Brak oświetlenia zegarow, kokpitu i wnętrza (626 GD) – fotorelacje i pytania
nie umieszczałem tego w dziale elektronika bo tam gadaja o czym innym, a tu zawsze ktos zagląda
a wiec nie mam podswietlenia deski rozdzielczej, zarówka od podświetlenia zapalniczki nie swieci ale sama zapalniczka działa w schowku swieci się zarówka
i zegarek tez sie swieci, dioda od podgrzewania tylnej szyby swieci wiec chyba idzie inna wiązka. a co dziwne np: na podswietleniu zapalniczki mam 2 +/+, i pod kostka od awaryjnego tez mam +/+ a czemu to nie wiem, prosił bym powiedziec gdzie szukac i co mam zobaczyc" zadnych schematów bo i tak mi nic to nie powie" no chyba ze ktos wytlumaczy na chłopski rozum ten schemat
p.s. wczesniej padł bezpiecznik od swiatel postojowych i tylne prawe: wymienilem bezpiecznik i swieci ale podswietlenia deski nie ma, moze zle mysle ale czy mozliwe ze spaliła sie sciezka tam gdzie wpinam bezpieczniki i mam 2 plusy...![ysz :|](./images/smilies/ysz.GIF)
a wiec nie mam podswietlenia deski rozdzielczej, zarówka od podświetlenia zapalniczki nie swieci ale sama zapalniczka działa w schowku swieci się zarówka
p.s. wczesniej padł bezpiecznik od swiatel postojowych i tylne prawe: wymienilem bezpiecznik i swieci ale podswietlenia deski nie ma, moze zle mysle ale czy mozliwe ze spaliła sie sciezka tam gdzie wpinam bezpieczniki i mam 2 plusy...
Ostatnio edytowano 30 maja 2010, 12:49 przez andrewx85, łącznie edytowano 1 raz
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
- Od: 24 lut 2008, 09:55
- Posty: 376
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)
Ojej... zawsze będziesz miał dwa plusy. Bezpieczniki/włączniki w samochodzie są "przelotowe". Minus to masa – czyli cała buda i większość elementów metalowych do niej przytwierdzonych.
Zacznij od wybadania bezpieczników, później ściemniacz (gdzieś jest na forum jak podłączyć na krótko – użyj szukajki), a jak już to nie pomoże to miernik w dłoń i czasochłonne badanie przewodów. Nic innego niestety nie możesz zrobić... Stawiam na ściemniacz
Pozdrawiam
Zacznij od wybadania bezpieczników, później ściemniacz (gdzieś jest na forum jak podłączyć na krótko – użyj szukajki), a jak już to nie pomoże to miernik w dłoń i czasochłonne badanie przewodów. Nic innego niestety nie możesz zrobić... Stawiam na ściemniacz
Pozdrawiam
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
nie moge znalezc
Wszyscy opisuja jak chca zrobic podswietlenie podsufitki
gdzie ten sciemniacz znajde nad bezpiecznikami tak??" macie moze zdjecie gdzie szukac i jak wyglada on" i jak go znajde to na co mam zwrocic uwage?? czy bedzie widac ![chytry :>](./images/smilies/chytry.GIF)
Wszyscy opisuja jak chca zrobic podswietlenie podsufitki
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
- Od: 24 lut 2008, 09:55
- Posty: 376
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)
Siw-y napisał(a):andrewx85 napisał(a):gdzie ten sciemniacz znajde nad bezpiecznikami tak??
Po lewej stronie na desce.
no to faktycznie zrobilem z siebie
![jeleń <jelen>](./images/smilies/jelen.gif)
![hahaha hahaha](./images/smilies/hahaha.gif)
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
- Od: 24 lut 2008, 09:55
- Posty: 376
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)
no to jeszcze może powiesz że był wykręcony ma maxa ![hahaha hahaha](./images/smilies/hahaha.gif)
![hahaha hahaha](./images/smilies/hahaha.gif)
Waluś napisał(a):no to jeszcze może powiesz że był wykręcony ma maxa
nie
markmas napisał(a):No po prostu pięknie![]()
Mam nadzieję, że jeszcze nie rozkręciłeś samochodu na części pierwsze?
miałem w planach
p.s Dobrze ze siw-y mnie nakierował
![hahaha hahaha](./images/smilies/hahaha.gif)
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
- Od: 24 lut 2008, 09:55
- Posty: 376
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)
Witam. ostatnio w czasie jazdy nagle zgaslo mi podswietlanie zegarów i nawiewów. co moze byc problemem? przegladnelem wszystkie bezpieczniki i wydaja sie byc okej...
kupie części do gd, najchętniej karoserii(białe)
- Od: 22 wrz 2009, 20:40
- Posty: 21
- Skąd: Kraków
- Auto: 626 gd 2.0i 16v lpg hb
maciek_j napisał(a):Witam. ostatnio w czasie jazdy nagle zgaslo mi podswietlanie zegarów i nawiewów. co moze byc problemem? przegladnelem wszystkie bezpieczniki i wydaja sie byc okej...
"Upieczenie" wiązki przewodów. Osobiście zaczął bym jednak od dokładnego sprawdzenia bezpieczników
Pozdrawiam
![Obrazek](http://delta.markmas.net/mazda/baner_mazda.jpg)
Która następna? :)
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
wiec wyglada to tak iz z miernikiem przelecialem przez wszystkie bezpieczniki i sa okej. teraz po ciemku okazalo sie iz b. slabo ale podswietlenie widac oceniam je najakies 15% wartosci nominalnej.
kupie części do gd, najchętniej karoserii(białe)
- Od: 22 wrz 2009, 20:40
- Posty: 21
- Skąd: Kraków
- Auto: 626 gd 2.0i 16v lpg hb
maciek_j napisał(a): b. slabo ale podswietlenie widac oceniam je najakies 15% wartosci nominalnej.
To weź kolego machnij do góry tym pokrętełkiem między kierownicą, a ustawianiem lusterek (pod warunkiem, że masz elektryczne). Nastanie jasność
![hahaha hahaha](./images/smilies/hahaha.gif)
Pozdrawiam
![Obrazek](http://delta.markmas.net/mazda/baner_mazda.jpg)
Która następna? :)
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
Cześć,
Zniknęło mi podświetlenie zegarów i kokpitu![smutny :(](./images/smilies/smutny.GIF)
Po rozebraniu, widzę, że chyba jest coś nie tak, z zasilaniem.
Do zasilania zegarów i kokpitu, używane ą kable – zielony i czerwony:
I czy nie powinny one mieć napięcia 12V?? – bo u mnie jest tylko tyle:
Wszystkie bezpieczniki, które znajdują się pod kierownicą – przy lewej nodze na słupku, są ok....więc nie wiem, czemu tak mało wskazuje napięcia![smutny :(](./images/smilies/smutny.GIF)
Proszę o pomoc- co może być nie tak, że wskazania są takie nieskie:(
BTW – czy ma ktoś możę rozpiskę, który bezpiecznik jest od którego w tym modelu??
Dziękuję z góry![usmiech :)](./images/smilies/usmiech.GIF)
Zniknęło mi podświetlenie zegarów i kokpitu
Po rozebraniu, widzę, że chyba jest coś nie tak, z zasilaniem.
Do zasilania zegarów i kokpitu, używane ą kable – zielony i czerwony:
I czy nie powinny one mieć napięcia 12V?? – bo u mnie jest tylko tyle:
Wszystkie bezpieczniki, które znajdują się pod kierownicą – przy lewej nodze na słupku, są ok....więc nie wiem, czemu tak mało wskazuje napięcia
Proszę o pomoc- co może być nie tak, że wskazania są takie nieskie:(
BTW – czy ma ktoś możę rozpiskę, który bezpiecznik jest od którego w tym modelu??
Dziękuję z góry
- Od: 19 mar 2011, 18:55
- Posty: 8
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 626 GD 2.0 12V Hatchback 91'
Witaj na forum, temat był poruszany, użyj szukajki. Mod pewnie podepnie temat, ale na przyszłość tak szybciej znajdziesz ![oczko ;)](./images/smilies/oczko.GIF)
A jeżeli chodzi o sam problem, to pewnie masz przykręcone ściemnianie zegarów do zera
Bo rozumiem, że podświetlenie nawiewu też świeci słabiutko.
Przekręć tym pokrętełkiem po lewej stronie kierownicy i rozjaśnisz wszystko![oczko ;)](./images/smilies/oczko.GIF)
Ewentualnie wogóle go nie podłączyłeś jak rozbierałeś deskę![oczko ;)](./images/smilies/oczko.GIF)
A rozpiskę bezpieczników sam wrzucałem i zdjęcia do nich, więc uszanuj czyjąś pracę, użyj wyszukiwarki, a na bank znajdziesz.
A jeżeli chodzi o sam problem, to pewnie masz przykręcone ściemnianie zegarów do zera
Przekręć tym pokrętełkiem po lewej stronie kierownicy i rozjaśnisz wszystko
Ewentualnie wogóle go nie podłączyłeś jak rozbierałeś deskę
A rozpiskę bezpieczników sam wrzucałem i zdjęcia do nich, więc uszanuj czyjąś pracę, użyj wyszukiwarki, a na bank znajdziesz.
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Ok – uzyję szukajki ![usmiech :)](./images/smilies/usmiech.GIF)
A to na pewno nie jest sciemniacz, bo po odpinaniu nadal nic się nie dzieje – i podświetlenia nie ma w ogóle, nie to, że słabe, czy cos – po prostu nie świeci.
Raz na jakiś czas "mrygnie" i gaśnie – samoistnie.
Podejżewam, że jest gdzieś przebicie lub coś – tylko nie mam pewności, czy napięcie, o którym pisałem powyżej powinno mieć 12V – wydaje mi się, że tak ale chciałbym się upewnić – stąd mój post![usmiech :)](./images/smilies/usmiech.GIF)
A to na pewno nie jest sciemniacz, bo po odpinaniu nadal nic się nie dzieje – i podświetlenia nie ma w ogóle, nie to, że słabe, czy cos – po prostu nie świeci.
Raz na jakiś czas "mrygnie" i gaśnie – samoistnie.
Podejżewam, że jest gdzieś przebicie lub coś – tylko nie mam pewności, czy napięcie, o którym pisałem powyżej powinno mieć 12V – wydaje mi się, że tak ale chciałbym się upewnić – stąd mój post
- Od: 19 mar 2011, 18:55
- Posty: 8
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 626 GD 2.0 12V Hatchback 91'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6