Poduszki silnika | Regulacja (fororelacja) [323f BJ, RF2A]

Postprzez YgooR » 3 lut 2011, 15:09

decadent napisał(a):poduszka przy chłodnicy w benzynie powinna mieć ramię

A wystarczyło wejść w katalog części, skopiować numer (B25D-39-050 A) i wkleić do google :)
I wyskoczy poducha do benzyny, faktycznie ma ramię :P

szymgreg81 napisał(a):Witam! Jaka jest cena wymiany lub regeneracji poduszek silnikowych w Wawie, i który serwis polecacie?

Poczytaj, cały temat jest o poduszkach i są ich ceny. Również w dziale DITD są 2 tematy o poduszkach.
Poradzi sobie z tym chyba każdy warsztat skoro forumowicze sami je wymieniają. Musisz tylko zastanowić się czy stać Cię na oryginalne poduszki –> około 2000 zł.
Zmień oznaczenie silnika bo masz DITD a nie TDI :)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez decadent » 3 lut 2011, 15:26

Przecież to zrobiłem, ale tłumaczyłem sobie, że to pewnie wersja z literka C na końcu, bo nigdzie nie ma B. Poza tym jak tu się nie pomylić, skoro u mnie była taka jak na zdjęciach Zurekk'a, a on ma taki sam silnik.... Niesamowity zbieg okoliczności. Nawet oprawę tej od grodzi też miałem wsadzoną od diesela, ale tu nie dałem się nabrać na szczęście....
Szok, kupuje człowiek auto, które już dwa lata w kraju jeździ, sam jeździ trzeci rok i dopiero tylko dzięki własnej dociekliwości odkrywa takie rzeczy.....
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez YgooR » 3 lut 2011, 15:34

Więc jest szansa że szarpanie silnikiem powoduje poduszka przy chłodnicy bo ta od DITD prawie nic nie amortyzuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez decadent » 3 lut 2011, 15:58

Ano właśnie.... tylko jak tu znaleźć używkę nie pękniętą. Bo jednak wolałbym ory zamiast zamiennika. Już miałem jedną na oku, ale poprosiłem o bardziej dokładne sprawdzenie, juz chciałem przelew robić, i nagle telefon, że jest pęknięcie.... (jak zwykle)
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez decadent » 7 lut 2011, 09:45

YgooR napisał(a):Więc jest szansa że szarpanie silnikiem powoduje poduszka przy chłodnicy bo ta od DITD prawie nic nie amortyzuje.


Niestety przy benzynie także ta poduszka przy chłodnicy niewiele robi, chociaż na pewno więcej niż w dieselu, z racji swojej budowy (z poprzeczką).
Kupiłem zamiennik JPN za nieco ponad 100 zł. Jak to w zamienniku, musiałem prostować śruby, bo były krzywo. Jak guma zobaczymy.
Najpierw jednak wymieniłem poduszkę prawą (przy rozrządzie), tą którą miałem od dłuższego czasu (SRL) i nie montowałem jej bo chciałem wcześniej wymienić tylną poduszkę od grodzi, żeby szarpanie nie popsuło mi tej prawej.
Do tej prawej SRL, jak na zdjęciu, które zapodałem wcześniej, dokleiłem ze starej poduchy ten obciążnik. Specjalista mówił mi, że te obciążniki tłumią jakieś drgania, nie wiem jakie, ale ich znaczenie nie jest zaniedbywalne.
Przy wymianie prawej pobujałem silnikiem i ustawiłem go tak, aby łapa poduchy nie stykała się ze śrubami, żeby była swobodna, bez naprężeń i prosto.
Po wymianie tej poduszki prawej przy rozrządzie znikło buczenie przy hamowaniu silnikiem, przy spadku obrotów (przy około 80 km/h). Silnik znacznie cichszy przy rozgrzaniu ! Podniósł się nieco i widać, że poducha ładnie pracuje. Przy tej SRL musiałem spiłować zadziory, żeby nakrętki ładnie przylegały...
Na razie jest ciepło, więc moje spostrzeżenia mogą zostać zaktualizowane, jak będzie mniej niż 0.
Później założyłem tę przy chłodnicy (JPN), jak dotarłem do kanału i wydaje mi się, że szarpanie przy ruszaniu zmniejszyło się, ale na pewno występuje nadal....
Brakuje mi cały czas tej od grodzi, bo ta używka pęknięta chyba długo nie wytrzyma – skleiłem pęknięcie poliuretanowym klejem, ale w trakcie klejenia już pęknięcie trochę się powiększyło. Przeszło na drugą stronę...
Przeanalizowałem budowę tego używanego oryginału od grodzi i stwierdzam, że największym grzechem tego wkładu od mitsubishi, który u mnie zawsze był, jest to, że wprasowano go w złym kierunku. Kształt ma bardzo duże znaczenie, a właściwie kierunek poprzeczki z gumy. Wyraźnie te poduszki są tak skonstruowane, żeby całkowicie blokować ruch silnika w pewnym określonym kierunku (wzdłuż poprzeczki), natomiast pozwalać na ruchy i amortyzować w kierunkach prostopadłych do tej poprzeczki. Stąd pozostawione puste przestrzenie w poduszce.

Tę używkę zregenerowałem (brunox + spray czarny + klejenie) i wygląda teraz tak (widać w górnym prawym kąciku troche kleju, bo tam od drugiej stony doszło pęknięcie):
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Nie wiem czy z nią ryzykować...

Ps: Dziwne, że kiedyś w tedgumie gość powiedział mi przez telefon, że kształt gumy nie ma większego znaczenia... a może ja się nie znam...

CDN...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez YgooR » 7 lut 2011, 23:08

decadent napisał(a):Dziwne, że kiedyś w tedgumie gość powiedział mi przez telefon, że kształt gumy nie ma większego znaczenia

Może miał na myśli produkty Tedgum bo one są całe zalane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Grzes4510 » 10 lut 2011, 11:38

Panowie a ja mam taki problem. Drży drążek od zmiany biegów jak szalony i tablica rejestracyjna z przodu na luzie co jest tego przyczyną ???? Mam nadzieje że nie sprzęgło , biegi też tępawo wchodzą.
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2010, 21:33
Posty: 48
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 323F 2.0DiTD 90KM

Postprzez decadent » 10 lut 2011, 11:51

Poczytaj. Sprawdź obroty biegu jałowego – może są za niskie. Obejrzyj poduszkę lewą i inne też. Zobacz jak pracują. Może być też skrzynia...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez YgooR » 10 lut 2011, 14:17

Grzes4510 napisał(a):Drży drążek od zmiany biegów jak szalony i tablica rejestracyjna z przodu

Jeżeli drży tablica to regulacja poduszki pod chłodnicą, jeżeli wymaga regulacji to znaczy że silnik się opuścił ponieważ siadły lub zerwały się inne poduszki. Najprawdopodobniej poduszka przy rozrządzie i na grodzi. Po wymianie drążek będzie dalej drżał choć mniej bo jest połączony na sztywno ze skrzynią.
Jak wciśniesz pedał sprzęgła i drży dalej tak samo to raczej nie sprzęgło. Biegi mogą wchodzić źle jak jest nie wymieniony olej w skrzyni lub zapowietrzony układ hydrauliczny sprzęgła.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez sedek » 10 lut 2011, 20:14

Mi też delikatnie drży drążek od zmiany biegów. Jest to normalny obiaw sztywnego połączenia ze skrzynią, tak? Nie mam się czym martwić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2010, 23:42
Posty: 29
Auto: Mazda 323f BJ 1.6 2001r

Postprzez piotrek88z » 10 lut 2011, 20:50

Ten typ tak ma. U mnie delikatnie drży w zakresie 750-1500 obr/min. Wyżej drgania znikają. Wszystkie poduszki silnika wymienione.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2010, 11:55
Posty: 70
Skąd: Jędrzejów
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 99'

Postprzez YgooR » 11 lut 2011, 00:30

sedek napisał(a):Jest to normalny obiaw sztywnego połączenia ze skrzynią, tak?

W późniejszych modelach są linki i tam już nie drży ale w BJ jest na sztywno za pomocą metalowych rurek. A ponieważ skrzynia jest przykręcona do silnika to drgania się przenoszą.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez sedek » 11 lut 2011, 01:05

dzięki za odpowiedzi panowie, u mnie jest właśnie tak jak napisał piotrek88z, drgania mniej więcej w takim zakresie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2010, 23:42
Posty: 29
Auto: Mazda 323f BJ 1.6 2001r

Postprzez decadent » 11 lut 2011, 09:06

OOps... znowu dałem ciała... muszę Was przeprosić.
W temacie napisałem kiedyś o ustawianiu i regulacji poduszek
viewtopic.php?f=115&t=90913&start=60.
Kurcze, pomerdały mi się numerki z instrukcji serwisowej.

Poduszka od grodzi – nr 1.
Poduszka od skrzyni, przy aku – nr 2.
Poduszka przy rozrządzie – nr 3.
Poduszka przy chłodnicy – nr 4.

Tu się pomyliłem, przy chłodnicy jest nr 2, a przy aku jest nr 4, w związku z tym moje konkluzje nie są właścicwe, a więc w opisie:

Ważne:
Zawsze po zamontowaniu poduszki nr 1, powinna być poluzowana i zakręcona na nowo poduszka nr 2, a śruby od nr 3 koniecznie w odpowiedniej kolejności. Ciekawe, czy wszyscy mechanicy o tym wiedzą.

wszystko się zgadza, tylko, że to oczywiste – myślałem, że trzeba luzować lewą przy aku, a to przy chłodnicy (błąd numerków), o czym wszyscy doskonale wiemy...
Kolejność zakręcania śrub w nr 3 przy rozrządzie opisałem jak najbardziej właściwie i to jedyna istotna informacja w tamtym poście...

Już wtedy Ygoor napisał, że przecież przy lewej przy aku (nr 4) nie ma możliwości manewru.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez YgooR » 11 lut 2011, 15:56

decadent napisał(a):OOps... znowu dałem ciała...

Najlepiej edytuj tamten wpis bo ktoś może nie przeczytać sprostowania.
I nie przejmuj się bo i tak odwalasz kawał dobrej roboty <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez decadent » 12 lut 2011, 12:32

Ok, dzięki... edytowałem co nieco.
Ciąg dalszy nastąpi – kupiłem grzechotkę i czekam na zamiennik tylnej poduchy (do 1.3 i 1.8), który przystosuję do 1.5.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Grzes4510 » 14 lut 2011, 19:18

A więc zaobserwowałem zachowanie mazdy i tak, drążek drży na luzie w zakresie od 800 do 1200
obrotów jednakowo czy sprzęgło jest wciśnięte czy nie. Na biegu delikatni ale tak chyba ma być.
Po oględzinach sinika wydaje mi się że drży za bardzo w tym samym przedziale bałem sie o
koło dwómasowe ale mazda podobno nie ma. Nadmienie że tablica rejestracyjna też szaleje na niskich
obrotach. Poduszki wydaja sie o.k. Niedawno wymieniałem rozrząd czy mogli spece coś zepsuć??
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2010, 21:33
Posty: 48
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 323F 2.0DiTD 90KM

Postprzez piotrek88z » 14 lut 2011, 19:59

DiTD nie ma koła dwu-masowego. Jeśli drży karoseria do sprawdź dokładnie poduszkę przy rozrządzie. Jeśli nawet minimalnie opadnięta to bd przenosić drgania. Rozebrałem ją i w środku ma taki trzpień metalowy. Jak guma się oberwie to na nim siada silnik i dddrrrrrga :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2010, 11:55
Posty: 70
Skąd: Jędrzejów
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 99'

Postprzez Grzes4510 » 14 lut 2011, 21:27

A jaki koszt tej poduszki z wymianą. Mogli ją zepsuć przy wymianie rozrządu
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2010, 21:33
Posty: 48
Skąd: Świętokrzyskie
Auto: Mazda 323F 2.0DiTD 90KM

Postprzez piotrek88z » 14 lut 2011, 21:50

Sam wkład kosztuje ok 100 zł. Robocizna nie wiem ile bo sam robiłem. http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=49680 Tutaj masz wszystko opisane co i jak :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2010, 11:55
Posty: 70
Skąd: Jędrzejów
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 99'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323