Tuning optyczny Mazda 323F BG – pytania i sugestie – temat zbiorczy

Postprzez TALREP » 27 lut 2011, 00:24

Jacek176 do mnie najbardziej przemawiają wloty jak na trzeciej fotcie (mie mówimy oczywiście o tym czymś a`la evo), przede wszystkim dlatego, że są na planie kwadratu/prostokąta i pasują chrakterem do całego auta. Za to czerwona cała jest jakaś pod prąd, nie tylko w temacie wlotów, a skrzydło z tyłu jest chyba wyżej niż dach ale może tak miało być, żeby nie ograniczało widoczności do tyłu :) Nie licząc może wlotów na masce to z tych trzech mazd zdecydowanie najlepiej prezentuje się ta na pierwszej fotcie.

Co do wlotów od GTRa to dobrze one pasują do GTRa
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 16:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez kamilspider » 27 lut 2011, 00:25

NgS napisał(a):też szukam jakiś wylotów n maskę, zależy mi na przewietrzeniu kolektora s. bo strasznie mu ciasno i gorąco :D ale jak to zrobić żeby woda mi się po nim nie lała?

gdzieś na zlocie widziałem jak ktoś przy crx'ie miał podniesioną tylną część maski (przy szybie) o ok 3-5cm... tylko nie wiem czy to nie był czasem laminat jakiś. Ogólnie auto było całe wybebeszone, z klatką i przygotowane do streetraceingu, więc nie wszystkim takie coś się może podobać, ale swoje zadanie spełnia.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez tekkenfan » 27 lut 2011, 00:30

luki_92_92 napisał(a):A co pokazałem na poprzedniej stronie? <glupek2>

hehe jakoś mi umknął Twój post.

kamilspider napisał(a):gdzieś na zlocie widziałem jak ktoś przy crx'ie miał podniesioną tylną część maski (przy szybie) o ok 3-5cm

jeżeli dobrze kojarzę to jackkpl też podnosił maskę (chyba na podkładkach tak więc bardziej o mm niż cm) ale nie jestem pewien ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez kamilspider » 27 lut 2011, 00:39

kilka mm to mało bo tam to spokojnie było dobre kilka cm, więc cug musiał być :)
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez luki_92_92 » 27 lut 2011, 14:29

Przy okazji takie rozwiązanie ma dwie funkcje > wentylacja silnika + podgrzewanie szyby od zewnątrz :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Jacek176 » 27 lut 2011, 18:10

TALREP napisał(a):Jacek176 do mnie najbardziej przemawiają wloty jak na trzeciej fotcie

No mi też się one chyba najbardziej podobają. Pytanie tylko teraz jak je wykonać?

–=wHiTe=– napisał(a):zależy jaką dokładnie funkcję ma spełniać wlot..
dodatkowy dolot powietrza wygląda fajnie gdy jest zrobiony w lampie (tak jak ma Pałkerson).
a jeśli chodzi o chłodzenie silnika to ciężka sprawa, żeby nie skrzywdzić auta.. osobiście kombinowałbym z przekierowaniem powietrza ze zderzaka pod maskę albo wykorzystałbym "wolot" pod noskiem :)

Tak jak napisałem, ma spełniać funkcję odprowadzania gorącego powietrza spod maski. To co ma Palkerson w lampie to wlot powietrza do filtra. Ja mam stożek umieszczony w nadkolu i dolot poprowadzony rurą ze zderzaka. Myślę, że z kierowaniem powietrza ze zderzaka już nie trzeba kombinować. Przecież ono już przelatuje przez chłodnicę i wpada do komory silnika. Problem w tym, że nie ma ujścia z tej komory i już tam zostaje i wszystko się gotuje.

kamilspider napisał(a):gdzieś na zlocie widziałem jak ktoś przy crx'ie miał podniesioną tylną część maski (przy szybie) o ok 3-5cm... tylko nie wiem czy to nie był czasem laminat jakiś. Ogólnie auto było całe wybebeszone, z klatką i przygotowane do streetraceingu, więc nie wszystkim takie coś się może podobać, ale swoje zadanie spełnia.

No to jest pewne rozwiązanie: usunięcie uszczelki z pomiędzy podszybia a klapy oraz uniesienie maski poprzez podłożenie podkładek pod zawiasy. Ale niestety uniesienie o 1-2mm nie wiele da a więcej to będzie głupio wyglądało. Moje auto to nie jest typowe auto do wyczynu i chciałbym żeby też jakoś się prezentowało po ludzku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez TALREP » 27 lut 2011, 20:53

Obawiam się, że te 2cm po podniesieniu maski mogą dać większą powierzchnię otworu od rozwiązania, które nam się podoba to znaczy tego z trzeciej fotki ;)
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 16:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez NgS » 27 lut 2011, 22:21

Jacek176 napisał(a):Tak jak napisałem, ma spełniać funkcję odprowadzania gorącego powietrza spod maski. To co ma Palkerson w lampie to wlot powietrza do filtra. Ja mam stożek umieszczony w nadkolu i dolot poprowadzony rurą ze zderzaka. Myślę, że z kierowaniem powietrza ze zderzaka już nie trzeba kombinować. Przecież ono już przelatuje przez chłodnicę i wpada do komory silnika. Problem w tym, że nie ma ujścia z tej komory i już tam zostaje i wszystko się gotuje.

mam ten sam problem, tym bardziej że wentylator mam od przodu i dmucha a z tyłu wszystko stoi i się kotłuje :|
Jacek176 napisał(a):No to jest pewne rozwiązanie: usunięcie uszczelki z pomiędzy podszybia a klapy oraz uniesienie maski poprzez podłożenie podkładek pod zawiasy.

parę tygodni temu podczas jazdy wyrwało mi maskę razem z zawiasami bo nie miałem jeszcze klipsów i
jeździłem z zawiązaną od spodu na line <lol>
od tamtej pory mam maskę podniesioną o 2cm, podciągnąłem pod nią nadkola żeby było równo i z wentylacją jest lepiej ale to jeszcze nie to!
myślę nad założeniem wylotów na masce zaraz za chłodnicą i zamontowanie tam jakiś wydajnych wentylatorków co będą wyciągały powietrze.
tylko niech mi ktoś powie jak to zrobić żeby nie lała się tam woda <co?>
kl-ze madafaka :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2008, 20:55
Posty: 108
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f bg 1,8 16v sohc >2.5v6 KL-ZE

Postprzez Kanies » 5 mar 2011, 10:13

Wtrące swoich kilka słów na temat podnoszenia maski, gdyż miałem to w swojej Hondzie, otóż Jacku podniesienie maski na "podkladce" nic Ci nie da bo otwór jest zbyt mały. Do podnoszenia maski na zawiasach używa sie tzw Spacer Hood'ów , które podnoszą różnie , ale zazwyczaj od 3-4 cm , wygląda to bardzo JDM'owo i spełnia swoją funkcje, nie polecam na taką pogodę jak obecnie bo silnik szybko traci temp. Jest to dobre rozwiazanie na lato, nie ma wtedy problemów z temperaturą.. przetestowane <faja>
2FAST 4YOU..!!
3rd w Rykach 2007..
Mazda 323F BG GT w rodzinie od 2006..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2007, 09:15
Posty: 166
Skąd: Włocławek // Gdańsk
Auto: 323F BG GT
323F BA GT
CRX EH6

Postprzez damian » 5 mar 2011, 19:06

a czym innym niż podkładką pod zawias jest ten cały spacer hood? :> po wpisaniu w googlach oczom moim ukazało się coś takiego Obrazek jak dla mnie to jest właśnie podkładka między maską a zawiasem, tyle, że "podkładka" nie brzmi tak JDM'owo jak spacer hood :P
swoją drogą to dobry pomysł, teraz jak ktoś powie, że kiepsko spasowałem maskę po dzwonie, powiem mu, że tak ma być bo to JDM'owy spacer hood :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez luki_92_92 » 5 mar 2011, 19:46

damian jeszcze przy okazji powiedz że to jest unikalne, daje +30 do stylu i jest w cholerę drogie, i zaraz każdy będzie zazdrościł <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Kanies » 6 mar 2011, 01:04

Bardziej chodziło mi o wygląd takiego rozwiązania niż jego "JDM'ową" nazwę bo nie wiem czy Spacer Hood brzmi JDM'owo.. poprostu jtak nazywa się to rozwiazanie :P

Nie ważne jest to ile daje stylu tylko to ,że spełnia swoją role.. tylko trzeba pamietać o tym ,żeby co jakiś czas sprawdzać śruby , żeby maska nie odleciała <rotfl>
2FAST 4YOU..!!
3rd w Rykach 2007..
Mazda 323F BG GT w rodzinie od 2006..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2007, 09:15
Posty: 166
Skąd: Włocławek // Gdańsk
Auto: 323F BG GT
323F BA GT
CRX EH6

Postprzez luki_92_92 » 6 mar 2011, 22:52

Zawsze można je przyspawać dla bezpieczeństwa
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Jacek176 » 6 mar 2011, 23:35

Kanies napisał(a): nie polecam na taką pogodę jak obecnie bo silnik szybko traci temp.

To jest chyba ostatnia rzecz, której sie obawiam ;)
Nawet przy kilkunastostopniowych mrozach w mojej madzi tak się nagrzewa, że trzeba przekręcać ogrzewanie bo w środku robi sie za gorąco. Ciężko mi sobie wyobrazić sytuację żeby mojemu silnikowi byloza zimno ;)
Na wiosnę, oprócz tych wylotów w masce, planuje jeszcze dołożyć chłodnicę oleju. Cały zestawik z Astry GSI, gotowy do montażu juz czeka w garażu :D
A co do tych podkładek pod maskę... przepraszam... SPACER HOOD'ów ;) to robi się coś z błotnikami żeby pasowały do maski? Czy zostawia się takie nie zgrane elementy bo to wygląda JDM'owo?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez damian » 7 mar 2011, 11:18

jak podniesiesz blotniki to z drzwiami nie beda pasowaly
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez NgS » 7 mar 2011, 14:45

NgS napisał(a):od tamtej pory mam maskę podniesioną o 2cm, podciągnąłem pod nią nadkola żeby było równo i z wentylacją jest lepiej ale to jeszcze nie to!


damian napisał(a):jak podniesiesz blotniki to z drzwiami nie beda pasowaly

beda beda, jak sie postarasz to beda <oczko>
kl-ze madafaka :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2008, 20:55
Posty: 108
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f bg 1,8 16v sohc >2.5v6 KL-ZE

Postprzez mysse » 15 mar 2011, 19:17

tak to jest rozwiazane w fireptaku ktorego sam uzytkuje ;)

http://www.paidformustang.com/wp-conten ... ula-5L.bmp
http://carphotos.cardomain.com/ride_ima ... _large.jpg
http://image.gmhightechperformance.com/ ... t_hood.jpg

fotki nie moje ;) nie moge znalezc fotki od strony kierowcy ale jest tam siateczka i jest troche schowana takze nic sie nie leje a swoje zadanie spelnia bardzo dobrze :) myslalem zeby przeniesc taki patent na moja mazde, ale nie grzebalem w niej za wiele i bylby to przerost formy nad trescia :D
Obrazek Mazda 929 79' powered by BMW :)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 01:41
Posty: 247
Skąd: Opole
Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp

Postprzez Jacek176 » 26 mar 2011, 10:16

W dalszym ciągu zastanwiam się nad tymi wlotami.
Co myślicie o tym:
http://moto.allegro.pl/wloty-powietrza-2-szt-imitacja-3kol-firmy-type-r-i1481519061.html
albo o tym:
http://moto.allegro.pl/wloty-powietrza-duze-black-wlot-czarne-tuning-ss-i1525902352.html

To są imitacje, zaslepione, ale wyciąłbym w nich otwory. Umieszczone by było po bokach, nad kielichami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez bezy » 26 mar 2011, 23:31

pierwszy link bardziej do mnie przemawia <oczko>
ObrazekObrazekObrazek
1/4 Konin`10-16,41,Kamień Śląski `10 -16,35,Piotrków`10-16,21
Konin`11-16,00
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2008, 19:41
Posty: 992
Skąd: Głuchołazy
Auto: 323f BA V6 `98
6 GH 2.0 140km `08

Postprzez waski000 » 28 mar 2011, 00:56

a co myslicie o takim rozwiazaniu w madzi ? :) narazie zarowki sa normalne ale beda biale diody :)
http://www66.zippyshare.com/v/50480393/file.html
http://www66.zippyshare.com/v/13527332/file.html
http://www66.zippyshare.com/v/50373114/file.html

a tu krotki filmik tych swiatelek i efektu przygasania :)
http://www.youtube.com/watch?v=E-OPUuafx9g

oczywiscie po przekreceniu stacyjki przygasaja duzo szybciej :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 21:05
Posty: 98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje