Wibracje dzwigni zmiany biegów – czy to normalne ?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez musty » 30 wrz 2005, 22:58

626 kombi fs 1998 r. wyczuwalne wibracje dzwigni zmiany biegów, jestem od niedawna posiadaczem Mazdy wczesniej Toyota, może to normalne w tym modelu albo poduszki ?????
Nie znalezłem tego tematu na forum a może słabo szukałem – to przepraszam i prosze o linka
Początkujący
 
Od: 30 wrz 2005, 22:49
Posty: 12
Skąd: Katowice
Auto: 626 GW, FS 98r.

Postprzez janek » 30 wrz 2005, 23:16

u mnie też drgał-wymieniłem uszczelkę za kolektorem wydechowym-jak ręką odją jest ciszej (wogle nie słychać silnika) a drążek już nie lata.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2005, 17:51
Posty: 98
Skąd: Warszwa
Auto: 626GF 1998 2.0 16v

Postprzez Marcin L » 2 paź 2005, 20:59

mialem kiedys toyote i tam sterowanie dzwignia odbywa sie za pomoca miekkich linek a one nie przenosza ewentualnych drgan – jezeli w Mazdzie dzwignia steruje za pomoca sztywnych polaczen (ale tego nie jestem pewny na 100%) to delikatne drgania sa nieuniknione
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez Gość » 19 cze 2007, 16:15

Zamierzam kupić mazdę 626 GF, 98 r., 1,8l ,też mam taki problem. Podczas jazdy drążek zmiany biegów drga, wibruje. Nie mam pojęcia co jest powodem tego. A nie chciał bym kupować samochodu w ciemno.
Gość
 

Postprzez Brzegu » 19 cze 2007, 17:38

Witam.

Podejrzewam że przyczyną drgającego lewarka zmiany biegów mogą być dwie możliwości albo tak jak kolega wcześniej napisał walnięta uszczelka za kolektorem albo poducha silnika.
Chociaż istnieje jeszcze jedna możliwość ale mało prawdopodobna, po prostu silnik ma ustawione za małe obroty i wtedy też przechodzą jakieś drgania na lewarek.

Pozdrawiam
Zawsze może być lepiej :)
Początkujący
 
Od: 28 maja 2007, 12:05
Posty: 17
Skąd: Nidzica / Warmia i Mazury
Auto: 626 GF 1,8 97r

Postprzez SHY » 24 cze 2007, 23:03

Przyczyna drgania lewarka moze byc rowniez uszkodzony przegub wewnetrzny (podpora z prawej strony).

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez RG » 24 cze 2007, 23:20

czy drgania przenoszą sie tylko na drążęk biegów czy czuć je na całym samochodzie?
W pierwszym przypadku z racji połączenia lewarka "na sztywno" mogą pojawić sie lekkie drgania i nic w tym specjalnie złego.
W drugim przypadku to wina drgań z silnika (najprawdopodobniej).
Albo poduchy pod silnikiem i skrzynią albo problemy z obrotami (przewody, świece, regulacja obrótów itp)
Początkujący
 
Od: 17 paź 2005, 21:25
Posty: 9
Skąd: W-wa
Auto: 626GW 2.0 98

Postprzez pszemot » 31 maja 2009, 14:30

odświerzę temat –
u mnie podobnie wibruje drążek zmiany biegów – im większe obroty silnika tym większa częstotliwość drgań. Tak że jadąc np na 5 tym biegu – nie można trzymać ręki na drążku, bo po pewnym czasie ręka zdrętwieje :( Dragania te troche też przenoszą sie na pedał gazu. I w kabinie – gdy obroty silnika są między 1200 do 2000 słychać jakby głuche dudnienie – od dziurawego tłumika.
Dodam że tłumik jest cały i poduszki trzymające silnik i skrzynię też. Silnik benzyna.
Zastanawiam się jaki wpływ ma uszczelka za kolektorem – na drgania drązka zmiany biegów ?? Biegi wchodzą w miarę dobrze..
Czy może być tak że silnik przesunie się na poduszkach (np na skutek uderzenia w bok) i wtedy wibracje przenoszą sie inne części samochodu? I jak to sprawdzić ? "Na oko" w komorze silnika nic nie widać ..
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 mar 2009, 15:38
Posty: 18
Skąd: Malbork
Auto: Mazda 6 GH 2,0 sedan – Pb

Postprzez Edel » 31 maja 2009, 23:04

pszemot taki dźwięk w dolnych partiach obrotów to przede wszystkim uszczelka pod kolektorem wydechowym, zrób to jak najszybciej żeby Ci inne części przez to nie poleciały.
Zacznij zarabiać prawdziwe pieniądze poprzez marketing sieciowy http://www.wellbiznes.info/edel

http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2009, 11:27
Posty: 92
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 626 1.8 16V 97r GE FP

Postprzez pszemot » 1 cze 2009, 07:16

OK, zajmę się tym – ale nadal nie wiem jaki to ma wpływ na drgania dźwigni zmiany biegów. Po wymianie – napisze .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 mar 2009, 15:38
Posty: 18
Skąd: Malbork
Auto: Mazda 6 GH 2,0 sedan – Pb

Postprzez wojtek75 » 16 cze 2009, 19:12

Edel napisał(a):pszemot taki dźwięk w dolnych partiach obrotów to przede wszystkim uszczelka pod kolektorem wydechowym, zrób to jak najszybciej żeby Ci inne części przez to nie poleciały.

Jak się tam do niej dostać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 17:12
Posty: 163
Skąd: warm.-maz., mazowieckie
Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)

Postprzez pszemot » 16 cze 2009, 20:02

i okazało się że uszczelka cała- jak sie dobrać – nie bardzo wiem -bo mechanik sie zajmował ... pozostało sprawdzić połaczenia dźwignia – skrzynia
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 mar 2009, 15:38
Posty: 18
Skąd: Malbork
Auto: Mazda 6 GH 2,0 sedan – Pb

Postprzez Firepoland » 17 cze 2009, 09:25

ja wymieniłm na nowe tulejki na łączenieu gałki z biegów z poziomym elementem wychodzącym ze skrzyni i przeszło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2013, 22:26
Posty: 359

Postprzez pszemot » 24 cze 2009, 17:41

tylko skąd wziąć owe tulejki – w sklepie pytałem , to facet zrobił duze oczy... napisałem maila z zapytaniem do serwisu mazdy w gdansku (do dwóch) i zero odpowiedzi.. gdzie to znajdę ?? ile kosztuje?? może ktoś mi wyśle?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 mar 2009, 15:38
Posty: 18
Skąd: Malbork
Auto: Mazda 6 GH 2,0 sedan – Pb

Postprzez steven » 25 cze 2009, 13:21

napisz to osoby o pseudonimie Riki, z tego co wiem, to zajmuję się on sprzedażą oryginalnych części do Mazdy – oczywiście oryginalne to znaczy, że droższe niż 20 zł ;p ale przynajmniej porządne :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6