Webasto – opis regulacji i ustawiania.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez lmax » 25 sty 2011, 00:56

Witam!
Po lekturze postów można doktorat o webasto napisać... <nauka> Jedno pytanie nie daje mi spokoju. Czy jeżeli wyłączę webasto na "jajku" (lub nie ustawię żadnego programu czasowego jako aktywnego) , to dogrzewanie silnika się włączy samo czy nie? Chodzi mi o włączenie przy temperaturze poniżej 7 stopni C po uruchomieniu samochodu. Zastanawiam się czy fakt obecności sterownika dodaje opcjonalną możliwość włączania i wyłączania, czy też ją przejmuje od sterującego termostatu i ten pozostaje nieaktywny.
Początkujący
 
Od: 6 gru 2010, 12:10
Posty: 11
Skąd: małopolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 136 KM 2004

Postprzez teti » 25 sty 2011, 10:03

lmax napisał(a):Czy jeżeli wyłączę webasto na "jajku" (lub nie ustawię żadnego programu czasowego jako aktywnego) , to dogrzewanie silnika się włączy samo czy nie?

Włączy sie !!

lmax napisał(a):Zastanawiam się czy fakt obecności sterownika dodaje opcjonalną możliwość włączania i wyłączania, czy też ją przejmuje od sterującego termostatu i ten pozostaje nieaktywny.

Za właczenie dogrzewacza odpowiedzialny jest czujnik temperatury zewnętrznej rozbudowa o "jajko" nie zmienia zasady działania dogrzewacza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 20:59
Posty: 73
Skąd: okolice Raciborza
Auto: M6 '04 diesel 136KM Kombi

Postprzez lmax » 25 sty 2011, 10:43

Wielkie dzięki teti. <spoko> <spoko> Rozwiałeś moje wątpliwości.
Początkujący
 
Od: 6 gru 2010, 12:10
Posty: 11
Skąd: małopolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 136 KM 2004

Postprzez zboq » 25 sty 2011, 20:12

yager napisał(a):Witam!
A u mnie wygląda to tak:
Odpalam mazdę (poniżej 10stopni) włącza się webasto po około 30 sekundach, a gdy wyłączę silnik huczy jak suszara na najwyższych obrotach po około 30s ustaje huczenie i słychać jedynie suszare na najniższych obrotach- wniosek, czy to głośne huczenie to wydmuch spalin z webasta a później to tylko wyłącza się pomału webasto z pracy?
I jeszcze jedno pytanie ostatnio jeszcze usłyszałem bulgotanie-szmeranie po wyłączeniu silnika z okolic schowka-co to może być? (Było wtedy dość mroźno, a silnik był włączony około 15minut dojazd do sklepu).

Dziękuję i pozdrawiam

Identycznie u mnie, po wyłączeniu silnika suszara huczy jeszcze z 30s a potem się wyłącza i słychać tylko taki dźwięk jakby jakiś silniczek pracował albo jakaś pompka. Wtedy też właśnie słychać to bulgotanie, które to trwa około 3-5 min. A webasto pracuje bez zarzutu i auto nagrzewa się momentalnie. Kiedyś próbowałem odpowietrzyć układ ale poziom w chłodnicy mi podszedł na max i już się chciało wylewać więc przerwałem. Wszędzie piszą, że podczas odpowietrzania płynu powinno ubywać w chłodnicy a u mnie zaczęło przybywać i nawet się o to gdzieś pytałem na forum ale nie dostałem odpowiedzi. Tak czy inaczej spróbuję odpowietrzyć układ ponownie jak się ociepli ;).
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez LAJCIK29 » 27 sty 2011, 23:19

Witam Ja mam taki sam sterownik jak patbaj. Załącza się też płomyczkiem tylko że problem jest taki: Po naciśnięciu płomyczka co tyknie( tak jakby przekaźnik) i jest cisza nie działa :( . Może mi ktoś pomóc???
do pewnego czasu było wszystko ok a ostatnio załączyłem i nic
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 10:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Postprzez teti » 27 sty 2011, 23:32

LAJCIK29 napisał(a): jest cisza nie działa

Ale co nie działa samo webasto czy wszystko łącznie z nawiewem i pompą wody ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 20:59
Posty: 73
Skąd: okolice Raciborza
Auto: M6 '04 diesel 136KM Kombi

Postprzez LAJCIK29 » 27 sty 2011, 23:42

nic nie działa ani pompa ani nawiew :(
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 10:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Postprzez LAJCIK29 » 27 sty 2011, 23:43

ani webasto
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 10:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Postprzez teti » 28 sty 2011, 19:11

Problem może tkwić w braku napięcia na stykach wykonawczych przekaźnika spowodowane np. przepalonym bezpiecznikiem.
Ewentualnie przekaźnik jest walnięty.
Musiałbyś znaleśc ten przekaźnik i sprawdzić czy po wciśnięciu "płomyczka" następuje trwałe przełączenie styków czy tylko chwilowe.
Zegar jajko 1533 sterowć może wyłacznie przekaźnikiem i to takim który ma minimalny pobór prądu w przeciwnym razie momentalnie odłaczy sterowanie. Osobiście mialem taki przypadek przy rozbudowie webasta w mojej M6 nowy przekaźnik stawiał za duży opór i występowało tyk i natychmiastowe rozłączenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 20:59
Posty: 73
Skąd: okolice Raciborza
Auto: M6 '04 diesel 136KM Kombi

Postprzez zboq » 30 sty 2011, 19:52

Moje webasto ostatnio zaczęło dymić na biało, więc z ciekawości (jest to moje już drugie webasto) rozebrałem to które leży mi luzem w garażu, szukając przyczyny dymienia i przedwczesnego wyłączania się. No i po rozebraniu stwierdziłem, że uszkodzeniu może ulec jedynie czujnik płomienia (świeca) lub sama komora spalania. Czujnik płomienia można łatwo sprawdzić, wystarczy zmierzyć rezystancję która powinna w temperaturze pokojowej wynosić około 0.4 Ohm. Jeśli rezystancja jest prawidłowa to pozostaje komora. Ale po czym ją poznać, że jest coś nie tak ??. To rozebrane webasto dymiło bardzo mocno, śmierdząco i dym był bardzo ciemny. Dodatkowo dym wydostawał się z filterka powietrza i mnie to zastanawia jak to jest możliwe. Jeśli spalanie jest nieprawidłowe to webasto powinno przejść w tryb wyłączania i wtedy wentylator wydmuchuje resztki z komory. No ale jeśli dym wydostaje się poprzez filtr powietrza tzn, że wentylator nie pracuje a webasto dalej próbuje spalać ropkę i stad mocny śmierdzący dym – niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę. W dalszej kolejności zastanawia mnie to bulgotanie po wyłączeniu silnika. Czy to przypadkiem nie oznacza, że jeśli wyłączę silnik podczas pełnej pracy webasto to, płyn chłodzący przestaje płynąć i zaczyna się gotować ?? Tu chyba przydała by się pompka cieczy która po wyłączeniu silnika włączyła by się i podtrzymała obieg cieczy przez jakieś 30s jeszcze i wtedy webasto pewnie by się nie przegrzewało i padało tak szybko.

Ale wracając do tego co mam w aucie. Chciałbym je podpiąć pod komputer i teraz powstaje pytanie jak to zrobić ??. Z tego co się orientuję to potrzeba interfejs z linią K i tym wpinam się na pin 2 kostki X1. Ale rozumiem, że jeszcze potrzebuję drugi kabelek aby interfejs działał – i tu jest moje pytanie gdzie ten drugi kabel wpiąć ??
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez LAJCIK29 » 30 sty 2011, 22:57

ale Ja bezpieczniki mam dobre bo sprawdzałem, to są te trzy w jednym pudełku tak? Może faktycznie problem tkwi w przekaźniku. Muszę go tylko znaleźć :D .Wiecie gdzie on może się znajdować? On jest w urządzeniu czy całkiem osobo podpięty?
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 10:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Postprzez teti » 30 sty 2011, 23:10

LAJCIK29 napisał(a):bezpieczniki mam dobre bo sprawdzałem, to są te trzy w jednym pudełku tak?

Na 99% <ok>
LAJCIK29 napisał(a):Może faktycznie problem tkwi w przekaźniku. Muszę go tylko znaleźć .Wiecie gdzie on może się znajdować?

Połączony przewodem z tymi bezpiecznikami. Po nitce do kłębka <oczko>
LAJCIK29 napisał(a):On jest w urządzeniu

Jeśli chodzi o webasto to <nie>
LAJCIK29 napisał(a):całkiem osobo podpięty?

<ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 20:59
Posty: 73
Skąd: okolice Raciborza
Auto: M6 '04 diesel 136KM Kombi

Postprzez LAJCIK29 » 31 sty 2011, 13:41

dzięki za podpowiedzi, jak znajdę chwilkę to zabiorę się do tego i mam nadzieję że będzie działać :D . Jak sprawdzę ten przekaźnik to się odezwę
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 10:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Postprzez samu13 » 13 lut 2011, 10:14

poczytałem wcześniejsze posty i do mojej usterki nie pasują opisy tzn. po włączeniu ręcznie "płomyczka"webasto pięknie startuje i działa, ustawiam na maxa temp. i czekam 5,10,15 min i nie grzeje dmucha zimnym powietrzem, pomyślałem że być może źle został podpięty sterownik (jajko) na odwrót w miejsce grzania przewietrzanie i na odwrót ale zrobiłem próbę i nic się nie zmienia,tak samo dmucha zimnym powietrzem,czytałem ze być może zapowietrzony układ ale gdyby był zapowietrzony to nie grzałby normalnie z silnika a u mnie grzeje dobrze <oczy>
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2011, 19:53
Posty: 35
Skąd: śląsk
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003,2.0,136KM

Postprzez lmax » 13 lut 2011, 17:54

Czy wie ktoś może jak dokładnie wygląda sprawa z programowanym czasowo załączeniem webasto? Chodzi mi konkretnie o włączenie dmuchawy do kabiny. Autko mam od niedawna i dzisiaj testowałem włączanie o zadanej godzinie. Wszystko ustawiłem zgodnie z instrukcją <czytaj> , siedziałem w aucie i czekałem na efekt. Przed wyłączeniem silnika wiatrak był na trzeciej kresce, temperatura 21 st., nawiew na szybę i nogi. O zadanej godzinie piecyk się załączył, zaczęło się typowe huczenie natomiast nie włączyła się dmuchawa do kabiny.
Czy jest możliwość, że jak wewnątrz samochodu jest ciepło (a w tym przypadku było) to dmuchawa się nie włączy bo np. temperatura w środku jest odpowiednia??? <co?>
Początkujący
 
Od: 6 gru 2010, 12:10
Posty: 11
Skąd: małopolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 136 KM 2004

Postprzez lmax » 16 lut 2011, 02:43

napisane przez patbaj » 5 paź 2009, 21:33:
3. Ustawiamy prędkość wiatraka na 2 (tak wg. instrukcji)

Jakiej instrukcji??? <klotnia>
U mnie nie włącza się dmuchawa do kabiny, instrukcję do sterownika webasto (tzw. jajko) znam jak inwokację Pana Tadeusza ale nie ma tam ani słowa o ustawieniu wiatraka <co?> <co?>
Początkujący
 
Od: 6 gru 2010, 12:10
Posty: 11
Skąd: małopolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 136 KM 2004

Postprzez Irbis » 21 lut 2011, 15:57

U mnie TermoTopC z jajowatym sterowaniem. Wyłączony zapłon, wyłączone programy samouruchomienia na sterowaniu. Wentylatorek przechłodzi komorę spalania i wtedy znów włącza się webasto i grzeje – po pół godzinie (nie mierzyłem czasu, ale tak orientacyjnie) wyłącza się, wentylatorek chłodzi komorę spalania i od nowa cały cykl, aż wyczerpie akumulator ... Próbowałem kilkakrotnie włączać i wyłączać zapłon, ale bez efektu. ZNajgorsze jest to, że na pozór zachowuje się normalnie – czyli studzi po wyłączeniu silnika... a rano już nie odpalę. Wcześniej (jak było cieplej) nawet odpalał rano, ale paliwa zawsze mi ubywało w przyspieszonym tempie... Wie ktoś co to może być? <glupek2>
Irbis
 

Postprzez Działacz » 25 lut 2011, 20:25

Brak sterownika do Webasto_czy istnieje inna obsługa, może mam trzymać się myśli że Webasto w moim aucie jest niekompletne? prosze o pomoc... Wcześniejsze wyjaśnienia wiele mi nie tłumaczą. pozdro
Nie czyń sekretów ze swoich zamiarów. Niech inni kierowcy dowiedzą się, co zrobisz za chwilę
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lut 2011, 02:38
Posty: 7
Skąd: Świnoujście
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 136KM

Postprzez Wojtek » 25 lut 2011, 20:36

Działacz napisał(a):Brak sterownika do Webasto_czy istnieje inna obsługa, może mam trzymać się myśli że Webasto w moim aucie jest niekompletne? prosze o pomoc... Wcześniejsze wyjaśnienia wiele mi nie tłumaczą. pozdro


Dzialacz a chociaz przeczytales strone nr 1 ? :>

a to? czy to nie jest odpowiedz?

martinpl napisał(a):...a istnialo webasto bez sterownika? masz na mysli chyba dobrzewanie w Mazdzie 6 instalowanie fabrycznie, ale to nie jest typowe webasto i nie mozna tego ustawic sobie na jaka chcesz pore, ktos na forum pisal ze mozna to przerobic, ale koszty jakie podal to koszt uzywanego webasto na allegro :)
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Działacz » 25 lut 2011, 22:31

Czytałem to na początku i sądziłem, miałem raczej nadzieje ze to nie tylko DOGRZEWANIE... :| :| :|
Nie czyń sekretów ze swoich zamiarów. Niech inni kierowcy dowiedzą się, co zrobisz za chwilę
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lut 2011, 02:38
Posty: 7
Skąd: Świnoujście
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6