Jak sprawdzić działanie klimatyzacji?
Uuuupss – trochę drogawy 
Ja na szrocie zapłaciłem może ze 20-30PLN.
Ja na szrocie zapłaciłem może ze 20-30PLN.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam
AZ-Puławska w Warszawie
bardzo dobrze naprawili w mojej TRSI system chłodzenia; gdyż za wymianę
pękniętej chodniczki od klimy z wymianą osuszacza,oraz przewodów klimy i jej nabiciem i serwisem
zapłaciłem ok. 1500 zeta a wyrobili się w trzy dni 
Oczywiście mogłem pojeździć i pokombinować
ale zaoszczędził może bym trochę kasy ale, tu mam spokój z gwarancją na Dwa lata

AZ-Puławska w Warszawie


Oczywiście mogłem pojeździć i pokombinować


wymiana czujnika nie musi wiązać się z ponownym napełnianiem. kolesie od nabijania zawsze ściągają wcześniej gaz a potem mogą CI go wpuścić ponownie. Ja za test szczelności, wymianę osuszacza, odgrzybianie i nabicie zapłaciłem 240zl, podziałała 1 tydz. i przestała. Szczelność była sprawdzana przez 3 godz w obwodzie niskiego i wysokiego ciśnienia i nic nie ubyło. Na te lato muszę naprawić sprężarkę- jest to ostatnia rzecz przez którą mogło dojść do ulotnienia gazu. Wie ktoś o dobrym serwisie sprężarek w okolicach Warszawy?
- Od: 4 maja 2010, 11:19
- Posty: 10
Sluchajcie a ja mam taki problem ze klima mi fajnie chodzi tylko ze jak sie nagrzeje to zgasza silnik gdy ja wylacze i ostygnie to moge odpalic silnik, jak znowu wlacze to wtedy zgaszenie silnika jest szybsze. Co to moze byc
dodam ze cewka jest sprawna i ze mam druga sprezarke jako dawce 
- Od: 28 wrz 2009, 07:49
- Posty: 39
- Skąd: Koszalin
- Auto: Byla Mazda 323 2.0 DiTD 2000r 90KM
obecne VOLVO V40 2003r 116KM
jaco06 – czytam twój post już po raz n-ty i .... nic z tego nie rozumiem.
Czy mógłbyś jakoś jaśniej i pełniej opisać problem?
Czy chodzi o to, że silnik Ci gaśnie po włączeniu klimy?
Czy mógłbyś jakoś jaśniej i pełniej opisać problem?
Czy chodzi o to, że silnik Ci gaśnie po włączeniu klimy?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Pisze juz wszedzie i nie moge nigdzie dostac odpowiedzi. Chodzi o to ze jak wlacze klime i silnik pochodzi wtedy jakos ponad godzine zalezy od temp. i po tym czasie gasnie. Musze odczekac az ostygnie i wyl.klime odpale silnik klime wlacze i znowu zgasi silnik tylko ze teraz juz szybciej. Jest tak ze jak wlacze klime to silnik po jakims czasie gasnie
- Od: 28 wrz 2009, 07:49
- Posty: 39
- Skąd: Koszalin
- Auto: Byla Mazda 323 2.0 DiTD 2000r 90KM
obecne VOLVO V40 2003r 116KM
Przybliż nam w jaki sposób ten silnik gaśnie bo jakoś nie widzę jakoś związku z pracą silnika względem klimy.
Nie sądzę aby zacierająca się sprężarka miałaby stawiać aż taki opór aby silnik zgasić.
Nie sądzę aby zacierająca się sprężarka miałaby stawiać aż taki opór aby silnik zgasić.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Przyklad. Jade z koszalina do szczecinka po przejchaniu 40km silnik gasnie w trakcie jazdy, gdy chce go odpalic odrazu to nie moge musze poczekac do ostygniecia czyli tak z 15min. Wylaczam klime i jade tyle km ile chce. Po ostygnieciu chodzi bez zarzutow a gdy wlacze klime przypadek gasniecia sie powtarza
- Od: 28 wrz 2009, 07:49
- Posty: 39
- Skąd: Koszalin
- Auto: Byla Mazda 323 2.0 DiTD 2000r 90KM
obecne VOLVO V40 2003r 116KM
ciekawe co kolega jaco06 miał z polskiego?????
wypadało by pisać po POLSKU o ani POLACKU
wypadało by pisać po POLSKU o ani POLACKU
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Piotr Raczkowski napisał(a):ciekawe co kolega jaco06 miał z polskiego?????
wypadało by pisać po POLSKU o ani POLACKU
Panie POLACKU nie czepiej sie mojej Polszczyzny
- Od: 28 wrz 2009, 07:49
- Posty: 39
- Skąd: Koszalin
- Auto: Byla Mazda 323 2.0 DiTD 2000r 90KM
obecne VOLVO V40 2003r 116KM
jaco06 – fakt, masz rację że to nie jest Forum "polonistyczne" ale pisząc poprawnie w naszym języku wyrażasz jednak szacunek dla czytających te posty więc nie dziw się takiemu nastawieniu.
Wracając do Twojego problemu to przyjżyj się skrzynce bezpiecznikowej czy przypadkiem gdzieś plastiki nie wykazują śladów przegrzania?
Wyjmij po kolei wszystkie bezpieczniki i włóż je ponownie – to oczyści nieco połączenie ich z gniazdem.
Czy to gaśnięcie silnika wiąże się z wyłączeniem zapłonu czy tylko sam silnik odmawia posłuszeństwa?
Wracając do Twojego problemu to przyjżyj się skrzynce bezpiecznikowej czy przypadkiem gdzieś plastiki nie wykazują śladów przegrzania?
Wyjmij po kolei wszystkie bezpieczniki i włóż je ponownie – to oczyści nieco połączenie ich z gniazdem.
Czy to gaśnięcie silnika wiąże się z wyłączeniem zapłonu czy tylko sam silnik odmawia posłuszeństwa?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Juz to robilem,gdy tylko zaczal sie problem, wszystkie bezpieczniki byly cale i nie bylo sniedzi, przegrzan tez nie ma. Zaplon jest normalnie, tylko jest sam problem z odpaleniem gdy chodzi na klimie i sie nagrzeje. Auto odpala lekko bez klimy i z, po zagrzaniu z klima odmawia
- Od: 28 wrz 2009, 07:49
- Posty: 39
- Skąd: Koszalin
- Auto: Byla Mazda 323 2.0 DiTD 2000r 90KM
obecne VOLVO V40 2003r 116KM
Zapewne po takim zgaśnięciu silnika i niemożliwości jego uruchomienia nie jest istotne czy klima w tym momencie jest włączona czy też nie?
Jak Ci zgaśnie weź miernik i na włączonym zapłonie posprawdzaj obecność napięć na bezpiecznikach w skrzynce koło silnika.
Zobacz też czy jest +12V na B+ w złączu diagnostycznym.
P.S. ... wybacz ale klawisz ALT nie boli i mógłbyś jednak pisać normalne ą, ę, ł itd. – partz co napisałem wcześniej.
Jak Ci zgaśnie weź miernik i na włączonym zapłonie posprawdzaj obecność napięć na bezpiecznikach w skrzynce koło silnika.
Zobacz też czy jest +12V na B+ w złączu diagnostycznym.
P.S. ... wybacz ale klawisz ALT nie boli i mógłbyś jednak pisać normalne ą, ę, ł itd. – partz co napisałem wcześniej.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):Zapewne po takim zgaśnięciu silnika i niemożliwości jego uruchomienia nie jest istotne czy klima w tym momencie jest włączona czy też nie?
tak, wtedy jest bez różnicy czy jest włączona czy tez nie, silnik musi się schłodzić i odpali, tylko po odpaleniu na klimie szybciej zgaśnie, nawet wtedy już po 10minutach. Kupie sobie miernik i jutro sprawdzę czy jest 12V bo nie sprawdzałem. sprawdzę na wolnych obrotach, stan spoczynku i przy włączonej klimie. Wiem ze mam tarczę od sprzęgła trochę poddartą bo po deszczu słychać specyficzny ślizg metalu o metal,ale od czasu do czasu
- Od: 28 wrz 2009, 07:49
- Posty: 39
- Skąd: Koszalin
- Auto: Byla Mazda 323 2.0 DiTD 2000r 90KM
obecne VOLVO V40 2003r 116KM
Zrób trochę inaczej – włącz zapłon i bez uruchamiania silnika zobacz na których bezpiecznikach jest napięcie (łącznie z gniazdem diagnostycznym).
Następnie po prostu jak Ci zgaśnie to sprawdź, gdzie nie ma napięcia a być powinno – to może dać jakiś obraz, gdzie jest usterka.
Następnie po prostu jak Ci zgaśnie to sprawdź, gdzie nie ma napięcia a być powinno – to może dać jakiś obraz, gdzie jest usterka.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
mam pytanko mamy zimę na przykład 1 na plusie i zaparowane szyby, włączamy klimę i ogrzewanie na maxa i teraz czy klima osusza powietrze bez włączania sprężarki czy sprężarka powinna pracować na nastawionym ogrzewaniu.
Teraz druga sprawa moja klima przeszła szczelność 3 razy na kombajnie, raz na wtłoczonym powietrzu i czekaniu czy coś schodzi i niby wszystko oki. A jednak po miesiącu czynnik gdzieś ucieka śladów barwnika brak musi być jakaś dziurka mniejsza od włosa po podobno takich kombajn nie wykryje. Myślę o kupnie uszczelniacza do klimy.
http://www.climateam.com.pl/product_inf ... ts_id/1641
Teraz druga sprawa moja klima przeszła szczelność 3 razy na kombajnie, raz na wtłoczonym powietrzu i czekaniu czy coś schodzi i niby wszystko oki. A jednak po miesiącu czynnik gdzieś ucieka śladów barwnika brak musi być jakaś dziurka mniejsza od włosa po podobno takich kombajn nie wykryje. Myślę o kupnie uszczelniacza do klimy.
http://www.climateam.com.pl/product_inf ... ts_id/1641
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
Klimatyzacja nie będzie osuszała powietrza jeśli sprężarka nie pracuje bo i jak miałaby to zrobić?
Nieważne czy masz włączone czy też nie ogrzewanie to sprężarka może się załączyć pod warunkiem temperatury na wymienniku wyższej niż punkt jego załączenia.
Dlatego przy mrozach sprężarka ma prawo się jednak nie załączać.
Co do tego "uszczelniacza" to się nie wypowiem, sam wolałbym jednak poszukać źródła wycieku niż coś takiego stosować.
Nieważne czy masz włączone czy też nie ogrzewanie to sprężarka może się załączyć pod warunkiem temperatury na wymienniku wyższej niż punkt jego załączenia.
Dlatego przy mrozach sprężarka ma prawo się jednak nie załączać.
Co do tego "uszczelniacza" to się nie wypowiem, sam wolałbym jednak poszukać źródła wycieku niż coś takiego stosować.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):Dlatego przy mrozach sprężarka ma prawo się jednak nie załączać.
to jak to w końcu jest? na mrozie się odpali czy nie
ja czynnik nabijałem w październiku po zakupie działało itp ale jak temp spadła to sprężarka się nie odpala i tak do tej pory
czytam tu i tam i rózne opinie, jedni piszą że klima odpala bez problemu inni mówią że nie odpali
jakiś czujnik jest temp czy jak? da sie to przestawić? u taty w hyundaiu odpala nawet przy -10 a u mnie +5 i dupa
- Od: 26 wrz 2010, 21:56
- Posty: 232
- Skąd: Turka
- Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości