Leją wtryski??

Postprzez aster82 » 11 lut 2011, 01:27

Witam,ostatnio będąc na trasie miałem taki przypadek(zaznaczam że był to pierwszy i jak dotąd ostatni raz):Po przejechaniu jakichś 150 km. zatrzymałem się na chwilę-ostudziłem jak zwykle turbinę i wyłączyłem silnik.Po ruszeniu zero mocy-auto ledwie ruszyło z miejsca i strasznie kopcił spalinami!Po przekroczeniu 2000 obr/min było ok. i jakby mniej kopcił ale jak tylko zszedł poniżej 2000 znowu lipa.Po dotarciu do domu wyłączyłem silnik,po odpaleniu rano problemu już nie było....Mechanik stwierdził że trza przeczyścić zawór EGR-tak zrobił,ale kiedy podpiął do kompa okazało się że 3 wtryskiwacz podaję dawkę w okolicach 7 podczas gdy inne miały 0 (sorki ale jestem laikiem w tej dziedzinie)! Od tego momentu raz zdarzyło mi się że po starcie na światłach miałem podobne objawy ale tylko dosłownie na kilka sekund :| Nie wiem co robić bo żeby kupić ten jeden wtryskiwacz musiałbym oddać nerkę!Może diagnoza była źle postawiona?Może wystarczy przeczyścić układ preparatem FORTE??Czy konieczna jest wymiana wtrysku?Może to wina zasyfiałego EGRa??
proszę o pomoc.... <oczy>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lis 2009, 21:36
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2,0 CITD 2004 SPORT EXCLUSIV

Postprzez kwaśny » 11 lut 2011, 01:40

mi to nie wyglada na wtryski – one dzialaja ciagle i ciagle bys mial taki problem a nie raz na 2 tyg ..
zrob test przelewowy 30 min dla poczatkujacego i masz jak na dloni, czy wtryski i ktore sa zrabane czy nie <spoko>

ja stawiam na problem z turbina a dokladniej z podcisnieniami sterujacym jej praca
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 21:05
Posty: 56
Auto: M6 GY 03r CiTD

Postprzez Enduro » 11 lut 2011, 22:50

wg. mnie to egr lub jego sterowanie...
turbine raczej wykluczam, to wtedy byłyby inne objawy chorby
albo wtrsk/ki traci ciśninie na wolnych i brakuje mu mocy..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Bandit » 11 lut 2011, 23:47

A to już nie ma tematów o wtryskach, że trzeba nowy zakładać ?

P.S.
Enduro jeśli odpowiadasz w każdym nowo powstałym, powielonym temacie to wiedz, że szybko trafi on do kosza i nie dziw się, że Ci później 1000 postów nagle znika :P
KOSZ. (za jakiś czas, bo może to nie wtryski)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Enduro » 12 lut 2011, 12:06

Bandit napisał(a):Enduro jeśli odpowiadasz w każdym nowo powstałym, powielonym temacie to wiedz, że szybko trafi on do kosza i nie dziw się, że Ci później 1000 postów nagle znika :P
KOSZ. (za jakiś czas, bo może to nie wtryski)

okay,wiem i akceptuje w pełni los tego postu jak i innych no i utraty liczby postów, ale w sumie chociaż odpowiem koledze w sytuacji sporego zagrożenia jego portfela, przez co może np pogorszyć się jego komfort życiowy, jak np. partnerka/żona dowie się, że musi (ot tak) kilka tys. pln wydać na naprawe motoru <glupek2>
i moim celem jest w miare możliwości dobrze i jak najszybciej doradzić , no i nie zaszkodzić.
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez aster82 » 12 lut 2011, 20:07

Wielkie sorx za nieokrzesanie na forum......postaram się w przyszłości nie popełniać tego błędu <glupek2> Inna sprawa że okres oczekiwania na odpowiedz w nowym wątku jest duuuużo szybsza niż przy "używanym"-a zależy mi na czasie gdyż ostatnio moją Madzią pokonuję spore dystanse i muszę być pewnym że dotrę na czas.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lis 2009, 21:36
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2,0 CITD 2004 SPORT EXCLUSIV

Postprzez aster82 » 12 lut 2011, 20:18

A wracając do tematu:byłem w dwóch punktach gdzie naprawiają diesle;
1.cyt."....uuuuu,Mazda,szykuj się Pan na potężne wydatki.Wtryskiwacz nowy to koszt ok. 6000 zł.(znalazłem w necie zamiennik Denso za 1800) a poza tym to my japończyka się nie tykamy!!!"
2.(facet rozmawiał ze mną tylko przez telefon,w warsztacie był tylko jego pracownik).cyt."Nie ma co się bawić w kombinowanie,trzeba wymienić wtryskiwacz i tyle-lanie środków na czyszczenie wtrysku nic nie da!"Nawet nie chciało mu się robić ponownej ekspertyzy na kompie!!

Pytanie zasadnicze:skoro to EGR lub turbina to czemu na kompie wskazywało że wtrysk coś tam pokazywał i jak w Trójmieście znaleźć kogoś kto mi pomoże??

Ps.dzięx Enduro za wsparcie,w trudnych dla portfela (i nie tylko) chwilach ważne jest wsparcie Kolegów Klubowiczów :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lis 2009, 21:36
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2,0 CITD 2004 SPORT EXCLUSIV

Postprzez Enduro » 13 lut 2011, 00:14

aster82 napisał(a):... to czemu na kompie wskazywało że wtrysk coś tam pokazywał ....)

napisz co dokladnie stwierdzono! pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Enduro » 13 lut 2011, 11:25

aster82 napisał(a):.....
Ps.dzięx Enduro za wsparcie,w trudnych dla portfela (i nie tylko) chwilach ważne jest wsparcie Kolegów Klubowiczów :)

nie ma sprawy..P.S. nie jestem klubowiczem..pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Bandit » 13 lut 2011, 11:28

Enduro napisał(a): nie jestem klubowiczem.

Większość forumowiczów nie ma nawet świadomości, że istnieje klub :D
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Enduro » 13 lut 2011, 11:42

Bandit napisał(a):
Enduro napisał(a): nie jestem klubowiczem.

Większość forumowiczów nie ma nawet świadomości, że istnieje klub :D

ja mam taką ,ale mnie on raczej nie pisany, bo pewne siły o tradycjach i specyficznych wizjach, intensywnie myślą, jak mnie usunąć z tego forum...a wszystko z powodu prawdy obiektywnej, która to kole w oczy... pozdr.E
Ostatnio edytowano 15 lut 2011, 23:40 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Jaksa » 15 lut 2011, 22:06

aster82 napisał(a):.Wtryskiwacz nowy to koszt ok. 6000 zł.(znalazłem w necie zamiennik Denso za 1800)
Troche przesadzil z tą cena , nie 6 a 4 tys sztuka ale w Denso to samo za 1700 zł i nie jest to zamiennik . Nie ma co czekac , musisz kolego podjechac do sensownych ludzi i dokładnie sprawdzic co sie dzieje .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez aster82 » 19 lut 2011, 14:30

Problem polega na tym że tych sensownych ludzi trzeba najpierw znaleźć bo pseudo speców co nie miara.... :( Mam teraz chwilę wolnego to jadę wymienić filtr paliwa (może wreszcie usuną mi też wodę z odstojnika filtra bo po ostatniej wymianie wciąż paliła się lampka!)no i chciałbym znaleźć kogoś innego kto ma komputer z wtyczką do M06.
To co tamtem mechanior mi zdiagnozował to fakt że na wolnych obrotach na komputerze wtryski 1,2 i 4 pokazywały wartość zero a wtryskiwacz 3 pokazywał siedem tysięcy(nie mam pojęcia jaka to była skala)!Na tej podstawie stwierdził że wtryskiwacz 3 daje za dużą dawkę i stąd zawór EGR będzie mi się co chwila zatykał <płacze>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lis 2009, 21:36
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2,0 CITD 2004 SPORT EXCLUSIV

Postprzez aster82 » 19 lut 2011, 14:37

Jaksa napisał(a):
aster82 napisał(a):.Wtryskiwacz nowy to koszt ok. 6000 zł.(znalazłem w necie zamiennik Denso za 1800)
Troche przesadzil z tą cena , nie 6 a 4 tys sztuka ale w Denso to samo za 1700 zł i nie jest to zamiennik . Nie ma co czekac , musisz kolego podjechac do sensownych ludzi i dokładnie sprawdzic co sie dzieje .

Dokładnie,choć wiem skądinąd że trzeba patrzeć na ich nr. katalogowy bo podobno Denso już ich nie robi....Daj namiar gdzie znalazłeś te o których piszesz.Nie wiem z kolei jakie ja mam aby porównać nr. oznaczenia.Słyszałem tylko że musi być ta sama końcówka np. lit.A <nauka>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lis 2009, 21:36
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2,0 CITD 2004 SPORT EXCLUSIV

Postprzez Jaksa » 19 lut 2011, 21:10

Tu masz specjalistów z denso http://www.denso-diesel.pl/ dzwonic i wypytać. Z tego co wiem przy komplecie daja jakies upusty :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Enduro » 20 lut 2011, 00:36

aster82 napisał(a):...Słyszałem tylko że musi być ta sama końcówka np. lit.A <nauka>

ostatnia pozycja (ta litera A) okresla tylko poźniejszą date produkcji wtrysku..pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez aster82 » 20 lut 2011, 17:10

Mam teraz wolny tydzień to postaram się polatać po trójmieście i znaleźć jakiegoś fachmana który wrzuci mi na kompa i od razu wypytam się go o koszt wymiany....Gorzej że za tydzień czeka mnie trasa 400 km. i mam nadzieję że dojadę <czarodziej> Znalazłem jeszcze coś takiego:
http://www.4piple.pl/index.php?page=sho ... &Itemid=72
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lis 2009, 21:36
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2,0 CITD 2004 SPORT EXCLUSIV

Postprzez aster82 » 7 mar 2011, 09:17

W ubiegłym tygodniu byłem u mechanika który stwierdził że to co zaobserwowałem ,brak świecących lampek oraz brak mocnego dymienia to powinienem to olać bo "ten typ tak ma" :] Stwierdził też że "dopóki nie będzie braku mocy-tryb awaryjny,zaświecą się lampki lub będzie mocno dymić to ja bym tak jeździł".......Nie wydaje mnie się żeby ten człowiek wziął odpowiedzialność za apokalipsę mojego silnika.Dziś zauważyłem że mam podwyższony poziom oleju (wg. bagnetu o jakieś 10mm. ale wiadomo jak dokładnie pokazuje bagnet więc może być i 6 mm).Prawdopodobnie wtryskiwacz przelewa ropę do układu smarowania.Auto w dodatku słabo się zbiera dopóki nie załączy się turbo więc chyba ostatecznie TRZEBA BĘDZIE WYMIENIĆ TEN WTRYSKIWACZ <płacze>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lis 2009, 21:36
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2,0 CITD 2004 SPORT EXCLUSIV

Postprzez Enduro » 7 mar 2011, 12:07

aster82 napisał(a):...1. byłem u mechanika który stwierdził że.....powinienem to olać bo "ten typ tak ma" :] ..........2.Nie wydaje mnie się żeby ten człowiek wziął odpowiedzialność za apokalipsę mojego silnika.
3 Dziś zauważyłem że mam podwyższony poziom oleju (wg. bagnetu o jakieś 10mm. ale wiadomo jak dokładnie pokazuje bagnet więc może być i 6 mm).4 Prawdopodobnie wtryskiwacz przelewa ropę do układu smarowania....

ad 1.on chyba z zawodu jest jakimś piekarzem albo tynkarzem...
ad 2.na pewno nie pozna ciebie jak przyjdziesz do niego, aby udzielił się w kosztach naprawy uszkodzonego silnika
ad 3. to BARDZO zły znak, takie lanie wtrysku spowoduje wytopienie tłoka i kpl . uszkodzenie cylindra i głowicy (na forum jest kilka moich fotke z takimi stopionymi tłokami!)
ad4. jest do wymiany i to na wczoraj..pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6