduchy odpalą po tej operacji – zainwestowałem więc 115 PLN w emulator.
A co dokładnie założyłeś i po co? masz jakieś nietypowe fotele bez bocznych poduszek i ten chip oszukuje czujnik poduszek czy jak?
-
sokoli_majster
Aa.. sorki. Ostatnio tyle wątków o tym czytałem, że wydawało mi się to dość oczywiste..
Dopadła mnie dość popularna przypadłość w Mazdach z okolic 2000 roku – wyskakiwał mi często błąd poduszek na desce rozdzielczej, gdy ktoś usiadł na fotelu pasażera – uszkodzona mata wykrywająca zajętość prawego fotela (system SRS nie działa w ogóle po wykryciu tego błędu).
Kupno nowej maty jest raczej nieopłacalne, więc postanowiłem zastąpić ją emulatorem – minus jest taki, ze teraz wszystkie poduszki są uzbrojone, niezależnie, czy ktoś siedzi na prawym fotelu, czy nie (oczywiście emulator z opcją fotel pusty, bądź z zamontowanym fotelikiem dziecięcym też jest dostępny..).
pzdr
Dopadła mnie dość popularna przypadłość w Mazdach z okolic 2000 roku – wyskakiwał mi często błąd poduszek na desce rozdzielczej, gdy ktoś usiadł na fotelu pasażera – uszkodzona mata wykrywająca zajętość prawego fotela (system SRS nie działa w ogóle po wykryciu tego błędu).
Kupno nowej maty jest raczej nieopłacalne, więc postanowiłem zastąpić ją emulatorem – minus jest taki, ze teraz wszystkie poduszki są uzbrojone, niezależnie, czy ktoś siedzi na prawym fotelu, czy nie (oczywiście emulator z opcją fotel pusty, bądź z zamontowanym fotelikiem dziecięcym też jest dostępny..).
pzdr
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości