Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez Tomek6 » 16 mar 2011, 22:21

Crazy_Joe napisał(a):– CASTROL 10W60 EDGE SPORT
– wymieniany VALVOLINE 10W 60 Racing VR1


W jakim celu? Zamierzasz przejść na niemal dwukrotnie wyższą lepkość z 5w40 na 10w60 <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez Crazy_Joe » 16 mar 2011, 22:33

Tomek6 napisał(a):
Crazy_Joe napisał(a):– CASTROL 10W60 EDGE SPORT
– wymieniany VALVOLINE 10W 60 Racing VR1


W jakim celu? Zamierzasz przejść na niemal dwukrotnie wyższą lepkość z 5w40 na 10w60 <co?>


Bo nie wiem jaki Olej byl lany... dziadek wie tyle ze do wymiany zostalo 4000 a jaki olej byl lany to on nie wie... oddawal do ASO i tam cos leli...
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2011, 18:53
Posty: 39
Skąd: N. B.
Auto: Mazda 626 '99 STV
1,8 – biedne 90KM

Postprzez Tomek6 » 16 mar 2011, 22:41

Przepraszam, nie doczytałem tutaj do końca ;) Ale nie zmienia to faktu, że 10w60 to za ciężki olej dla tego silnika, takie jest moje zdanie. Jak oceniasz kondycje silnika? Są jakieś wycieki?
Jeśli wydaje się być w porządku zalałbym 5w40 np. TOP TEC 4100 od Liqui Moly, może coś od Valvoline np MaxLife Synthetic 5w40, oferta na rynku jest szeroka ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez Crazy_Joe » 16 mar 2011, 23:13

Tomek6 napisał(a):Przepraszam, nie doczytałem tutaj do końca ;) Ale nie zmienia to faktu, że 10w60 to za ciężki olej dla tego silnika, takie jest moje zdanie. Jak oceniasz kondycje silnika? Są jakieś wycieki?
Jeśli wydaje się być w porządku zalałbym 5w40 np. TOP TEC 4100 od Liqui Moly, może coś od Valvoline np MaxLife Synthetic 5w40, oferta na rynku jest szeroka ;)


Kondycje silnika oceniam w 5cio stopniowej skali na 4+... Zadne wycieki nie sa zauwazalne. Silnik suchusienki. Silnik zostal dzisiaj profesjonalnie umyty wiec mam jesli pojezdze z nim troszke to moze cos sie ujawni szybciej niz pozniej.

Postaram sie dowiedziec wiecej na temat oleju moze uda mi sie uzyskac info u zrodla w ASO... watpie ale moze.
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2011, 18:53
Posty: 39
Skąd: N. B.
Auto: Mazda 626 '99 STV
1,8 – biedne 90KM

Postprzez Hubix » 16 mar 2011, 23:52

5W40

10W40 to takie minimum jakości dla tego motoru.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Lantis 89 » 17 mar 2011, 11:17

VALVOLINE 10W40 <spoko>
Lantis 89
 

Postprzez bull » 17 mar 2011, 17:51

Crazy_Joe napisał(a):swoje kroki raczej skieruje w strone 10W – 60 no i teraz marka...

Crazy_Joe napisał(a):silnik – 1,8i (90KM)


Jak by twoje 1.8 miało 150 KM mocy (bez turbo) , to może te 10w-60 miało by sens......
..a tak to 5w-40 będzie super, valvoline na przykład.........
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez Rafcio.s » 17 mar 2011, 18:45

Nie widze sensu lac 10w60 do "zwyklych" silnikow, rozumiem jesli sie ma np. Honde VTEC ktora sie kreci do 9tys to inna sprawa :D
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2010, 10:18
Posty: 105
Skąd: Skarzysko-Kam
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995

Postprzez piopak1976 » 17 mar 2011, 19:07

Witam
Mam pytanie jestem świeżo po zakupie mazdy 323 2,0 diesel 2002 rok, przebieg 110 000 km i trzeba zmienić olej na silniku widnieje karteczka z symbolem oleju 15w40 marki niestety nie ma podejrzewam że to olej mineralny ,czy moge zmienić na syntetyk lub pół syntetyk ,proszę o pomoc bo nie mam bladego pojęcia na ten temat.
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 9 lut 2011, 19:00
Posty: 6
Skąd: Baden-Baden
Auto: 323 F 2,0 Diesel 2002 r.

Postprzez bebe1251 » 17 mar 2011, 20:00

Witam jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 6 121 KM, 2,0 diesel:) i przyszła wymiana oleju ;) no i zastanawiam się nad takim olejem mobil super 3000 xe 5 w-30? czy będzie to dobry olej do tak cudownego samochodu<faja> i mogę z pełnym spokojem zalać nim mój silnik?:)
bebe1251
 

Postprzez bull » 17 mar 2011, 21:18

piopak1976 napisał(a):mazdy 323 2,0 diesel 2002 rok, przebieg 110 000 km


........chyba jedno zero zapomniałeś dopisać w przebiegu..........

a tak na serio.....

piopak1976 napisał(a):czy moge zmienić na syntetyk lub pół syntetyk


wlej półsyntetyk 10w-40.......zmieniaj co 10 tys..........zrób kilka zmian......jak wszystko będzie OK to możesz na syntetyk przejść.......
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez Rafcio.s » 17 mar 2011, 21:46

Ja 2tyg temu w 323F zalalem 10w40 po 15w mineralym, niestety okazalo sie ze silnik trup i poszedl do remontu. Po spuszczeniu swierzo nalanego oleju 10w40 po mineralnym okazalo sie ze jest to jeden wielki syf !
Wiec proponuje pierwsza zmiane na 10w40 potraktowac jako "plukanke" i szybko go spuscic zeby sprawdzic ile syfu w nim wyleci. Jak bedzie czysto to wlac znowu :)
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2010, 10:18
Posty: 105
Skąd: Skarzysko-Kam
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995

Postprzez Rafał » 17 mar 2011, 22:04

Rafcio.s napisał(a):zalalem 10w40 po 15w mineralym, niestety okazalo sie ze silnik trup i poszedl do remontu


Moje 100%, że nie tylko w misce olejowej znajdował się minerał. Tam musiał być zalany moto doktor.
Dobry minerał w normalnych warunkach zachowuje dobre parametry.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez tadziomaru1 » 17 mar 2011, 22:47

Rafał napisał(a):
Rafcio.s napisał(a):zalalem 10w40 po 15w mineralym, niestety okazalo sie ze silnik trup i poszedl do remontu


Moje 100%, że nie tylko w misce olejowej znajdował się minerał. Tam musiał być zalany moto doktor.
Dobry minerał w normalnych warunkach zachowuje dobre parametry.

<spoko> W dzisiejszych czasach dobre oleje mineralne nie są wcale takim złem jak się wielu wydaje.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez piopak1976 » 18 mar 2011, 10:37

Witam
Proszę jeszcze o podpowiedz jaki pół syntetyk wlać po tym mineralnym 15w40 czy wlać DEXELIE pół syntetyk 10w40 czy jakiś inny tanszy pół syntetyk a po kilku tysiacach przejechanych zmienić na dexelie.
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 9 lut 2011, 19:00
Posty: 6
Skąd: Baden-Baden
Auto: 323 F 2,0 Diesel 2002 r.

Postprzez Rafcio.s » 18 mar 2011, 12:03

tadziomaru1 napisał(a):
Rafał napisał(a):
Rafcio.s napisał(a):zalalem 10w40 po 15w mineralym, niestety okazalo sie ze silnik trup i poszedl do remontu


Moje 100%, że nie tylko w misce olejowej znajdował się minerał. Tam musiał być zalany moto doktor.
Dobry minerał w normalnych warunkach zachowuje dobre parametry.

<spoko> W dzisiejszych czasach dobre oleje mineralne nie są wcale takim złem jak się wielu wydaje.


Chyba ze auto jezdzi caly czas po miescie robiac kilku kilometrowe przejazdy, wtedy trzeba dac cos rzadszego od minerala zeby w miare szybko sie rozprowadzal :|
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2010, 10:18
Posty: 105
Skąd: Skarzysko-Kam
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995

Postprzez malkolm » 18 mar 2011, 16:57

tyle że nie wiem czy czytałeś to co było wcześniej o benzynie w oleju
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez roberto81 » 18 mar 2011, 21:16

U mnie po zmianie z mineralnego 15W40 na półsyntetyk Valvoline Maxlife 10W40 jest takie dymienie na niebiesko, że poezja. Ludzie myślą że samochód się pali i spier... aż miło. Czemu tak się7stało? Na mineralu nie było aż tak źle. Dymek był od czasu do czasu, a tu codziennie kopci jak stary dizel na opale...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 21:56
Posty: 122
Skąd: Otwock
Auto: Mazda 626 2.0L z 1994r
Benzyna+LPG II gen.

Postprzez malkolm » 18 mar 2011, 21:22

pewnie coś z uszczelniaczami na zaworach albo pierścieniami się dzieje,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez roberto81 » 18 mar 2011, 21:28

Czyli mam rozglądać się za nową furą? Dziwne, że na mineralu nie było takiego kopcenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 21:56
Posty: 122
Skąd: Otwock
Auto: Mazda 626 2.0L z 1994r
Benzyna+LPG II gen.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki