Mazda6 (GG / GY) – Informacje i opinie o modelu

Mazda6 2002–2007

Postprzez wiktor9522 » 28 sty 2011, 11:35

MYJK jedź na geometrie tą twoją hałasującą mazdą to pogadamy
fan samochodów
Początkujący
 
Od: 23 lut 2009, 10:05
Posty: 4
Skąd: mielec
Auto: mazda 6 2006r

Postprzez wiktor9522 » 28 sty 2011, 11:35

MYJK jedź na geometrie tą twoją hałasującą mazdą to pogadamy
fan samochodów
Początkujący
 
Od: 23 lut 2009, 10:05
Posty: 4
Skąd: mielec
Auto: mazda 6 2006r

Postprzez Grzyby » 28 sty 2011, 11:51

Poza tym wszystko w porządku?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez rymko » 28 sty 2011, 15:34

Do prędkości 120-130 km/h, w benzynie, M6 to cichy samochód – czyli w sam raz na polskie warunki .
Ponieważ w kabinie jest cicho, tak mocno drażniące są szumy z przednich nadkoli, trzeszczący plastik na podszybiu czy przelewające się paliwo w baku. Ja mam wersję 6I Sport, z podwójnym wydechem, więc wyraźnie też słyszę depnięcie – ale to przyjemny dźwięk. Przy okazji dokładania głośników wysokotonowych na tył, pozbyłem się całkowicie rezonansu tapicerki drzwi przy dużej głośności audio, listwa podszybia też od dawna jest usztywniona. Tak więc i zimą nic nie trzeszczy.
Wracając z trasy wyłączam silnik wraz z audio i wsiadając do samochodu rano następnego dnia audio wcale nie ryczy – więc chyba nie jest to głośny samochód. Zawieszenie też jest bardzo ok. można śmiało porównać z Mondeo.
Powyżej tej prędkości 120-130 trzeba podkręcić audio, bo zbyt mocno słychać szumy powietrza – nadkola już nie przeszkadzają. Uszczelki drzwi są takie same jak w wersji z 93 roku – szkoda.
I jeszcze jedno. Z powodu słabego wyciszenia przednich nadkoli, bardzo ważne jest z jakich opon korzystamy. Ja używam zimówek 205/50R17 Dunlop i letnich 225/45/R17 Continental. Różnica w głośności samochodu i pracy zawieszenia zauważalna jest nawet dla laika jakim jest moja żona – ale tylko gdy siedzi z przodu. Na tylnej kanapie, w sedanie naprawdę mamy wysoki komfort podróżowania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez Myjk » 28 sty 2011, 15:43

rymko napisał(a):Na tylnej kanapie, w sedanie naprawdę mamy wysoki komfort podróżowania.

Gdyby tylko nogi nie marzły, to częściej bym dawał żonie prowadzić. :P Faktycznie z tyłu jest prawie idealnie, cicho i wygodnie. Ja jeżdżę zimą na GY UG 7. Latem na Potenzach i jest dużo, dużo lepiej niż na GY F1.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez MiMic » 28 sty 2011, 20:18

Myślę , że robi sie tutaj trochę widły z igły. Faktycznie odgłosy toczących się opon mogły być lepiej wytłumione ale już do pracy zawieszenia czy głośności silnika nikt nie powinien się czepiać. Moim zdaniem mieszczą się zupełnie w normie przeciętności.
Jak ktoś zwraca szczególną uwagę na dźwięki docierające do kabiny i niemiły mu dźwięk pracy silnika powinien zainteresować się autem europejskim. Japończyki są inne i tyle.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 paź 2010, 21:13
Posty: 23
Skąd: Poznań/Sieraków
Auto: Mazda 6|GY|LF-DE|'05

Postprzez Wojtek » 28 sty 2011, 20:48

MiMic napisał(a):Myślę , że robi sie tutaj trochę widły z igły. Faktycznie odgłosy toczących się opon mogły być lepiej wytłumione ale już do pracy zawieszenia czy głośności silnika nikt nie powinien się czepiać.


A ja lubie te odglosy toczacych sie opon... ;P ...a reszta <spoko>

MiMic napisał(a):Jak ktoś zwraca szczególną uwagę na dźwięki docierające do kabiny i niemiły mu dźwięk pracy silnika powinien zainteresować się autem europejskim. Japończyki są inne i tyle.


Tak. A najlepszym autem dla takich wybrednych kierowcow moze byc... Bentley <diabełek>
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez qlesh » 31 sty 2011, 10:29

Mam pytanie do użytkowników 6 GG, mianowicie czy nie macie problemów z tylnymi zaciskami hamulcowymi? Nie zapiekają się tak jak to bywało w GE?
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Grzyby » 31 sty 2011, 11:44

Ponoć się zdarza. Aczkolwiek ja takich problemów nie miałem a autem jeżdżę ponad 3 lata.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez zetek » 31 sty 2011, 20:27

Nie mam żadnych i nigdy nie miałem w żadnym samochodzie, ale z wymianą klocków zawsze czyszczę tłoczek ze starego smaru i nakładam nowy oraz przepompowuje płyn hamulcowy
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez qlesh » 31 sty 2011, 21:39

No to chyba trzeba będzie kupić ze 3,5 kg tylnych zacisków z GG :)
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Szalotka » 2 lut 2011, 12:13

qlesh napisał(a):mianowicie czy nie macie problemów z tylnymi zaciskami hamulcowymi? Nie zapiekają się tak jak to bywało w GE?

Miałem ten problem. I z tyłu i z przodu. Czuć było jak auto zwalnia badz są problemy z przyspieszeniem. Bardziej dotyczy to przodu. Zresztą po wyjsciu z auta widac jak okopca sie felga i daje z niej gorąc.
Szybka reakcja na tego typu problem to efekt niskich kosztów. Regeneracja zacisku nie jest kosztowna.
Gorzej jak przyjdzie wymienic klocki bo scierają sie w blyskawicznym tempie. Nie mowiąc juz o tarczach, ktore tez sie niszczą.
Szalotka
 

Postprzez qlesh » 2 lut 2011, 13:49

Maćku, a używasz auta cały czas czy stało trochę nieużywane?
Ciekawe jaka przyczyna tego.. z tyłu to rozumiem, ale z przodu? <co?>
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Guiliano » 2 lut 2011, 21:01

W zeszłym miesiącu 4000zł wydane na mazdę (sprzęgło, koło 2M, czysczenie smoka, podkładki pod wtryskami,..) dziś dowiaduje się o niezbędnej wymianie napinacza paska klinowego ok 800zł!! Ile jeszcze?? rzucam w powietrze, ILE JESZCZE???
________________________
___________________
__________
So far so good
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 12:09
Posty: 141
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/ kombi/ rok 2002/ wer. exlusive bez xenonów i navi:(

Postprzez Szalotka » 2 lut 2011, 23:36

qlesh napisał(a):Maćku, a używasz auta cały czas czy stało trochę nieużywane?

Przewaznie jezdze caly czas. Jak nie uzywam to gora 5 dni :)

qlesh napisał(a):Ciekawe jaka przyczyna tego.. z tyłu to rozumiem, ale z przodu?

Czasem tak bywa. Potrafi to sie stac w najmniej oczekiwanym momencie.
Nie jest to nowosc w tym modelu.
Szalotka
 

Postprzez Arek_78 » 3 lut 2011, 17:29

Guiliano a jaki masz przebieg, że tak wszystko po kolei robisz?
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Guiliano » 3 lut 2011, 21:50

201 tyś. Przebieg raczej oryginalny (książka serwisowa i mechanicy stewierdzili, że nie był kręcony).
Albo 1 właściciel o niego nie dbał, albo ma jakiegoś wybitnego pecha. Szczerze mówiąc nie spodziewałem się, że części mazdy są takie DROGIE.
________________________
___________________
__________
So far so good
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 12:09
Posty: 141
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/ kombi/ rok 2002/ wer. exlusive bez xenonów i navi:(

Postprzez Arek_78 » 4 lut 2011, 08:41

To normalne "przeglądy" eksploatacyjne. Ja zawsze sprzedaje auto jak ma 180 tys. km. więc mało inwestuje w takie większe remonty. Teraz widze że dobrze robie bo zawsze te 5-6 tys mam "zaoszczędzone" na nową fure :) zamiast inwestować w starą.
Zrobisz to co konieczne i będziesz dalej fruwał.
M6 nie są drogie i części też nie są – wystarczy tylko poszukać dobre dojście i pogłówkować bo na razie 70% ceny to marża serwisów. Dobry mechanik lub troche znajomości mechanicznych i zrobisz to małym kosztem.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Guiliano » 4 lut 2011, 19:04

Ok, liczę na to, że jak wymienię te rzeczy to będzie już ok i będę wiedział na czym stoje i czym jeżdzę.
Nie zgodzę się jedynie ze słowami, że częsci do mazdy są tanie. Ja części kupuje oryginalne i nigdy od mechanika tylko tam gdzie taniej dostanę (np allegro) a i tak te wydatki bardzo bolą. Cóż za klasę premium trzeba płacić.
________________________
___________________
__________
So far so good
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 12:09
Posty: 141
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/ kombi/ rok 2002/ wer. exlusive bez xenonów i navi:(

Postprzez Arek_78 » 4 lut 2011, 23:14

M6 daleko do premium :) chyba że chodziło Ci o części :)
Faktycznie ceny części w PL sa drogie, na szczeście moja M6 jest z USA i zamawiając do niej części płacę dużo mniej niż Wy w PL. Zrobił sie paradoks cenowy.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6