Nie znalezłem tego tematu na forum a może słabo szukałem – to przepraszam i prosze o linka
Wibracje dzwigni zmiany biegów – czy to normalne ?
Strona 1 z 1
626 kombi fs 1998 r. wyczuwalne wibracje dzwigni zmiany biegów, jestem od niedawna posiadaczem Mazdy wczesniej Toyota, może to normalne w tym modelu albo poduszki
???
Nie znalezłem tego tematu na forum a może słabo szukałem – to przepraszam i prosze o linka
Nie znalezłem tego tematu na forum a może słabo szukałem – to przepraszam i prosze o linka
- Od: 30 wrz 2005, 22:49
- Posty: 12
- Skąd: Katowice
- Auto: 626 GW, FS 98r.
mialem kiedys toyote i tam sterowanie dzwignia odbywa sie za pomoca miekkich linek a one nie przenosza ewentualnych drgan – jezeli w Mazdzie dzwignia steruje za pomoca sztywnych polaczen (ale tego nie jestem pewny na 100%) to delikatne drgania sa nieuniknione
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
- Od: 27 lip 2005, 21:20
- Posty: 346
- Skąd: Warszawa / Biała Podlaska
Zamierzam kupić mazdę 626 GF, 98 r., 1,8l ,też mam taki problem. Podczas jazdy drążek zmiany biegów drga, wibruje. Nie mam pojęcia co jest powodem tego. A nie chciał bym kupować samochodu w ciemno.
-
Gość
Witam.
Podejrzewam że przyczyną drgającego lewarka zmiany biegów mogą być dwie możliwości albo tak jak kolega wcześniej napisał walnięta uszczelka za kolektorem albo poducha silnika.
Chociaż istnieje jeszcze jedna możliwość ale mało prawdopodobna, po prostu silnik ma ustawione za małe obroty i wtedy też przechodzą jakieś drgania na lewarek.
Pozdrawiam
Podejrzewam że przyczyną drgającego lewarka zmiany biegów mogą być dwie możliwości albo tak jak kolega wcześniej napisał walnięta uszczelka za kolektorem albo poducha silnika.
Chociaż istnieje jeszcze jedna możliwość ale mało prawdopodobna, po prostu silnik ma ustawione za małe obroty i wtedy też przechodzą jakieś drgania na lewarek.
Pozdrawiam
Zawsze może być lepiej 
- Od: 28 maja 2007, 12:05
- Posty: 17
- Skąd: Nidzica / Warmia i Mazury
- Auto: 626 GF 1,8 97r
czy drgania przenoszą sie tylko na drążęk biegów czy czuć je na całym samochodzie?
W pierwszym przypadku z racji połączenia lewarka "na sztywno" mogą pojawić sie lekkie drgania i nic w tym specjalnie złego.
W drugim przypadku to wina drgań z silnika (najprawdopodobniej).
Albo poduchy pod silnikiem i skrzynią albo problemy z obrotami (przewody, świece, regulacja obrótów itp)
W pierwszym przypadku z racji połączenia lewarka "na sztywno" mogą pojawić sie lekkie drgania i nic w tym specjalnie złego.
W drugim przypadku to wina drgań z silnika (najprawdopodobniej).
Albo poduchy pod silnikiem i skrzynią albo problemy z obrotami (przewody, świece, regulacja obrótów itp)
- Od: 17 paź 2005, 21:25
- Posty: 9
- Skąd: W-wa
- Auto: 626GW 2.0 98
odświerzę temat –
u mnie podobnie wibruje drążek zmiany biegów – im większe obroty silnika tym większa częstotliwość drgań. Tak że jadąc np na 5 tym biegu – nie można trzymać ręki na drążku, bo po pewnym czasie ręka zdrętwieje
Dragania te troche też przenoszą sie na pedał gazu. I w kabinie – gdy obroty silnika są między 1200 do 2000 słychać jakby głuche dudnienie – od dziurawego tłumika.
Dodam że tłumik jest cały i poduszki trzymające silnik i skrzynię też. Silnik benzyna.
Zastanawiam się jaki wpływ ma uszczelka za kolektorem – na drgania drązka zmiany biegów
Biegi wchodzą w miarę dobrze..
Czy może być tak że silnik przesunie się na poduszkach (np na skutek uderzenia w bok) i wtedy wibracje przenoszą sie inne części samochodu? I jak to sprawdzić ? "Na oko" w komorze silnika nic nie widać ..
u mnie podobnie wibruje drążek zmiany biegów – im większe obroty silnika tym większa częstotliwość drgań. Tak że jadąc np na 5 tym biegu – nie można trzymać ręki na drążku, bo po pewnym czasie ręka zdrętwieje
Dodam że tłumik jest cały i poduszki trzymające silnik i skrzynię też. Silnik benzyna.
Zastanawiam się jaki wpływ ma uszczelka za kolektorem – na drgania drązka zmiany biegów
Czy może być tak że silnik przesunie się na poduszkach (np na skutek uderzenia w bok) i wtedy wibracje przenoszą sie inne części samochodu? I jak to sprawdzić ? "Na oko" w komorze silnika nic nie widać ..
- Od: 18 mar 2009, 15:38
- Posty: 18
- Skąd: Malbork
- Auto: Mazda 6 GH 2,0 sedan – Pb
pszemot taki dźwięk w dolnych partiach obrotów to przede wszystkim uszczelka pod kolektorem wydechowym, zrób to jak najszybciej żeby Ci inne części przez to nie poleciały.
Zacznij zarabiać prawdziwe pieniądze poprzez marketing sieciowy http://www.wellbiznes.info/edel
http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
- Od: 24 mar 2009, 11:27
- Posty: 92
- Skąd: Wrocław
- Auto: MAZDA 626 1.8 16V 97r GE FP
Edel napisał(a):pszemot taki dźwięk w dolnych partiach obrotów to przede wszystkim uszczelka pod kolektorem wydechowym, zrób to jak najszybciej żeby Ci inne części przez to nie poleciały.
Jak się tam do niej dostać?
- Od: 8 maja 2006, 17:12
- Posty: 163
- Skąd: warm.-maz., mazowieckie
- Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)
ja wymieniłm na nowe tulejki na łączenieu gałki z biegów z poziomym elementem wychodzącym ze skrzyni i przeszło.
- Od: 3 lip 2013, 22:26
- Posty: 359
tylko skąd wziąć owe tulejki – w sklepie pytałem , to facet zrobił duze oczy... napisałem maila z zapytaniem do serwisu mazdy w gdansku (do dwóch) i zero odpowiedzi.. gdzie to znajdę
ile kosztuje?? może ktoś mi wyśle?
- Od: 18 mar 2009, 15:38
- Posty: 18
- Skąd: Malbork
- Auto: Mazda 6 GH 2,0 sedan – Pb
napisz to osoby o pseudonimie Riki, z tego co wiem, to zajmuję się on sprzedażą oryginalnych części do Mazdy – oczywiście oryginalne to znaczy, że droższe niż 20 zł ;p ale przynajmniej porządne 
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6