Jak sprawdzić działanie klimatyzacji?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez koper912 » 1 cze 2010, 11:07

Nowy czujnik w aso mazdy 380 zł :( A na szrocie muszę popytać:)
Początkujący
 
Od: 7 mar 2010, 17:37
Posty: 4
Skąd: Dolnośląskie
Auto: Mazda MX-3 1.6 DOHC

Postprzez Marek 161BD081 » 1 cze 2010, 11:31

Uuuupss – trochę drogawy :(
Ja na szrocie zapłaciłem może ze 20-30PLN.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez gutek_wrb » 3 cze 2010, 08:31

Witam <faja>
AZ-Puławska w Warszawie <czarodziej> bardzo dobrze naprawili w mojej TRSI system chłodzenia; gdyż za wymianę :| pękniętej chodniczki od klimy z wymianą osuszacza,oraz przewodów klimy i jej nabiciem i serwisem <oczko> zapłaciłem ok. 1500 zeta a wyrobili się w trzy dni =)
Oczywiście mogłem pojeździć i pokombinować <diabełek> ale zaoszczędził może bym trochę kasy ale, tu mam spokój z gwarancją na Dwa lata <spoko>

papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 23:52
Posty: 1349 (43/29)
Skąd: WolnaRepublikaBieszczad
Auto: CeX-30 -AWD aktualnie

Postprzez grzebisn » 4 lut 2011, 00:07

wymiana czujnika nie musi wiązać się z ponownym napełnianiem. kolesie od nabijania zawsze ściągają wcześniej gaz a potem mogą CI go wpuścić ponownie. Ja za test szczelności, wymianę osuszacza, odgrzybianie i nabicie zapłaciłem 240zl, podziałała 1 tydz. i przestała. Szczelność była sprawdzana przez 3 godz w obwodzie niskiego i wysokiego ciśnienia i nic nie ubyło. Na te lato muszę naprawić sprężarkę- jest to ostatnia rzecz przez którą mogło dojść do ulotnienia gazu. Wie ktoś o dobrym serwisie sprężarek w okolicach Warszawy?
Początkujący
 
Od: 4 maja 2010, 11:19
Posty: 10

Postprzez jaco06 » 6 lut 2011, 23:22

Sluchajcie a ja mam taki problem ze klima mi fajnie chodzi tylko ze jak sie nagrzeje to zgasza silnik gdy ja wylacze i ostygnie to moge odpalic silnik, jak znowu wlacze to wtedy zgaszenie silnika jest szybsze. Co to moze byc ??dodam ze cewka jest sprawna i ze mam druga sprezarke jako dawce :)
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2009, 07:49
Posty: 39
Skąd: Koszalin
Auto: Byla Mazda 323 2.0 DiTD 2000r 90KM

obecne VOLVO V40 2003r 116KM

Postprzez Marek 161BD081 » 7 lut 2011, 08:23

jaco06 – czytam twój post już po raz n-ty i .... nic z tego nie rozumiem.
Czy mógłbyś jakoś jaśniej i pełniej opisać problem?
Czy chodzi o to, że silnik Ci gaśnie po włączeniu klimy?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez jaco06 » 7 lut 2011, 11:51

Pisze juz wszedzie i nie moge nigdzie dostac odpowiedzi. Chodzi o to ze jak wlacze klime i silnik pochodzi wtedy jakos ponad godzine zalezy od temp. i po tym czasie gasnie. Musze odczekac az ostygnie i wyl.klime odpale silnik klime wlacze i znowu zgasi silnik tylko ze teraz juz szybciej. Jest tak ze jak wlacze klime to silnik po jakims czasie gasnie
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2009, 07:49
Posty: 39
Skąd: Koszalin
Auto: Byla Mazda 323 2.0 DiTD 2000r 90KM

obecne VOLVO V40 2003r 116KM

Postprzez Marek 161BD081 » 7 lut 2011, 13:32

Przybliż nam w jaki sposób ten silnik gaśnie bo jakoś nie widzę jakoś związku z pracą silnika względem klimy.
Nie sądzę aby zacierająca się sprężarka miałaby stawiać aż taki opór aby silnik zgasić.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez jaco06 » 7 lut 2011, 14:31

Przyklad. Jade z koszalina do szczecinka po przejchaniu 40km silnik gasnie w trakcie jazdy, gdy chce go odpalic odrazu to nie moge musze poczekac do ostygniecia czyli tak z 15min. Wylaczam klime i jade tyle km ile chce. Po ostygnieciu chodzi bez zarzutow a gdy wlacze klime przypadek gasniecia sie powtarza
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2009, 07:49
Posty: 39
Skąd: Koszalin
Auto: Byla Mazda 323 2.0 DiTD 2000r 90KM

obecne VOLVO V40 2003r 116KM

Postprzez Piotr Raczkowski » 10 lut 2011, 17:51

ciekawe co kolega jaco06 miał z polskiego?????
wypadało by pisać po POLSKU o ani POLACKU
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez jaco06 » 10 lut 2011, 21:17

Piotr Raczkowski napisał(a):ciekawe co kolega jaco06 miał z polskiego?????
wypadało by pisać po POLSKU o ani POLACKU


Panie POLACKU nie czepiej sie mojej Polszczyzny :), tylko bys zaczal odpowiadac sensownie -czyli na moj problem, to nie forum polonistyczne!!!!
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2009, 07:49
Posty: 39
Skąd: Koszalin
Auto: Byla Mazda 323 2.0 DiTD 2000r 90KM

obecne VOLVO V40 2003r 116KM

Postprzez Marek 161BD081 » 11 lut 2011, 10:10

jaco06 – fakt, masz rację że to nie jest Forum "polonistyczne" ale pisząc poprawnie w naszym języku wyrażasz jednak szacunek dla czytających te posty więc nie dziw się takiemu nastawieniu.

Wracając do Twojego problemu to przyjżyj się skrzynce bezpiecznikowej czy przypadkiem gdzieś plastiki nie wykazują śladów przegrzania?
Wyjmij po kolei wszystkie bezpieczniki i włóż je ponownie – to oczyści nieco połączenie ich z gniazdem.
Czy to gaśnięcie silnika wiąże się z wyłączeniem zapłonu czy tylko sam silnik odmawia posłuszeństwa?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez jaco06 » 11 lut 2011, 21:17

Juz to robilem,gdy tylko zaczal sie problem, wszystkie bezpieczniki byly cale i nie bylo sniedzi, przegrzan tez nie ma. Zaplon jest normalnie, tylko jest sam problem z odpaleniem gdy chodzi na klimie i sie nagrzeje. Auto odpala lekko bez klimy i z, po zagrzaniu z klima odmawia
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2009, 07:49
Posty: 39
Skąd: Koszalin
Auto: Byla Mazda 323 2.0 DiTD 2000r 90KM

obecne VOLVO V40 2003r 116KM

Postprzez Marek 161BD081 » 11 lut 2011, 23:43

Zapewne po takim zgaśnięciu silnika i niemożliwości jego uruchomienia nie jest istotne czy klima w tym momencie jest włączona czy też nie?
Jak Ci zgaśnie weź miernik i na włączonym zapłonie posprawdzaj obecność napięć na bezpiecznikach w skrzynce koło silnika.
Zobacz też czy jest +12V na B+ w złączu diagnostycznym.

P.S. ... wybacz ale klawisz ALT nie boli i mógłbyś jednak pisać normalne ą, ę, ł itd. – partz co napisałem wcześniej.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez jaco06 » 12 lut 2011, 01:17

Marek 161BD081 napisał(a):Zapewne po takim zgaśnięciu silnika i niemożliwości jego uruchomienia nie jest istotne czy klima w tym momencie jest włączona czy też nie?

tak, wtedy jest bez różnicy czy jest włączona czy tez nie, silnik musi się schłodzić i odpali, tylko po odpaleniu na klimie szybciej zgaśnie, nawet wtedy już po 10minutach. Kupie sobie miernik i jutro sprawdzę czy jest 12V bo nie sprawdzałem. sprawdzę na wolnych obrotach, stan spoczynku i przy włączonej klimie. Wiem ze mam tarczę od sprzęgła trochę poddartą bo po deszczu słychać specyficzny ślizg metalu o metal,ale od czasu do czasu
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2009, 07:49
Posty: 39
Skąd: Koszalin
Auto: Byla Mazda 323 2.0 DiTD 2000r 90KM

obecne VOLVO V40 2003r 116KM

Postprzez Marek 161BD081 » 12 lut 2011, 08:52

Zrób trochę inaczej – włącz zapłon i bez uruchamiania silnika zobacz na których bezpiecznikach jest napięcie (łącznie z gniazdem diagnostycznym).
Następnie po prostu jak Ci zgaśnie to sprawdź, gdzie nie ma napięcia a być powinno – to może dać jakiś obraz, gdzie jest usterka.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez kubi2410 » 12 lut 2011, 12:17

mam pytanko mamy zimę na przykład 1 na plusie i zaparowane szyby, włączamy klimę i ogrzewanie na maxa i teraz czy klima osusza powietrze bez włączania sprężarki czy sprężarka powinna pracować na nastawionym ogrzewaniu.
Teraz druga sprawa moja klima przeszła szczelność 3 razy na kombajnie, raz na wtłoczonym powietrzu i czekaniu czy coś schodzi i niby wszystko oki. A jednak po miesiącu czynnik gdzieś ucieka śladów barwnika brak musi być jakaś dziurka mniejsza od włosa po podobno takich kombajn nie wykryje. Myślę o kupnie uszczelniacza do klimy.
http://www.climateam.com.pl/product_inf ... ts_id/1641
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez Marek 161BD081 » 12 lut 2011, 12:55

Klimatyzacja nie będzie osuszała powietrza jeśli sprężarka nie pracuje bo i jak miałaby to zrobić?
Nieważne czy masz włączone czy też nie ogrzewanie to sprężarka może się załączyć pod warunkiem temperatury na wymienniku wyższej niż punkt jego załączenia.
Dlatego przy mrozach sprężarka ma prawo się jednak nie załączać.

Co do tego "uszczelniacza" to się nie wypowiem, sam wolałbym jednak poszukać źródła wycieku niż coś takiego stosować.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez marsel » 13 lut 2011, 00:02

Marek 161BD081 napisał(a):Dlatego przy mrozach sprężarka ma prawo się jednak nie załączać.

to jak to w końcu jest? na mrozie się odpali czy nie
ja czynnik nabijałem w październiku po zakupie działało itp ale jak temp spadła to sprężarka się nie odpala i tak do tej pory
czytam tu i tam i rózne opinie, jedni piszą że klima odpala bez problemu inni mówią że nie odpali
jakiś czujnik jest temp czy jak? da sie to przestawić? u taty w hyundaiu odpala nawet przy -10 a u mnie +5 i dupa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 21:56
Posty: 232
Skąd: Turka
Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato

Postprzez rafal700 » 13 lut 2011, 00:07

w serwisówce pisze że w bj klima się załącza przy +5`c a dzisiaj sprawdzałem przy +1`C i klima się włączyła (słychać włączenie sprężarki, obroty spadają włącza się wentylator)...
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323