MX-3 EC KL-ZE

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Szyna » 15 lut 2011, 21:00

No to widzę ze jutro mnie czeka trochę pracy :D
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Capazo » 20 lut 2011, 00:41

WItam

Dzisiaj razem z kolega Szyna skonczylismy dlubac z LC-1 i gajgerami. Odziwo wyszlo dobrze zaczelo wszystko dzialas AFR na wolnych obrotach rzedu 10,5. Zrobilismy mala runde zeby zobaczyc jak dalej pzebiega wykres AFR. Po przejechaniu paru Km dioda od sondy LC-1 zaczela mrugac, 8 mrugniec, 2 sek przerwy i tak w kolko. Po zajechaniu pod chate odczytalem z manuala ze jest to blad nr 8 czyli sensor DAMAGED;/;/ Dalej w opisie jest napisane ze czasem sie tak dzieje gdy sonda sie przegrzeje, ale jest to chyba nie mozliwe bo zrobilem nawet specialne miejsce pod ta sonde za 2 kolektorami tak zeby po primo bylo chlodniej i 2 primo lapalo afr z 2 glowic.Mozliwe ze kalibracja na wolnym powietrzu byla zle przeprowadzona, ale robilem wg instrukcji. Pozniej wieczorem sprobowalem odpalic i bylo git dioda swiecila sie swiatlem ciaglym, ale pewnie po nagrzaniu znowu by mrugala.

Podsylam filmik na ktorym widac wskazniki oraz diode ktora na zimnym silniku swieci swiatlem ciaglym
Chcialem tez zapytac jakie cisnienie oleju powinno byc na zimnym silniku, a jakie na cieplym, oraz jakie sa graniczne wartosci??

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... V2ka8isA0w
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez piwo » 20 lut 2011, 10:20

u mnie sie tak dzialo jak mailem szybkie zmiany afr.pokombinuj zeby afr nie latal.tzn na wolnych obrotach 14 i przy bucie 12.u mnie jak afr latal 16 a potem w ulamku sekundy na 10 a potem znow za chwilke 22 to wlasnie tak sie dzialo.
co do cisnienia to u mnie w bp silniku to przy 1000obr/min bylo kolo 2,5 bara a maks kolo 5 barow,przy okolo 3000 obr/min okolo 3,5 bara.jak mialem malo oleju w silniku (ponizej kreski na bagnecie cisnienie na wolnych obrotach spadalo do ponizej 2 barow)
Ostatnio edytowano 20 lut 2011, 10:56 przez piwo, łącznie edytowano 1 raz
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Jacek176 » 20 lut 2011, 10:54

Ten błąd może się też pojawiać jak jest baaardzo bogato. U mnie tak się działo jak AFR spadał do 9 powyżej 7000obr. (tak smt6 zostało wystrojone przez "FACHOWCA" ze strojenia.pl :D )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Capazo » 23 lut 2011, 01:12

Siemanko

Wczoraj po wyregulowaniu AFR na wolnych obrotach zaczol mi tak silnik chodzic?

http://www.youtube.com/watch?v=lW-kUvLI2Uo

Po zrobieniu jeszcze paru logow na 3-ce do 140 silnik nagle zaczol chodzic tak

http://www.youtube.com/watch?v=2BjqcC2ya5E

zeby odpalic teraz silnik musze dodac gazu bo niehce bez gazu rychnac nawet, oraz utrzymanie wolnych obrotow tez nie moze sie obyc bez dodania lekko gazu. Wyciagnelem swiece to z tylnej glowicy byly okopcone ostro a z przedniej zalane. Wyczyscilem ladnie i nic nie dalo, pozniej je jeszcze raz wyciagnelem i wyczyscilem, ale niestety nadal nic. Na logach map sensor niechce spasc do poziomo 20-40kPa tylko caly czas sie trzyma kolo 60-80kPa, AFR na tym cisnieniu kolo 9-10 zmniejszylem troche dawke paliwa na AFR 14 ale dales silnik nie utrzymuje wolnej pracy i chodzi jakby nie palil na jakis gar? CO to moze byc, czyzby rozzrad przeskoczyl albo cus?
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez hopek » 23 lut 2011, 01:30

Mi to wygląda na jakies uszkodzenie engine :| panewka sie przekręciła albo cos z zaworami...Moze przy pałowaniu miałes ubogo <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez xXx » 23 lut 2011, 13:41

...skoro nie chodzi na jednym garze winą mogą być zawory, co ma tez wpływ na odpalanie... Cos mi sie wydaje, ze przekombinowaliscie z AFR-em i cos mogla sie upalić...


...nie sądzę, żeby to była panew, zbyt regularnie stuka...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez mlody1921 » 23 lut 2011, 14:56

Kiedyś u radka stukało w silniku okazało sie że HLA
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez DrGhost » 23 lut 2011, 15:11

Mi tak samo stuka jak na filmiku 1 ... i do tego pije olej 1l na 800km ...
nie wiem co to może być dokładnie remont pewnie dużo by wyniósł wiec lepiej doskładać i zrobić swapa jeżdżę tak cały czas
zrobiłem 20tys i dalej śmiga i przy tym nie stracil nic na mocy
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=97730
opis i fotki mojej Mx-3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2009, 01:27
Posty: 139
Skąd: Brzeg
Auto: Mx-3 1.8 V6 1997r Tuning

Postprzez xXx » 23 lut 2011, 15:12

Młody...


Skąd wiesz, ze to HLA skoro Radek nie złozył silnika ? Chyba, ze czego nie wiem...


Znam przypadek, gdzie wszystko było w porządku, a i tak cos stukało... Nie mam pojecia co to mogło byc...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez xXx » 23 lut 2011, 15:12

Ghost, a Ty nie chcesz slicznego K8 za grosze ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez DrGhost » 23 lut 2011, 16:04

xXx dzięki za dobre chęci :) ... ale jak zmieniać motor to na KL-ZE ... Zresztą i tak do Ciebie się zgłoszę z tą operacją ...
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=97730
opis i fotki mojej Mx-3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2009, 01:27
Posty: 139
Skąd: Brzeg
Auto: Mx-3 1.8 V6 1997r Tuning

Postprzez xXx » 23 lut 2011, 16:44

Spoko, tak tylko proponowałem bo mam 3 K8 do sprzedania... Dwa idealne, jedno na pomnik według mnie... Generalnie 800 PLN za sprawny 100% silnik to chyba nie duzo...



Co do KL-ZE to zapraszam, mam w tym momencie ładną sztukę w dobrej cenie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Szyna » 23 lut 2011, 17:33

Tez mi się coś wydaje ze to zawory będą. Poza tym cały czas był zalewany wiec kto wie czy się coś nie wypaliło.
Capazo zawalu dostanie jak wróci z nart i zobaczyć co go czeka :D
Piwo mówił żeby sprawdzić jeszcze kompresje.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez xXx » 23 lut 2011, 19:03

Kompresja normalna sprawa, okaze sie czy cos nie tak jest z głową na kazdym garze...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez mlody1921 » 23 lut 2011, 19:31

Wiem ze może złe porównanie ale, u staruszka w Octavia TDI taki sam objaw był stukało, delikatnie i coraz mocniej aż wkoncu auto czuć i słychać jak chodziło na 3 gary, mechanik ściągnął pokrywe zaworów popychasz zaworowy sie urwał, polatał troche po wałku, i szklanke zaworową uszkodził, spaliny wywało górą, kompresja musi sprawdzić jak będzie dobra to chyba pokrywy zaw. ściągnąć i szukać potem głowice

niema innego wyjścia, niestety to nie są nowe silniki, a takie przygody zdarzaja sie w każdych autach

a ja bym sprawdził sprzegiełka wałka rozrządu, ponoć ony lubią tak napiedzielać
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez @tomek@ » 23 lut 2011, 21:29

mlody1921 napisał(a):a ja bym sprawdził sprzegiełka wałka rozrządu, ponoć ony lubią tak napiedzielać

Oglądając ten pierwszy filmik to jakiś czas temu też miałem taki dźwięk właśnie od strony rozrządu i byłem u Wieśka to pierwsze co mi powiedział to właśnie że te sprzegiełka do wymiany i od tamtej pory mam spokój z takim klekotem :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 12:33
Posty: 2144 (0/5)
Skąd: 20km od Rzeszowa:)
Auto: Jest:
Mazda mx 5 2.0NC 3rd generation
Mazda 121 DB 1.3 KAT:p
Było:
Mazda 323F BA 2.0 V6 KF
Mazda Mx5 NB 10th anniversary
Mazda 323F BA 1.5 Z5
Fiat cinquecento 700+gasss:)

Postprzez xXx » 23 lut 2011, 22:19

Ludzie.....



Gdyby to były sprezynki na pewno nie bylo by tak glosno, poza tym sprezynki nie zaczynają jarmolić tak nagle, ale stopniowo...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Rafał_ » 23 lut 2011, 22:36

U Radka był podobny stukot:
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Capazo » 24 lut 2011, 00:15

No to niezle sie nabroilo, musze sprawdzic kompresje to wtedy bedzie mozna cos powiedziec na ten temat. Mam nadzieje ze to nic powaznego;/Rece opadaja
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy