Jakość paliwa na stacjach paliw

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez donmarkos1 » 30 mar 2010, 02:05

no i w tym momencie popieram Cię kolego i moje słowa się potwierdzają jak widać i nie jestem sam.
I nie ma się tutaj co śmiać moje małe miasteczko otacza sam orlen i do innej stacji mam jakieś 15 km i czy to się opłaca??
Dlatego jak jadę w jakiś sprawach do Torunia to tankuję na innej stacji do pełna :)
[img]http://graphic.org.pl/images/jdv1284058723b.gif[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2009, 16:06
Posty: 417
Skąd: Kowalewo Pomorskie
Auto: Ford Focus mk2 kombi 1.8 TDCi 2005r.

Postprzez Murray » 8 mar 2011, 01:36

Panowie a jest u nas w Polsce dostępna benzyna Shell V-Power 95..??
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez radzi89 » 8 mar 2011, 01:46

Prawie na kazdym shellu jest dostepna :) Gorzej z V Power Racing – ta juz nie wszedzie:)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Murray » 8 mar 2011, 01:55

Ale niby 95 V-Power..??
Ja widziałem tylko EuroSuper 95 i taką tankowałem :( (chciałem 95 V-Powera zatankować a tu lipa) była jeszcze V-Power Racing, V- Power 98 i Gaz...
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez radzi89 » 8 mar 2011, 09:15

Murray napisał(a):Ale niby 95 V-Power..??
Ja widziałem tylko EuroSuper 95 i taką tankowałem :( (chciałem 95 V-Powera zatankować a tu lipa) była jeszcze V-Power Racing, V- Power 98 i Gaz...


Z tego co kojarze na shellu nie ma benzyny 98 – przynajmniej w Szczecinie nie widzialem , a szukalem bo do MPS tylko 98 mozna tankowac... V-power to byla 95.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Murray » 8 mar 2011, 09:56

Dzwoniłem do stacji Shella tam gdzie tankowałem Eurosuper 95 jednak jest V-Power 95. Widocznie byłem ślepy tego dnia... :P to byl 1 tank na tej stacji... :P pewnie pomyliłem z Racing....
Białystok Shell V-Power 95 kosztuje obecnie 5,34zł za 1 L...
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez radzi89 » 8 mar 2011, 13:17

Racing jest 100 oktanowy :) Tak , jak mowilem shell nie ma paliwa 98 oktanowego
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez luk-kk » 17 mar 2011, 18:58

Czy tylko ja odnoszę wrażenie że gaz na orlenie jest do <dupa> ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2010, 13:13
Posty: 165
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.

Postprzez JohnnyB » 17 mar 2011, 21:13

luk-kk napisał(a):Czy tylko ja odnoszę wrażenie że gaz na orlenie jest do <dupa> ?


oj nie, tak samo jest na Bliskiej a w końcu to Orlen. Na bliskiej w mojej okolicy (Nowy Dwór Mazowiecki) się nie tankuje, nieważne jakie paliwo. Na dłuższą metę żadna oszczędność tylko problemy.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez Lukano » 18 mar 2011, 18:29

Jak już nie raz było to było stwierdzone, czy to Orlen, Shell czy BP, paliwo i tak jest z Orlenu.
Nie patrzcie w jakiej sieci, tylko która stacja.
Ja od lat tankuje na Orlenie, ale przeważnie na tych samych stacjach, zawsze było BDB.
Filtry gazu w bardzo dobrym stanie przy każdej wymianie co 10 tysięcy.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez luk-kk » 19 mar 2011, 15:26

No nie wiem czy tak do końca jest, możliwe że masz rację ale ostatnio odczułem różnicę tankując najpierw na shellu a później na orlenie (na korzyść shella). Na BP też wydawało mi się że jest lepszy gaz niż na orlenie. Może to mój samochód jest taki chimeryczny że raz jak to ująć czuję wkur.... pod pedałem gazu a raz jest 1/4 albo 1/3 słabszy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2010, 13:13
Posty: 165
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.

Postprzez Ania_TM » 27 mar 2011, 13:23

Ja tankowałam swego czasu na Statoil- paliwo zawsze dobre i nie narzekałam :)

ORLEN- też mnie nie zawiódł.

Lukoil- zamula mazdę za każdym razem :)

Lotos- też na plus <spoko>

przecież to prawie to samo paliwo, zależy od rzutu ;P
Ania_TM
 

Postprzez Murray » 27 mar 2011, 21:01

Ja też preferuje do swojej mazdy:
Orlen – 95Pb
Lotos – 95Pb
a ostatnio Shell V-Power leje... :D
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez Dominator » 27 mar 2011, 22:16

trudno jednoznacznie okreslic ktora najlepsza, bo wiekszosc,jesli nie wszystkie, stacje sa we wladaniu prywatnych wlascicieli i to oni kombinuja jak moga.. ale najmilsze doswiadczenia mam ze statoil :) paliwowe oczywiscie :) w szczegolnosci lpg, to czuc :D
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Ania_TM » 28 mar 2011, 11:32

dobry gaz był zawsze na BP :)
Ania_TM
 

Postprzez jelson » 28 mar 2011, 20:55

A ja i moi rodzice od zawsze tankujemy na Orlenie i nie narzekamy. Tankowana jest oczywiście PB95 :)
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2010, 11:53
Posty: 253
Skąd: Zielona Góra/ Górzyn (Lubuskie)
Auto: Alfa Romeo 147 2.0 TS '02r
była: Mazda 323 C BH Z5 '96r

Postprzez buster1982 » 17 maja 2011, 19:16

Nie wiem jak Orlen, na co dzień tankuję na BP (95, ostatnio wlałem 98 – zobaczymy jak spalanie wyjdzie).
Wiem jedno, nie zatankuję już nigdy na Neste (Szczecin, Ul.Gdańska). Co to to nie :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2011, 18:27
Posty: 159
Skąd: Szczecin/Kłodkowo
Auto: CA KF '92

Postprzez Neonixos666 » 17 maja 2011, 19:18

a u mnie na orlenie super paliwko nigdy nie miałem problemu nawet w zimę a verwa wycisza motor ładnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez capibarez » 24 maja 2011, 11:50

Skoro już mowa o jakości paliwa, dorzucę i ja swoje 2 grosze. Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że kończyłem specjalizację związaną z obróbką ropy naftowej. Z całą pewnością można stwierdzić, że w Polsce posiadamy tylko dwóch liczących się producentów benzyny i oleju napędowego. Są nimi Orlen w Płocku i Lotos w Gdańsku. Rafinerie takie jak w Jaśle czy Trzebinii to przy nich "pionki". Obydwie te firmy zaopatrują największe stacje benzynowe w Polsce i produkt wyjeżdżających spod nalewaka musi spełniać restrykcyjne normy odnośnie jakości paliwa narzucone przez UE. Mitem więc jest jakoby na Shellu były lepsze jakościowo paliwa niż np na Orlenie. Jakość tankowanego paliwa zależy natomiast od kilku czynników, np:
– czy paliwo jest stare czy świeżo rozładowane (stare paliwo ulega sedymentacji i cięższe frakcje opadają na dno, co za tym idzie bardziej kaloryczne paliwo jest pierwsze tankowane. – może na tym dalej zajedziesz, ale utrudniony zostanie start zimnego silnika)
-temperatura w zbiorniku magazynowym ( stacja benzynowa zakupuje paliwa w kilogramach a my kupujemy w litrach co za tym idzie paliwa, wraz ze wzrostem temperatury się rozszerzają i jeżeli zbiorniki są chu... izolowane termicznie w gorące dni zakupimy zatankujemy tyle samo co zwykle a przejedziemy mniej
– paliw nie można chrzcić wodą, jak już ktoś napisał jest to mit, gdyż woda nie rozpuszcza się w w paliwach, tworzy emulsję i opada na dno, więc generalnie możemy mieć problem z silnikiem jeżeli zatankujemy z resztek starego paliwa, w prawie pustym zbiorniku.
– w Polsce posiadamy 3 rodzaje paliwa, uzależnione od pory roku. Różnią się one przede wszystkim zawartością parafin (diesel – blokada zimnego filtra) i ilością najlżejszych związków (benzyna – start zimnego silniki)
– nie zwracałbym także zbytniej uwagi na wytwory marketingu, typu VPower, 98 itp podobne dziwadła, gdyż różnica w składzie jest naprawdę minimalna. Jeśli tylko oktany by mówiły o jakości paliwa to wszyscy by jeździli na LPG – 96 oktanów czy przykładowo metanie (gazie ziemnym, który posiada 120 oktanów.)
Reasumując jakość paliwa zależy od wielu czynników, ale przede wszystkim od samego właściciela stacji, a nie danej marki – mowa tu o konserwacji filtrów, w dystrybutorach czy też ilości paliwa sprzedawanej na danej stacji. – częsta wymiana paliwa nie pozwala na jego sedymentacje i wszystkie syfy tam znajdujące są wymywane na bieżąco. Ja osobiście tankuje tylko i wyłącznie na polskich stacjach, gdyż w ten sposób wspieram polską gospodarkę a nie jakiś tam Rockefellerów z Exxona, Angoli z BP czy Żydków z Shella.
Pozdrawiam :)
capibarez
 

Postprzez deejay27 » 2 cze 2011, 20:42

Święta prawda,do tego dochodzi jeszcze pogoda jaka panuje danego dnia .Wilgotnośc powietrza,ciśnienie,temperatura itp.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Moto