Co to jest "układ sprzężenia zwrotnego" ( błąd nr 17 ) i co moze być przyczyną błędu?

Postprzez desp » 12 lut 2011, 08:13

Przepraszam, trochę zboczyłem z tematu;) Mam taką książkę po angielsku, w której jest co sprawdzić krok po kroku w przypadku danego problemu. Daj maila jeśli chcesz, to ci ją "pożyczę" <spoko>
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2009, 21:54
Posty: 122
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec

Postprzez Hazu » 12 lut 2011, 10:10

zibi626 napisał(a):Hazu, długo jeździłem na PB zanim zdecydowałem się na downgrade z LPG ponieważ podczas jazdy po Krakowie w korkach aż widać jak paliwo ubywa z baku a cena PB w granicach 5pln nie jest zachęcająca

Ja też jeżdżę tylko na lpg mazdami tyle że na sekwencji ale chodziło mi o to że każdy gazownik powinien montować emulator do a ta z II gen. lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez zibi626 » 19 lut 2011, 15:39

Dzisiaj autko coś się lekko zbuntowało...w drodze do weterynarza ;) coś się pochrzaniło z obrotami, tj. dałem na luz a obroty skaczą od mniej więcej 1500 do 2200, w czasie jazdy też czuć,że coś jest nie tak bo lekko szarpie. Myślę sobie...może linka się zaklinowała czy ki cholera..zaparkowałem i sprawdziłem linkę – wydaje się być ok bo falowanie ustało..Sprawdziłem kody błędów – wyskoczył 17 i nowość!! – 8 czyli przepływomierz paliwa. Wczoraj auto jeździło ok, nie było żadnych wahań obrotów ani szarpnięć :|
Jedyne co wczoraj zauważyłem to,że po nagrzaniu się silnika nie przełączył na LPG tylko jechał na PB...LPG dopiero włączył się dopiero gdy wskazówka TEMP była na środku – zwykłe LPG włącza się gdy wskazówka jest na ok. 1/4 skali...
Dzisiaj już chyba nie będę jeździł ale jutro sprawdzę na zimnym czy jest to samo czy się poprawiło.
Pytanie tylko o te błędy – 17 to sonda lambda (kiedyś pomogło po czyszczeniu aparatu zapłonowego),teraz kopułka i palec są nowe a błąd jest no i skąd nagle ten błąd numer 8 ??

P.S nie wiem jakim cudem ale kompa da się sprawdzać gdy jest zainstalowana LPG...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez johnnyslawo » 19 lut 2011, 17:05

8 to przepływomierz powietrza, nie paliwa.
a nie kichnął ci czasem??
jakby co, to moje gadu – 12586745
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 11:47
Posty: 73
Skąd: Ropczyce
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V FS 1993r.

Postprzez zibi626 » 19 lut 2011, 20:38

Tak tak,oczywiście, że powietrza, kopnąłem się...nie było żadnego strzału, auto jeździ normalnie :| :| :| jak poznać, że przepływka walnięta? Auto jeździ na BRC24 więc chyba ryzyko strzału jest minimalne ??


no i dzisiaj to samo rano – na zimnym obroty 1500 – 2200, w czasie jazdy szarpie. LPG przełącza się o wiele później niż jak było prawidłowo..Popatrzyłem dzisiaj na korek wlewu płynu do chłodnicy – jest on usyfiony jakąś mazią, wygląda jak...eeee....kolor i konsystencja jakby ktoś miał sraczke <zawstydzony> ...
Korek zacząłem odkręcać bardzo powoli(bo nie minęła godzina od skończonej jazdy i nie chciałem żeby wywaliło...) i usłyszałem delikatny syk a wąż od chłodnicy zrobił się wklęsły. Potem włączyłem silnik i pochodził trochę,ale wąż był miękki bardzo – nie wiem czy tak powinno być ?? <pomocy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez johnnyslawo » 21 lut 2011, 04:17

co do przepływki to odkręć ją, zajrzyj do środka i zobacz czy drucik nie jest uszkodzony.
a te objawy z płynem to na moje oko uszczelka pod głowicą.
jakby co, to moje gadu – 12586745
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 11:47
Posty: 73
Skąd: Ropczyce
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V FS 1993r.

Postprzez zibi626 » 21 lut 2011, 09:15

Dzisiaj rano obroty były ok, LPG przełączył się tak jak powinien,ale za to ogrzewanie działa BARDZO słabo, tylko kawałek drogi wiało ciepłe powietrze – choć i tak nie tak ciepłe jak powinno. Poza tym wentylator włączył się pod pracą – co zwykle w tą zimę nie występowało :| Za to auto dostało "drugie życie" – jeździ o wiele żwawiej niż np. wczoraj <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez desp » 21 lut 2011, 19:02

A co grzebałeś poza tym korkiem od wczoraj?
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2009, 21:54
Posty: 122
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec

Postprzez zibi626 » 21 lut 2011, 20:48

Kompletnie nic nie robiłem, obroty same się naprawiły – auto dałem do gazowników dzisiaj,zobaczymy co poradzą – dam znać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez johnnyslawo » 22 lut 2011, 14:25

No sam ciekawy jestem... <cfaniak>
jakby co, to moje gadu – 12586745
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 11:47
Posty: 73
Skąd: Ropczyce
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V FS 1993r.

Postprzez glowa160 » 22 lut 2011, 16:27

zibi626 napisał(a):ogrzewanie działa BARDZO słabo, tylko kawałek drogi wiało ciepłe powietrze – choć i tak nie tak ciepłe jak powinno.

mialem taki problem jak ty. obroty na biegu jalowym byly non stop okolo 2000. i ogrzewanie calkiem wysiadlo. ciagle zimne powietrze.
problemem byl zapowietrzony uklad chlodzenia. kumpel mi to naprawil w 2 minuty odlaczajac od silniczka krokowego ten grubszy wezyk i pare razy zatykajac go od gory.
moze to ci cos podpowie.
Mazda 626 2.0 16V 115KM 93r.

"Zaczynam czuć smak życia kiedy jestem na krawędzi, kiedy budzik ma dwie paki a w powietrzu guma śmierdzi. Chciałeś pokoju no to szykuj się na wojnę. Nie goni mnie śmierć. Raczej ja tę ku*we dorwę. Tylko po to by zaśmiać się jej prosto w twarz. Popatrzeć chwile i podkręcić mocniej gaz! Zostawić ją w tyle. Tyle ile się da. Niebezpieczna gra, która nie zna słowa 'strach'!"
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 maja 2009, 17:21
Posty: 11
Skąd: Opatów
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM 93r.

Postprzez zibi626 » 23 lut 2011, 09:45

Problem wydaje się być rozwiązany – trzeba było zrobić porządek z płynem chłodniczym, którego temp. zamarzania była w granicach -16 stopni..układ został wypłukany 3-krotnie z całego syfu – woda była ruda :/ Niestety przy Styczniowej przekładce rozrządu i pompy wody goście nie wpadli na pomysł poinformowania mnie,że woda również wymaga wymiany – jedynie dolali 2 litry...
Jeszcze nie sprawdzałem czy będą się wyświetlały błędy – 17 czyli układ sprzężenia zwrotnego – sonda – gaziarz mówi,że sonda przy BRC24 jest odłączona stąd ten błąd – sprawdzę jeszcze nr 8 = przepływomierz i dam znać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez johnnyslawo » 23 lut 2011, 13:54

Skoro sonda jest odłączona to chyba powinien być zamontowany emulator sondy lambda, przynajmniej tak mi się wydaje.
Bo chyba wiesz z czym się wiąże jazda z błędami... ;P
jakby co, to moje gadu – 12586745
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 11:47
Posty: 73
Skąd: Ropczyce
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V FS 1993r.

Postprzez glowa160 » 23 lut 2011, 14:11

z czym sie wiaze?? ;p
Mazda 626 2.0 16V 115KM 93r.

"Zaczynam czuć smak życia kiedy jestem na krawędzi, kiedy budzik ma dwie paki a w powietrzu guma śmierdzi. Chciałeś pokoju no to szykuj się na wojnę. Nie goni mnie śmierć. Raczej ja tę ku*we dorwę. Tylko po to by zaśmiać się jej prosto w twarz. Popatrzeć chwile i podkręcić mocniej gaz! Zostawić ją w tyle. Tyle ile się da. Niebezpieczna gra, która nie zna słowa 'strach'!"
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 maja 2009, 17:21
Posty: 11
Skąd: Opatów
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM 93r.

Postprzez johnnyslawo » 23 lut 2011, 16:26

Z mniejszą mocą auta i większym spalaniem...duuuuużo większym spalaniem,
wiem bo przeżyłem to na własnej skórze. <ok>
jakby co, to moje gadu – 12586745
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 11:47
Posty: 73
Skąd: Ropczyce
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V FS 1993r.

Postprzez zibi626 » 23 lut 2011, 21:08

Instalka jest BRC 24 i spalanie LPG to 10l/100 km po mieście więc ok. Co do mocy silnika to zrobił się mocniejszy, bardziej rwie do przodu już z niskich obrotów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez desp » 13 mar 2011, 14:45

czyli wymieniłeś sondę?
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2009, 21:54
Posty: 122
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec

Postprzez zibi626 » 13 mar 2011, 19:45

Nie było potrzeby wymiany sondy – jeździ ok, spalanie w granicach 10L/100 po mieście
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez zibi626 » 26 kwi 2011, 20:34

Przepraszam,że piszę post pod postem,ale nie chciałem zaczynać nowego tematu a sprawa dotyczy błędów kompa właśnie..

Otóż po zresetowaniu kompa jakiś czas temu błędy się nie pokazywały w czasie przeprowadzania diagnostyki za pomocą kawałka drucika. Check przestał świecić – wcześniej były błędy 17 i przepływomierz.
Teraz kontrolka check engine znów się pokazuje w czasie jazdy – i to tak jak kiedyś tzn. długa jazda na jednym biegu – np. w trasie na 5 biegu ze stałą prędkością. Objawy – wydają być się żadne – nie szarpie, nie skacze ani nic takiego – nie wiem jak ze spalaniem,ale przyjmuję,że jest ok(bo na stacji zawsze w granicach 11 litrów).
Więc kontrolka check świeci w czasie jazdy,ale gdy robię diagnostykę to nie świeci nic <co?> wszystko wydaje się być w porządku. Tak samo gdy odpalę silnik – też nic.

Czy ktoś może mi napisać czy można jeździć ze smostkowanymi pinami ?? Chodzi mi o przejechanie się trochę żeby sprawdzić czy znó zacznie świecić w czasie jazdy?

Już nie wiem co z tym zrobić... <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez zibi626 » 29 kwi 2011, 21:59

Nikt nie umie pomóc ? :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6