Silnik BP – kompedium wiedzy

Postprzez Jacek176 » 19 sty 2011, 23:45

Nie trzeba dużo wiedzy tylko trzeba zamontować sobie regulator ciśnienia z plynną regulacją ;)
Seryjny regulator ma na sztywno ustawiony ciśnienie na listwie i nic się nie da zmienić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Wanio123 » 20 sty 2011, 00:42

A mozesz kolego powiedziec gdzie to kupic ??
Made in Japan za parę papierów – kilka bajerów by zginać frajerów :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 22:02
Posty: 96
Skąd: Ostrzeszów
Auto: BG 1.8 GT 16V 91'

Postprzez marmarek » 20 sty 2011, 17:13

Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 09:07
Posty: 105

Postprzez Wanio123 » 20 sty 2011, 21:07

Wlałem dziś STP do czyszczenia wtrysków , zrobiłem 240km dziś i odziwo już nie TYKAJĄ <jupi> , środek za 19 PLN czyni cuda :PP
Made in Japan za parę papierów – kilka bajerów by zginać frajerów :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 22:02
Posty: 96
Skąd: Ostrzeszów
Auto: BG 1.8 GT 16V 91'

Postprzez Wanio123 » 26 sty 2011, 17:43

Wanio123 napisał(a):Wlałem dziś STP do czyszczenia wtrysków , zrobiłem 240km dziś i odziwo już nie TYKAJĄ <jupi> , środek za 19 PLN czyni cuda :PP



Panowie czy wymiana oringu w aparacie mogła coś mi pogrzebać ?? bo wydaje mi się ,że od czasu gdy złożyłem to do kupy po wymianie , cyka mi coś pod pokrywą zaworów a konkretniej od strony rozrządu ,i dzwięk nasila się wraz ze wzrostem obrotów . Tak jakby wałki tarły o coś :(
Made in Japan za parę papierów – kilka bajerów by zginać frajerów :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 22:02
Posty: 96
Skąd: Ostrzeszów
Auto: BG 1.8 GT 16V 91'

Postprzez marmarek » 26 sty 2011, 17:57

wymina oringu w aparacie raczej nie , chyba ze ktos przestawil rozrzad i to cykanie to spalanie stukowe;)



z innej beczki.
ma ktos wykres silnika BP n/a z naniesionym wykresem AFR?
gdzies widzalem ten wykres , i afr mocno spadalo (chyba do 10 ) powzej 4 tys. ale znalezc nie moge.
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 09:07
Posty: 105

Postprzez piwo » 26 sty 2011, 18:11

takie rzeczy poszukaj w temacie jackkakpl.on dawal wykresy mocy z loga det3.tam byl;a moc i wlasnie afr.temat sie anzywal tuning tanim kosztem czy jakos tak.odnosnie aparatu to musiales przykrecic aprat w innym polozeniu i pojawia sie spalanie stukowe (z przestawieniem rozrzadu nie ma to nic wspolnego).po prostu aparat przykreca sie na dwie sruby (mocnowania sa na fasolkach).wystarczy przestawic te sruby o pare milimetrow i moglas wyprzedzic zaplon z 10 seryjnego na 16scie np. i niestety.przestaw aparat na srubach przeciwnie do wskazowek zegara patrzac od strony aparatu.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Wanio123 » 26 sty 2011, 18:28

piwo napisał(a):.wystarczy przestawic te sruby o pare milimetrow i moglas wyprzedzic zaplon z 10 seryjnego na 16scie np. i niestety.przestaw aparat na srubach przeciwnie do wskazowek zegara patrzac od strony aparatu.


Tak się składa ,że nacechowałem sobie aparat aby go nie ustawić w zły sposób . Może spróbować wałek obrócić o 180 stopni ?? . Spalanie stukowe jest szkodliwe ??
Made in Japan za parę papierów – kilka bajerów by zginać frajerów :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 22:02
Posty: 96
Skąd: Ostrzeszów
Auto: BG 1.8 GT 16V 91'

Postprzez piwo » 26 sty 2011, 19:41

no ale aparat nie pasuje inaczej.stukowe jest szkodliwe nawet bardzo,ale glownie na obciazonym mocno silniku.na nieobciazonym i nierozgrzanym raczej wiele sie nie stanie.a jak bedziesz dlugo tak jezdzil mozesz uszkodzic silnik.najpierw male wzery na tlokach a w drastycznym przypadku stopia sie tloki i silnik stanie.ale raczej to ci nie grozi.nie w seryjnym silniku.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez marmarek » 26 sty 2011, 22:50

ale jak zaznaczyles sobie miejsce, a aparatu nie da sie zamontowac w 2 strone to ok
jesli wczesniej cykanie nie wystepowalo to moze po prostu popychacz ci klepie, olej sprawdzales?

moze jakas nieszczelnosc na wydechu


piwo dzieki za podpowiedz
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 09:07
Posty: 105

Postprzez Wanio123 » 27 sty 2011, 14:25

No olej jest świezo zalany . a co do aparatu to troche przy montazu pokreciłem tym co sie kreci w aparacie jak i w silniku ;/ . Ale no nie mogę tak jeździć bo strasznie mnie to wnerwia i boje sie uszkodzeń :(
Made in Japan za parę papierów – kilka bajerów by zginać frajerów :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 22:02
Posty: 96
Skąd: Ostrzeszów
Auto: BG 1.8 GT 16V 91'

Postprzez Harnas19 » 27 sty 2011, 16:36

A to nie wtryski ci cykają ? :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Postprzez Wanio123 » 27 sty 2011, 18:40

Harnas19 napisał(a):A to nie wtryski ci cykają ? :>


Wtryski juz wyleczyłem ;) , a to ma miejsce po wymianie oringu aparatu <oczy>
Made in Japan za parę papierów – kilka bajerów by zginać frajerów :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 22:02
Posty: 96
Skąd: Ostrzeszów
Auto: BG 1.8 GT 16V 91'

Postprzez Harnas19 » 27 sty 2011, 21:54

A aparatu nie rozkręcałeś ? kabli nie ruszałeś ? może źle coś podpiąłeś hmm..... dziwna sprawa po wymianie samego oringa nic nie powinno sie dziac albo tyle oleju ci się tam lalo że masz go mało teraz w silniku ? Sprawdzałeś to ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Postprzez Wanio123 » 28 sty 2011, 00:08

Mówię właśnie ,że zanim nie zabrałem się za aparat nic takiego się nie działo a teraz ewidentnie coś cyka pod lewej stronie pokrywy zaworów tak jakby wałki o coś tam sobie tarły . a to wszystko po rozebraniu aparatu się zaczęło :( , Olej był zalewany miesiąc temu prawie i nie ubyło go z bagnetu ani kropli a zrobiłem 700km przeszło <oczy>
Made in Japan za parę papierów – kilka bajerów by zginać frajerów :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 22:02
Posty: 96
Skąd: Ostrzeszów
Auto: BG 1.8 GT 16V 91'

Postprzez marmarek » 28 sty 2011, 09:14

a jaki olej byl a jaki test? moze to ten nieszczesny popychacz jak pisalem
czasem po zmianie oleju sie odzywaja.
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 09:07
Posty: 105

Postprzez Wanio123 » 28 sty 2011, 09:45

10w40 Motul zalany a był LOTOS 15w40 <oczy> , ale zrobiłem na Motulu 400km i nic nie tykało mi z pod maski a po grzebaniu w aparacie tyka :( . Chyba podjadę do mechanika dziś bo nic chyba nie wymyślimy . A jaki koszt nowych popychaczy , tak orientacyjnie??
Made in Japan za parę papierów – kilka bajerów by zginać frajerów :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 22:02
Posty: 96
Skąd: Ostrzeszów
Auto: BG 1.8 GT 16V 91'

Postprzez marmarek » 28 sty 2011, 15:06

mialem tak w jednym aucie. wlalm plsyntetyk bo nie wiedzialem co bylo, pojezdzilem chwile wyplukalo to co bylo wczesniej i popychacze zaczely klepac (2 szt)

ale podjedz do zaufanego goscia to ci powie bo przez forum nawet tego cykani anie slyszymy.

a koszt popychaczy pewnie po 40-50 zł za szt x 16 jesli chce sie miec git ;)
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 09:07
Posty: 105

Postprzez Wanio123 » 28 sty 2011, 18:46

A można opisać klepanie tych popychaczy ?? bo u mnie tak jakby coś sie tarło w głowicy a nie jakby coś klepało <co?>
Made in Japan za parę papierów – kilka bajerów by zginać frajerów :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 22:02
Posty: 96
Skąd: Ostrzeszów
Auto: BG 1.8 GT 16V 91'

Postprzez Orzech » 7 lut 2011, 14:48

Popychacze czy kompensatory ?
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 15:05
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje