Mazda 323 (BG) – Opinie i Informacje

Mazda 323 1989–1994

Postprzez tomaszyk084 » 8 lut 2011, 20:57

Kompresje muszę sprawdzić bo po tym zagazowaniu nie wiadomo co się stało gaz I gen. :] ale odpala w każdy mróz podchodzę i za pierwszym heheh wkręca się na obroty jak szalony :D Uszczelkę pod głowicą muszę wymienić bo tamtędy olej leje się trochę i tak jak pisałem wcześniej, podziewa się płyn z chłodnicy. Przepływomierz niedawno był wymieniany bo już raz gaz strzelił i cała ta gumowa rura do kolektora druga ale może jeszcze gdzieś znajdę przepływkę . Może wiecie jaki klucz dynamometryczny kupić <co?> bo jak mam mieniać uszczelkę to się przyda nie mam zamiaru powyrywać szpilek kupił bym Beta (gość w sklepie chwalił) ale na razie nie mam chęci wydawać 500pln na jeden klucz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 gru 2010, 21:55
Posty: 7
Skąd: Hrubieszów
Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V 88Km 91r
Mazda 626 GF 2.0 Ditd 101Km RF-2A 99r

Postprzez l3mur91 » 12 lut 2011, 20:50

Ma ktoś może dane ile ważą przednie lampy albo mógłby je zważyć ?
Konkretnie chodzi mi o przedliftowe :)
Szczwany Szubrawiec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 17:04
Posty: 1501 (3/1)
Skąd: Lodz

Postprzez Cukierek » 13 lut 2011, 11:50

Jak masz 1 gen instalacji to postaraj się doprowadzić ją do porządku, albo najlepiej przerób ją na SGI bo 1 gen nadaje się do starych golfów. Moja eFka paliła ok.7-8 l/100km przy sekwencji a przy baaaaardzo spokojnej jeździe w trasie spaliła 5,6l gazu.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez tomaszyk084 » 13 lut 2011, 18:23

Po wymianie wszystkich gumek i reszty w parowniku miałem tak ze paliła 8 gazu :P i to na tej instalacji :D a wymieniałem to 3 miesiące temu. Dzięki za pomoc
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 gru 2010, 21:55
Posty: 7
Skąd: Hrubieszów
Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V 88Km 91r
Mazda 626 GF 2.0 Ditd 101Km RF-2A 99r

Postprzez Ania_TM » 13 lut 2011, 23:06

tomaszyk084 napisał(a):Po wymianie wszystkich gumek i reszty w parowniku miałem tak ze paliła 8 gazu :P i to na tej instalacji :D a wymieniałem to 3 miesiące temu. Dzięki za pomoc


moja pali 8 gazu w trasie, w sumie nie lubię gazu, wolę jej dawać PB.
Butlę mam do 2012 i dumam już nad:
1- wyrzuceniem LPG
2- sekwencją.

<spoko> <oczy>
Ania_TM
 

Postprzez Cukierek » 14 lut 2011, 00:45

Ja byłem kiedyś przeciwny lpg bo miałem nauczkę po pierwszej maździe, ale jak założyłem sekwencję do eFki BG to dopiero doceniłem że na instalacjach się nie oszczędza bo później się wydaje dwa razy tyle. Osobiście jakbym miał teraz 1-2 gen to bym przerabiał na sgi.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez quartz » 15 lut 2011, 12:52

323S BG 91r. 1.6 8V instalacja Autronic AL 700 spisuje się bardzo dobrze w aucie, spalanie 8-9,5L i mimo usuniętej klapki chroniącej przed uszkodzeniami spowodowanymi wystrzałem, jako taki się nie zdarzył. Jeśli chodzi np. o silnik nie zamienił bym na 16V, z powodu brania oleju przez te jednostki z dużymi przebiegami, Dynamika jest taka sama mimo tych 4KM mniej ma podobne parametry, i co na najważniejsze najwyższy moment obrotowy przy 2500tyś więc dynamika z oszczędnością idą w parze bez konieczności piłowania na obroty mimo że to japoniec ;) , także jestem bardzo zadowolony z auta i pozytywnie zaskoczony :D
Styl klasyczny, bez agrotunigu.

Kupię mazdę 323BG w całości na części
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2010, 18:08
Posty: 31
Skąd: Biłgoraj-Lublin
Auto: 323S BG GLX, B6e '91r. Stag300+

Postprzez MichalS80 » 15 lut 2011, 13:37

Kol. quartz. Mam taka sama Mazde jak Ty tylko ze dwa lata starsza, przebieg 280 tys. benzyna. Tez jestem zadowolony, ale nie byl bym pewny co do tej dynamiki tak porownywalnej z silnikami 16V. Nie wiem, moze moja ma juz troche zmeczony silnik. Jesli mozesz to zmierz na prostej drodze (na benzynie) elastycznosc motoru tzn. czasy przyspieszania: 60-100km/h na 4. biegu i 80-120km/h na 5. biegu. Fajnie jakbys sie ta informacja sie ze mna podzielil, mialbym odniesienie co do stanu swojego silnika :D
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2009, 12:30
Posty: 83
Auto: Mazda 323 1.6 GLX sedan '89

Postprzez quartz » 15 lut 2011, 22:26

Niema problemu tylko mam nieco większe koła niż standard ;) więc wyniki wyjdą gorsze niż powinny, Co do dynamiki nie odczujesz różnicy między tymi silnikami. Stan mojego oceniam na bdb jak na te lata nie bierze grama oleju a jeździ na półsyntetyku, pali na dotyk.
Styl klasyczny, bez agrotunigu.

Kupię mazdę 323BG w całości na części
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2010, 18:08
Posty: 31
Skąd: Biłgoraj-Lublin
Auto: 323S BG GLX, B6e '91r. Stag300+

Postprzez SebaD » 21 lut 2011, 10:50

Witam

Kupiłem sobie ostatnio znowu Mazde. Padło na 323 BG 1.6

Mam pytanie, czy wam też lata wskaźnik paliwa jak chce? Kręce w lewo- paliwo rośnie, kręce w prawo – paliwo maleje. Wkurza mnie to. Nie pamiętam żebym w 323F takie objawy miał...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2007, 10:17
Posty: 11
Auto: Mazda323 BG 1.6

www.jastrzygowice.cba.pl

Postprzez quartz » 21 lut 2011, 23:08

U mnie jak się zaczyna jarzyć rezerwa to auto na łukach lub przy przyspieszaniu potrafi szarpać...
Styl klasyczny, bez agrotunigu.

Kupię mazdę 323BG w całości na części
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2010, 18:08
Posty: 31
Skąd: Biłgoraj-Lublin
Auto: 323S BG GLX, B6e '91r. Stag300+

Postprzez SebaD » 22 lut 2011, 09:55

Czyli nie występują wahania wskaźnika paliwa przy manewrowaniu w czasie jazdy, tak?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2007, 10:17
Posty: 11
Auto: Mazda323 BG 1.6

www.jastrzygowice.cba.pl

Postprzez quartz » 22 lut 2011, 10:50

Występują lekkie wahania wskaźnika około 2mm jeśli o to ci chodzi, zależne od jazdy pod górkę czy z górki, skręcam w lewo czy w prawo, spowowane jest to pewnie tym że wskaźnik ma za szybkie "odświeżanie" czyli bardzo szybko reaguje na przemieszczanie się paliwa w baku i wtedy nie pokazuje faktycznego stanu, a taki stan masz jak auto jedzie po równym lub stoi, w nowszych autach czujnik był już troszkę inaczej zrobiony a tu pływak regulował opór na potencjometrze a ten dalej podawał bezpośrednio na wskaźnik, w nowszych ten wskaźnik bardzo wolno się porusza właśnie żeby uniknąć błędu przemieszczania się paliwa w baku
Styl klasyczny, bez agrotunigu.

Kupię mazdę 323BG w całości na części
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2010, 18:08
Posty: 31
Skąd: Biłgoraj-Lublin
Auto: 323S BG GLX, B6e '91r. Stag300+

Postprzez patrick_LCH » 1 mar 2011, 22:25

Jutro jade ogladac taka mazde za 1300 zl .... nie wiem czego sie spodziewac z uwagi na cene ... jakies rady gdzie ma zajrzec??? moze ktos mi cos podpowie czego sam nie wiem ... czekam na odpowiedzi :) Pozdrawiam :)
porządek jest dla idiotów, tylko geniusz panuje nad haosem
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lis 2010, 18:14
Posty: 25
Auto: Mazda 323 BG 1.6 16v

Postprzez MichalS80 » 1 mar 2011, 22:58

Sprawdz czy silnik dobrze pali na zimno i na ciepło, czy rowno pracuje. Najwazniejsze jednak jest to czy nie ma jakiejs strasznej korozji. Jak porządnie walniesz pięścią po progach i nie zrobisz dziury to jeszcze pojeździ :D .
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2009, 12:30
Posty: 83
Auto: Mazda 323 1.6 GLX sedan '89

Postprzez patrick_LCH » 1 mar 2011, 23:09

i mnie właściciel pogoni odrazu ... ja mam juz taka mazde .... ale ta jest dla kolegi z osiedla ...
http://otomoto.pl/mazda-323-C17730961.html
look at this :D
porządek jest dla idiotów, tylko geniusz panuje nad haosem
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lis 2010, 18:14
Posty: 25
Auto: Mazda 323 BG 1.6 16v

Postprzez patrick_LCH » 1 mar 2011, 23:42

quartz napisał(a):U mnie jak się zaczyna jarzyć rezerwa to auto na łukach lub przy przyspieszaniu potrafi szarpać...

u mnie jest to samo ... jest to strasznie irytujące .... wchodzisz szybciej w zakręt i on zwalnia ...
porządek jest dla idiotów, tylko geniusz panuje nad haosem
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lis 2010, 18:14
Posty: 25
Auto: Mazda 323 BG 1.6 16v

Postprzez MichalS80 » 2 mar 2011, 16:24

Jeszcze nie widac rdzy na nadkolach z tylu to pewnie i podwozie jeszcze w miare. Sprawdzic silnik i brac. Ewentualnie jesli tylne zawieszenie ma zrujnowane to moze to troche kasy pochlonac( ja sie przymierzam do wymiany z pomoca mechanika) . Tapicerke ma jak w mojej GLX- super welur :)
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2009, 12:30
Posty: 83
Auto: Mazda 323 1.6 GLX sedan '89

Postprzez patrick_LCH » 2 mar 2011, 23:28

jednak nie warta zachodu ... waznosc butli do pazdziernika , przeglad do kwietnia , ubezpieczenie do 8 marca, przegub stuka, pryszcze na masce i nadkolach ... + dziwny właściciel :) = nie biorę :(
porządek jest dla idiotów, tylko geniusz panuje nad haosem
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lis 2010, 18:14
Posty: 25
Auto: Mazda 323 BG 1.6 16v

Postprzez psychol » 8 mar 2011, 15:17

a czego ty sie chlopie spodziewales za 1300złotych.wazne ze silnik pracuje. ja moja kupilem za 900 i smiga az milo a ze ma troche odpryskow na masce...wazne ze jade pod dachem do pracy...
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2010, 00:52
Posty: 69
Skąd: ok CB
Auto: mazda 323BG 91 1.3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323