Wibracje na pedale sprzęgła
1, 2
Witam,
W momencie gdy trzymam wciśnięte sprzęgło do oporu (na postoju) i zrobię przegazówkę tak do 3.5k to na pedale sprzęgła czuję wibracje, lekkie drżenie, nie duże aczkolwiek wqrwiające. Jak jadę np. na 3 biegu przy obrotach ok 2k i delikatnie naciskam pedał sprzęgła to podczas naciskania też czuję drżenie (do pewnego stopnia – po połowie skoku pedału przestaję czuć). Ma to związek z obrotami – im większe tym drżenie bardziej odczuwalne. Szczególnie czuję to podczas zmian biegów przy ostrzejszej (na wyższych obrotach) jeździe.
Jak jest u Was? Czy to może jakieś bicie tarczy, koła zamachowego, docisku? Dodam, że z samym sprzęgłem jest wszystko ok. Nie ślizga się, nie szarpie, nie telepie. Płynnie rusza.
Pozdrawiam
W momencie gdy trzymam wciśnięte sprzęgło do oporu (na postoju) i zrobię przegazówkę tak do 3.5k to na pedale sprzęgła czuję wibracje, lekkie drżenie, nie duże aczkolwiek wqrwiające. Jak jadę np. na 3 biegu przy obrotach ok 2k i delikatnie naciskam pedał sprzęgła to podczas naciskania też czuję drżenie (do pewnego stopnia – po połowie skoku pedału przestaję czuć). Ma to związek z obrotami – im większe tym drżenie bardziej odczuwalne. Szczególnie czuję to podczas zmian biegów przy ostrzejszej (na wyższych obrotach) jeździe.
Jak jest u Was? Czy to może jakieś bicie tarczy, koła zamachowego, docisku? Dodam, że z samym sprzęgłem jest wszystko ok. Nie ślizga się, nie szarpie, nie telepie. Płynnie rusza.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 28 wrz 2005, 09:14 przez hazell, łącznie edytowano 1 raz
Hazell
- Od: 4 cze 2004, 12:08
- Posty: 618
- Skąd: Grodzisk Maz.
- Auto: BMW E39 523i + SGI
Ja nie, ale kolega miał. Po stłuczce (w sumie niezbyt mocnej – trochę przodu i chłodnica) urwało skrzynię, o czym nie wiedział, i tak jeździł długo aż w końcu rozwaliło środkową poduchę (i łożysko przednie lewe też) i silnik zaczał nieźle skakać. Mechanik mu polecił rozejrzeć się za nową skrzynką... Sprawdź te poduchy, bo jak to skrzynia jest luźna to będą później wydatki...
Jak jeździł jeszcze z uszkodzeniem to właśnie narzekał na pracę sprzęgła i wrzucanie biegów, ale czy chodziło o takie wibracje to dokładnie nie wiem, ale podobnie to opisywał.
Jak jeździł jeszcze z uszkodzeniem to właśnie narzekał na pracę sprzęgła i wrzucanie biegów, ale czy chodziło o takie wibracje to dokładnie nie wiem, ale podobnie to opisywał.
Briareos napisał(a):Ja nie, ale kolega miał. Po stłuczce (w sumie niezbyt mocnej – trochę przodu i chłodnica) urwało skrzynię, o czym nie wiedział, i tak jeździł długo aż w końcu rozwaliło środkową poduchę (i łożysko przednie lewe też) i silnik zaczał nieźle skakać.
hmm, mialem lekka stluczke ( trochę przodu i chłodnica ) i teraz na pewno skacze mi lewy reflektor ... zaczynam sie denerwowac ...
- Od: 14 kwi 2005, 21:44
- Posty: 102
- Skąd: W-wa
- Auto: '93 GE/FP –> '02 GF/FS
Hazell, wszystkie zielone tak mają....hazell napisał(a):na pedale sprzęgła czuję wibracje,

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Hazell, wszystkie zielone tak mają
A tak na poważnie?
Briareos napisał(a):narzekał na pracę sprzęgła i wrzucanie biegów
U mnie biegi wchodzą miodzio, praca sprzęgła też ekstra. Tylko to mrowienie...
Hazell
- Od: 4 cze 2004, 12:08
- Posty: 618
- Skąd: Grodzisk Maz.
- Auto: BMW E39 523i + SGI
Moze problem jest z dociskiem sprzęgła a dokładnie ze słoneczkiem ( spręzyną ) co prawda nikt nigdy nie zgłaszał tego typu problemu w mazdzie.hazell napisał(a):A tak na poważnie?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Pewnie takBimbak napisał(a):to pewnie wszystkie czewrowne mają na pedale gazu jak moja

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Moze problem jest z dociskiem sprzęgła a dokładnie ze słoneczkiem
a nie łozysko oprowe? moim zdaniem prędzej – typowe we francuzach
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...
)))))
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...
mayer napisał(a): typowe we francuzach
hmm, co prawda na mojej Madzi sa japonskie "robaczi", ale moze inne byly robione we Francji ...
- Od: 14 kwi 2005, 21:44
- Posty: 102
- Skąd: W-wa
- Auto: '93 GE/FP –> '02 GF/FS
Myslę ze nie ( łozysko konczące sie słychac )mayer napisał(a):a nie łozysko oprowe?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Przypomniałes mi teraz pewien problem u klienta w nissanie – tam dopiero kopałohazell napisał(a):Ale raczej możemy wykluczyć bicie koła zamachowego, nie

W nissanie ( podobno ) to norma ( nissan to pomyłka )
P.S. Hazell, jak będziesz miał "po drodze" to podjedz , ciekawy jestem Twojego problemu.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
ja na lozysko oporowe bym nie stawial... moze faktycznie te podusie albo sam docisk
? teraz dlaczego mysle ze nie lozysko... w swojej madzi jakis czas temu wymienialem tarcze sprzegla, lozysko oporowe i to male 6202 chyba jakos tak. tarcze mialem dojechana tak ze madzia miala problemy z ruszaniem:) lozysko oporowe bylo w stanie tragicznym, wrecz w rozsypce (poprzednia wlascicielka to 50-letnia kobieta, a wiadomo jak one lubia trzymac noge na sprzegle:)). jedyny obiaw to tylko to ze sie sprzeglo slizgalo a zadnego skakania pedalu sprzegla nie bylo. wlasnie dlatego bym wykluczal lozysko oporowe... choc moge sie mylic. walcz chlopie walcz. powodzenia.
- Od: 21 wrz 2005, 07:43
- Posty: 7
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Mazda 626 Coupe GC
hazell napisał(a):możemy wykluczyć bicie koła zamachowego
na 100% nie wchodzi w rachubę.
problem bedzie w układzie tarcza-docisk-łożysko.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...
)))))
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...
u mnie taki objaw dał docisk produkcji JC który omyłkowo dostałem zamiast zamawianego.
Zakup wysyłkowy miał tą wadę że ten docisk doszedł gdy już miałem rozbabrany samochód i bardzo mi zależało na uruchomieniu go.
A docisk gołym okiem nie był równy w żadną stronę.
I teraz jak się lekko dotknie pedału sprzęgła to wali że hej.
Następny dopilnuję japoński.
Zwrot róźnicy w cenie dostałem.
Zakup wysyłkowy miał tą wadę że ten docisk doszedł gdy już miałem rozbabrany samochód i bardzo mi zależało na uruchomieniu go.
A docisk gołym okiem nie był równy w żadną stronę.
I teraz jak się lekko dotknie pedału sprzęgła to wali że hej.
Następny dopilnuję japoński.
Zwrot róźnicy w cenie dostałem.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6