
Co to jest "układ sprzężenia zwrotnego" ( błąd nr 17 ) i co moze być przyczyną błędu?
Przepraszam, trochę zboczyłem z tematu;) Mam taką książkę po angielsku, w której jest co sprawdzić krok po kroku w przypadku danego problemu. Daj maila jeśli chcesz, to ci ją "pożyczę" 

Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
- Od: 23 lis 2009, 21:54
- Posty: 122
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
zibi626 napisał(a):Hazu, długo jeździłem na PB zanim zdecydowałem się na downgrade z LPG ponieważ podczas jazdy po Krakowie w korkach aż widać jak paliwo ubywa z baku a cena PB w granicach 5pln nie jest zachęcająca
Ja też jeżdżę tylko na lpg mazdami tyle że na sekwencji ale chodziło mi o to że każdy gazownik powinien montować emulator do a ta z II gen. lpg
Dzisiaj autko coś się lekko zbuntowało...w drodze do weterynarza
coś się pochrzaniło z obrotami, tj. dałem na luz a obroty skaczą od mniej więcej 1500 do 2200, w czasie jazdy też czuć,że coś jest nie tak bo lekko szarpie. Myślę sobie...może linka się zaklinowała czy ki cholera..zaparkowałem i sprawdziłem linkę – wydaje się być ok bo falowanie ustało..Sprawdziłem kody błędów – wyskoczył 17 i nowość!! – 8 czyli przepływomierz paliwa. Wczoraj auto jeździło ok, nie było żadnych wahań obrotów ani szarpnięć
Jedyne co wczoraj zauważyłem to,że po nagrzaniu się silnika nie przełączył na LPG tylko jechał na PB...LPG dopiero włączył się dopiero gdy wskazówka TEMP była na środku – zwykłe LPG włącza się gdy wskazówka jest na ok. 1/4 skali...
Dzisiaj już chyba nie będę jeździł ale jutro sprawdzę na zimnym czy jest to samo czy się poprawiło.
Pytanie tylko o te błędy – 17 to sonda lambda (kiedyś pomogło po czyszczeniu aparatu zapłonowego),teraz kopułka i palec są nowe a błąd jest no i skąd nagle ten błąd numer 8
P.S nie wiem jakim cudem ale kompa da się sprawdzać gdy jest zainstalowana LPG...
Jedyne co wczoraj zauważyłem to,że po nagrzaniu się silnika nie przełączył na LPG tylko jechał na PB...LPG dopiero włączył się dopiero gdy wskazówka TEMP była na środku – zwykłe LPG włącza się gdy wskazówka jest na ok. 1/4 skali...
Dzisiaj już chyba nie będę jeździł ale jutro sprawdzę na zimnym czy jest to samo czy się poprawiło.
Pytanie tylko o te błędy – 17 to sonda lambda (kiedyś pomogło po czyszczeniu aparatu zapłonowego),teraz kopułka i palec są nowe a błąd jest no i skąd nagle ten błąd numer 8
P.S nie wiem jakim cudem ale kompa da się sprawdzać gdy jest zainstalowana LPG...
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
8 to przepływomierz powietrza, nie paliwa.
a nie kichnął ci czasem??
a nie kichnął ci czasem??
jakby co, to moje gadu – 12586745
- Od: 22 cze 2010, 11:47
- Posty: 73
- Skąd: Ropczyce
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V FS 1993r.
Tak tak,oczywiście, że powietrza, kopnąłem się...nie było żadnego strzału, auto jeździ normalnie
jak poznać, że przepływka walnięta? Auto jeździ na BRC24 więc chyba ryzyko strzału jest minimalne 
no i dzisiaj to samo rano – na zimnym obroty 1500 – 2200, w czasie jazdy szarpie. LPG przełącza się o wiele później niż jak było prawidłowo..Popatrzyłem dzisiaj na korek wlewu płynu do chłodnicy – jest on usyfiony jakąś mazią, wygląda jak...eeee....kolor i konsystencja jakby ktoś miał sraczke
...
Korek zacząłem odkręcać bardzo powoli(bo nie minęła godzina od skończonej jazdy i nie chciałem żeby wywaliło...) i usłyszałem delikatny syk a wąż od chłodnicy zrobił się wklęsły. Potem włączyłem silnik i pochodził trochę,ale wąż był miękki bardzo – nie wiem czy tak powinno być

no i dzisiaj to samo rano – na zimnym obroty 1500 – 2200, w czasie jazdy szarpie. LPG przełącza się o wiele później niż jak było prawidłowo..Popatrzyłem dzisiaj na korek wlewu płynu do chłodnicy – jest on usyfiony jakąś mazią, wygląda jak...eeee....kolor i konsystencja jakby ktoś miał sraczke
Korek zacząłem odkręcać bardzo powoli(bo nie minęła godzina od skończonej jazdy i nie chciałem żeby wywaliło...) i usłyszałem delikatny syk a wąż od chłodnicy zrobił się wklęsły. Potem włączyłem silnik i pochodził trochę,ale wąż był miękki bardzo – nie wiem czy tak powinno być

- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
co do przepływki to odkręć ją, zajrzyj do środka i zobacz czy drucik nie jest uszkodzony.
a te objawy z płynem to na moje oko uszczelka pod głowicą.
a te objawy z płynem to na moje oko uszczelka pod głowicą.
jakby co, to moje gadu – 12586745
- Od: 22 cze 2010, 11:47
- Posty: 73
- Skąd: Ropczyce
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V FS 1993r.
Dzisiaj rano obroty były ok, LPG przełączył się tak jak powinien,ale za to ogrzewanie działa BARDZO słabo, tylko kawałek drogi wiało ciepłe powietrze – choć i tak nie tak ciepłe jak powinno. Poza tym wentylator włączył się pod pracą – co zwykle w tą zimę nie występowało
Za to auto dostało "drugie życie" – jeździ o wiele żwawiej niż np. wczoraj 

- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Kompletnie nic nie robiłem, obroty same się naprawiły – auto dałem do gazowników dzisiaj,zobaczymy co poradzą – dam znać 
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
No sam ciekawy jestem... 

jakby co, to moje gadu – 12586745
- Od: 22 cze 2010, 11:47
- Posty: 73
- Skąd: Ropczyce
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V FS 1993r.
zibi626 napisał(a):ogrzewanie działa BARDZO słabo, tylko kawałek drogi wiało ciepłe powietrze – choć i tak nie tak ciepłe jak powinno.
mialem taki problem jak ty. obroty na biegu jalowym byly non stop okolo 2000. i ogrzewanie calkiem wysiadlo. ciagle zimne powietrze.
problemem byl zapowietrzony uklad chlodzenia. kumpel mi to naprawil w 2 minuty odlaczajac od silniczka krokowego ten grubszy wezyk i pare razy zatykajac go od gory.
moze to ci cos podpowie.
Mazda 626 2.0 16V 115KM 93r.
"Zaczynam czuć smak życia kiedy jestem na krawędzi, kiedy budzik ma dwie paki a w powietrzu guma śmierdzi. Chciałeś pokoju no to szykuj się na wojnę. Nie goni mnie śmierć. Raczej ja tę ku*we dorwę. Tylko po to by zaśmiać się jej prosto w twarz. Popatrzeć chwile i podkręcić mocniej gaz! Zostawić ją w tyle. Tyle ile się da. Niebezpieczna gra, która nie zna słowa 'strach'!"
"Zaczynam czuć smak życia kiedy jestem na krawędzi, kiedy budzik ma dwie paki a w powietrzu guma śmierdzi. Chciałeś pokoju no to szykuj się na wojnę. Nie goni mnie śmierć. Raczej ja tę ku*we dorwę. Tylko po to by zaśmiać się jej prosto w twarz. Popatrzeć chwile i podkręcić mocniej gaz! Zostawić ją w tyle. Tyle ile się da. Niebezpieczna gra, która nie zna słowa 'strach'!"
- Od: 14 maja 2009, 17:21
- Posty: 11
- Skąd: Opatów
- Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM 93r.
Problem wydaje się być rozwiązany – trzeba było zrobić porządek z płynem chłodniczym, którego temp. zamarzania była w granicach -16 stopni..układ został wypłukany 3-krotnie z całego syfu – woda była ruda :/ Niestety przy Styczniowej przekładce rozrządu i pompy wody goście nie wpadli na pomysł poinformowania mnie,że woda również wymaga wymiany – jedynie dolali 2 litry...
Jeszcze nie sprawdzałem czy będą się wyświetlały błędy – 17 czyli układ sprzężenia zwrotnego – sonda – gaziarz mówi,że sonda przy BRC24 jest odłączona stąd ten błąd – sprawdzę jeszcze nr 8 = przepływomierz i dam znać.
Jeszcze nie sprawdzałem czy będą się wyświetlały błędy – 17 czyli układ sprzężenia zwrotnego – sonda – gaziarz mówi,że sonda przy BRC24 jest odłączona stąd ten błąd – sprawdzę jeszcze nr 8 = przepływomierz i dam znać.
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Skoro sonda jest odłączona to chyba powinien być zamontowany emulator sondy lambda, przynajmniej tak mi się wydaje.
Bo chyba wiesz z czym się wiąże jazda z błędami...
Bo chyba wiesz z czym się wiąże jazda z błędami...
jakby co, to moje gadu – 12586745
- Od: 22 cze 2010, 11:47
- Posty: 73
- Skąd: Ropczyce
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V FS 1993r.
z czym sie wiaze?? ;p
Mazda 626 2.0 16V 115KM 93r.
"Zaczynam czuć smak życia kiedy jestem na krawędzi, kiedy budzik ma dwie paki a w powietrzu guma śmierdzi. Chciałeś pokoju no to szykuj się na wojnę. Nie goni mnie śmierć. Raczej ja tę ku*we dorwę. Tylko po to by zaśmiać się jej prosto w twarz. Popatrzeć chwile i podkręcić mocniej gaz! Zostawić ją w tyle. Tyle ile się da. Niebezpieczna gra, która nie zna słowa 'strach'!"
"Zaczynam czuć smak życia kiedy jestem na krawędzi, kiedy budzik ma dwie paki a w powietrzu guma śmierdzi. Chciałeś pokoju no to szykuj się na wojnę. Nie goni mnie śmierć. Raczej ja tę ku*we dorwę. Tylko po to by zaśmiać się jej prosto w twarz. Popatrzeć chwile i podkręcić mocniej gaz! Zostawić ją w tyle. Tyle ile się da. Niebezpieczna gra, która nie zna słowa 'strach'!"
- Od: 14 maja 2009, 17:21
- Posty: 11
- Skąd: Opatów
- Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM 93r.
Z mniejszą mocą auta i większym spalaniem...duuuuużo większym spalaniem,
wiem bo przeżyłem to na własnej skórze.
wiem bo przeżyłem to na własnej skórze.
jakby co, to moje gadu – 12586745
- Od: 22 cze 2010, 11:47
- Posty: 73
- Skąd: Ropczyce
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V FS 1993r.
Instalka jest BRC 24 i spalanie LPG to 10l/100 km po mieście więc ok. Co do mocy silnika to zrobił się mocniejszy, bardziej rwie do przodu już z niskich obrotów.
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Przepraszam,że piszę post pod postem,ale nie chciałem zaczynać nowego tematu a sprawa dotyczy błędów kompa właśnie..
Otóż po zresetowaniu kompa jakiś czas temu błędy się nie pokazywały w czasie przeprowadzania diagnostyki za pomocą kawałka drucika. Check przestał świecić – wcześniej były błędy 17 i przepływomierz.
Teraz kontrolka check engine znów się pokazuje w czasie jazdy – i to tak jak kiedyś tzn. długa jazda na jednym biegu – np. w trasie na 5 biegu ze stałą prędkością. Objawy – wydają być się żadne – nie szarpie, nie skacze ani nic takiego – nie wiem jak ze spalaniem,ale przyjmuję,że jest ok(bo na stacji zawsze w granicach 11 litrów).
Więc kontrolka check świeci w czasie jazdy,ale gdy robię diagnostykę to nie świeci nic
wszystko wydaje się być w porządku. Tak samo gdy odpalę silnik – też nic.
Czy ktoś może mi napisać czy można jeździć ze smostkowanymi pinami
Chodzi mi o przejechanie się trochę żeby sprawdzić czy znó zacznie świecić w czasie jazdy?
Już nie wiem co z tym zrobić...
Otóż po zresetowaniu kompa jakiś czas temu błędy się nie pokazywały w czasie przeprowadzania diagnostyki za pomocą kawałka drucika. Check przestał świecić – wcześniej były błędy 17 i przepływomierz.
Teraz kontrolka check engine znów się pokazuje w czasie jazdy – i to tak jak kiedyś tzn. długa jazda na jednym biegu – np. w trasie na 5 biegu ze stałą prędkością. Objawy – wydają być się żadne – nie szarpie, nie skacze ani nic takiego – nie wiem jak ze spalaniem,ale przyjmuję,że jest ok(bo na stacji zawsze w granicach 11 litrów).
Więc kontrolka check świeci w czasie jazdy,ale gdy robię diagnostykę to nie świeci nic

Czy ktoś może mi napisać czy można jeździć ze smostkowanymi pinami
Już nie wiem co z tym zrobić...

- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6