Mazda 323F BG BP '93

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Paweł » 27 mar 2011, 02:50

Jacek176 napisał(a):W dalszym ciągu zastanwiam się nad tymi wlotami.

A co daje taki wlot'o'wylot?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Jacek176 » 27 mar 2011, 09:24

check. napisał(a):znajomy w crx ma takie oponki i kleją tak średnio, zdaje się,że nawet słabiej od toyo t1r
No, to przyznam, pierwsza taka opinia jaką czytam. Do tej pory na wszystkich forach czytałam, że Parada jest o niebo lepsza od T1R.

tco_tm napisał(a):A co daje taki wlot'o'wylot?
Chodzi o to żeby gorące powietrze spod maski miało którędy wylatywać. W tej chwili wpada przez zderzak, przelatuje przez chłodnicę, ogrzewa się i potem kisi sie pod maską. Takie wyloty powodują lepszy przepływ.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Gib » 27 mar 2011, 10:37

T1R nie miały przypadkiem miękkiej ścianki? Może dlatego Parada jest lepsza, co wcale dla mistrza prostej nie musi być zaletą wielką.
Wyloty można zrobić, można podnieść maskę na zawiasach i będzie podobnie, dodatkowo ogrzeje przednią szybę.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Jacek176 » 27 mar 2011, 11:22

Kurde, już chyba ze 2 miesiące wcześniej próbowałem zdobyć porady na różnych forach, jaką oponę wybrać i w sumie żadnej konkretnej wskazówki nie otrzymałem. Najwięcej osób jednak doradzało Yokohame. teraz jak kupiłem to pewnie zleci sie tysiąc doradców mówiących że to badziewie <lol>
Co do podnoszenia maski to też nad tym myślę ale chyba będzie to głupio wyglądało bo maska nie będzie się zgrywała z błotnikami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Adamos » 27 mar 2011, 12:08

Może i nie będzie się zgrywała ale z dwojga złego to chyba lepsze niż takie wloty. Poza tym cięcie blach to kolejne miejsce gdzie może pojawić się rdza. Nie osłabi to karoserii?
Jak wloty/wyloty były by pod kolor to może nie byłoby to tak tragiczne ale tak czy siak szukałbym innej opcji :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2008, 10:03
Posty: 2280 (4/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Ford Focus C-MAX mk1

Postprzez Paweł » 27 mar 2011, 13:26

Jacek176 napisał(a):Chodzi o to żeby gorące powietrze spod maski miało którędy wylatywać. W tej chwili wpada przez zderzak, przelatuje przez chłodnicę, ogrzewa się i potem kisi sie pod maską. Takie wyloty powodują lepszy przepływ.

Ciekawy diagram, mogący podpowiedzieć, gdzie najlepiej umieścić otwory wylotowe:

Obrazek
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Gib » 27 mar 2011, 23:39

Na łączeniu dachu i przedniej szyby?
Jednak wynika z niego że podniesienie maski nic nie da po to strefa nadciśnienia.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez brii » 28 mar 2011, 08:26

Też o tym kiedyś czytałem – zrobienie wylotów na podszybiu często pogarsza odprowadzanie ciepła z komory spalania...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez brii » 28 mar 2011, 08:26

brii napisał(a):Też o tym kiedyś czytałem – zrobienie wylotów na podszybiu pogarsza odprowadzanie ciepła z komory spalania...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez piwo » 28 mar 2011, 10:19

fajny rysunek.moj nosek z dziura widac najlepsze rozwiazanie :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Jacek176 » 30 mar 2011, 21:59

No w niedzielę zostawiam już auto u blacharza/lakiernika, który podjął się przywrócić Madzię do normalnego stanu.
Muszę cyknąć jej pamiątkowe fotki wcześniej ale tutaj chyba ich nie umieszczę bo wstyd, że ją doprowadziłem do takiej ruiny przez rok <zawstydzony>
Z wylotów raczej zrezygnuję. Nie chce mi się kombinować. Poza tym nic mi się nie podoba i nie mogę się zdecydować na wzor i kształt. Może faktycznie wywalę tylko uszczelkę z podszybia i uniosę trochę na zawiasach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez luki_92_92 » 30 mar 2011, 22:55

Wg obrazka na górze takie rozwiązanie nic ci nie da więc szkoda czasu

brii napisał(a):Też o tym kiedyś czytałem – zrobienie wylotów na podszybiu często pogarsza odprowadzanie ciepła z komory spalania...


Ja bym jednak proponował wloty z GTR polakierowane pod kolor nadwozia, wg mnie najfajniej pasują do BG

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Jacek176 » 1 maja 2011, 20:32

Madzia odebrana od lakiernika. Na szybko cyknąłem jej parę fotek przed domem.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Malowana była cała buda. Robota nie jest idealna ale za takie pieniądze jakie zapłaciłem nie mozna marudzić. Nawet nie będę mówił ile bo i tak mi nikt nie uwierzy ;)
Niestety zapomniałem zrobić fotki przed oddaniem do zakładu i nie mam pamiątki w jak tragicznym stanie była.
Teraz jeszcze przydałaby się regeneracja felg oraz piaskowanie i lakierowanie proszkowe zacisków hamulcowych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez michaelB » 1 maja 2011, 22:31

Jacek176 napisał(a):Robota nie jest idealna

Ale wygląda <spoko> Mnie się bardzo podoba, przeżywa drugą młodość.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:29
Posty: 321 (0/1)
Skąd: Opole
Auto: Mx3 1,6 16V->1,8 BP(DOHC) Turbo

Postprzez Jacek176 » 3 maja 2011, 10:41

Wczoraj byłem na przeglądzie i dowiedziałem się, że mam nie przepisowy zderzak. Podobno jest jakiś przepis mówiący, że minimalny prześwit to 15cm a mój zderzak w najniższym punkcie jest tylko 11cm nad ziemią.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 3 maja 2011, 11:04

moj serryjny speedster ma 14cm.a na pewno ferrari ma duzo nizej.nie sadze ze jest przepis taki.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez jackkpl » 5 maja 2011, 12:02

Ladny lakier. Zeby jeszcze mazda jechala, to bedzie git :P. Rob panie glowice i kolektor, pozniej strojenie,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 10 maja 2011, 12:53

Trochę "stickers tuningu" :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wiem, że ten ostatni sticker jest stworzony z myslą o hondowskich silnikach (na rysunku rozrząd z drugiej strony) ale pobał mi się tekst, zwłaszcza ostatnie zdanie. Będą mógł pokazywać go żonie jak będzie marudzić w trakcie jazdy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez michaelB » 10 maja 2011, 18:52

Dobre te naklejki, zwłaszcza ostatnia :) chociaż u mnie tej pierwszej na pewno nie będzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:29
Posty: 321 (0/1)
Skąd: Opole
Auto: Mx3 1,6 16V->1,8 BP(DOHC) Turbo

Postprzez piwo » 10 maja 2011, 21:35

hehehe.niezle.so shut up.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy