Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?
A ja wam powiem ze w tym temacie juz dawno zostało napisane wszystko i dawno powinien byc tematem zamkniętym bo nic nowego sie nie wymysli
Jak pije duzo oleju to najlepiej włozyc nowe pierscionki i uszczelniacze i po sprawie. No chyba ze auto niebawem pójdzie do handlu wiec po co robić sobie koszta dodatkowe
MIRU napisał(a):hahaha dobre
Jak ktos sie uprze to niech sobie zaleje ten minerał po remoncie na 2k km. Nic sie nie zapiecze przez te km. Ale po co...Ja zalałem od razu mobila 5w50,pierwsza zmiana po 4k km, normalna exploatacja i juz 30tys po remoncie i dalej tak samo jak od poczatku ZERO zuzyciaWiec nie jest to tak robione półsrodkami jak siewcu piszesz. Przy takim remoncie nie szlifuje sie tulei oraz wału więc nie ma potrzeby bawic sie tak z tym olejem
Nawet jak kupisz nową bryke to nie robi sie takich ceremoni
![]()
a z5 nie jest taki najgorszy, Vki dopiero piją. Ale V to V, ma sund wiec zuzycie oleju sie pomijataka prawda
Dobrze prawisz ...
Murray napisał(a):Kolego farciarz ja zalecam 5W/30 ale do silnika po kapitalnym remoncie. Na marginesie to sam nie siej propagandy...
kolego Murray to nie propaganda ale fakty które są potwierdzone w tym realnym mechanicznym świecie. Zresztą to gdzie widzisz w moich postach propagandę.
Sam wprowadzasz forumowiczów w błąd pisząc dwie dopuszczalne marginalnie opcje zalecanych w/g Ciebie olejów do auta po remoncie. W związku z tym zdecyduj się ...
A może jesteś przedstawicielem firmy Valvoline skoro tak się przy tej marce upierasz ?

Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
Popieram...
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
Dzisiaj dostałem w prezencie baniak Motul 15W/50 "super hiper mega power extra strong"
Zaleje to cudo na wiosnę i zobaczycie... moje Z5 zamiast brać, będzie teraz produkowało olej
, do tego przedłużę żywotność silnika do co najmniej miliona kilometrów, no i przybędzie mi z 20KM 

Zaleje to cudo na wiosnę i zobaczycie... moje Z5 zamiast brać, będzie teraz produkowało olej

grabu122 napisał(a):Dzisiaj dostałem w prezencie baniak Motul 15W/50 "super hiper mega power extra strong"![]()
Zaleje to cudo na wiosnę i zobaczycie... moje Z5 zamiast brać, będzie teraz produkowało olej, do tego przedłużę żywotność silnika do co najmniej miliona kilometrów, no i przybędzie mi z 20KM
Nie zdziwiłbym się jakby jedyne co by tobie przybyło to remont silnika po takim olejku...
Olej Motul jak najbrdziej oki. Ale nie o cyferkach 15W/50...
Oleje do Mazdy 323 F BA only 5W/30 albo 10W/40...
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
a niby dlaczego takie olej są lepsze np. od 5W/50 ja na takim VALVOLINE VR1 5W-50 zrobiłem już 20 tyś i silnik jest w stanie idealnym nie łyka ani grama a jestem pewnie ze jest on bezpieczniejszy np.podczas przyspieszania jego film olejowy jest znacznie trudniej zerwać niż przy oleju 5W/30Murray napisał(a):Oleje do Mazdy 323 F BA only 5W/30 albo 10W/40
- Od: 19 kwi 2008, 19:43
- Posty: 133
- Auto: była 323f jest avensis
Ja wole stosować się do zaleceń producenta odnośnie cyferek sam śmigam na VALVOLINE MaxLife
10W-40...182tys. mam na liczniku...
A ile tys. ma przejechane ogólnie twoja BA
Czy przed olejem VALVOLINE VR1 5W-50 brała olej
10W-40...182tys. mam na liczniku...
A ile tys. ma przejechane ogólnie twoja BA
Czy przed olejem VALVOLINE VR1 5W-50 brała olej
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
Moja łyka olej w mm ale się tym nie przejmuje. Nie jest to często by kwalifikowało auto do remontu. Latem jednak zajrze do silnika może pierścionki wymienie i uszczelniacze zaworowe.
Według mnie odnośnie olei musi być spełniona odpowiednia lepkość dla silnika, klasyfikacja ACEA, SAE, API...
Ja po dotarciu zalewałbym silnik Valvoline 5W/30 SynPower...
Według mnie odnośnie olei musi być spełniona odpowiednia lepkość dla silnika, klasyfikacja ACEA, SAE, API...
Ja po dotarciu zalewałbym silnik Valvoline 5W/30 SynPower...
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
Panowie najlepszy olej GM 10W40 60 zł za 5l leje do swoich rakiet
w Z5 zmieniam co 10 tyś przejechałem już jakieś 35 tyś przestał kopcic na niebiesko przy odpalaniu spalanie oleju spadło z jakich 3l na do 1,5l na 10 tyś km minusów nie zauważyłem ale żeby nie było nikogo nie namawiam. 

Ostatnio edytowano 6 mar 2011, 16:00 przez bzzyczek, łącznie edytowano 1 raz
2000 kkm po remoncie .Nie dymi nie bierze oleju.Zalany GM 10W40 i zastanawiam się czy nie zostać przy nim, trochę na zimnym jednak zawory słychać. Zdrówko dla wszystkich 
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Ja po remoncie miałem zalany Mobil 10w40 chyba, przez 2500km docierałem, teraz zalałem też właśnie takim GM, bo miałem kupiony wcześniej i szkoda było żeby stał więc go wlałem, też jest ok, tylko tak jak koledze powyżej na zimnym trochę klekocze
Następne zalanie będzie prawdopodobnie jakimś Valvolinem. Swoją drogą to dużo osób poleca właśnie GM 
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
jaaco napisał(a):Ja po remoncie miałem zalany Mobil 10w40 chyba, przez 2500km docierałem, teraz zalałem też właśnie takim GM, bo miałem kupiony wcześniej i szkoda było żeby stał więc go wlałem, też jest ok, tylko tak jak koledze powyżej na zimnym trochę klekoczeNastępne zalanie będzie prawdopodobnie jakimś Valvolinem. Swoją drogą to dużo osób poleca właśnie GM
w Z5 olej nie ma nic do klekotania bo nie masz HLA.
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
Kolegi juz chyba pisalem odnosnie mojej madzi ze bierze olej . jest to jakies 0,5l na 2-3tys niby nie duzo ale wkurza mnie to troche. Mazda nie kopci przynajmniej nie na tyle zebym to zauwazyl. a olej i tak znika wyciekow nie mam zadnych bo w garazu pod autem sucho i silnik tez na oko suchutki. ma ktos pomysl co z tym zrobic?
- Od: 10 kwi 2010, 21:42
- Posty: 36
- Skąd: Warszawa
- Auto: nie mam auta
Jasny gwint pierscienie masz zapieczone dlatego ci nie kopci po odpaleniu mi tez tak ubywa, odpala ja po nocy i depnij do 3000-4000tys zaraz po odpaleniu i najlepiej zobacz co sie z tylu dzieje. bedzie siwo jak cholera.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość