Mazda 626 '98 – stuki przy ruszaniu – rozwiazanie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez maGar » 21 sty 2010, 22:27

U mnie w aucie jest podobnie,stuki występują przy ruszaniu,tak jakby ktoś walił młotkiem (2lub 4 razy) po skrzyni z tym,że nic nie czyję w pedale sprzęgła a na dźwigni zmiany biegów.Najbardziej słyszalne jest gdy dodam zbyt mało gazu i puszcze szybciej sprzęgło,wtedy słychać.Przy większych obrotach i w miarę spokojnym puszczeniu sprzęgła nie zauwarzyłem tego.Dodam,że mam też dość mały przebieg 150 tyś.km i jestem na 1000% pewny ,że nikt przy liczniku nie mieszał.
Czy istnieje ta ewentualność że sprzęgło,czy też koło dwumasowe się już zaczyna kończyć?
Znajomy miał coś takiego w toyocie carina E z 97 roku 223tyś.km,ale mówi że z tym można jeździć .Tego typu usterka to bolączka większości aut japońskich ?
Ostatnio edytowano 26 cze 2014, 18:16 przez siegu, łącznie edytowano 2 razy
Powód: Wydzielenie z innego wstki i zmiana tematu
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sty 2010, 21:24
Posty: 11
Skąd: Finlandia/Seinäjoki
Auto: Mazda 626 GF 1,8 hatchback 66kW

Postprzez googieman » 22 sty 2010, 21:31

Usterka koła dwumasowego to bolączka chyba wszystkich nowoczesnych diesli. Nie ma reguły czy to auto japońskie, niemieckie czy inne. Kwestia jest tylko w tym w jakich warunkach jest samochód użytkowany. Podobno koło 2M nie lubi niskich obrotów. Ja mam na liczniku trochę ponad 180 tys, ale 2M się trzyma jeszcze.
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2007, 19:17
Posty: 59
Skąd: Starachowice/Kraków
Auto: Mazda 6 2.2 MZR-CD 163 km
2010r.
Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 km 2003r.

Postprzez maGar » 22 sty 2010, 21:56

chyba trafiłem tu przez pomyłkę....sorki.napisałem post nie w tym dziale... <glupek2>
Ja nie mam diesla,ani Mazdy6.
Mam mazdę 626 z 1998 roku.
Dziś pytałem mechanika,stwierdził ,że jak czasem raz lub dwa w miesiącu przeskoczy to nie jest jeszcze tragedia.
Trochę się więc uspokoiłem <faja>
Ale jak znam siebie to wkrótce nie wytrzymam i wymienię.Ile takie 2M kosztuje wraz z wymianą(robocizną) orientuje się ktoś może?
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sty 2010, 21:24
Posty: 11
Skąd: Finlandia/Seinäjoki
Auto: Mazda 626 GF 1,8 hatchback 66kW

Postprzez Prezzi » 22 sty 2010, 22:00

yyy 626 98r nie mialo kola 2M imo :)
M2 08 1.3 86 KM – super autko miejsko damskie :D

M6 09 2.0 143 KM DPF :)
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2009, 12:39
Posty: 48
Skąd: Poznań
Auto: M6 GY 03r 121 KM –> 157 KM

Postprzez maGar » 26 sty 2010, 22:12

Tak,tylko przy ruszaniu i to nie zawsze.Kupiłem auto niedawno,bo na początku tego miesiąca i zdażyło mi się to ze 3 razy może i tylko wtedy gdy ruszę na zbyt małych obrotach,np bez dodania gazu.Wtedy puknie 2-3 razy i czuć to na dzwigni zm.biegów.
Napewno nie są to przeguby,bo przy maksymalnym skręceniu kół w prawo i w lewo ,do przodu i do tyłu nic nie słychać.
Tak jak nadmieniłem wcześniej mam 150 tyś przebiegu i madzia jest w super stanie jak na ten rok,wszystko mam udokumentowane.Kierownica,mieszek,pedały w zerowym zurzyciu,silniczek mruczy jak nowy,bez wycieków ,zawieszenie idealne itd....,a tu takie cuda się dzieją.Może jestem trochę przewrażliwiony,poczekam może później coś wylezie....oby nie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sty 2010, 21:24
Posty: 11
Skąd: Finlandia/Seinäjoki
Auto: Mazda 626 GF 1,8 hatchback 66kW

Postprzez maGar » 19 lut 2011, 14:08

maGar napisał(a):U mnie w aucie jest podobnie,stuki występują przy ruszaniu,tak jakby ktoś walił młotkiem (2lub 4 razy) po skrzyni z tym,że nic nie czyję w pedale sprzęgła a na dźwigni zmiany biegów.Najbardziej słyszalne jest gdy dodam zbyt mało gazu i puszcze szybciej sprzęgło,wtedy słychać.Przy większych obrotach i w miarę spokojnym puszczeniu sprzęgła nie zauwarzyłem tego.

...jakby kogoś interesowało to już wiem co to jest...napewno nie sprzęgło,przeguby ...
To poprostu tylko poduszki trzymające silnik,przednia przy przodzie auta i ta tylna bliżej kabiny.
Przy nagłym szarpnięciu silnikiem słychać stuki poduszek gumowo – metalowych...to opinie mechaników.Nic poważnego...
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sty 2010, 21:24
Posty: 11
Skąd: Finlandia/Seinäjoki
Auto: Mazda 626 GF 1,8 hatchback 66kW

Postprzez eldritch » 19 lut 2011, 15:19

Pozwolę sobie zasugerować rozwiązanie. Proszę , żeby sobie sprawdzic tzw poduszkę balansująca szkrzynię biegów (wyglada jak cyfra osiem z jednym kółkiem większym a drugim mniejszym (znaczy są to tuleje gumowo metalowe)) Zdarza się ze ta poduszka jest nie dokręcona i śruba mocująca robi z gniazda lekkie jajo , i wtedy przy ruszaniu lub gwałtownym hamowaniu silnikiem slychać charakterystyczny stukot jak by ktoś walną młotkiem w podwozie – skrzynie biegów.Bywa również ze sama poduszka jest urwana. W używce można ją kupić za 100zl . Wymiana wymaga wejścia pod auto zdięcia osłony silnika . Klucze potrzebne do wymiany to o ile pamietam dwie plłaskie 16.

Mam nadzieję ze pomogłem .
Pozdrawiam
Mazda 6 kombi 2,0 d 2004
Początkujący
 
Od: 8 lut 2011, 12:38
Posty: 11
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 5 2,0Diesel 2008 , Mazda CX-7 2,2Diesel 2011

Postprzez Wojtek » 21 lut 2011, 15:32

Wydzielenie watku do pooprawnego dzialu.
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6