Jak regulować lpg II generacji...???
1, 2
Na początku chciałbym powiedziec ze jestem laikiem w tej dziedzinie, ale chetnym do nauki... I generacje jakos ogarniałem jeszcze a II jeszcze przyswajam... wiem wiem, powiecie jak sie nie znasz to jedz do gazownika.. ale szkoda mi kasy zeby im dawac a i taka albo mi pogorsza albo cos zepsuja albo powiedza ze do wymiany wszystko... ahh najlepiej wziasc sprawy w swoje ręce......
to tak zaczne od tego ze mam centralke prawdopodobnie Landi Renzo A/1-V05-ER... i wiem ze sonda steruje otwarciem attutora i ze te otwarcie mozna tez jakos regulowac...... to tak jak mialem Igen to zeby zrobic uboga/bogata mieszanke wystarczyła regulacja registrem(śrubą) i było ok... a tu widze troche wiecej parametrów... załazmy ze chce zmiejszyc spalanie.. jakie parametry mnie interesuja do ustawienia...
I prosze mi powiedziec co dają te opcje:
-stała pozycja wyjsciowa attutora
-jakie powinno byc maxymalne otwarcie i minimalne attutora
-opcja ekonomicznej jazdy
Bardzo prosze o odpowiedzi... przydadza sie mi i innym urzytkownikom.... zielony nieznaczy taki który sie nie moze nauczyc.......
I nie mowicie zmien na srube.... widze narazie wieksze zalety silniczka krokowego.....
Przy okazji dzieki za wszystkie odpowiedzi....
Najlepiej niech kazdy pisze co wie......; swoje przemyslenia i odkrycia....
to tak zaczne od tego ze mam centralke prawdopodobnie Landi Renzo A/1-V05-ER... i wiem ze sonda steruje otwarciem attutora i ze te otwarcie mozna tez jakos regulowac...... to tak jak mialem Igen to zeby zrobic uboga/bogata mieszanke wystarczyła regulacja registrem(śrubą) i było ok... a tu widze troche wiecej parametrów... załazmy ze chce zmiejszyc spalanie.. jakie parametry mnie interesuja do ustawienia...
I prosze mi powiedziec co dają te opcje:
-stała pozycja wyjsciowa attutora
-jakie powinno byc maxymalne otwarcie i minimalne attutora
-opcja ekonomicznej jazdy
Bardzo prosze o odpowiedzi... przydadza sie mi i innym urzytkownikom.... zielony nieznaczy taki który sie nie moze nauczyc.......
I nie mowicie zmien na srube.... widze narazie wieksze zalety silniczka krokowego.....
Przy okazji dzieki za wszystkie odpowiedzi....
Najlepiej niech kazdy pisze co wie......; swoje przemyslenia i odkrycia....
Johny;)
- Od: 14 mar 2010, 13:07
- Posty: 521
- Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
- Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0
Musisz upewnic sie dokladnie jakie masz sterowanie i dokupic interfejs.podpinasz sie wtedy pod kompa i regulujesz.Bedziesz musial jeszcze sciagnac program z internetu ,ale to zaden problem.Wrzuc sobie haslo regulacja 2 gen nazwa sterowania i wyskocza ci opisy.Same wiadomosci na sucho nic ci nie powiedza ,albowiem ustawienie nominalne zalezy od miksera jaki masz zalozony i innych czynnikow..Mam druga generacje i dopiero jak sam zaczolem regulowac samochod zaczal normalnie jezdzic i palic.wczesniej jezdzil dobrze ale palil sporo.Ostatni szpec tak mi poustawial na analizatorze spalin ze sonda na wolnych i niskich obrotach stala praktycznie w miejscu na czerwonym polu.Okazalo sie ze baran rozregulowal mi parownik.Poustawialem sam i obecnisonda lata we wszystkich zakresach obrotow
- Od: 5 gru 2009, 15:11
- Posty: 378
o interfejsie lpg juz wiem, tylko musze zakupic go, mam potrzebny program.... a co ma wpływ na spalanie... z tego co wyczytałem to krokomierz nie ustala spalania... spalanie ustawia sie tak jakby na parownik reguluje sie membrane czyzby??
Johny;)
- Od: 14 mar 2010, 13:07
- Posty: 521
- Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
- Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0
Na parowniku glownie ustalasz sklad mieszanki (odksztalcenie membrany w zaleznosci od podcisnienia), a krokowiec dopiero reguluje wlasciwa dawke gazu ktora idzie do miksera 
-
Przemek323c
Samo doregulowanie to juz trzeba pojezdzic z laptopem i obserwowac prace sondy.Powinna caly czas plywac.U siebie wlaczylem tryb nauki,nastepnie troche zabawy bylo bo korygowalem ustawienia pwa i liczbe krokow.pozostawilem w ustawieniach gdzie samochod ma dynamike i nie pali duzo.Zwroc szczegulnie uwage aby sonda pracowala plynnie na wolnych obrotach.U mnie stawala na czerwonym polu doregulowalem to sruba na parowniku
- Od: 5 gru 2009, 15:11
- Posty: 378
to tak wrescie sie podłaczyłem do centralki ;D
to tak mam nowy parownik jeszcze nie regulowany spalanie niestety nadal 14-15l w miescie przy jezdzie emeryckiej..
sonda lambda chodz czyli pływa od ubogiej do bogatej.....
jeszcze nic nie regulowałem
oto screen z programy pwa ustawione jest na 68.....
nie wiem co moge jeszcze doregulowac.........
[img=http://images38.fotosik.pl/675/82677dfb787bac07m.jpg]
a jeszcze jedno attuator chodzi od 60 do 80
to tak mam nowy parownik jeszcze nie regulowany spalanie niestety nadal 14-15l w miescie przy jezdzie emeryckiej..
sonda lambda chodz czyli pływa od ubogiej do bogatej.....
jeszcze nic nie regulowałem
oto screen z programy pwa ustawione jest na 68.....
nie wiem co moge jeszcze doregulowac.........
[img=http://images38.fotosik.pl/675/82677dfb787bac07m.jpg]
a jeszcze jedno attuator chodzi od 60 do 80
Johny;)
- Od: 14 mar 2010, 13:07
- Posty: 521
- Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
- Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0
na wolnych obrotach troche tez lata tak powedzmy 60-70
przy wyzszych obrotach tak 50-80
ale zeby nie skłamac to sprawdze jeszcze..........
a jak sie powina sonda zachowywac na wolnych i na wyzszych obrotach??
i czy opuznienie odczytu sondy nie jest za długie?? czy moze zostawic........
przy wyzszych obrotach tak 50-80
ale zeby nie skłamac to sprawdze jeszcze..........
a jak sie powina sonda zachowywac na wolnych i na wyzszych obrotach??
i czy opuznienie odczytu sondy nie jest za długie?? czy moze zostawic........
Johny;)
- Od: 14 mar 2010, 13:07
- Posty: 521
- Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
- Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0
Aby wszystko poprawnie dzialalo to musisz sprawdzic to pod obciazeniem silnika ,czyli w trakcie jazdy. Wtedy zobaczysz prawdziwe wskazania.Istotne aby sonda plywala zarowno na wolnych i wyzszych obrotach.U siebie ustawilem tryb nauki ,pozniej korygowalem recznie obserwujac prace ,aby sonda we wszystkich zakresach plywala.Probowalem zmienalem pwa i zaawansowane nastawienia krokowca az znalazlem optymalne ustawienia
- Od: 5 gru 2009, 15:11
- Posty: 378
no ok raz ja ruszyłem ale wruciłęm do tamtych ustawien teraz tylko musze sie troche pobawic i juz...
a własnie sonda od bogatej do ubogiej powina szybko pływac czy wolno przechodzic......
a własnie sonda od bogatej do ubogiej powina szybko pływac czy wolno przechodzic......
Johny;)
- Od: 14 mar 2010, 13:07
- Posty: 521
- Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
- Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości