Dokładany Alarm – łączny pobór prądu

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez JanuszB307 » 20 lut 2011, 15:08

Witam,
Samochodzik: Mazda 6 2.0 DIESEL 2002r. 121KM (89kW) Hatchback

Mam pytanie odnośnie poboru prądu jaki jest w tych M6,
w mojej M6 po wyłączeniu wszystkiego i zamknięciu samochodu wychodzi 50mA, składa się na to: pamieć radia, komputera, zegarka, migajaca dioda na desce i sterownik od centralnego zamka który rozsyła fale do pilota.
Wydaję mi się ze na to wszystko i w takim samochodzie nie jest to dużo ale ... brakowalo mi alarmu więc kupiłem Profesionalny alarm z masą czujników, uderzenia, ultradźwięki, migajaca dioda i syrenka z własnym zasilaniem, to wszystko pobiera też 50mA, też wydaję mi się że na taki alarm nie jest to dużo tylko pojawia się drugie ale ... sumując wszystkie prądy wychodzi że po zamknięciu samochodu pobór prądu wynosi 100mA, nie jest to mało i chyba też nie jest tragedią.

Jak sądzicie czy taki prąd jest odpowiedni ??
Nie będzie problemów z akumulaotrem ??
Po jakim czasie mogę nie odpalić samochodu ?? Aku. to 70Ah 510A VARTA ma już kilka latek ale narazie kręci w zimie.

Zastanawia mnie jeszcze czy w tym samochodzie są dwie centralki od fabrycznego centralnego zamka,
1 to sterownik zamka (przekaźniki i sterowanie siłownikami) a
2 to sterownik który tylko rozsyła fale do pilota, czy
jest to wszystko w tym jednym sterowniku umieszczonym za schowkiem ??
Jeśli byłyby te sterowniki oddzielnie to zdemontowałbym ten co rozsyła fale i dzięki temu udałoby się zaoszczędzić parę mA, dodam że fabrycznego pilota nie mam dlatego kupiłem dodatkowy alarm z pilotami gdyż dużo taniej wyszło i wiecej przydatnychj fukcji.

Z góry dziekuję za odpowiedzi i za pomoc.
Pozdrawiam <oczko>

Nikt nie pomoże ?? :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 lut 2011, 23:18
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2.0 DIESEL 2002r. 121KM (89kW) Hatchback

Postprzez kristoferson1 » 17 mar 2011, 02:50

Więc 100mA na postoju z alarmem to nie jest źle. Max. "normalnego" może nawet sięgać 200mA.
Dla pewności można mierzyć ok. 1godz. po wyłączeniu silnika, kiedy to już wszystko będzie "uśpione".

W Twoim przypadku 100mA, akumulator 70Ah rozładuje się zupełnie w po 700 godzinach, co daje prawie miesiąc ! Ale zaznaczam, do zupełnego rozładowania. ILe potrzeba, aby wystartować silnik to już trzeba by było znać charakterystykę akumulatora. Jednak daje to obraz wieeeelu dni postoju bez obaw.

JanuszB307 napisał(a):Jeśli byłyby te sterowniki oddzielnie to zdemontowałbym ten co rozsyła fale i dzięki temu udałoby się zaoszczędzić parę mA

Właśnie, chyba więcej pracy niż tej oszczędności będzie z tego :) To może diodę wyłączyć, to będzie 10mA mniej ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 16:41
Posty: 167 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: Mazda 6 2.0 147KM benz GG

Postprzez Marek 161BD081 » 23 mar 2011, 09:17

JanuszB307 napisał(a):
Zastanawia mnie jeszcze czy w tym samochodzie są dwie centralki od fabrycznego centralnego zamka,
1 to sterownik zamka (przekaźniki i sterowanie siłownikami) a
2 to sterownik który tylko rozsyła fale do pilota, ....

Żaden alarm samochodowy nie wysyła fal, które odbierane byłyby przez pilota.
Tak się dzieje TYLKO w przypadku systemów opartych o RF-ID, którego na 99.9% u Ciebie nie ma.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez kristoferson1 » 25 cze 2011, 00:49

Jaki ustawiacie "czas opoznienia uzbrojenia" w Mazda 6? Bo czesto polecaja programowac dluzszy czas (30sek.), gdy auto posiada oswietlenie z powolnym wygaszaniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 16:41
Posty: 167 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: Mazda 6 2.0 147KM benz GG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6