Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?

Postprzez MIRU » 30 sty 2011, 03:26

A ja wam powiem ze w tym temacie juz dawno zostało napisane wszystko i dawno powinien byc tematem zamkniętym bo nic nowego sie nie wymysli ;) Jak pije duzo oleju to najlepiej włozyc nowe pierscionki i uszczelniacze i po sprawie. No chyba ze auto niebawem pójdzie do handlu wiec po co robić sobie koszta dodatkowe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez farciarz » 30 sty 2011, 03:27

MIRU napisał(a):hahaha dobre :D
Jak ktos sie uprze to niech sobie zaleje ten minerał po remoncie na 2k km. Nic sie nie zapiecze przez te km. Ale po co...Ja zalałem od razu mobila 5w50,pierwsza zmiana po 4k km, normalna exploatacja i juz 30tys po remoncie i dalej tak samo jak od poczatku ZERO zuzycia :) Wiec nie jest to tak robione półsrodkami jak siewcu piszesz. Przy takim remoncie nie szlifuje sie tulei oraz wału więc nie ma potrzeby bawic sie tak z tym olejem :D Nawet jak kupisz nową bryke to nie robi sie takich ceremoni :)
a z5 nie jest taki najgorszy, Vki dopiero piją. Ale V to V, ma sund wiec zuzycie oleju sie pomija :| taka prawda :)


Dobrze prawisz ... :) <ok>

Murray napisał(a):Kolego farciarz ja zalecam 5W/30 ale do silnika po kapitalnym remoncie. Na marginesie to sam nie siej propagandy...


kolego Murray to nie propaganda ale fakty które są potwierdzone w tym realnym mechanicznym świecie. Zresztą to gdzie widzisz w moich postach propagandę.

Sam wprowadzasz forumowiczów w błąd pisząc dwie dopuszczalne marginalnie opcje zalecanych w/g Ciebie olejów do auta po remoncie. W związku z tym zdecyduj się ...
A może jesteś przedstawicielem firmy Valvoline skoro tak się przy tej marce upierasz ? <dupa>
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Murray » 30 sty 2011, 13:38

<lol> ja przedstwicielem dobre. Nie poprostu robiłem w olejach ich wymianie oraz wulkanizacji jako normalny pracownik. Silniki miałem różne po Castrolu i Mobilu. Sam użytkując auto na Castrolu zaczołem mieć mieszane uczucia i silnik mojej mazdy też aż do momentu wlania Max Life Valvolina po czym nastąpiła poprawa jak pisałem wcześniej.
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez farciarz » 30 sty 2011, 15:29

Peace .... nie róbmy tutaj OT ... i powróćmy do tematu przewodniego :)
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Murray » 30 sty 2011, 15:54

Popieram...:)
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez grabu122 » 5 mar 2011, 02:57

Dzisiaj dostałem w prezencie baniak Motul 15W/50 "super hiper mega power extra strong" <jupi>
Zaleje to cudo na wiosnę i zobaczycie... moje Z5 zamiast brać, będzie teraz produkowało olej :D , do tego przedłużę żywotność silnika do co najmniej miliona kilometrów, no i przybędzie mi z 20KM <czarodziej>
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez soul » 5 mar 2011, 03:39

no tak, taki gesty olej gdy producent przewidzial do tego silnika olej o gesosci XW30 maks, gratulacje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Murray » 5 mar 2011, 12:45

grabu122 napisał(a):Dzisiaj dostałem w prezencie baniak Motul 15W/50 "super hiper mega power extra strong" <jupi>
Zaleje to cudo na wiosnę i zobaczycie... moje Z5 zamiast brać, będzie teraz produkowało olej :D , do tego przedłużę żywotność silnika do co najmniej miliona kilometrów, no i przybędzie mi z 20KM <czarodziej>


Nie zdziwiłbym się jakby jedyne co by tobie przybyło to remont silnika po takim olejku...
Olej Motul jak najbrdziej oki. Ale nie o cyferkach 15W/50...
Oleje do Mazdy 323 F BA only 5W/30 albo 10W/40...
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez ralf8484 » 5 mar 2011, 14:16

Murray napisał(a):Oleje do Mazdy 323 F BA only 5W/30 albo 10W/40
a niby dlaczego takie olej są lepsze np. od 5W/50 ja na takim VALVOLINE VR1 5W-50 zrobiłem już 20 tyś i silnik jest w stanie idealnym nie łyka ani grama a jestem pewnie ze jest on bezpieczniejszy np.podczas przyspieszania jego film olejowy jest znacznie trudniej zerwać niż przy oleju 5W/30
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 19:43
Posty: 133
Auto: była 323f jest avensis

Postprzez Murray » 5 mar 2011, 17:58

Ja wole stosować się do zaleceń producenta odnośnie cyferek sam śmigam na VALVOLINE MaxLife
10W-40...182tys. mam na liczniku...
A ile tys. ma przejechane ogólnie twoja BA ??
Czy przed olejem VALVOLINE VR1 5W-50 brała olej ??
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez ralf8484 » 5 mar 2011, 19:32

w tej chwili ok 230k robiłem remont od niego 2 raz zmieniałem olej na VALVOLINE nie licząc wymiany po dotarciu i nie narzekam :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 19:43
Posty: 133
Auto: była 323f jest avensis

Postprzez Murray » 5 mar 2011, 20:02

Moja łyka olej w mm ale się tym nie przejmuje. Nie jest to często by kwalifikowało auto do remontu. Latem jednak zajrze do silnika może pierścionki wymienie i uszczelniacze zaworowe.
Według mnie odnośnie olei musi być spełniona odpowiednia lepkość dla silnika, klasyfikacja ACEA, SAE, API...
Ja po dotarciu zalewałbym silnik Valvoline 5W/30 SynPower...
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez bzzyczek » 5 mar 2011, 20:29

Panowie najlepszy olej GM 10W40 60 zł za 5l leje do swoich rakiet <lol> w Z5 zmieniam co 10 tyś przejechałem już jakieś 35 tyś przestał kopcic na niebiesko przy odpalaniu spalanie oleju spadło z jakich 3l na do 1,5l na 10 tyś km minusów nie zauważyłem ale żeby nie było nikogo nie namawiam. ;)
Ostatnio edytowano 6 mar 2011, 16:00 przez bzzyczek, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez HOGUM » 5 mar 2011, 21:28

2000 kkm po remoncie .Nie dymi nie bierze oleju.Zalany GM 10W40 i zastanawiam się czy nie zostać przy nim, trochę na zimnym jednak zawory słychać. Zdrówko dla wszystkich ;)
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Postprzez jaaco » 5 mar 2011, 22:01

Ja po remoncie miałem zalany Mobil 10w40 chyba, przez 2500km docierałem, teraz zalałem też właśnie takim GM, bo miałem kupiony wcześniej i szkoda było żeby stał więc go wlałem, też jest ok, tylko tak jak koledze powyżej na zimnym trochę klekocze :) Następne zalanie będzie prawdopodobnie jakimś Valvolinem. Swoją drogą to dużo osób poleca właśnie GM :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez lesiux » 6 mar 2011, 13:32

jaaco napisał(a):Ja po remoncie miałem zalany Mobil 10w40 chyba, przez 2500km docierałem, teraz zalałem też właśnie takim GM, bo miałem kupiony wcześniej i szkoda było żeby stał więc go wlałem, też jest ok, tylko tak jak koledze powyżej na zimnym trochę klekocze :) Następne zalanie będzie prawdopodobnie jakimś Valvolinem. Swoją drogą to dużo osób poleca właśnie GM :)


w Z5 olej nie ma nic do klekotania bo nie masz HLA.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez MIRU » 6 mar 2011, 13:37

a własnie ze ma bo rano lubi troche poklekotac :) hla nie ma ale napitala cos rano zanim olej podochodzi wszedzie...moze płytki, moze popychacze maja juz luz w prowadnicach albo tez napinacz łancuszka...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez rafał88 » 6 mar 2011, 14:16

Plytki zaworowe w Z5 tak stukaja ale max 2-3sek pozniej cisza, tak jest umnie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez slim211 » 4 kwi 2011, 11:54

Kolegi juz chyba pisalem odnosnie mojej madzi ze bierze olej . jest to jakies 0,5l na 2-3tys niby nie duzo ale wkurza mnie to troche. Mazda nie kopci przynajmniej nie na tyle zebym to zauwazyl. a olej i tak znika wyciekow nie mam zadnych bo w garazu pod autem sucho i silnik tez na oko suchutki. ma ktos pomysl co z tym zrobic?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2010, 21:42
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Auto: nie mam auta

Postprzez rafał88 » 4 kwi 2011, 13:20

Jasny gwint pierscienie masz zapieczone dlatego ci nie kopci po odpaleniu mi tez tak ubywa, odpala ja po nocy i depnij do 3000-4000tys zaraz po odpaleniu i najlepiej zobacz co sie z tylu dzieje. bedzie siwo jak cholera.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323