Zabudowa audio bagażnika Mazda6 GY fotorelacja

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez sewo » 12 sty 2011, 23:50

:| Nie nadaje? Rozwiń tą myśl...
Ja mam hpb 604 na mostku suba z przodu zwykłe magnaty i gra to nawet jakoś więc zastanawiam się dlaczego ma się nie nadawać? Chyba że mówisz o tym monobloku..
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Wielkopolski
 
Od: 11 cze 2007, 19:54
Posty: 2247 (37/53)
Skąd: Poznań / Komorniki / Wiry / Luboń
Auto: Cx7 Er
MX5 Na
Transit Connect
Było:
MX5 Nbfl , RX8 Fe

Postprzez krabdul » 28 lut 2011, 13:45

dobrzyn22 napisał(a):Środek skrzyni oprócz żywicy,został zrobiony również z nakładanych blisko siebie płaskich kawałeczków drewnianych.Znalazłem to na jakimś forum dot.budowy obudów.Zwiększyło to grubość ścianek(jakby była sama żywica,to brzmienie by przypominało głośnik w plastikowej obudowie-tak mi się wydaje).Ale rozumiem,że koledze chodzi o wypełnienie wnętrza-owszem jest oczywiście-watolina do wygłuszania wnętrz kolumn.Jak napisałem wcześniej-brzmienie powinno zadowolić każdego(oczywiście nie audiofila <faja> )Basik słychać już od 4 poziomu głośności w radiu,więc jest ok...poza tym zaletą bass reflexu jest wolniejszy i mniej dynamiczny bas(co prawda bardziej miękki).Poza tym obliczenie i poprawne zestrojenie tego typu obudowy jest bardzo trudne(to jest cytat z innego forum).Ja trzymam się zdania,że"dobrego nie ma po co ulepszać,bo można więcej popsuć niż zyskać"–(to już moje słowa <lol>)Basik jest naprawdę przyjemny w odsłuchu więc..na razie zostaje jak jest <faja>


Robiłem już 2 takie zabudowy w Cordobie i powiem Ci, że jak poświęcisz odpowiednio dużo mat i żywicy to nie będzie grało plastikowo – ja w środku dodatkowo wysmarowałem taką pastą bitumiczną.

Co do bass-reflexu to zamiast "wadą" napisałeś "zaletą" :)

Co do pojemności to ja sprawdziłem ją w najprostszy z możliwych sposobów – zalałem wodą i szybko wylałem do wiadra coby drewno nie nasiąknęło i potem zmierzyłem objętość. Warto pamiętać, że jak liczysz dokładnie objętość netto to trzeba z jednej strony odjąć objętość kosza, ale z drugiej strony jeśli ustrojstwo jest dobrze wytłumione to objętość ekwiwalentną do obliczeń przyjmuje się nawet do 30% większą niż jest rzeczywista.

PS: Co do wzmacniaczy Carpowera. W 2ch pracach miałem dużą styczność z Monacorem (Carpower, Monacor, IMG Stage Line) i powiem szczerze, że gra to mniej więcej tak jak kosztuje, ale jak się ma dostęp do dobrych cen to wtedy gra już nieźle jak na wyłożone pieniążki. Wzmak z tej serii, o którym piszecie jest dobry właśnie do takich zastosowań, gdzie chce się poprawić trochę fabrykę, lub wypełnić brzmienie – ale monacor ma też wynalazki, które pozwalają na stworzenia naprawdę dobrego audio.

Miałem identycznego hertza i to jest głośnik wymagający mocnego wzmaka. Nie ważne, że gra Ci teraz na 40%, bo mocniejsze wzmaki mają lepsze tłumienie wewnętrzne (damping factor) i najzwyczajniej w świecie lepiej ogarniają głośnik.

Tak poza tym ładnie Ci to wyszło, ale jak już ktoś napisał – przez siatkę tylko 4+ ;)

Jeśli chodzi o moje car-audio to ja popadam w skrajności – bo w Cordobie wartość audio (licząc ceny producenta) była zbliżona do ceny auta :) a teraz w M6 wrzuciłem na przód Carpower CRB165set + lekkie wytłumienie drzwi a na tyle zrobiłem coś czego bym się sam kiedyś nie spodziewał – chciałem delikatnie wypełnić dolne pasmo więc kupiłem wzmacniacz Voice Kraft do zabudowy – taki za 30pln :D i przez to, że ma moc niewiele większą jak radio to zamontowałem głośnik o wysokiej sprawności, ale z domowego audio – kupiłem po 10pln 2 wytargane głośniki 25cm Onkyo i Denon i sobie je naprawiłem i wstawiłem ten, który lepiej grał – już nie pamiętam który teraz tam siedzi. Do obu miałem parametry TS więc jakoś to się zestroiło. Skrzynkę sam złożyłem i generalnie wyszedł mi aktywny sub za ok100pln, który wg mnie lepiej brzmi jak bosse. Podłączyłem to do przedniego głośnika pod wejście wysokonapięciowe. A żeby skrzynka nie rzucała się w oczy i głośnik nie ucierpiał to zrobiłem ją na nóżkach a głośnik skierowałem w dół :) Do skrzynki przykręcone są w tyłu blaszki, które wchodzą między blachę a plastik (przy samym oparciu fotela) i dodatkowo jest to przytrzaśnięte fotelem więc ładnie siedzi w bagażniku. Skrzynka ma szerokość jak oparcie 1/3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez dobrzyn22 » 28 lut 2011, 16:50

Pasta bitumiczna w środek-rzeczywiście dobry pomysł <spoko>
O bass-reflex napisałem w ten sposób dlatego,że co dla jednych jest wadą,dla innych jest zaletą ;) o gustach się nie dyskutuje :P
Jeśli chodzi o pojemność,to można ją również sprawdzać za pomocą sypkiego piasku-wtedy nie ma ryzyka zamoknięcia.Mnie ona nie bardzo interesowała,bo do takiego głośnika na pewno nie powinna być mniejsza,a większej z kolei już nie dało by się zrobić w tym miejscu.
Jeśli chodzi o zabezpieczenie głośnika-oczywiście są dostępne dużo ładniejsze wykończenia(maskownice).Ale po co mi np. 2 ładne chromowane pręty,które jako zabezpieczenie nie spełniają swojej funkcji <co?> Na zakręcie coś się przesunie z jednej strony bagażnika na drugą i po głośniku ;P

Co do twojego auta-zrób zdjęcia,będzie chociaż wiadomo dokładnie jak to u Ciebie wygląda,a może będziesz inspiracją dla innych :D :P
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez krabdul » 28 lut 2011, 19:24

dobrzyn22 napisał(a):O bass-reflex napisałem w ten sposób dlatego,że co dla jednych jest wadą,dla innych jest zaletą ;) o gustach się nie dyskutuje :P

Mówisz, że niektórzy wolą wolniejszy i mniej dynamiczny bas? – no dobra niech będzie :)
dobrzyn22 napisał(a):Co do twojego auta-zrób zdjęcia,będzie chociaż wiadomo dokładnie jak to u Ciebie wygląda,a może będziesz inspiracją dla innych :D :P

Mogę, ale nie sądzę – to było rozwiązanie super econo – znudziło mi się ładowanie kasy w audio – zwłaszcza z ingerencją w fabryczne radio. Swoją drogą, kiedyś puściła mi się farba bo zabawie żywicą, więc to mnie też zraziło do zabawy, ale może kiedyś mnie znowu najdzie... :)
Postaram się jutro wrzucić jakąś fotę i dla porównania tą z Cordoby.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez dobrzyn22 » 1 mar 2011, 00:04

Mówisz, że niektórzy wolą wolniejszy i mniej dynamiczny bas? – no dobra niech będzie :)


tak,np. kolega palik (na pierwszej stronie jest jego post :) )
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez pawelsz » 10 mar 2011, 14:39

A czy robileś cos z tapicerka za ta skrzynką?
Chodzi mi o to czy skrzynke dopasowałes do tapicerki?
Bo ja chce tez u siebie tak zrobic ale myslałem zeby wyciąc kawałek i wtedy bedzie wieksza pojemonosc.
W sumie schowka i tak sie nie uzywa.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 12:02
Posty: 149 (0/1)
Auto: Mazda 6 GG 2.0 D 136km Top Sport 2005

Postprzez dobrzyn22 » 10 mar 2011, 16:13

Nie jestem pewien czy dobrze Cię zrozumiałem <co?> ,ale za skrzynią jest wszystko wycięte,co zresztą widać dobrze na zdjęciach...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez siemek55 » 7 lip 2011, 11:40

świetna robota

pytanie trochę z innej beczki. Niestety musiałem zagazować moją magdę :( (koszty). Pozostał mi wzmacniacz i głośnik ( butla LPG w kole) Może orientujesz się co siedzi w środku (średnica, moc itd.), mam taki pomysł aby to zaadoptować w prezentowany przez ciebie sposób, o ile ma to większy sens.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1315 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez dobrzyn22 » 7 lip 2011, 12:35

generalnie spróbował bym sprzedać to co masz i kupić samemu osobno wzmak i głośnik,ewentualnie gotową skrzynię basową.Poszukaj na forum tematy o BOSE,tam na pewno znajdziesz interesujące Cię rzeczy,albo ktoś Ci podpowie.Ja zabierając się za to nie miałem fabrycznie BOSE w aucie,więc ciężko mi cokolwiek Ci powiedzieć w tym temacie.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Dominator » 7 lip 2011, 20:10

dobrzyn22 mógłbyś napisać ile zużyłeś tej żywicy i maty szklanej? i jaki był koszt tego tak ok?
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez dobrzyn22 » 7 lip 2011, 23:43

Teraz tak z czystym sumieniem nie powiem Ci dokładnie co ile kosztowało i ile zużyłem.Na pewno miałem ok.5L żywicy(zostało mi ok.1/4),a maty kupiłem z tego co pamiętam,5mb,szerokości ok.1,5m i ją prawie całą wykorzystałem.Oczywiście do żywicy musisz dokupić utwardzacz(ok.0,5l),żeby nie siedzieć przy tym miesiąc :P Generalnie nawet z użyciem utwardzacza wietrzyłem całą skrzynię 1-2 dni,czekając aż dobrze wyschnie i potem drugie podejście.Co do kosztów to naprawdę ciężko mi cokolwiek powiedzieć obecnie.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez lukard » 19 sty 2012, 20:33

SUPER – możliwe że sam się za to wezme....

Czy to taka żywica?

http://allegro.pl/zywica-poliestrowa-5- ... 74921.html

Powiedz mi w jakim czasie to zrobiłeś?
Od czego zacząć? Jak zrobić pierwszą warstwę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2011, 20:54
Posty: 78 (0/3)
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 6 BJ 2.5 192 AT Sport Kombi

Postprzez dobrzyn22 » 19 sty 2012, 22:11

taki zestaw byłby odpowiedni <spoko>

Co do czasu,hmmm,na spokojnie,kombinując z różną ilością utwardzacza,przy dobrej wentylacji i temp. ok. 20st. na pewno kilka dni,po ok.1-2 godz dziennie(kolejne warstwy dokładałem po utwardzeniu poprzednich).

Pierwsza warstwa-hmmm musisz mieć jakąś podstawę,szkielet,aby do niego doklejać maty.Ja ogólnie wykorzystałem elementy z drewna,folii aluminiowej(tzw.sreberko)i...rajstopy:P To umożliwiło uzyskanie obłych kształtów,na czym mi zależało(estetyka ;) )
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez lukard » 20 sty 2012, 09:51

OK, dzięki... jest to na pewno lepsze rozwiązanie, ale bardziej pracochłonne... Muszę do tego dojrzeć, bo na tą chwilę po prostu mi się nie chce... :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2011, 20:54
Posty: 78 (0/3)
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 6 BJ 2.5 192 AT Sport Kombi

Postprzez wujek116 » 4 gru 2013, 17:20

A więc Poszedłem w ślady Dobrzyna22 :D i także zabudowałem głośnik w boczek i wzmacniacz po drugiej stronie , ze względu że teraz jest dosyć zimno trochę to trwało (tydzień) ale to przez to że długo schła żywica dodam że pomagałem sobie piecykiem z nadmuchem trochę to przyspieszyło pracę , co do poziomu trudności wykonania , moim zdaniem banalnie proste trzeba mieć tylko cierpliwość do formowania żywicy z matami :D .

Dokonałem pewnych zmian w projekcie między innymi nie dawałem kawałków płyt w żywicę (moim zdaniem zbędne ) za to dałem w środku skrzyni grubą warstwę bitexu a potem wygłuszenie i zrobiłem od tyłu bass reflex (za pierwszym podejściem zmontowałem wszystko bez tego otworu ale głośnik jest za mocny i dławił się był bardzo kiepski bas jak by miało zaraz skrzynię rozerwać <rotfl> )

Usztywniłem dokładnie blachę błotnika w okolicach skrzyni aby nie rezonowała użyłem do tego mat bitumicznych, dwie warstwy a także wygłuszyłem cały tył .

I najważniejsze aby skrzynia nie wyjechała ze swojego miejsca przypadkiem od wibracji zamocowałem ją do blachy na dwie śruby .

Co do kwestii grania , głośnik 700w (robiony na zamówienie) do tego wzmacniacz Spectron czterokanałowy 800w , po odpowiednim zestrojeniu JEST BAJKA <serduszka>

Polecam ten MOD wszystkim kto lubi dobry Bass a chce mieć przestrzeń bagażową w pełni użytkową .

Podziękowania dla Dobrzyn22 GENIALNY POMYSŁ <spoko>
Załączniki
1 [1024x768].jpg
2 [1024x768].jpg
3 [1024x768].jpg
4 [1024x768].jpg
5 [1024x768].jpg
6 [1024x768].jpg
7 [1024x768].jpg
8 [1024x768].jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez dobrzyn22 » 4 gru 2013, 17:25

<spoko>
gratuluję wytrwałości w chęci osiągnięcia celu <spoko> Cieszę się niezmiernie, że fotorelacja była dla kogoś pomocna <ok>

wujek116 napisał(a): ze względu że teraz jest dosyć zimno trochę to trwało (tydzień)

u mnie też to trwało ok. 4 dni – było lato i skrzynia schła na zewnątrz ;)

Ps. ładnie Ci to wyszło <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez wujek116 » 4 gru 2013, 17:35

STARAŁEM SIĘ <zawstydzony>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez Marine_4000 » 5 gru 2013, 11:00

A że tak zapytam... Po ci Ci wzmacniacz 4-kanałowy do zasilenia subwoofera?
Nawet jeśli spiąłeś w mostek 2 kanały, to 2 pozostałe są nieużywane. Nie lepiej było użyć mocnej 2-kanałówki?
Po za tym świetna robota z zabudową. Liczyłeś ile litrów mniej więcej ma skrzynka?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 441 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez wujek116 » 5 gru 2013, 14:52

Taki wzmacniacz został mi z poprzedniego auta , mam jeszcze pioneera 2 kanały 500w i Sony 400w podłączałem każdy z nich ale Spectron nawet na dwóch kanałach zmiażdżył pod względem jakości dźwięku pozostałe wzmacniacze i ma więcej możliwości regulacji tonów .
A poza tym mam zabudowaną zamiast radia ory. stacje multi. krógera (chińczyk ale moim zdaniem zaj..... :D )
i on ciągnie spokojnie 4 oryginalne głośniki Bosse ale mam taki zamiar aby tył podłączyć pod nieużywane kanały tego wzmacniacza , a przód niech jest pod radiem . ale to jeszcze nie jest pewne .

A co do skrzyni to tak jak dobrzyn22 wykorzystałem maksymalną ilość dostępnego miejsca ale jakoś nie chciało mi się sprawdzać ile tam jest litrów :) ważne że Świetnie gra .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez em_dzej » 5 gru 2013, 15:12

Wyszło super <spoko>
Gra pewnie jeszcze lepiej
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje