Mazda 626 Comprex brak mocy sadza w filtrze
Koledzy od czego mam zacząć. Mazda 626 2.0D COMPREX jest bardzo słaba, jak daje delikatnie gazu nie kopci, ale dodam troszkę więcej to zaczyna być z tyłu czarno. Nie chce jechać szybciej jak 115 km/h. Rozkręciłem filtr powietrza i jest czarny ze spalin, muli się przy 2000rpm i nie chce więcej. Jak dodaje gazu (ale to tylko nie raz) kaszlnie i troszkę zadymi na siwo, ale to rzadko. Pali na dotyk nawet jak zimny. Czy to będzie Comprex czy coś zatkane? Z góry dziękuje za porady.
- Od: 6 lut 2011, 18:22
- Posty: 30
- Skąd: Oborniki Śląskie
>>> diesel
Na początek posprawdzaj,czy wszystkie połączenia węży gumowych od dolotu powietrza masz szczelne, czy nie są węże uszkodzone, czy intercooler nie "syczy" – jeśli jest gdzieś nieszczelność to będzie dymiło z wydechu.Jeśli nie to, to spradź zawór startowy,czy jest drożny;
W międzyczasie sprawdź pasek alternatora;
Możesz mieć również niedrożne kanały w wirniku sprężarki(ale to trochę trudniejszy temat) lub zaburzony wypływ spalin przez wydech.
Pomijam nieprawidłowo ustawioną pompę paliwa, lub b. dawno nie wymieniany filtr powietrza...
Daj znać czy coś znalazłeś.
W międzyczasie sprawdź pasek alternatora;
Możesz mieć również niedrożne kanały w wirniku sprężarki(ale to trochę trudniejszy temat) lub zaburzony wypływ spalin przez wydech.
Pomijam nieprawidłowo ustawioną pompę paliwa, lub b. dawno nie wymieniany filtr powietrza...
Daj znać czy coś znalazłeś.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
ja bym zaczą od pasków na pierwszy ogień to one od alternatora i od spręzarki na krótką chwilę pomoga ci zamienniki ale powiedzmy pół roku ,
później sprawdź intercooler może być zapchany czyli wszystko to co napisał kolega muunek z przestawieniem kolejności
walcz i daj znać co było winą
później sprawdź intercooler może być zapchany czyli wszystko to co napisał kolega muunek z przestawieniem kolejności
Tomcio1972 ;–)
- Od: 15 maja 2009, 22:05
- Posty: 245
- Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
- Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin
dzieki za odp. Dzisiaj od rana walczyłem... Sprawdziłem paski ok. Wyczyściłem IC , zawór startowy uszczelniłem wszystko. Jest znaczna poprawa, mniej kopci, ale nie ma takiego kopa jak druga moja mazda... myślę za tak jak pisał muunek zatkane kanały albo zatkany tłumik. bo wiem że poprzedni właściciel jeździł długo z kopceniem. Jutro chciałbym wyczyścić te kanały... I teraz pytanie, raczej trzeba ściągnąć comprex... jak to zrobić, żeby się nie narobić. I czy mazdy 626 IV z 94 mają katy? Czekam na wasze podpowiedzi. Pozdro
- Od: 6 lut 2011, 18:22
- Posty: 30
- Skąd: Oborniki Śląskie
Jeszcze jeno praktycznie nie kopci tylko jak dodam gazu do końca to lekko, ale czuć intensywnie zapach spalin, takich gryzących w gardło zapach podobny do "sadzy". Wkręca sie na obroty, ale ciągnie lepiej od 2500 nie wiele ale lepiej.
- Od: 6 lut 2011, 18:22
- Posty: 30
- Skąd: Oborniki Śląskie
Czy pasek alternatora masz oryginalny i sprawny, bo jeśli nie oryginalny albo stary, to stąd może wynikać problem ze "słabym zbieraniem się" auta.
Rozumiem,że intercooler zdemontowałeś i wyczyściłeś go W ŚRODKU a nie od zewnątrz(do demontażu trzeba zdemontować lampę, zderzak i inne takie).
jeżeli faktycznie wyczyściłeś również zawór startowy i nie ma poprawy, to wydaje mi się,że faktycznie może coś być nie tak ze sprężarką.
Właściwie, to czy przelot przez łączniki gumowe zawór startowy i intercooler był mocno ograniczony?
Jeśli nie było dużo sadzy, to może sprężarka nie jest zatkana i narobisz się niepotrzebnie przy demontażu..
Demontaż nie jest bardzo trudny, ale nie jest też łatwo.
Przede wszystkim jak zdejmiesz pasek napędowy to sprawdź, czy wirnik ma luzy, jeśli tak, to być może nie warto zakładać zdemontowanej sprężarki, bo i tak niedługo powtórzysz demontaż w celu wymiany comprexa.
Należy zdemontować najpierw kolektor dolotu powietrza,osłony termiczne, później samą sprężarkę do której śruby są dość słabo widoczne i mogą się ukręcać jeśli dawno nie były ruszane.
Nigdy nie musiałem czyścić wirnika sprężarki, ale wydaje mi się,że aby to dobrze zrobić to po demontażu samej sprężarki należałoby rozebrać ją aby mieć dobry dostęp do wirnika w którym są kanały i które być może są zatkane.
Nie jestem pewien,czy można wyczyścić kanały w wirniku bez wyjmowania spręzarki, choć po demontażu kolektorów dolotu mamy już dostęp do samej sprężarki i częściowo widzimy wirnik(może wystarczyłoby ręką kręcić za wirnik powoli i próbować przedmuchać spręzonym powietrzem z kompresora – nie wiem) Jeśli faktycznie przelot przez sprężarkę jest przytkany, to wyczyścić kanały i złożyć w całość jeśli są drożne, to jesteśmy "w kropce" i szukamy dalej przyczyny.
Może być przytkana sama rura wydechowa i też wpływać na moc.
Może być też przestawiony kąt wtrysku przy pompie i w tedy moc też nie będzie odpowiednia, a niepełne/nieprawidłowe spalanie = dymienie..
Do jakiej mazdy porównywałeś osiągi comprexa?
Napisz skąd jesteś, może któryś z kolegów forumowych osobiście obejży i podpowie coś mądrego.
Twoja mazda nie ma katalizatora.
Jeszcze jedno WAŻNE!!! CZY UKŁAD HAMULCOWY MASZ SPRAWNY? zblokowany klocek może nie nagrzewać mocno felgi koła, a powodować wyraźną utratę mocy zwłaszcza,że auto ma tylko 75 KM.
Przyjżyj się zwłaszcza [jakim?] zaciskom.
Nie ma do tej pory fotorelacji z czyszczenia comprexa – cyknij kilka fotek i krótko opisz jak i co robiłeś, na pewno komuś się przyda.
Powodzenia.
Rozumiem,że intercooler zdemontowałeś i wyczyściłeś go W ŚRODKU a nie od zewnątrz(do demontażu trzeba zdemontować lampę, zderzak i inne takie).
jeżeli faktycznie wyczyściłeś również zawór startowy i nie ma poprawy, to wydaje mi się,że faktycznie może coś być nie tak ze sprężarką.
Właściwie, to czy przelot przez łączniki gumowe zawór startowy i intercooler był mocno ograniczony?
Jeśli nie było dużo sadzy, to może sprężarka nie jest zatkana i narobisz się niepotrzebnie przy demontażu..
Demontaż nie jest bardzo trudny, ale nie jest też łatwo.
Przede wszystkim jak zdejmiesz pasek napędowy to sprawdź, czy wirnik ma luzy, jeśli tak, to być może nie warto zakładać zdemontowanej sprężarki, bo i tak niedługo powtórzysz demontaż w celu wymiany comprexa.
Należy zdemontować najpierw kolektor dolotu powietrza,osłony termiczne, później samą sprężarkę do której śruby są dość słabo widoczne i mogą się ukręcać jeśli dawno nie były ruszane.
Nigdy nie musiałem czyścić wirnika sprężarki, ale wydaje mi się,że aby to dobrze zrobić to po demontażu samej sprężarki należałoby rozebrać ją aby mieć dobry dostęp do wirnika w którym są kanały i które być może są zatkane.
Nie jestem pewien,czy można wyczyścić kanały w wirniku bez wyjmowania spręzarki, choć po demontażu kolektorów dolotu mamy już dostęp do samej sprężarki i częściowo widzimy wirnik(może wystarczyłoby ręką kręcić za wirnik powoli i próbować przedmuchać spręzonym powietrzem z kompresora – nie wiem) Jeśli faktycznie przelot przez sprężarkę jest przytkany, to wyczyścić kanały i złożyć w całość jeśli są drożne, to jesteśmy "w kropce" i szukamy dalej przyczyny.
Może być przytkana sama rura wydechowa i też wpływać na moc.
Może być też przestawiony kąt wtrysku przy pompie i w tedy moc też nie będzie odpowiednia, a niepełne/nieprawidłowe spalanie = dymienie..
Do jakiej mazdy porównywałeś osiągi comprexa?
Napisz skąd jesteś, może któryś z kolegów forumowych osobiście obejży i podpowie coś mądrego.
Twoja mazda nie ma katalizatora.
Jeszcze jedno WAŻNE!!! CZY UKŁAD HAMULCOWY MASZ SPRAWNY? zblokowany klocek może nie nagrzewać mocno felgi koła, a powodować wyraźną utratę mocy zwłaszcza,że auto ma tylko 75 KM.
Przyjżyj się zwłaszcza [jakim?] zaciskom.
Nie ma do tej pory fotorelacji z czyszczenia comprexa – cyknij kilka fotek i krótko opisz jak i co robiłeś, na pewno komuś się przyda.
Powodzenia.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Tak, tak w środku oczywiście
jutro postaram cie zdemontować sprezarke. Jak ściągnąć z niej pasek? trzeba ściągać koło pasowe? A porównywałem do mazda 626 comprex III która ma gdzieś ok 70 paru koni... A ta IV w dowodzie 90kM. Z tego co zauważyłem mają inne pompy paliwowe.
- Od: 6 lut 2011, 18:22
- Posty: 30
- Skąd: Oborniki Śląskie
Nie rozumiem jednego.
Czym dla ciebie jest mazda III i mazda IV.
Sprężarka comprex była wstawiana do motoru RF od 1992 do 1997r i raczej wszystkie mazdy 626D miały taką samą moc 55KW (ok 75KM) nie było 90 wersji silnika RF w mazdach 626 2,0D.
Czym dla ciebie jest mazda III i mazda IV.
Sprężarka comprex była wstawiana do motoru RF od 1992 do 1997r i raczej wszystkie mazdy 626D miały taką samą moc 55KW (ok 75KM) nie było 90 wersji silnika RF w mazdach 626 2,0D.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Nie wazne co masz w dowodzie,tylko co pod maską.
Mazda "kanciak" w sedanie była produkowana chyba do 1992r. Po tym czasie wychodzily tylko kańciaki w wersji kombi ale z silnikiem doładowanym RF-CX.
Jeśli masz kombi,to porównujesz te same silniki.
Być moze są inne przełożenia skrzyni biegów – wtedy może inaczej się zbierać.
Demontuj,czyść co masz czyścić, rób zdjęcia,( dowodu nie potrzebuję) – w dowodzie ktoś się chyba pomylił przy wypisywaniu.
Mazda "kanciak" w sedanie była produkowana chyba do 1992r. Po tym czasie wychodzily tylko kańciaki w wersji kombi ale z silnikiem doładowanym RF-CX.
Jeśli masz kombi,to porównujesz te same silniki.
Być moze są inne przełożenia skrzyni biegów – wtedy może inaczej się zbierać.
Demontuj,czyść co masz czyścić, rób zdjęcia,( dowodu nie potrzebuję) – w dowodzie ktoś się chyba pomylił przy wypisywaniu.
Ostatnio edytowano 9 lut 2011, 02:03 przez zadra, łącznie edytowano 1 raz
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
porównywałem właśnie z tym Kombi i maja inne pompy paliwowe. Raczej chyba sie ktoś pomylił z tym 66kw. Nie ściągałem sprężarki ale wyczyściłem kanaliki (sprężonym powietrzem) Jutro będę miał pasek alternatora i filtr filtrona, chyba będzie dobry co? Dam znać jak i co się zmieniło.
- Od: 6 lut 2011, 18:22
- Posty: 30
- Skąd: Oborniki Śląskie
kamil725 napisał(a):Bo chyba innego wyjścia nie ma jak odkręcenie poduszki i uniesienie silnika do góry, aby można było sie dostać do napinacza paska alternatora
Na forum jest temat jak wymienić pasek alternatora
W mojej czuć przyspieszenie dopiero przy 3 tys obrotów także u Ciebie nie jest źle
- Od: 20 sie 2009, 20:53
- Posty: 112
- Skąd: Jasło
- Auto: Mazda 626, 2.0 Comprex, 96 rok
ciągnie od zera, tylko czuć troszkę później. 3000 to faktycznie trochę późno.
Czy hamulce masz sprawne?
Czy hamulce masz sprawne?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
wszystko sprawne byłem na przeglądzie. Sprawdzał hamulce, amory i ok. Patrzyłem czy na compreksie sa luzy, ale nic... wszystko ok. Co to jeszcze moze być. Tylko mam problem z wycieraczkami... spadły mi klemy i od tamtej pory cały czas chodzą.
- Od: 6 lut 2011, 18:22
- Posty: 30
- Skąd: Oborniki Śląskie
kamil725 napisał(a): Tylko mam problem z wycieraczkami... spadły mi klemy i od tamtej pory cały czas chodzą.
Powtarzasz się viewtopic.php?f=126&t=113090&view=unread#unread
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6