Problem układu smarowania – zatkany smok olejowy

Postprzez Bandit » 23 lut 2011, 00:45

I co nowego wniosłeś do tematu takim dłuuugim postem oprócz tego, o czym z resztą wszyscy wiedzą:
caton napisał(a):Na trzecim stanowisku unosiła się w górze Toyota Rav 4, która słynie ze swojej niezawodności. Pomagałem w niej ściągać miskę olejową. Wcześniej mechanik postawił wstępną diagnozę i chciał koniecznie sprawdzić czy ma rację. Około 21 dotarł do smoka – był cały zapieczony i zalepiony czarną kleistą mazią. Olej był brudny ale miska nie była szczególnie zabrudzona. Po dalszej rozbiórce okazało się, że w wyniku braku smarowania wygięło wał pod 4 "baniakiem". Diagnoza była precyzyjna. Mechanik stwierdził, że wszystko zależy od rozsądnego stylu jazdy, czasowej wymiany oleju, filtrów i innych detali oraz ich jakości.

<co?>
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Enduro » 23 lut 2011, 12:02

caton napisał(a):... Mechanik stwierdził, że wszystko zależy od rozsądnego stylu jazdy, czasowej wymiany oleju, filtrów i innych detali oraz ich jakości.

no i tu się on absolutnie myli co do silnika mazdy w dieslu, bo pomimo dostosowania się do jego złotych regół i tak silnik szlag trafi, jak nie wymienisz w pore wadliwych podkładek pod wtryskami..pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kubsztyk » 23 lut 2011, 12:19

Enduro napisał(a):
caton napisał(a):... Mechanik stwierdził, że wszystko zależy od rozsądnego stylu jazdy, czasowej wymiany oleju, filtrów i innych detali oraz ich jakości.

no i tu się on absolutnie myli co do silnika mazdy w dieslu, bo pomimo dostosowania się do jego złotych regół i tak silnik szlag trafi, jak nie wymienisz w pore wadliwych podkładek pod wtryskami..pozdr.E

Przecież podkładki to też taki nieduży detal... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Enduro » 23 lut 2011, 14:28

kubsztyk napisał(a):...
Przecież podkładki to też taki nieduży detal... ;)

w takich tkwi diaboł... <diabełek>
pozdr.E
Ostatnio edytowano 3 mar 2011, 19:21 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez gnome » 3 mar 2011, 15:54

Witam!
No mój pierwszy post z pewnością nie ostatni.
Czytałem forum od kilku miesięcy – rozmyślając nad kupnem 6ki – a teraz przyszło mi pisać pierwszego posta w bardzo nieprzyjemnej sytuacji.
Kupiłem w końcu 6-kę, przed liftem (zależało mi żeby była bez DPFa), diesla bo do pracy daleko.
Zaraz po zakupie (no może 2 dni później) pojechałem do mechanika w celu wymiany oleju. Po drodze pojawił się dziwny dźwięk spod maski. Mechanik posłuchał i stwierdził – turbina.
No dobra, trudno, zdarzyło się, auto ma 150tys no mogło się zdarzyć. Turbina wymieniona, olej i filtry wymienione, umówiłem się z mechanikiem na za kilka dni na wymianę rozrządu.
Niestety, "za kilka dni" przybyłem ale z nowym stukaniem :(
Okazało się, że niemiec musiał przejść przez "zakorkowanego smoka" i .... silnik zamiast wymienić lub wyremontować porządnie, kazał zrobić byle jak i sprzedał (nawet sposób poklejenia silnika mechanik nazwał "niedopuszczalnym").
Kupił natomiast pewien frajer – Ja.
Cóż, przyznaje nie jestem bez winy, cena była dobra, auto wyglądało (zużycie wnętrza) na faktyczne 150tys i serwis Mazdy poświadczył (mniej-więcej), ten przebieg no i się polisiłem.
Dziś wygląda to tak, z tego co wiem od mechanika, że wał jest do remontu, panewki oczywiście, jeden tłok pęknięty, pierścienie do połowy wytarte,....koszmar.
Jestem teraz na etapie szukania silnika. Wygląda na to, że remont nie ma sensu. Gdyby ktoś – coś wiedział o jakimś pewnym silniku.
Boje się bardzo, że kupie teraz silnik po 300tyś albo po podobnej dewastacji i za miesiąc będę w tym samym punkcie, tylko o worek pieniędzy biedniejszy <płacze>
Początkujący
 
Od: 3 mar 2011, 15:29
Posty: 5
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0l

Postprzez Marrras » 5 mar 2011, 20:57

Witam.

Bardzo ciekawy wątek – powstanie z tego kiedyś rozdział do książki przeznaczonej dla mechaników. Mam pytanie: Czy problem dotyczy Mazdy 6 od roku 2008 (w końcu to ten sam silnik)? Czy Mazda w końcu zaczęłą wstawiać lepsze podkładki pod wtryski w nowszych modelach?

Pozdrawiam. Marrras
Marrras
 

Postprzez Jaksa » 5 mar 2011, 23:24

Niestety , dotyczy to tez Twojej mazdy ....tez jestem zdziwiony ze fabryka nic z tym nie zrobila , moze w nowym 2,2 bedzie lepiej ;)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Enduro » 6 mar 2011, 00:14

Jaksa napisał(a):Niestety , dotyczy to tez Twojej mazdy .......)

dotyczy kazdej 2,0 l w dieslu citd !
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Marrras » 6 mar 2011, 02:03

Dzięki za info. Będę w Polsce w lipcu. Jaksa – będziesz na urlopie? :D Zbliża się też rozrząd więc może za jednym zamachem...

Pozdrawiam. Marrras
Marrras
 

Postprzez Jaksa » 6 mar 2011, 20:26

Marrras napisał(a):Jaksa – będziesz na urlopie?
Tego nie wiem , nie planuję az tak daleko ale napewno firma bedzie działac , dzwonisz , przyjezdzasz :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Pioteq25 » 7 mar 2011, 09:06

Powiedzcie mi, czy w tych silnikach spod korka wlewu oleju, może delikatnie pryskać olejem. Podczas sprawdzania silnik był rozgrzany i oczywiście test tylko na wolnych obrotach. Nie było to jakieś duże chlapanie, tylko co jakiś czas wydobywały się pojedyncze krople.

P.S. Czy wszystkie auta z DPF mają kontrolkę w zegarach? Dzisiaj oglądałem mazdę z 2006 2.0 121KM i co mnie zaciekawiło kontrolki bra
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Myjk » 7 mar 2011, 09:51

Pewnie może sobie prysnąć czasem, najważniejsze żeby nie było parowozu.

Jeśli auto ma DPF to powinno też mieć kontrolkę. Wyjątek to auta przedliftowe (<2005) z domontowanym (najczęściej przez Niemca) filtrem DPF. Może kontrolka była, tylko była "przepalona"? Już był na forum przypadek, że ktoś kupił auto z DPFem, ale dioda została przez handlarza wylutowana.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Jaksa » 7 mar 2011, 12:18

Myjk napisał(a):Może kontrolka była, tylko była "przepalona"? Już był na forum przypadek, że ktoś kupił auto z DPFem, ale dioda została przez handlarza wylutowana.
Najczesciej zaklejają ją ciemnym silikonem :| a ja musze pozniej drapac to cos aby wrocic do fabryki .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Myjk » 7 mar 2011, 12:27

Jaksa napisał(a):Najczesciej zaklejają ją ciemnym silikonem

hah! Jaki patent. :D
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Osypiuk » 7 mar 2011, 16:32

Myjk napisał(a):
Jaksa napisał(a):Najczesciej zaklejają ją ciemnym silikonem

hah! Jaki patent. :D


Patentów to jest wiele, wszyscy generalne oszczędzają przy sprzedaży.
Ja miałem zalepioną / zaślepioną kontrolkę trakcji i silnika, ze względu na walnięty jakiś solenoid.
A ponieważ takiego auta wcześniej nie miałem, to nawet nie wiedziałem że jest. Po odpaleniu silnika wszystko na desce gasło i jeździłem prawie cały rok myśląc że wszystko dobrze.

Dopiero przy pierwszej wizycie u Jaksy zauważono brak 2 kontrolek na desce (ukłony dla Jaksy).

Pikanterii dodaje fakt, że zanim zacząłem serwisować auto u Jaksy (polecam) to moja M6 była w 2 serwisach Mazdy i nic nie zauważono. Ale pozostawię to bez komentarza.

pozdrawiam,
Adam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2010, 11:55
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (121KM) 2005 Kombi

PostTen post został usunięty przez Bandit 11 mar 2011, 03:12.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Bandit 11 mar 2011, 03:12.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Bandit 11 mar 2011, 03:12.
Powód: OT

Postprzez przemek102 » 14 kwi 2011, 18:40

Kupiłem swoją 6 w maju zeszłego roku. Po przeczytaniu kilku tematów na forum z ciekawości odkręciłem korek od wlewy od oleju... i :| szok. Jakbym kupił zamiast auta lokomotywę. Telefon do serwisu i 2 dni później podczas odbioru auta przez kierownika aso, człowiek robi wielkie oczy na widok tych przedmuchów. Stwierdził, że nigdy nie widział aby tak "dmuchało". 4 wtrysk był tak zapieczony, że auto stało w serwisie 3 dni zalane jakąś chemią. Kierownik nalegał na wymianę oleju i sprawdzenie smoka, łącznie cena wyniosłaby ok. 1000zł. (olej z rozrządem wymieniłem 2 dni po zakupie auta). Na własna odpowiedzialność zrobiłem tylko "górę" silnika ze względu na brak finansów :|.
Dzisiaj wymieniałem olej po 10 tys km. i po odkręceniu misy ukazało się prawie idealnie czyste sitko.
Wydaję mi się, że smoczek powinien być dosyć mocno brudny, a tutaj miłe zaskoczenie <jupi> .
Auto jest zalane olejem valvoline dura blend diesel 5w-40.
Obrazek
Początkujący
 
Od: 15 maja 2010, 16:50
Posty: 28
Skąd: Siemiatycze
Auto: MAZDA 6 2.0D (136KM)

Postprzez Enduro » 14 kwi 2011, 20:52

przemek102 napisał(a):... i po odkręceniu misy ukazało się prawie idealnie czyste sitko.
Wydaję mi się, że smoczek powinien być dosyć mocno brudny, a tutaj miłe zaskoczenie....

no bo wyjątek potwierdza regułe..choć to kwestja czasu, w każdym przypadku, absolutnie!
ale to jest moje zdanie i nie należy się tylko nim sugerować!
na 100% przy nieszczelnym wtrysku w oleju powtaje w skutek kontaku oleju ze spalinami pod ciśnieniem, z wilgocią i podwyższoną temparaturą swego rodzaju masa olejista, która odkłada się na sitku pompy oleju. ponadto zabrudzony olej (jabgyby pyłem węglowym) uszkadza się łożysko ślizgowe turbiny i intensywniej eksplatuje silnik poprzez wzmożone tarcie elementów ruchomych smarowanych olejem silnikowym.
pozdr. Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6