Jak regulować lpg II generacji...???

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez johny2007 » 24 sty 2011, 20:18

Na początku chciałbym powiedziec ze jestem laikiem w tej dziedzinie, ale chetnym do nauki... I generacje jakos ogarniałem jeszcze a II jeszcze przyswajam... wiem wiem, powiecie jak sie nie znasz to jedz do gazownika.. ale szkoda mi kasy zeby im dawac a i taka albo mi pogorsza albo cos zepsuja albo powiedza ze do wymiany wszystko... ahh najlepiej wziasc sprawy w swoje ręce......

to tak zaczne od tego ze mam centralke prawdopodobnie Landi Renzo A/1-V05-ER... i wiem ze sonda steruje otwarciem attutora i ze te otwarcie mozna tez jakos regulowac...... to tak jak mialem Igen to zeby zrobic uboga/bogata mieszanke wystarczyła regulacja registrem(śrubą) i było ok... a tu widze troche wiecej parametrów... załazmy ze chce zmiejszyc spalanie.. jakie parametry mnie interesuja do ustawienia...
I prosze mi powiedziec co dają te opcje:
-stała pozycja wyjsciowa attutora
-jakie powinno byc maxymalne otwarcie i minimalne attutora
-opcja ekonomicznej jazdy

Bardzo prosze o odpowiedzi... przydadza sie mi i innym urzytkownikom.... zielony nieznaczy taki który sie nie moze nauczyc.......
I nie mowicie zmien na srube.... widze narazie wieksze zalety silniczka krokowego.....


Przy okazji dzieki za wszystkie odpowiedzi....
Najlepiej niech kazdy pisze co wie......; swoje przemyslenia i odkrycia....
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez Ania69 » 25 sty 2011, 09:41

Musisz upewnic sie dokladnie jakie masz sterowanie i dokupic interfejs.podpinasz sie wtedy pod kompa i regulujesz.Bedziesz musial jeszcze sciagnac program z internetu ,ale to zaden problem.Wrzuc sobie haslo regulacja 2 gen nazwa sterowania i wyskocza ci opisy.Same wiadomosci na sucho nic ci nie powiedza ,albowiem ustawienie nominalne zalezy od miksera jaki masz zalozony i innych czynnikow..Mam druga generacje i dopiero jak sam zaczolem regulowac samochod zaczal normalnie jezdzic i palic.wczesniej jezdzil dobrze ale palil sporo.Ostatni szpec tak mi poustawial na analizatorze spalin ze sonda na wolnych i niskich obrotach stala praktycznie w miejscu na czerwonym polu.Okazalo sie ze baran rozregulowal mi parownik.Poustawialem sam i obecnisonda lata we wszystkich zakresach obrotow
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez johny2007 » 25 sty 2011, 10:24

o interfejsie lpg juz wiem, tylko musze zakupic go, mam potrzebny program.... a co ma wpływ na spalanie... z tego co wyczytałem to krokomierz nie ustala spalania... spalanie ustawia sie tak jakby na parownik reguluje sie membrane czyzby??
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez Przemek323c » 25 sty 2011, 12:49

Na parowniku glownie ustalasz sklad mieszanki (odksztalcenie membrany w zaleznosci od podcisnienia), a krokowiec dopiero reguluje wlasciwa dawke gazu ktora idzie do miksera :)
Przemek323c
 

Postprzez johny2007 » 25 sty 2011, 13:45

no to juz wiem wiecej..... :D
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez Ania69 » 25 sty 2011, 15:45

Krokowiec w oparciu o sygnal z sondy dawkuje ilosc podawanego gazu.Dlatego na spalanie ma duzy wplyw stan sondy.Parownik mozna wyregulowac samemu.
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez seba136 » 25 sty 2011, 15:47

hmm zawsze mi sie wydawało, ze sonda nie ma nic do roboty przy instalacji II generacji..
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2010, 23:30
Posty: 76
Skąd: TL
Auto: 323f bg 1.6 16v + lpg

Postprzez Ania69 » 25 sty 2011, 18:59

W pierwszej generacji tak , w drugiej sprawna sonda to podstawa w poprawnym dzialaniu i ekonomicznym spalaniu lpg
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez seba136 » 25 sty 2011, 19:08

w takim razie nie tylko lpg, gdy jest uszkodzona to i na benzynie bedzie palil jak smok
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2010, 23:30
Posty: 76
Skąd: TL
Auto: 323f bg 1.6 16v + lpg

Postprzez johny2007 » 25 sty 2011, 20:02

załóżmy ze sonda jest ok, jakies jeszcze cenne rady.....
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez Ania69 » 26 sty 2011, 10:01

Samo doregulowanie to juz trzeba pojezdzic z laptopem i obserwowac prace sondy.Powinna caly czas plywac.U siebie wlaczylem tryb nauki,nastepnie troche zabawy bylo bo korygowalem ustawienia pwa i liczbe krokow.pozostawilem w ustawieniach gdzie samochod ma dynamike i nie pali duzo.Zwroc szczegulnie uwage aby sonda pracowala plynnie na wolnych obrotach.U mnie stawala na czerwonym polu doregulowalem to sruba na parowniku
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez johny2007 » 3 mar 2011, 12:34

to tak wrescie sie podłaczyłem do centralki ;D
to tak mam nowy parownik jeszcze nie regulowany spalanie niestety nadal 14-15l w miescie przy jezdzie emeryckiej.. :D
sonda lambda chodz czyli pływa od ubogiej do bogatej.....
jeszcze nic nie regulowałem
oto screen z programy pwa ustawione jest na 68.....
nie wiem co moge jeszcze doregulowac.........
[img=http://images38.fotosik.pl/675/82677dfb787bac07m.jpg]

a jeszcze jedno attuator chodzi od 60 do 80
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez Ania69 » 3 mar 2011, 21:22

Podczas pracy silnika na wolnych obrotach jak sonda sie zachowuje ,zakres od 60 do 80 dotyczy obrotow w roznym zakresie
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez johny2007 » 3 mar 2011, 21:31

na wolnych obrotach troche tez lata tak powedzmy 60-70
przy wyzszych obrotach tak 50-80
ale zeby nie skłamac to sprawdze jeszcze..........

a jak sie powina sonda zachowywac na wolnych i na wyzszych obrotach??
i czy opuznienie odczytu sondy nie jest za długie?? czy moze zostawic........
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez Ania69 » 3 mar 2011, 22:27

Aby wszystko poprawnie dzialalo to musisz sprawdzic to pod obciazeniem silnika ,czyli w trakcie jazdy. Wtedy zobaczysz prawdziwe wskazania.Istotne aby sonda plywala zarowno na wolnych i wyzszych obrotach.U siebie ustawilem tryb nauki ,pozniej korygowalem recznie obserwujac prace ,aby sonda we wszystkich zakresach plywala.Probowalem zmienalem pwa i zaawansowane nastawienia krokowca az znalazlem optymalne ustawienia
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez johny2007 » 3 mar 2011, 22:31

narazie nie mam jak sprawdzic pod obciazeniem bo bateria w lapku nie trzyma... najwyzej zmiejsze PWA..
i zmniejsze czułosc reduktora.......
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez Ania69 » 3 mar 2011, 22:48

Czulosc masz na mysli srube od wolnych obrotow?.
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez johny2007 » 3 mar 2011, 22:54

chodzi mi o srube czułosci membrany (składu mieszanki)
i ustawie min. otwarcie na 50 i max na 70 i powinno byc ok...
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez Ania69 » 4 mar 2011, 08:11

Przy nowym parowniku tej sruby nie powinienes ruszac ma ona nastawienia fabryczne.Jedynie sruba wolnych obrotow mozna doregulowac,ma to znaczenie w szczegulnosci do jazdy po miescie.
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez johny2007 » 4 mar 2011, 20:04

no ok raz ja ruszyłem ale wruciłęm do tamtych ustawien teraz tylko musze sie troche pobawic i juz...
a własnie sonda od bogatej do ubogiej powina szybko pływac czy wolno przechodzic......
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy LPG