Mazda 626 Comprex brak mocy sadza w filtrze

Postprzez kamil725 » 6 lut 2011, 20:52

Koledzy od czego mam zacząć. Mazda 626 2.0D COMPREX jest bardzo słaba, jak daje delikatnie gazu nie kopci, ale dodam troszkę więcej to zaczyna być z tyłu czarno. Nie chce jechać szybciej jak 115 km/h. Rozkręciłem filtr powietrza i jest czarny ze spalin, muli się przy 2000rpm i nie chce więcej. Jak dodaje gazu (ale to tylko nie raz) kaszlnie i troszkę zadymi na siwo, ale to rzadko. Pali na dotyk nawet jak zimny. Czy to będzie Comprex czy coś zatkane? Z góry dziękuje za porady.
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2011, 18:22
Posty: 30
Skąd: Oborniki Śląskie

Postprzez noxes » 6 lut 2011, 21:35

Idź do swojego odpowiedniego działu z tym.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez siegu » 6 lut 2011, 21:45

>>> diesel
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez zadra » 7 lut 2011, 01:10

Na początek posprawdzaj,czy wszystkie połączenia węży gumowych od dolotu powietrza masz szczelne, czy nie są węże uszkodzone, czy intercooler nie "syczy" – jeśli jest gdzieś nieszczelność to będzie dymiło z wydechu.Jeśli nie to, to spradź zawór startowy,czy jest drożny;
W międzyczasie sprawdź pasek alternatora;
Możesz mieć również niedrożne kanały w wirniku sprężarki(ale to trochę trudniejszy temat) lub zaburzony wypływ spalin przez wydech.
Pomijam nieprawidłowo ustawioną pompę paliwa, lub b. dawno nie wymieniany filtr powietrza...
Daj znać czy coś znalazłeś.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3318 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Tomcio1972 » 7 lut 2011, 14:10

ja bym zaczą od pasków na pierwszy ogień to one od alternatora i od spręzarki na krótką chwilę pomoga ci zamienniki ale powiedzmy pół roku ,
później sprawdź intercooler może być zapchany czyli wszystko to co napisał kolega muunek z przestawieniem kolejności :) walcz i daj znać co było winą
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez kamil725 » 7 lut 2011, 22:53

dzieki za odp. Dzisiaj od rana walczyłem... Sprawdziłem paski ok. Wyczyściłem IC , zawór startowy uszczelniłem wszystko. Jest znaczna poprawa, mniej kopci, ale nie ma takiego kopa jak druga moja mazda... myślę za tak jak pisał muunek zatkane kanały albo zatkany tłumik. bo wiem że poprzedni właściciel jeździł długo z kopceniem. Jutro chciałbym wyczyścić te kanały... I teraz pytanie, raczej trzeba ściągnąć comprex... jak to zrobić, żeby się nie narobić. I czy mazdy 626 IV z 94 mają katy? Czekam na wasze podpowiedzi. Pozdro
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2011, 18:22
Posty: 30
Skąd: Oborniki Śląskie

Postprzez kamil725 » 7 lut 2011, 22:56

Jeszcze jeno praktycznie nie kopci tylko jak dodam gazu do końca to lekko, ale czuć intensywnie zapach spalin, takich gryzących w gardło zapach podobny do "sadzy". Wkręca sie na obroty, ale ciągnie lepiej od 2500 nie wiele ale lepiej.
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2011, 18:22
Posty: 30
Skąd: Oborniki Śląskie

Postprzez zadra » 8 lut 2011, 01:08

Czy pasek alternatora masz oryginalny i sprawny, bo jeśli nie oryginalny albo stary, to stąd może wynikać problem ze "słabym zbieraniem się" auta.
Rozumiem,że intercooler zdemontowałeś i wyczyściłeś go W ŚRODKU a nie od zewnątrz(do demontażu trzeba zdemontować lampę, zderzak i inne takie).
jeżeli faktycznie wyczyściłeś również zawór startowy i nie ma poprawy, to wydaje mi się,że faktycznie może coś być nie tak ze sprężarką.
Właściwie, to czy przelot przez łączniki gumowe zawór startowy i intercooler był mocno ograniczony?
Jeśli nie było dużo sadzy, to może sprężarka nie jest zatkana i narobisz się niepotrzebnie przy demontażu..
Demontaż nie jest bardzo trudny, ale nie jest też łatwo.
Przede wszystkim jak zdejmiesz pasek napędowy to sprawdź, czy wirnik ma luzy, jeśli tak, to być może nie warto zakładać zdemontowanej sprężarki, bo i tak niedługo powtórzysz demontaż w celu wymiany comprexa.
Należy zdemontować najpierw kolektor dolotu powietrza,osłony termiczne, później samą sprężarkę do której śruby są dość słabo widoczne i mogą się ukręcać jeśli dawno nie były ruszane.
Nigdy nie musiałem czyścić wirnika sprężarki, ale wydaje mi się,że aby to dobrze zrobić to po demontażu samej sprężarki należałoby rozebrać ją aby mieć dobry dostęp do wirnika w którym są kanały i które być może są zatkane.
Nie jestem pewien,czy można wyczyścić kanały w wirniku bez wyjmowania spręzarki, choć po demontażu kolektorów dolotu mamy już dostęp do samej sprężarki i częściowo widzimy wirnik(może wystarczyłoby ręką kręcić za wirnik powoli i próbować przedmuchać spręzonym powietrzem z kompresora – nie wiem) Jeśli faktycznie przelot przez sprężarkę jest przytkany, to wyczyścić kanały i złożyć w całość jeśli są drożne, to jesteśmy "w kropce" i szukamy dalej przyczyny.
Może być przytkana sama rura wydechowa i też wpływać na moc.
Może być też przestawiony kąt wtrysku przy pompie i w tedy moc też nie będzie odpowiednia, a niepełne/nieprawidłowe spalanie = dymienie..

Do jakiej mazdy porównywałeś osiągi comprexa?
Napisz skąd jesteś, może któryś z kolegów forumowych osobiście obejży i podpowie coś mądrego.
Twoja mazda nie ma katalizatora.

Jeszcze jedno WAŻNE!!! CZY UKŁAD HAMULCOWY MASZ SPRAWNY? zblokowany klocek może nie nagrzewać mocno felgi koła, a powodować wyraźną utratę mocy zwłaszcza,że auto ma tylko 75 KM.
Przyjżyj się zwłaszcza [jakim?] zaciskom.

Nie ma do tej pory fotorelacji z czyszczenia comprexa – cyknij kilka fotek i krótko opisz jak i co robiłeś, na pewno komuś się przyda.

Powodzenia.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3318 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez kamil725 » 8 lut 2011, 01:17

Tak, tak w środku oczywiście :) jutro postaram cie zdemontować sprezarke. Jak ściągnąć z niej pasek? trzeba ściągać koło pasowe? A porównywałem do mazda 626 comprex III która ma gdzieś ok 70 paru koni... A ta IV w dowodzie 90kM. Z tego co zauważyłem mają inne pompy paliwowe.
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2011, 18:22
Posty: 30
Skąd: Oborniki Śląskie

Postprzez zadra » 8 lut 2011, 01:22

Nie rozumiem jednego.
Czym dla ciebie jest mazda III i mazda IV.
Sprężarka comprex była wstawiana do motoru RF od 1992 do 1997r i raczej wszystkie mazdy 626D miały taką samą moc 55KW (ok 75KM) nie było 90 wersji silnika RF w mazdach 626 2,0D.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3318 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez kamil725 » 8 lut 2011, 11:38

mazda 626 III tej jeszcze kwadraciak, mazda IV juz ta z soczewkami. Jednak jest 66KW. Mogę zrobić Ci zdjęcia dowodu. Widzę że ma inna pompę jak w III
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2011, 18:22
Posty: 30
Skąd: Oborniki Śląskie

Postprzez zadra » 8 lut 2011, 12:29

Nie wazne co masz w dowodzie,tylko co pod maską.
Mazda "kanciak" w sedanie była produkowana chyba do 1992r. Po tym czasie wychodzily tylko kańciaki w wersji kombi ale z silnikiem doładowanym RF-CX.
Jeśli masz kombi,to porównujesz te same silniki.
Być moze są inne przełożenia skrzyni biegów – wtedy może inaczej się zbierać.

Demontuj,czyść co masz czyścić, rób zdjęcia,( dowodu nie potrzebuję) – w dowodzie ktoś się chyba pomylił przy wypisywaniu.
Ostatnio edytowano 9 lut 2011, 02:03 przez zadra, łącznie edytowano 1 raz
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3318 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez kamil725 » 8 lut 2011, 19:31

porównywałem właśnie z tym Kombi i maja inne pompy paliwowe. Raczej chyba sie ktoś pomylił z tym 66kw. Nie ściągałem sprężarki ale wyczyściłem kanaliki (sprężonym powietrzem) Jutro będę miał pasek alternatora i filtr filtrona, chyba będzie dobry co? Dam znać jak i co się zmieniło.
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2011, 18:22
Posty: 30
Skąd: Oborniki Śląskie

PostTen post został usunięty przez Bandit 11 lut 2011, 12:36.
Powód: post pod postem

PostTen post został usunięty przez Bandit 11 lut 2011, 12:37.
Powód: post pod postem

Postprzez astarot20 » 10 lut 2011, 22:51

kamil725 napisał(a):Bo chyba innego wyjścia nie ma jak odkręcenie poduszki i uniesienie silnika do góry, aby można było sie dostać do napinacza paska alternatora


Na forum jest temat jak wymienić pasek alternatora


W mojej czuć przyspieszenie dopiero przy 3 tys obrotów także u Ciebie nie jest źle
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2009, 20:53
Posty: 112
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 626, 2.0 Comprex, 96 rok

Postprzez kamil725 » 11 lut 2011, 12:21

''W mojej czuć przyspieszenie dopiero przy 3 tys obrotów także u Ciebie nie jest źle"

z tego co wiem powinien ciągnąć od zera, a nie od 3000
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2011, 18:22
Posty: 30
Skąd: Oborniki Śląskie

Postprzez zadra » 12 lut 2011, 01:34

ciągnie od zera, tylko czuć troszkę później. 3000 to faktycznie trochę późno.
Czy hamulce masz sprawne?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3318 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez kamil725 » 13 lut 2011, 11:44

wszystko sprawne byłem na przeglądzie. Sprawdzał hamulce, amory i ok. Patrzyłem czy na compreksie sa luzy, ale nic... wszystko ok. Co to jeszcze moze być. Tylko mam problem z wycieraczkami... spadły mi klemy i od tamtej pory cały czas chodzą.
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2011, 18:22
Posty: 30
Skąd: Oborniki Śląskie

Postprzez Bandit » 13 lut 2011, 11:58

kamil725 napisał(a): Tylko mam problem z wycieraczkami... spadły mi klemy i od tamtej pory cały czas chodzą.

Powtarzasz się viewtopic.php?f=126&t=113090&view=unread#unread
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6