Mazda 3 2.3l(USA) gaśnie przy hamowaniu

Postprzez REX130 » 9 lut 2011, 00:21

Witam.
Mam taki problem :
W mojej Mazdzie 3 2,3l '04 (automat 4-biegowy) gaśnie silnik przy hamowaniu. Dzieje się to głównie gdy silnik jest jest jeszcze nierozgrzany.

Jeśli ktoś zna możliwą przyczynę takiego zachowania prosił bym o pomoc.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2008, 01:25
Posty: 12
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 GT USA 2.3l 2004 A/T

Postprzez dawid39lo » 9 lut 2011, 01:18

A jak się mają obroty na zimnym i ciepłym? Falują czy absolutnie stoją w miejscu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 19:47
Posty: 50
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD 109KM, 2004r.

Postprzez REX130 » 9 lut 2011, 15:45

Kiedy skrzynia jest w pozycji P silnik pracuje równo, ale jak jest wrzucony bieg to obroty lekko spadają i zaczynają oscylować na poziomie ok.500 obr/min(silnik na luzie utrzymuje ok. 650 obr/min tak jak mówi instrukcja). Jak silnik jest rozgrzany raczej takie zjawisko nie występuje.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2008, 01:25
Posty: 12
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 GT USA 2.3l 2004 A/T

Postprzez dawid39lo » 9 lut 2011, 18:34

Może to coś związane z dopływem powietrza (przepustnica)... bo rozumiem że to silniczek bez turbo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 19:47
Posty: 50
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD 109KM, 2004r.

Postprzez REX130 » 9 lut 2011, 19:40

Tak, silnik to 2.3l DOHC bez Turbo. Zastanawiałem się czy to może być wina skrzyni biegów, bo słyszałem, że są czasem problemy z nimi i, że się to rozwiązuje zmianą softu.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2008, 01:25
Posty: 12
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 GT USA 2.3l 2004 A/T

Postprzez dawid39lo » 9 lut 2011, 21:29

Raczej skrzynia nie powinna mieć wpływy na te objawy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 19:47
Posty: 50
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD 109KM, 2004r.

Postprzez Kuti83 » 10 lut 2011, 00:08

Zdarzyło mi się takie zgaśnięcie kilka razy ( 2.0 automat rok 2007) i było to po odłączeniu/podłączniu akumulatora, po rozgrzaniu silnika dałem gaz w podłogę do czerwonego pola :D i już po problemie, spróbój u mnie pomogło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2009, 15:22
Posty: 62
Auto: była Mazda 3 2.0 16V 2007 tiptronic
jest Mercedes C SportCoupe 200 kompresor

Postprzez radzi89 » 10 lut 2011, 12:00

Moze to jakis czujnik w skrzyni padl? Wyglada jakby skrzynia nie dostawala sygnalu o hamowaniu i nie zrzucala biegu .... Mialem cos takiego w Jeepie.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez dawid39lo » 10 lut 2011, 12:03

Jeżeli tak by było to przy ruszaniu, gdzie trzeba wcisnąć hamulec również by zgasła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 19:47
Posty: 50
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD 109KM, 2004r.

Postprzez radzi89 » 10 lut 2011, 12:16

Nie. Przy ruszaniu skyrznia dziala jakby na "polsprzegle". Wiec wtedy auto nie gasnie. Inne sprawa, ze u mnie auto raz gaslo , a raz nie wiec nie wystepowalo to przy kazdorazowym hamowaniu. Wymiana jakiegos czunika pomogla.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez aRcek » 13 lut 2011, 12:24

Kolego masz samochód z 2004 a więc jeszcze masz silnik krokowy i przepustnice na linkę, generalnie polecam przeczyszczenie całego układu dolotowego silnika (wygląda na to, że coś go za bardzo przytyka), przepustnicy, spraw jakoś połączeń gumowych (czy nie dziurawe), przeczyść krokowy, sprawdź błędy, sprawdź filtr powietrza.

P.S.Jeszcze jedno co mi przychodzi do głowy to EGR.
Obrazek [color=#80BFFF]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2009, 11:50
Posty: 197
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 3 2.0. v8

Postprzez radzi89 » 13 lut 2011, 13:05

Nie ma przepustnicy na linke , jest sterowana elektronicznie. Przy awarii ukladu dolotowego wyskakiwalby raczej blad Check engine.... ja tam mialem przy nieszczelnym dolocie.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez aRcek » 13 lut 2011, 13:10

no nie wiem, chyba, że automaty mają coś innego, a w 100% jestem pewien że przepustnice elektroniczne w manualu 2.3,2.0 wprowadzili po lifcie.
Obrazek [color=#80BFFF]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2009, 11:50
Posty: 197
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 3 2.0. v8

Postprzez radzi89 » 13 lut 2011, 14:39

To masz zle informacje :P
W wersji 2.3 przepustnica zawsze byla elektroniczna niezaleznie od rocznika :)
Wiem bo mialem 2.3 z 2004 roku :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323