Problem z EGR ( 2,5V6 KL)
1, 2
Witam serdecznie od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem xedosa 9 2,5 v6 TA
Na wstępie przeproszę o ponowienie tematu EGR-a ale korzystałem z wyszukiwarki i nie znalazłem potrzebnych info
Mianowicie miałem stanowczo za wysokie obroty biegu jałowego ,w granicach 1,5kk do 2,5kk ,na benie i gazie w poszukiwaniu problemu zabrałem się za rozbieranie , a więc zwaliłem kolektor ssący i ....
sprawdziłem zawór dodatkowego powietrza czy coś takiego , (znajdujący się pod przepustnicą ) działa ale nie było do niego podłączonych węży od płynu chłodzącego ( nie wiem czy mają być podłączone czy nie ) (w 323F były)
działo to w ten sposób że sprężynka bimetalowa pod wpływem temperatury płynu chłodzącego ,gdy jest zimny otwiera zawór i dostarcza dodatkowego powietrza a zamyka gdy jest ciepły ,przy czym nie wiem czy owy zawór powinien być podłączony do egr-u również wężem wodnym czy nie, generalnie któryś z poprzednich właścicieli przy tym grzebał i zaślepił egr , z tym że nie wiem czy popodłanczał wszystko tak jak powinien , i dlatego moja prośba o rzucenie trochę światła na mnie w kwestii podłączenia tego wszystkiego w całość
Pozdrawiam i liczę na szybką odpowiedź
Na wstępie przeproszę o ponowienie tematu EGR-a ale korzystałem z wyszukiwarki i nie znalazłem potrzebnych info
Mianowicie miałem stanowczo za wysokie obroty biegu jałowego ,w granicach 1,5kk do 2,5kk ,na benie i gazie w poszukiwaniu problemu zabrałem się za rozbieranie , a więc zwaliłem kolektor ssący i ....
sprawdziłem zawór dodatkowego powietrza czy coś takiego , (znajdujący się pod przepustnicą ) działa ale nie było do niego podłączonych węży od płynu chłodzącego ( nie wiem czy mają być podłączone czy nie ) (w 323F były)
działo to w ten sposób że sprężynka bimetalowa pod wpływem temperatury płynu chłodzącego ,gdy jest zimny otwiera zawór i dostarcza dodatkowego powietrza a zamyka gdy jest ciepły ,przy czym nie wiem czy owy zawór powinien być podłączony do egr-u również wężem wodnym czy nie, generalnie któryś z poprzednich właścicieli przy tym grzebał i zaślepił egr , z tym że nie wiem czy popodłanczał wszystko tak jak powinien , i dlatego moja prośba o rzucenie trochę światła na mnie w kwestii podłączenia tego wszystkiego w całość
Pozdrawiam i liczę na szybką odpowiedź
- Od: 29 gru 2008, 22:44
- Posty: 27
- Skąd: poznan
- Auto: mazda 323f BG 91' 1,6 16v
Mazda Xedos 9 2,5 V6 24v lpg
Wodzu jak najbardziej w browarach się rozliczę jak będę w okolicach Szczecina.
a wiesz może co oznacza kod (prawdopodobnie) 589 (to znaczy pięć krótkich, osiem krótkich, dziewięć krótkich)
a wiesz może co oznacza kod (prawdopodobnie) 589 (to znaczy pięć krótkich, osiem krótkich, dziewięć krótkich)
- Od: 29 gru 2008, 22:44
- Posty: 27
- Skąd: poznan
- Auto: mazda 323f BG 91' 1,6 16v
Mazda Xedos 9 2,5 V6 24v lpg
dobra już mi moja młoda wrzuciła puszczam linka http://w905.wrzuta.pl/film/6lEf78pVLOx/ ... _kod_bledu
- Od: 29 gru 2008, 22:44
- Posty: 27
- Skąd: poznan
- Auto: mazda 323f BG 91' 1,6 16v
Mazda Xedos 9 2,5 V6 24v lpg
z ktorego roku jest xedos?
Do roku 1996 było OBD-I
później OBD-II
Mój jest z 99r i mruga tak, przykład kodu P0325
1 długie =0, 1 długie= kod z przedziału P0, 3 krótkie =3, 1 długie = kod przedziału P0, 2 krótkie =2, 1 długie kod z przedziału P0, 5 krótkich.
Pierw myślałem ze to 4 kody 2 cyfrowe a to jeden 4 cyfrowy.
Do roku 1996 było OBD-I
później OBD-II
Mój jest z 99r i mruga tak, przykład kodu P0325
1 długie =0, 1 długie= kod z przedziału P0, 3 krótkie =3, 1 długie = kod przedziału P0, 2 krótkie =2, 1 długie kod z przedziału P0, 5 krótkich.
Pierw myślałem ze to 4 kody 2 cyfrowe a to jeden 4 cyfrowy.
Najprawdopodobniej masz 4 błędy
10,5,8,9
tu masz opis
http://www.mx6.com/forums/2g-mx6-general/239938-all-truoble-codes-obd1-check-out.html
10,5,8,9
tu masz opis
http://www.mx6.com/forums/2g-mx6-general/239938-all-truoble-codes-obd1-check-out.html
Według mnie kody 15,18,19.
Nie wiem czy przypadkiem 15 to nie była przepływka...nie pamiętam już a nie sprawdzę bo nie mam jak.
Pozdrawiam,
radar88
Nie wiem czy przypadkiem 15 to nie była przepływka...nie pamiętam już a nie sprawdzę bo nie mam jak.
Pozdrawiam,
radar88
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Odłącz klemę + od akumulatora,wciśnij pedał hamulca na 30 sekund,podłącz klemę.
Lecz jeżeli coś jest nie tak to błędy wrócą przy odpaleniu auta i przejechaniu się kawałek.
Pozdrawiam,
radar88
Lecz jeżeli coś jest nie tak to błędy wrócą przy odpaleniu auta i przejechaniu się kawałek.
Pozdrawiam,
radar88
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Wielkie dzięki , no i właśnie chodzi o to żeby wróciły , bo w między czasie mogłem coś już naprawić i nie wiem czy błędy same się usuwają czy trzeba je kasować ? dla 100% pewności skasuje i sprawdzę jeszcze raz
- Od: 29 gru 2008, 22:44
- Posty: 27
- Skąd: poznan
- Auto: mazda 323f BG 91' 1,6 16v
Mazda Xedos 9 2,5 V6 24v lpg
Po jakimś czasie teoretycznie powinny się skasować,chociaż pamiętam jak odłączyłem przepływkę i podłączyłem z powrotem to się nie usunął. Skasować zawsze można.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Czy ECU ma błędy czy nie można prosto sprawdzić. Podepnij na stałe diodę w złącze nie mostkująć TEN i GND. Jak sie pojawi jaki kolwiek błąd dioda zaświeci się działa jak Check Engine) i będzie na stałe. Na zapłonie sprawdzaj podzespoły które podejrzewasz, że są trefne, jak dioda zgaśnie tzn tarfiłeś 
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości