Zwiększanie mocy za pomocą cewki i oporników (Diesel)
zostawcie opornik i myślcie jak w RF4F zwiększyć ciśnienie turbo bo w tym jest problem. 
Neonixos666 napisał(a):myślcie jak w RF4F zwiększyć ciśnienie turbo
Ja mam RF2A więc musiałbyś swój zostawić na testy na 1 dzień, oczywiście z pełnym bakiem
dobrze macie z tymi turbinami starymi bo założyłbym MBC i po krzyku a tu trza kombinować.
Możesz spróbować zmniejszyć średnicę wężyka (zacisnąć go) wtedy będzie mniejsze podciśnienie lub trochę później, albo wykorzystać jakiś zaworek podciśnienia (solenoid vacuum) do regulacji.
zacisnąć nie mogę bo podciśnienie jest pożądane tylko chodzi o to żeby później zawór je odocinał
Podciśnienie pojawia się w momencie zbyt dużego podciśnienia żeby przymknąć kierowniczki turbiny. One mają tylko 2 pozycje zamknięte i otwarte czy płynnie regulują dopływ spalin?
Możesz jaśniej?
Neonixos666 napisał(a):chodzi o to żeby później zawór je odocinał
Możesz jaśniej?
YgooR napisał(a):Podciśnienie pojawia się w momencie zbyt dużego podciśnienia żeby przymknąć kierowniczki turbiny. One mają tylko 2 pozycje zamknięte i otwarte czy płynnie regulują dopływ spalin?
One nie reguluja doplywu spalin tylko swoja geometria w celu zmiany "powierzchni aktywnej" i tak robia to plynnie.
- Od: 8 sty 2008, 14:19
- Posty: 81
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01
fantom napisał(a):One nie reguluja doplywu spalin tylko swoja geometria w celu zmiany "powierzchni aktywnej"
Rozumie że sterują geometrią przepływu, jeżeli robią to płynnie to zawór działający na zasadzie otwarty/zamknięty nie będzie dobrym rozwiązaniem. Podobnie jak zwężenie przewodu (prawo ciągłości przepływu).
Przy niskich obrotach podciśnienie jest max na gruszce przy turbo a żeby turbina zwolniła trzeba odciąć podciśnienie, taka jest zasada że kierowniczki przy max podciśnieniu ustawiają się tak aby szybko turbo się rozpędzało a gdy podciśnienia brak to kierowniczki ustawiają się tak aby spowolnić turbo
Neonixos666 napisał(a):Przy niskich obrotach podciśnienie jest max na gruszce
Zapomniałem o tym, bo u mnie jest odwrotnie.
Rozumie że chcesz zrobić zawór który odetnie pompę vacuum żeby podtrzymać ciśnienie dłużej?
Jeżeli tak to trochę ryzykowne, bo nie wiesz kiedy turbo osiągnie zbyt wysokie obroty.
Najlepsze rozwiązanie to pogadać z elektronikiem żeby sprawdził jaki sygnał dochodzi do solenoid'u i go emulować wpinając przygotowany układ.
A cięgna nie da się skrócić, żeby później się domykało coś na wzór RF2A?
tylko że w RF2A jest mechanika a tu zaraz elektrozawór odetnie podciśnienie i
Jeszcze jednym rozwiązaniem jest zmiana starowania z podciśnienia na ciśnienie jak w RF2A tylko gruszkę trzeba odwrócić żeby odwrotnie się przesuwała niż teraz .

Jeszcze jednym rozwiązaniem jest zmiana starowania z podciśnienia na ciśnienie jak w RF2A tylko gruszkę trzeba odwrócić żeby odwrotnie się przesuwała niż teraz .
Z tego co napisał fantom wynika że regulacja jest płynna ( stopniowa ), więc jeżeli cięgno będzie krótsze to kierowniczki będą zawsze o kilka stopni inaczej ustawione co da większe ciśnienie.
Tylko że w RF4F ciśnienie doładowania regulowane jest na podstawie ilości paliwa(jeżeli dobrze pamiętam), czyli nawet jak zwiększysz ilość powietrza to komputer może wyrzucać błąd chyba że jest jakiś zapas jak w RF2A.
Gruszki chyba nie odwrócisz, musiałbyś zaadoptować np. z RF2A, tylko jak to później wyregulować wszystko?
Tylko że w RF4F ciśnienie doładowania regulowane jest na podstawie ilości paliwa(jeżeli dobrze pamiętam), czyli nawet jak zwiększysz ilość powietrza to komputer może wyrzucać błąd chyba że jest jakiś zapas jak w RF2A.
Neonixos666 napisał(a):Jeszcze jednym rozwiązaniem jest zmiana starowania z podciśnienia na ciśnienie jak w RF2A tylko gruszkę trzeba odwrócić żeby odwrotnie się przesuwała niż teraz .
Gruszki chyba nie odwrócisz, musiałbyś zaadoptować np. z RF2A, tylko jak to później wyregulować wszystko?
ciśnienie doładowania regulowane jest przez odczyt pedału gazu, ciśnienia doładowania, i obrotów.
zapas ładowania jest bo mapy kończą się na 1.5 bar
zapas ładowania jest bo mapy kończą się na 1.5 bar
Neonixos666 napisał(a):ciśnienie doładowania regulowane jest przez odczyt pedału gazu, ciśnienia doładowania
Trochę masło maślane wyszło
Krótko mówiąc inaczej niż w RF2A.
Jakby tak zrobić takiego mixa
Dać cały słupek od RF2A z kolektorem dolotowym, turbo od M6 wtryski od RF4F i cały osprzęt, wywalić EGR, opornikotuning, większy IC i pod maską a nie w zderzaku, zrobić dobry dolot i wydech przelot
Myślę że spokojnie te 150 KM można osiągnąć na seryjnym ECU
Dać cały słupek od RF2A z kolektorem dolotowym, turbo od M6 wtryski od RF4F i cały osprzęt, wywalić EGR, opornikotuning, większy IC i pod maską a nie w zderzaku, zrobić dobry dolot i wydech przelot
Myślę że spokojnie te 150 KM można osiągnąć na seryjnym ECU
Ty tak serio?
Ale turbo z M 6 to ciekawa opcja.

Ale turbo z M 6 to ciekawa opcja.
a wiesz że turbo w M6 121 KM to te same co jest w RF4F
ale już z wersji 136 to by się nadawało
Myślę nad stworzeniem takiego czegoś ale jak zwykle kasy brak.
Garret T3 też by się nadał
ale już z wersji 136 to by się nadawało
Myślę nad stworzeniem takiego czegoś ale jak zwykle kasy brak.
Garret T3 też by się nadał
Neonixos666 napisał(a):turbo w M6 121 KM to te same co jest w RF4F
To mnie zaskoczyłeś, przecież do M6 121KM wystarczy wgrać soft lub podmienić kompa z M6 136KM i będzie 136KM, bo to te same silniki tylko ograniczone do 121KM na niektóre rynki.
Sam zobacz np. tu: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=104525&p=1829885&hilit=121KM+na+136KM#p1829885
Neonixos666 napisał(a):ale już z wersji 136 to by się nadawało
Miałem je w rękach kiedyś i powiem Ci że moje przy nim to gówienko
nie wiem może i 136 miało to turbo ale na pewno mocniejsze miały inną turbinę.
Mniejsza o M6 tu trzeba złożyć DiTD żeby miało 150KM
Mniejsza o M6 tu trzeba złożyć DiTD żeby miało 150KM
witam. dzisiaj zamontowałem opornik 5W 47ohm do swojej madzi i różnica jest bardzo odczuwalna w zakresie obrotów 1,5-3 tys. Przed założeniem opornika było około 13s. 0-100km/h, jutro może sprawdze ile ma z opornikiem. Do pełni szcześcia jeszcze brakuje podkladek przy turbinie i wyczyszczenie IC.
pozdrawiam
EDIT
zmierzyłem dzisiaj przyspieszenie i w dwóch pomiarach wychodziło około 11,5s.
pozdrawiam
EDIT
zmierzyłem dzisiaj przyspieszenie i w dwóch pomiarach wychodziło około 11,5s.
- Od: 25 lip 2010, 10:53
- Posty: 140
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda 323f BJ '98 2.0ditd 90KM +
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje