Zwiększanie mocy za pomocą cewki i oporników (Diesel)

Postprzez Neonixos666 » 22 mar 2011, 22:58

zostawcie opornik i myślcie jak w RF4F zwiększyć ciśnienie turbo bo w tym jest problem. :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 23 mar 2011, 02:01

Neonixos666 napisał(a):myślcie jak w RF4F zwiększyć ciśnienie turbo

Ja mam RF2A więc musiałbyś swój zostawić na testy na 1 dzień, oczywiście z pełnym bakiem :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 23 mar 2011, 20:26

dobrze macie z tymi turbinami starymi bo założyłbym MBC i po krzyku a tu trza kombinować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 24 mar 2011, 01:28

Możesz spróbować zmniejszyć średnicę wężyka (zacisnąć go) wtedy będzie mniejsze podciśnienie lub trochę później, albo wykorzystać jakiś zaworek podciśnienia (solenoid vacuum) do regulacji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 24 mar 2011, 17:53

zacisnąć nie mogę bo podciśnienie jest pożądane tylko chodzi o to żeby później zawór je odocinał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 24 mar 2011, 18:51

Podciśnienie pojawia się w momencie zbyt dużego podciśnienia żeby przymknąć kierowniczki turbiny. One mają tylko 2 pozycje zamknięte i otwarte czy płynnie regulują dopływ spalin?
Neonixos666 napisał(a):chodzi o to żeby później zawór je odocinał

Możesz jaśniej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez fantom » 24 mar 2011, 19:44

YgooR napisał(a):Podciśnienie pojawia się w momencie zbyt dużego podciśnienia żeby przymknąć kierowniczki turbiny. One mają tylko 2 pozycje zamknięte i otwarte czy płynnie regulują dopływ spalin?


One nie reguluja doplywu spalin tylko swoja geometria w celu zmiany "powierzchni aktywnej" i tak robia to plynnie.
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez YgooR » 24 mar 2011, 20:04

fantom napisał(a):One nie reguluja doplywu spalin tylko swoja geometria w celu zmiany "powierzchni aktywnej"

Rozumie że sterują geometrią przepływu, jeżeli robią to płynnie to zawór działający na zasadzie otwarty/zamknięty nie będzie dobrym rozwiązaniem. Podobnie jak zwężenie przewodu (prawo ciągłości przepływu).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 24 mar 2011, 20:23

Przy niskich obrotach podciśnienie jest max na gruszce przy turbo a żeby turbina zwolniła trzeba odciąć podciśnienie, taka jest zasada że kierowniczki przy max podciśnieniu ustawiają się tak aby szybko turbo się rozpędzało a gdy podciśnienia brak to kierowniczki ustawiają się tak aby spowolnić turbo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 24 mar 2011, 21:29

Neonixos666 napisał(a):Przy niskich obrotach podciśnienie jest max na gruszce

Zapomniałem o tym, bo u mnie jest odwrotnie.
Rozumie że chcesz zrobić zawór który odetnie pompę vacuum żeby podtrzymać ciśnienie dłużej?
Jeżeli tak to trochę ryzykowne, bo nie wiesz kiedy turbo osiągnie zbyt wysokie obroty.
Najlepsze rozwiązanie to pogadać z elektronikiem żeby sprawdził jaki sygnał dochodzi do solenoid'u i go emulować wpinając przygotowany układ.
A cięgna nie da się skrócić, żeby później się domykało coś na wzór RF2A?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 24 mar 2011, 22:12

tylko że w RF2A jest mechanika a tu zaraz elektrozawór odetnie podciśnienie i <dupa>

Jeszcze jednym rozwiązaniem jest zmiana starowania z podciśnienia na ciśnienie jak w RF2A tylko gruszkę trzeba odwrócić żeby odwrotnie się przesuwała niż teraz .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 24 mar 2011, 22:39

Z tego co napisał fantom wynika że regulacja jest płynna ( stopniowa ), więc jeżeli cięgno będzie krótsze to kierowniczki będą zawsze o kilka stopni inaczej ustawione co da większe ciśnienie.
Tylko że w RF4F ciśnienie doładowania regulowane jest na podstawie ilości paliwa(jeżeli dobrze pamiętam), czyli nawet jak zwiększysz ilość powietrza to komputer może wyrzucać błąd chyba że jest jakiś zapas jak w RF2A.
Neonixos666 napisał(a):Jeszcze jednym rozwiązaniem jest zmiana starowania z podciśnienia na ciśnienie jak w RF2A tylko gruszkę trzeba odwrócić żeby odwrotnie się przesuwała niż teraz .

Gruszki chyba nie odwrócisz, musiałbyś zaadoptować np. z RF2A, tylko jak to później wyregulować wszystko?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 25 mar 2011, 00:03

ciśnienie doładowania regulowane jest przez odczyt pedału gazu, ciśnienia doładowania, i obrotów.

zapas ładowania jest bo mapy kończą się na 1.5 bar
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 25 mar 2011, 00:35

Neonixos666 napisał(a):ciśnienie doładowania regulowane jest przez odczyt pedału gazu, ciśnienia doładowania

Trochę masło maślane wyszło :P
Krótko mówiąc inaczej niż w RF2A.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 25 mar 2011, 00:47

Jakby tak zrobić takiego mixa

Dać cały słupek od RF2A z kolektorem dolotowym, turbo od M6 wtryski od RF4F i cały osprzęt, wywalić EGR, opornikotuning, większy IC i pod maską a nie w zderzaku, zrobić dobry dolot i wydech przelot

Myślę że spokojnie te 150 KM można osiągnąć na seryjnym ECU
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 25 mar 2011, 00:50

Ty tak serio? <lol>
Ale turbo z M 6 to ciekawa opcja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 25 mar 2011, 01:00

a wiesz że turbo w M6 121 KM to te same co jest w RF4F <faja>
ale już z wersji 136 to by się nadawało :D

Myślę nad stworzeniem takiego czegoś ale jak zwykle kasy brak.
Garret T3 też by się nadał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 25 mar 2011, 01:56

Neonixos666 napisał(a):turbo w M6 121 KM to te same co jest w RF4F

To mnie zaskoczyłeś, przecież do M6 121KM wystarczy wgrać soft lub podmienić kompa z M6 136KM i będzie 136KM, bo to te same silniki tylko ograniczone do 121KM na niektóre rynki.
Sam zobacz np. tu: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=104525&p=1829885&hilit=121KM+na+136KM#p1829885
Neonixos666 napisał(a):ale już z wersji 136 to by się nadawało

Miałem je w rękach kiedyś i powiem Ci że moje przy nim to gówienko :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 25 mar 2011, 19:10

nie wiem może i 136 miało to turbo ale na pewno mocniejsze miały inną turbinę.

Mniejsza o M6 tu trzeba złożyć DiTD żeby miało 150KM :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez siwy-84 » 26 mar 2011, 22:07

witam. dzisiaj zamontowałem opornik 5W 47ohm do swojej madzi i różnica jest bardzo odczuwalna w zakresie obrotów 1,5-3 tys. Przed założeniem opornika było około 13s. 0-100km/h, jutro może sprawdze ile ma z opornikiem. Do pełni szcześcia jeszcze brakuje podkladek przy turbinie i wyczyszczenie IC.
pozdrawiam

EDIT
zmierzyłem dzisiaj przyspieszenie i w dwóch pomiarach wychodziło około 11,5s.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2010, 10:53
Posty: 140
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323f BJ '98 2.0ditd 90KM +

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje