Wibracje na pedale sprzęgła

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez hazell » 22 wrz 2005, 15:24

Witam,
W momencie gdy trzymam wciśnięte sprzęgło do oporu (na postoju) i zrobię przegazówkę tak do 3.5k to na pedale sprzęgła czuję wibracje, lekkie drżenie, nie duże aczkolwiek wqrwiające. Jak jadę np. na 3 biegu przy obrotach ok 2k i delikatnie naciskam pedał sprzęgła to podczas naciskania też czuję drżenie (do pewnego stopnia – po połowie skoku pedału przestaję czuć). Ma to związek z obrotami – im większe tym drżenie bardziej odczuwalne. Szczególnie czuję to podczas zmian biegów przy ostrzejszej (na wyższych obrotach) jeździe.
Jak jest u Was? Czy to może jakieś bicie tarczy, koła zamachowego, docisku? Dodam, że z samym sprzęgłem jest wszystko ok. Nie ślizga się, nie szarpie, nie telepie. Płynnie rusza.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 28 wrz 2005, 09:14 przez hazell, łącznie edytowano 1 raz
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Briareos » 22 wrz 2005, 16:41

Nie urwałeś mocowania skrzyni (z karoserią)? Ew. któraś poduszka się skończyła...
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez hazell » 22 wrz 2005, 16:46

Ale ale. Jak położę nogę na podłodze pod pedałem sprzęgła to nie czuję żadnych wibracji przy przegazówce. Daj Bóg żeby to była poduszka, chyba, że tak po prostu jest. Miałeś taką akcję?
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Briareos » 22 wrz 2005, 16:55

Ja nie, ale kolega miał. Po stłuczce (w sumie niezbyt mocnej – trochę przodu i chłodnica) urwało skrzynię, o czym nie wiedział, i tak jeździł długo aż w końcu rozwaliło środkową poduchę (i łożysko przednie lewe też) i silnik zaczał nieźle skakać. Mechanik mu polecił rozejrzeć się za nową skrzynką... Sprawdź te poduchy, bo jak to skrzynia jest luźna to będą później wydatki...
Jak jeździł jeszcze z uszkodzeniem to właśnie narzekał na pracę sprzęgła i wrzucanie biegów, ale czy chodziło o takie wibracje to dokładnie nie wiem, ale podobnie to opisywał.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez xlink » 22 wrz 2005, 17:06

Briareos napisał(a):Ja nie, ale kolega miał. Po stłuczce (w sumie niezbyt mocnej – trochę przodu i chłodnica) urwało skrzynię, o czym nie wiedział, i tak jeździł długo aż w końcu rozwaliło środkową poduchę (i łożysko przednie lewe też) i silnik zaczał nieźle skakać.


hmm, mialem lekka stluczke ( trochę przodu i chłodnica ) i teraz na pewno skacze mi lewy reflektor ... zaczynam sie denerwowac ... :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2005, 21:44
Posty: 102
Skąd: W-wa
Auto: '93 GE/FP –> '02 GF/FS

Postprzez Jaksa » 22 wrz 2005, 19:34

hazell napisał(a):na pedale sprzęgła czuję wibracje,
Hazell, wszystkie zielone tak mają.... ;) <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez hazell » 22 wrz 2005, 19:58

Jaksa napisał(a):Hazell, wszystkie zielone tak mają

A tak na poważnie? :)
Briareos napisał(a):narzekał na pracę sprzęgła i wrzucanie biegów

U mnie biegi wchodzą miodzio, praca sprzęgła też ekstra. Tylko to mrowienie...
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Jaksa » 22 wrz 2005, 20:39

hazell napisał(a):A tak na poważnie?
Moze problem jest z dociskiem sprzęgła a dokładnie ze słoneczkiem ( spręzyną ) co prawda nikt nigdy nie zgłaszał tego typu problemu w mazdzie.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Bimbak » 22 wrz 2005, 22:03

Jaksa napisał(a):Hazell, wszystkie zielone tak mają....

to pewnie wszystkie czewrowne mają na pedale gazu jak moja
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Jaksa » 22 wrz 2005, 22:18

Bimbak napisał(a):to pewnie wszystkie czewrowne mają na pedale gazu jak moja
Pewnie tak <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez mayer » 23 wrz 2005, 00:52

Jaksa napisał(a):Moze problem jest z dociskiem sprzęgła a dokładnie ze słoneczkiem

a nie łozysko oprowe? moim zdaniem prędzej – typowe we francuzach
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez xlink » 23 wrz 2005, 10:14

mayer napisał(a): typowe we francuzach


hmm, co prawda na mojej Madzi sa japonskie "robaczi", ale moze inne byly robione we Francji ... :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2005, 21:44
Posty: 102
Skąd: W-wa
Auto: '93 GE/FP –> '02 GF/FS

Postprzez hazell » 23 wrz 2005, 10:32

Moja jest z Japoni. Spotkam się z inną GE FS to sobie porównam.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Jaksa » 23 wrz 2005, 17:57

mayer napisał(a):a nie łozysko oprowe?
Myslę ze nie ( łozysko konczące sie słychac )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez hazell » 23 wrz 2005, 20:37

Ale raczej możemy wykluczyć bicie koła zamachowego, nie?
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Jaksa » 23 wrz 2005, 22:44

hazell napisał(a):Ale raczej możemy wykluczyć bicie koła zamachowego, nie
Przypomniałes mi teraz pewien problem u klienta w nissanie – tam dopiero kopało <lol> po wymianie koła zamachowego było oki.

W nissanie ( podobno ) to norma ( nissan to pomyłka )

P.S. Hazell, jak będziesz miał "po drodze" to podjedz , ciekawy jestem Twojego problemu. :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez hazell » 24 wrz 2005, 14:35

Oki, zadzwonię w dzień podjazdu :)
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez powerzasty » 24 wrz 2005, 21:57

ja na lozysko oporowe bym nie stawial... moze faktycznie te podusie albo sam docisk ??? teraz dlaczego mysle ze nie lozysko... w swojej madzi jakis czas temu wymienialem tarcze sprzegla, lozysko oporowe i to male 6202 chyba jakos tak. tarcze mialem dojechana tak ze madzia miala problemy z ruszaniem:) lozysko oporowe bylo w stanie tragicznym, wrecz w rozsypce (poprzednia wlascicielka to 50-letnia kobieta, a wiadomo jak one lubia trzymac noge na sprzegle:)). jedyny obiaw to tylko to ze sie sprzeglo slizgalo a zadnego skakania pedalu sprzegla nie bylo. wlasnie dlatego bym wykluczal lozysko oporowe... choc moge sie mylic. walcz chlopie walcz. powodzenia.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 wrz 2005, 07:43
Posty: 7
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 626 Coupe GC

Postprzez mayer » 25 wrz 2005, 12:00

hazell napisał(a):możemy wykluczyć bicie koła zamachowego

na 100% nie wchodzi w rachubę.
problem bedzie w układzie tarcza-docisk-łożysko.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez adam626 » 27 wrz 2005, 13:57

u mnie taki objaw dał docisk produkcji JC który omyłkowo dostałem zamiast zamawianego.
Zakup wysyłkowy miał tą wadę że ten docisk doszedł gdy już miałem rozbabrany samochód i bardzo mi zależało na uruchomieniu go.
A docisk gołym okiem nie był równy w żadną stronę.
I teraz jak się lekko dotknie pedału sprzęgła to wali że hej.
Następny dopilnuję japoński.
Zwrot róźnicy w cenie dostałem.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6