Poduszki silnika | Regulacja (fororelacja) [323f BJ, RF2A]

Postprzez decadent » 11 mar 2011, 14:39

Widzisz, egoistą jestem...
Tyle, że ten wkład to mam wyprasowany z SRL. Efekty wymiany zatem zupełnie nieprzewidywalne... Muszę w takim razie jakoś wyprasować stary, tak żeby go nie uszkodzić... a po wymontowaniu poduchy coś podłożyć pod skrzynie. Cóż, niestety nie mam na oryginał....
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez YgooR » 12 mar 2011, 01:44

decadent napisał(a):Widzisz, egoistą jestem...

Ja żartowałem :)
Nie bardzo wiem co Ci poradzić, ale może to kwestia regulacji. Dzisiaj trzeci raz regulowałem poduszkę od rozrządu i efekt jest taki że powróciły drgania na luzie właśnie takie że czuć na siedzeniu, jak dodam gazu wszystko się uspokaja. Jutro będę czwarty raz regulował myślę że już ostatni, dzisiaj za bardzo przesunąłem łapę (tam gdzie są nakrętki) w stronę poduszki co spowodowało że poduszka (od rozrządu) pcha silnik w stronę poduszki od skrzyni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez decadent » 12 mar 2011, 12:04

żartowalem i ja .... <oczko>
Również jeszcze raz wyreguluję poduchy – miałem to zrobić... Właśnie po wymianie tylnej nie odkręcałem wcale prawej przy rozrządzie i zamierzam poodkręcać jeszcze raz wszystkie, zanim cokolwiek wymienię...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Interceptor » 12 mar 2011, 18:09

Słuchajcie potrzebuję porady specjalistów od poduch. :) Nie bedę się rozpisywał o drganiach budy i lekko latającej gałce zmiany biegów przy dodawaniu i odejmowaniu gazu oraz o szarpaniu przy ruszaniu z piskiem opon. Zjeździłem kilka polecanych serwisów. Wg nich wszystko jest OK, ale wg mnie nie. Uważam, że mam walniętą poduchę przy grodzi.

Powyginałem się dzisiaj trochę z aparatem
Poduszka grodziowa prawa strona
Obrazek
Obrazek
Poduszka grodziowa lewa strona, ta szczelina to chyba jej zerwanie...
Obrazek
Obrazek
Przez to mam wrażenie że poducha przy chłodnicy jest podciągnięta do góry. Wymieniana była rok temu na ory i ktoś mi upierdzielił ten kwadracik do regulacji...
Obrazek
Reszta poduch (rozrządu i pod akumulatorem) wydaje mi sie OK.
Poradźcie coś...
Moja M http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=115425
Ciężka stopa = lekki portfel :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2009, 18:17
Posty: 128
Skąd: Unieście, Warszawa
Auto: Mazda 323 BJ 1,3 16V 1998r

Postprzez decadent » 12 mar 2011, 20:39

Poducha od grodzi zerwana jak nic, nie tylko z lewej, ale i z prawej strony widać pęknięcie – tradycyjnie poszła w tym samym miejscu, co u wszystkich. Mechanicy – jak zwykle.....nawet nie będę komentował.
Dziwnie "ociosana" ta Twoja poducha, nie ma numeru na gumie – to raczej nie oryginał...
Przy chłodnicy śruba nie oryginalna. Łeb okrągły nie przeszkadza w pracy poduszki, natomiast utrudni jej odkręcanie.
Porównaj z moimi fotami...
Musisz wymienić tę poduszkę tylną grodziową – współczuję, bo to masakryczna operacja.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez YgooR » 12 mar 2011, 23:10

decadent napisał(a):Również jeszcze raz wyreguluję poduchy

Ja przesunąłem gniazdo poduszki rozrządu o około 3mm do przodu i zmiana jest duża, tak więc regulacja to podstawa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Interceptor » 13 mar 2011, 00:23

Dzieki decadent za odp. Ja z tą poduchą jeżdżę jakieś dwa i pół roku (odkąd go mam), chociaż na samym początku jak go kupiłem miał mniejsze drgania i chyba był też trochę cichszy. Pewnie bardziej się naderwała. Poducha na pewno pójdzie do wymiany. Pisałeś kiedyś, że do 1,3 te grodziowe mają zamienniki. Mówiłeś tu o tedgumie czy o jakiejś innej firmie?
Ociosana tzn, że niby tak dziwnie odlana?
Moja M http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=115425
Ciężka stopa = lekki portfel :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2009, 18:17
Posty: 128
Skąd: Unieście, Warszawa
Auto: Mazda 323 BJ 1,3 16V 1998r

Postprzez decadent » 13 mar 2011, 12:01

Jest zamiennik do 1.3 – chyba w katalogu Geparts, czyli JPN. Tedgum nie ma w ofercie takiej poduszki, ani wkładu. Ktoś podawał link do katalogu JPN. Na Hdmot.pl jest tez taka poduszka.
Tak, trochę dziwnie odlana...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez decadent » 14 mar 2011, 21:37

Wyregulowałem wszystko jeszcze raz – odkręciłem poduchy prawą, lewą i przy chłodnicy, pobujałem silnikiem, ustawiłe się odpowiednio. Po tym zabiegu łapa prawej idealnie się ustawiła (musiałem ją całkiem odkręcić), a tylna poszła do góry. Ustały delikatne drgania przy 1000 obr., ale niestety przy 750 i w dół jeszcze pozostały, choć chyba mniejsze. Chyba przy tym pozostanę...

idealnym rozwiązaniem, które gorąco polecam, byłoby podwieszenie silnika od góry, najlepiej za oba "oka", bo wtedy można silnik swobodnie ustawiać... Podtrzymanie od spodu to prowizorka, która nie daje pewności, że pozbawimy poduszki zbędnych naprężeń.
Niestety nie miałem takiej możliwości...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez YgooR » 15 mar 2011, 01:28

decadent napisał(a):Po tym zabiegu łapa prawej idealnie się ustawiła (musiałem ją całkiem odkręcić), a tylna poszła do góry.

Idealnie czyli idealnie w środku otworów? Oraz dlaczego tylna poszła do góry, przednia ją trzymała?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez decadent » 15 mar 2011, 09:44

Zaraz po wymianie u mechaników tylnej poduszki grodziowej (podczas montażu naciągali silnik do tyłu, żeby trafiły śruby w otwory) zrobiłem zdjęcie tej poduszki, na którym można było zauważyć, że guma jest napięta w kierunku do dołu, prawie dotykała gniazda od dołu. Już wtedy zaraz po operacji nie było szarpania przy ruszaniu. Potem poluzowałem śruby poduszki przy chłodnicy (oczywiste) oraz lewej przy aku i wtedy zupełnie znikły drgania na wyższych obrotach. Teraz po tej ostatniej regulacji i ustawieniu prawej silnik zupełnie inaczej się ułożył, śruby do prawej poduszki trafiły w środek otworów jej łapy (po odkręceniu wszystkich śrub gniazda), a poprzeczka wkładu tylnej poduszki poszła wyżej – jest teraz osiowo (przynajmniej na oko). Zaznaczam, że na oko, bo to może być tylko wrażenie.

Żeby śruby do prawej poduchy znalazły się w środku otworów i nie naciskały na łapę musiałem odkręcić wszystkie śruby tej poduszki, w szczególności te mocujące gniazdo do karoserii, na których jest możliwość regulacji. Przesuwałam całe gniazdo i ustawiłem tak, żeby śruby od silnika nie naciskały na łapę. No i zakręciłem w odpowiedniej kolejności, o której pisałem już kiedyś.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez decadent » 23 mar 2011, 00:57

Drgania na wolnych obrotach powróciły – myślę, że to jednak nie poduszka – akumulator drży jak szalony, a gniazdo poduchy lewej nic a nic...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez YgooR » 23 mar 2011, 02:04

No coś musi powodować te drgania, albo silnik albo skrzynia innej opcji nie ma i dodatkowo musi to przechodzić przez poduszkę. Koło aku masz jeszcze poduszkę na grodzi może to ona jak lewa jest ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez decadent » 25 mar 2011, 00:01

No wiadomo co powoduje i że przez poduszki przechodzi, ale przecież nie tylko przez poduszki....nawet i przez wydech przecież, nie wspominając o półosiach, etc. (z tego układ powietrza wykluczam z oczywistych względów)
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Interceptor » 25 mar 2011, 11:45

Sprawdź uszczelkę pod kolektorem dolotowym. Podobno jak są walnięte to silnik wtedy drga.
Moja M http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=115425
Ciężka stopa = lekki portfel :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2009, 18:17
Posty: 128
Skąd: Unieście, Warszawa
Auto: Mazda 323 BJ 1,3 16V 1998r

Postprzez decadent » 25 mar 2011, 12:06

Słyszałem o tym, choć nie chce mi się wierzyć. A jak sprawdzić tę uszczelkę ?

A już wiem: jest o tym tutaj:
viewtopic.php?f=115&t=50282&hilit=uszczelka+kolektora&start=40
ciekawe co można użyć zamiast samostartu...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez decadent » 18 kwi 2011, 23:40

Mechanik sprawdził samostartem – żadnych nieszczelności na uszczelce kolektora ssącego. Drgania na wolnych obrotach dalej mnie lekko drażnią, więc wykręciłem poduszkę skrzyni lewą przy aku – miałem zamiar wymienić wkład poduszki, bo miałem w zanadrzu na podmianę wyprasowany z nowego zamiennika SRL.
Okazało się, że moja oryginalna poduszka jest w idealnym niemal stanie, jak się zdaje. Nigdzie nie było pęknięć, żadnych wybrzuszeń, otwór na śrubę powyżej osi, guma miękka, a jednocześnie przy większym nacisku stawiająca opór. Jak porównałem z zamiennikiem to była delikatnie bardziej twarda. Jedyne co mogłoby byc z nią nie tak, to że stwardniała przez lata, ale to mało prawdopodobne... Nie było sensu zatem wymieniać wkładu, zamontowałem oryginał z powrotem.
Wnioskuję, że u mnie poduszka lewa przy aku nie jest przyczyna tych drgań na biegu jałowym.
Co to może być zatem ? Analizowałem te drgania: okolice poduszki grodziowej – zero drgań, okolice poduszki prawej – zero drgań, okolice górnych mocowań amorów – zero drgań, poprzeczka dolna i gniazdo poduszki przy chłodnicy – zero drgań, okolice poduszki lewej: delikatne drgania (sam wkład mocno pracuje, gniazdo poduchy i karoseria obok drżą bardzo delikatnie), rama z przodu przy grilu, nad chłodnicą – duże drgania !, zderzak – drży, chłodnica – drży (normalne). Najbardziej drży lewa strona z przodu i cały przód, ale nie podwozie.... Nie mam pojęcia co może przenosić te drgania...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez pasza120 » 16 maja 2011, 14:41

Witam,

muszę wymienić przednią poduszkę silnika. Napisałem do carspeed i otrzymałem taka odpowiedź:
"Poduszka silnika przednia – oryginał OE MAZDA 485zł/szt, na zamówienie – oczekiwanie 3 dni robocze.
Ewentualnie sam wkład TEDGUM 100zł/szt, ale nie polecam..."

To olbrzymia różnica. Aż się nie chce wierzyć, że taka popierdółka może tyle kosztować. Czy zamontowanie wkładu poduszki firmy TEDGUM może się wiązać z jakimiś negatywnymi efektami? Zależy mi na szybkiej odpowiedzi, bo muszę mieć część do końca tygodnia.
Dzięki!
Początkujący
 
Od: 23 sty 2011, 19:57
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 2.0 DiTD BJ '02

Postprzez decadent » 16 maja 2011, 15:06

Chodzi Ci o tę przy chłodnicy ? Widzę z opisu, że diesel, zatem po co Ci ona ??
Gdybyś poczytał trochę to byś wiedział o co mi chodzi...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez pasza120 » 16 maja 2011, 15:58

no właśnie czytałem i widziałem też Twój post na ten temat.
Po prostu tej poduszki już praktycznie nie mam. A skoro się zniszczyła, to chyba znaczy, że się zużywa. A skoro się zużywa, to pewnie trzeba wymienić :)
W tej chwili nie ma żadnych negatywnych objawów, no ale nie wiem. Może lepiej dmuchać na zimne?
Początkujący
 
Od: 23 sty 2011, 19:57
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 2.0 DiTD BJ '02

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323