Radio w schowek – problem techniczny

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez bieski » 18 lut 2011, 01:12

martyrdom napisał(a):Przeczytałem cały wątek o zamawianiu xcarlinków z Chin i następnie o problemach z nimi.
O nieudanej wymianie chipów z softem, o nie poprawnie funkcjonującym wybieraniu losowym, o zakłóceniach jak dzwoni telefon, zakłóceniach jak się używa pendrivea zamiast karty SD.


Te problemy zostały juz wyeliminowane w xcarlinku. Mojego kupiłem w pazdzierniku 2010 i takich problemow nie mam.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez majson71 » 18 lut 2011, 02:28

czy ktoś zdemontował fabryczne audio i udało mu się zostawić sterowanie klimatyzacją itd?
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2010, 22:04
Posty: 83
Skąd: Centralna Polska
Auto: Mazda 6 GG 3,0 V6 AT (LPG)

Postprzez martyrdom » 18 lut 2011, 04:32

majson71 napisał(a):czy ktoś zdemontował fabryczne audio i udało mu się zostawić sterowanie klimatyzacją itd?

Jest to możliwe tylko jak się kupi specjalny panel np Metra Turbo 2 ale wtedy nie działa wyświetlacz bo jest to panel do wersji amerykańskiej.
Jest też panel do wersji europejskiej na 2 DIN gdzie działa i klima i wyświetlacz ale kosztuje to prawie jak pół samochodu <lol> Tu masz linka do tego co działa wszystko: http://www.caraudioexpress.co.uk/mazda-6-double-din-radio-fascia-kit-tbxe-t004.html
Tego co wspomniałem wcześniej można dość łatwo znaleźć na e-bay ale też nie jest super tani no i wyświetlacz nie będzie działał (spalanie, godzina, temperatura)
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2010, 23:20
Posty: 76
Skąd: Galway, Irlandia
Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004

Postprzez mazdzia89 » 18 lut 2011, 14:17

No i niestety sprawa nie jest taka łatwa. Po odpięciu kostki od radia nie ma tez zasilania na wyświetlaczu.

Tutaj zdjęcie kostek do radia (czyli zasilanie + głośniki) oraz kostka od wyświetlacza.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Czyli trzeba poszukać który kabel daje zasilanie i podłączyć go na stałe. Do tego kupić taką kostkę z MAZDA na ISO i będzie dobrze
http://allegro.pl/zlacze-iso-mazda-2-3- ... 31473.html
. Mysleliśmy z kolegą varick że nie trzeba będzie lutować kabli ale niestety jest to nie uniknione. Czyli jesli ktoś nie ma pojęcia o elektryce to lepiej zaprosić fachmana:)

Ogólnie moja koncepcja jest taka:

Sam panel poliftowy kosztuje 150zł(za taką mogę kupić) razem ze sterowniem climatronikiem ale bez radia.
Wymieniam panel, zostawiam starą elektronike po małych przeróbkach. Wkładams woje radio i cieszę się. Koszty to 150zł panel i elektryk który mi zrobi to zasilanie. A zaselpka na dwa din prawie pasuje od skody roomster trochę trzeba przypiłować i jak złoto.

Dlaczego chce ten panel poliftowy?? Nie chce żeby w samochodzie byly dwa radia. Czyli jesli wrzucę w schowek to tak własnie będzie. Jedno radio w schowku i oryginał :/ nie zaciekawie.

Ja na pewno wymienie radio bo idzie sezon i musi grać. Jak elektryk będzie lutował kable to postaram się porobić zdjęcia co i jak. No i ogólnie przy wymianie zrobie foty dla potomności.

MILE WIDZIANE WASZE KONCEPCJE. JAK WY TO BYŚCIE ZROBILI Z TYM ZASILANIEM. A MOŻE KTOŚ JUŻ TAK ZROBIŁ??? RAZEM COŚ WYMYSLIMY. Choć juz więcej pomysłów nie ma. Wszystko jest opisane na forum w innych wątkach o wymianie radia.
Avatar użytkownika
 
Od: 21 wrz 2010, 08:03
Posty: 68
Auto: MAZDA 6 1.8 16V 2003r.

Postprzez Lorento » 18 lut 2011, 14:44

mazdzia89 napisał(a):Ja na pewno wymienie radio bo idzie sezon i musi grać.

sezon na leszcza?
Słuchanie radia w samochodzie jest sezonowe? Niczym zbieranie grzybów, truskawek, ogórków, połowów dorsza..etc...??? Kiedy się ów sezon zaczyna, a kiedy kończy? Czy możliwe jest przedłużenie sezonu? Czy do sezonu tego trza sie jakoś przygotowywać, itd?
Sorki za naiwne pytania, ale nie chce być za bardzo do tyłu w trendach...
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez Arek_78 » 18 lut 2011, 15:25

Lorento ty umiesz coś napisać w taki sposób, żeby kogoś nie skrytykować albo głupich uwag nie wniosić?
To chyba normalne, że chodzi o sezon letni, gdy o wiele wiecej się autem jeździ i przyjemnie jest czegoś posłuchać.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez mazdzia89 » 18 lut 2011, 15:40

Kolego LORENTO to, że Ty jesteś wędkarzem albo koledzy z osiedla mówią na Ciebie leszcz nie znaczy, że jest to jedyne hobby które zaczyna się wiosną (choć wędkować można zawsze).

Ku Twemu zdziwieniu jest też sezon car audio, który właśnie zaczyna się wiosną. Jakbyś przeczytał cały temat to wiedziałbyś byś, że zależy mi na montażu lepszego nagłośnienia niż jest seryjnie w M6. Bo już takowe posiadam.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
 
Od: 21 wrz 2010, 08:03
Posty: 68
Auto: MAZDA 6 1.8 16V 2003r.

Postprzez majson71 » 18 lut 2011, 17:18

martyrdom napisał(a):
majson71 napisał(a):czy ktoś zdemontował fabryczne audio i udało mu się zostawić sterowanie klimatyzacją itd?

Jest to możliwe tylko jak się kupi specjalny panel np Metra Turbo 2 ale wtedy nie działa wyświetlacz bo jest to panel do wersji amerykańskiej.
Jest też panel do wersji europejskiej na 2 DIN gdzie działa i klima i wyświetlacz ale kosztuje to prawie jak pół samochodu <lol> Tu masz linka do tego co działa wszystko: http://www.caraudioexpress.co.uk/mazda-6-double-din-radio-fascia-kit-tbxe-t004.html
Tego co wspomniałem wcześniej można dość łatwo znaleźć na e-bay ale też nie jest super tani no i wyświetlacz nie będzie działał (spalanie, godzina, temperatura)


Te rozwiązania znam, chodzi mi o jakieś tańsze.
Mam drugi panel i wiem że wyprowadzenia od sterowania przedmuchu, ogrzewania szyby i wyłączania klimy wychodzą bezpośrednio z płytki a światła awaryjne przez radio.
chodzi mi czy ktoś zrobił połączenia omijając płytkę i radio.
Oczywiście moja wersja to US
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2010, 22:04
Posty: 83
Skąd: Centralna Polska
Auto: Mazda 6 GG 3,0 V6 AT (LPG)

Postprzez martyrdom » 18 lut 2011, 17:56

majson71 napisał(a):Te rozwiązania znam, chodzi mi o jakieś tańsze.
(...)
Oczywiście moja wersja to US


Ja na Twoim miejscu kupiłbym Metra Turbo 2. Jak masz US spec to będzie Ci wszystko działało poprawnie a ten panel nie jest znowu taki drogi. Dużo gorzej z tym, który działa poprawnie z wersją europejską. Do tego przejściówka do podłączania radia, kolejna do sterowania z kierownicy i wydaliśmy masę pieniędzy i nadal nie mamy radia kupionego :]
Mam nadzieję, że koledze mazdzia89 razem z kolegą varick uda się podłączyć nowe radyjko bez zostawiania starego. Wtedy będzie wiadomo jak się do tego zabrać. Jesteście pionierami :)
Jak się nie uda to pozostanie podłączanie radia nowego i pozostawienie starego :|
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2010, 23:20
Posty: 76
Skąd: Galway, Irlandia
Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004

Postprzez Lorento » 18 lut 2011, 17:57

mazdzia89 napisał(a):Kolego LORENTO to, że Ty jesteś wędkarzem albo koledzy z osiedla mówią na Ciebie leszcz nie znaczy, że jest to jedyne hobby które zaczyna się wiosną (choć wędkować można zawsze).

Ku Twemu zdziwieniu jest też sezon car audio, który właśnie zaczyna się wiosną. Jakbyś przeczytał cały temat to wiedziałbyś byś, że zależy mi na montażu lepszego nagłośnienia niż jest seryjnie w M6. Bo już takowe posiadam.

Pozdrawiam

Nu ja poniał, że ty pragniesz lepszego nagłośnienia. Ja nie wiedział, że chcesz się poniewierać z habetą po bobmastik-show-car-audio szpejach i wystawiać ją z otwartym kufrem do zdjęcia z panienami po bokach. No bo taki sens ma czekanie na sezon car audio ( swoją drogą czemu tych szpan-tanc imper nie może być w zimie na hali?). Pytanie jeno się ciśnie czy ci siłas w L-ósemce pozwoli rozwinąć szkłydła na tych imperkach, gdzie o moc grajacą idzie i altrenator+aku w słabym benzyniaku nie obleci tych wzmaków.
Jeżeli jednakowoż po car-imperach nie zamiarujesz sie poniewierać, po cóż czekać na sezon? Tego ja nijak nie poniał...

Pozdrawiam[/quote]
Arek_78 napisał(a):To chyba normalne, że chodzi o sezon letni, gdy o wiele wiecej się autem jeździ i przyjemnie jest czegoś posłuchać.

E tam, chyba logiczne jest że wiecej się jeździ jak zimno jest. Latem, to i na rowerek można siąść i piechotką pogonić.. Zdrowiej dla natury i ciełowieka. W każdym że razie ja jeżdże wiecej zimą bo zimno co się równa wiekszemu słuchaniu radia w wozidle. Jakbym ze słuchaniem miał czekać do wiosny, tobym w samochodzie się zanudził...
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez mazdzia89 » 18 lut 2011, 18:32

Lorento napisał(a):Nu ja poniał, że ty pragniesz lepszego nagłośnienia. Ja nie wiedział, że chcesz się poniewierać z habetą po bobmastik-show-car-audio szpejach i wystawiać ją z otwartym kufrem do zdjęcia z panienami po bokach. No bo taki sens ma czekanie na sezon car audio ( swoją drogą czemu tych szpan-tanc imper nie może być w zimie na hali?). Pytanie jeno się ciśnie czy ci siłas w L-ósemce pozwoli rozwinąć szkłydła na tych imperkach, gdzie o moc grajacą idzie i altrenator+aku w słabym benzyniaku nie obleci tych wzmaków.
Jeżeli jednakowoż po car-imperach nie zamiarujesz sie poniewierać, po cóż czekać na sezon? Tego ja nijak nie poniał...


Kolego nie masz pojęcia nic o car audio to nie udzielaj się w tym wątku. W innych chłopaki maja problemy z silnikiem to tam poszukaj. Ty lubisz moc masz silnik 2.3 i jest dobrze choć też mógłbym powiedzieć po co Ci taki?? Na sezon?? Bo zima nie przyciśniesz bo ślisko.... Dla mnie ważniejsze jest nagłośnienie i tyle.

Koniec OT.
Avatar użytkownika
 
Od: 21 wrz 2010, 08:03
Posty: 68
Auto: MAZDA 6 1.8 16V 2003r.

Postprzez varick » 20 lut 2011, 02:39

pawelsz napisał(a):Niestety nie ma potwierdzonych informacji ze zadziała to w wersji europejskiej.

Niestety informacja jest potwierdzona – ten panel do konca nie dziala z wersja europejska.
Mam ten panel i sam sprawdzilem, klima, awaryjki, odmrazanie szyby, wybor wlotu powietrza i przycisk ac dzialaja, tylko wyswietlacz nie dziala. Wyswietla sie jakby przesterowanie.
Wiec albo zostanie ten panel uzyty z wersja usa albo bedzie trzeba czesc starego radia zostawic w srodku, choc ta opcja wg mnie tylko wtedy jak ktos bardzo chce miec u siebie radyjko z wysuwanym wyswietlaczem..

Mnie zastanawia fakt, dlaczego sa takie duze rozbieznosci w cenach panelu Metra2 pomiedzy wersja amerykanska a europejska?
Ciekawostka w Metra2 T jest to, ze mozna sobie ustawic dowolny napis w miejscu gdzie normalnie wyswietlane jest info np. o stacji radiowej...
Nie jestem przekonany, ze duza cena panelu do wersji europejskiej to tylko wynik "taniego patentu" jakiejs frmy ktora o produkuje bo jak tak by bylo to ktos juz dawno by info udostepnil jak to robic..
Musi to byc bardziej skomplikowane..

Nie rozumie dlaczego boicie sie opcji by zostawic czesc starego radia schowanego gdzies we wnetrzu..
Tak naprawde to nie jest az tak duzo pracy, robilem kiedys test z polaczonym wszystkim "na pajaka" i dzialalo...

Wg mnie najmniej inwazyjna opcja jest wsadzenie jednostki na 1din w miejsce oryginalnego cd, bez jej przedniego panelu i tak, aby bylo jak najblizej panelu mazdy. NIe wiem czy wszystkie radia tak maja, ale to radio co mialem w rekach mialo "szpare" cd na tej samej wysokosci co oryginalne mazdowskie radio.
Wystarczy przedluzyc sobie polaczenie do sciaganlego panelu nowego radia i umiescic je np. w gornym schowku...
W razie sprzedazy wystarczy poprostu wsadzic stary odtwarzacz cd w swoje miejsce i bedzie wszystko tak, jak przed przerobka...
A jezeli do tego sie ma radyjko z mozliwoscia podlaczenia sterowania za pomoca pilota + funkcje uczenia to praktycznie obsluga jest bezproblemowa...

Inne opcje dla tych ktorzy chca bardziej osiagnac efekt wizualny albo wsadzic jednostke na 2din ale wtedy trzeba wydac wiecej pieniedzy i poswiecic wiecej czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2007, 21:22
Posty: 79 (0/1)
Skąd: Janikowo
Auto: M6 '02,136KM Diesel

Postprzez Wojtek » 21 lut 2011, 02:59

Drodzy koledzy, prosze o nie rozwijanie OT...
Kazdy nastepny post nie na temat i beda ostrzezenia.

Prosze trzymac sie tematu.

Ps. A dlaczego kolega nie kupi sobie gotowego panelu na radio? :>
Slyszalem, ze juz sa na rynku gotowe (z wtyczkami na przedluzenie sygnalow do wyswietlacza).
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez hoke » 21 lut 2011, 14:50

ble ;[
Obrazek

Obrazek

planuje do schowka<tego na desce> wrzucic jakis chinski ekranik dotykowy ;] podlaczyc pod to xcara i z tego chinskiego bublu puszczac muze ;o
auto bije w kieszeń
Początkujący
 
Od: 29 maja 2010, 22:35
Posty: 12
Auto: Mazda 6 HB 2003 dizel ;o
z rudym na nadkolach

Postprzez martyrdom » 22 lut 2011, 01:07

67igor1 napisał(a):A dlaczego kolega nie kupi sobie gotowego panelu na radio? :>
Slyszalem, ze juz sa na rynku gotowe (z wtyczkami na przedluzenie sygnalow do wyswietlacza).

Widziałeś coś innego niż te o których wspominałem? Jak by był jakiś w normalnej cenie działający z wersją europejską to bym się długo nie zastanawiał :)
Jak masz jakiś namiar to daj znać :)

hoke napisał(a):ble ;[

Dałeś zdjęcie z jakimś naprawdę brzydkim radiem...
Jak by dopasować jakieś ładniejsze z pomarańczowym podświetleniem to wyglądało by to o niebo lepiej.
Również siedząc w samochodzie i patrząc się na całość wrażenie było by z pewnością lepsze niż jak się ogląda wycinek deski rozdzielczej...
P.S. Mam nadzieję, że to nie jest OT...
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2010, 23:20
Posty: 76
Skąd: Galway, Irlandia
Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004

Postprzez hoke » 22 lut 2011, 11:27

zgadazm sie
auto bije w kieszeń
Początkujący
 
Od: 29 maja 2010, 22:35
Posty: 12
Auto: Mazda 6 HB 2003 dizel ;o
z rudym na nadkolach

Postprzez majson71 » 22 lut 2011, 12:05

Ja potrzebuję same wyprowadzenia sterowania A/C awaryjne, szyba, nadmuch wejście, a panel zrobię sobie sam pod jednostkę sterującą na 7''-owym wyświetlaczu, reszta może będzie w schowku.
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2010, 22:04
Posty: 83
Skąd: Centralna Polska
Auto: Mazda 6 GG 3,0 V6 AT (LPG)

Postprzez Neron-ek » 22 lut 2011, 14:10

Panowie a ja zrobiłem tak.
Kupiłem używane radio Alpine ida-x301 – 360 zł
Zasilanie – można podpiąć bez problemu, kable sygnałowe tniemy i puszczamy przez przekaźniki sterowane kabelkiem od anteny (jak x301 jest wyłączony działa fabrycze – jak włączę x301 działa tylko x301). Antenę FM podpinamy do nowego radia.
Panel od IDA-X301 na dorobionej przedłużce lokujemy w dowolnie wybranym miejscu np. górny schowek konsoli środkowej.
Dzięki temu mamy dwa niezależne systemy audio zachowując pełną ich funkcjonalność. Dodatkowo działa klima i reszta gadgetów.
Całość operacji zajęła mi 2h. Co otrzymałem?
Piękny dźwięk, możliwość podpięcia iPod-a, obsługa pendrive bez konieczności katalogowania folderów CD00 CD01 itd oraz w moim przypadku (wersja US) możliwość słuchania wszystkich stacji radiowych.
Ta sama zabawka sprawdza się w autku żony i teścia.
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 19:33
Posty: 99
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007

Postprzez mazdzia89 » 22 lut 2011, 17:31

A możesz podrzucić parę fotek jak to zrobiłes i tej przedłużki od radia do panelu??
Avatar użytkownika
 
Od: 21 wrz 2010, 08:03
Posty: 68
Auto: MAZDA 6 1.8 16V 2003r.

Postprzez Neron-ek » 22 lut 2011, 19:33

Przedłużka, to zwykły cienki (bo są też grube) komputerowy kabel LPT (stare drukarki). Potrzebne jest 14 żył. Z jednej strony lutujemy bezpośrednio do płyty radia a z drugiej, bardzo delikatnie do złącza z tyłu panela. Kable są zazwyczaj 1,5m więc możliwość odpowiedniego ustawienia panela spora.
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 19:33
Posty: 99
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6