Spryskiwacze w GF – jak zdemontować ?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Volter_00 » 16 sty 2011, 15:52

Witam,

Mam pytanie w jaki sposob zdjąć 2 przednie spryskiwacze, które są na masce tak by nie porysować lakieru. Czy da sie to zrobic od wewnatrz zdejmujac mat ewygluszaacą. Czy normalnie wkretakiem tylko tu sie boje ze moge zrobic jakis wgniot i porysowac lakier. Prosil bym o porade osoby doswiadzczone w tej czyności :)
Volter_00
 

Postprzez lucas83 » 16 sty 2011, 17:42

Z tego co się orientuję, to trzeba zdjąć wygłuszenie maski i od wewnątrz dobrać się do dyszy spryskiwacza, więc na pewno nic sobie nie porysujesz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez maxim_wawa » 16 sty 2011, 18:03

dokladnie, sciagasz mate wygłuszająca i wypychasz je do góry
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez siegu » 16 sty 2011, 22:12

maxim_wawa napisał(a):wypychasz je do góry

Ściskając delikatnie kombinerkami zatrzaski ;)
I po temacie >>> kosz
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez Volter_00 » 16 sty 2011, 23:59

ok. dzieki.
Volter_00
 

Postprzez rumunn95 » 17 sty 2011, 21:51

czyzby kolega wymienial jak tam to na jakie? bo te seryjne to nieporozumienie
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez maxim_wawa » 17 sty 2011, 22:11

ja mam takie i sprawuja sie rewelacja
http://allegro.pl/honda-spryskiwacze-mglowe-dysze-hit-2010-i1406675896.html
tyle ze u mnie na pocztaku bylo cos slabe cisnienie czego winowajca była slaba juz pompka i walniety trojniczek
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez flinio » 18 sty 2011, 00:00

Dokładnie mam takie same, to są spryskiwacze od Citroena C3 i dają radę, duuuużo lepsze niż seryjne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2009, 14:51
Posty: 111
Skąd: Radom
Auto: MaZdA 626GF 2.0 1998

Postprzez Radex » 18 sty 2011, 15:50

a jak sprawują się te spryskiwacze od c3 przy większych prędkościach?? 170-200km/h ??
bo gdzieś czytałem że kicha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez maxim_wawa » 18 sty 2011, 17:47

jak masz slaba pompke tak jak ja mielem to leja ledwo na piora – po wymienie pompki na nowa jest ok
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Bandit » 18 sty 2011, 21:37

siegu napisał(a):
maxim_wawa napisał(a):wypychasz je do góry

Ściskając delikatnie kombinerkami zatrzaski ;)
I po temacie >>> kosz

Może by to jednak zostawić dla potomnych ? (poprawiając temat, dopisać "jak zdjąć")
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4427 (10/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nie mam

Postprzez motylek322 » 27 sty 2011, 23:59

maxim_wawa napisał(a):ja mam takie i sprawuja sie rewelacja
http://allegro.pl/honda-spryskiwacze-mglowe-dysze-hit-2010-i1406675896.html
tyle ze u mnie na pocztaku bylo cos slabe cisnienie czego winowajca była slaba juz pompka i walniety trojniczek


Kupiłem, założyłem i ...........kiszka. Sikają nisko. Strumień jest dość mocny ale skierowany na dół szyby. Sika w same ramiona wycieraczek. Na szyby leci dość mało płynu. Można jakoś te spryskiwacze wyregulować ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez Jasiu19 » 28 sty 2011, 00:02

Tak :) ja w swoim regulowałem szpilką.Wkładasz szpilkę do środka i nią regulujesz :P
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2010, 02:14
Posty: 192 (0/2)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Była 626 2.0 DiTD Hachback 12.98 r
Ocenie Almera N16 2003
Mazda 3 BK (żony)

Postprzez maxim_wawa » 28 sty 2011, 09:04

motylek322 napisał(a):
maxim_wawa napisał(a):ja mam takie i sprawuja sie rewelacja
http://allegro.pl/honda-spryskiwacze-mglowe-dysze-hit-2010-i1406675896.html
tyle ze u mnie na pocztaku bylo cos slabe cisnienie czego winowajca była slaba juz pompka i walniety trojniczek


Kupiłem, założyłem i ...........kiszka. Sikają nisko. Strumień jest dość mocny ale skierowany na dół szyby. Sika w same ramiona wycieraczek. Na szyby leci dość mało płynu. Można jakoś te spryskiwacze wyregulować ?


ja swoje montujac dalem troche pod katem i leja poprawnie ale to tez moze byc wina samej pompki bo moja stara pompka nei dawala pelnego cisnienia

sprobuj podlaczyc jeden bezposrednio i zobacz czy wieksze cisnienie poprawia sytuacje
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez motylek322 » 28 sty 2011, 10:30

Jasiu19 napisał(a):Tak :) ja w swoim regulowałem szpilką.Wkładasz szpilkę do środka i nią regulujesz :P

Co do regulacji szpilką, to wiem, że tak można robić przy dyszach zwykłych spryskiwaczy. Pisząc o tej metodzie to regulowałeś dysze spryskiwaczy tz. mgłowych ?

Z montowaniem pod kątem, to kiepsko to widzę gdyż nachylenie powierzchni maski wymusza określone ustawienie. Spróbuję jeszcze z odłączeniem jednego wężyka i sprawdzeniem w ten sposób siły pompki. Przy zwykłych spryskiwaczach siła była wystarczająca.

Nie miała baba (właściciel Mazdy) kłopotu kupił nowe spryskiwacze :) :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez hermol » 28 sty 2011, 13:48

Witam,
Ja parę dni temu podłączyłem spryskiwacze mgłowe z Citroena C4 (trzeba bylo trochę podziałać nożykiem do tapet), spryskują OK całą szybę – nie mam zastrzeżeń.
Kupiłem w ASO Cytryny w Katowicach za 29zł za dwa spryskiwacze.
No nie jest to profi montaż :) jak oryginalnych, generalnie takie druciarstwo ;).
W oryginalnych wystarczy 2 plastki/blokady ścisnąć i wychodzą bez problemu, oczywiście po uprzednim demontażu całkowitym lub częściowym wygłuszenia/ocieplenia z pod maski.
Spinki w tym "filcu" pod maską wyjątkowo wredne, wciśnięte na chama bez żadnych zapadek, wsuwek blokujących itp.

Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez chudya » 9 mar 2011, 22:38

Być może komuś się przyda...
Kilka dni temu (po kupnie auta) dobrałem się do niedziałających spryskiwaczy. Płyn się lał tylko na dół szyby i to ledwie, ledwie. Oczywiście zacząłem dmuchać w węże, po kolei odpinając kolejne części. Okazało się, że nie daję rady przepchnąć powietrza przez trójnik rozdzielający strumień na spryskiwacze. Rozebrałem go – jest złożony na wcisk, więc zdjąłem pokrywę. Był czysty. Spróbowałem wyjąć sprężynkę z tłoczkiem (podejrzewam, że to prosty mechanizm mający nie dopuścić do cofania się płynu). Przeponę zostawiłem. Spryskiwacze leją teraz jak ta lala :D
Pewnie przy nowej pompce efekt byłby podobny, ale dzięki powyższemu sposobowi nie musiałem jej szukać.
Artur
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 17:40
Posty: 122 (4/3)
Skąd: Zamość
Auto: 626 GF 2,0 136KM '01
była: 323F BG 1,8i 16V 103KM

Postprzez flinio » 9 mar 2011, 23:38

Witam! U siebie zamontowałem spryskiwacze od citroena c3 i mieszane mam odczucia, wróciłem do oryginalnych. Na postoju, oraz małych prędkościach jest ok, spryskują cała szybę, jednak przy prędkości powyżej 80 km, strumień płynu leci na sam dół szyby. Sprawdzałem pompkę zaślepiając jeden spryskiwacz , czyli teoretycznie zwiększając ciśnienie wyjściowe na drugim i dalej lipa. Może ktoś próbował zmienić pompkę na jakąś inna z innego samochodu? Ewentualnie ma jakiś inny patent..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2009, 14:51
Posty: 111
Skąd: Radom
Auto: MaZdA 626GF 2.0 1998

Postprzez endless » 14 mar 2011, 17:57

U mnie znacznie spadła siła spryskiwacza szczególnie powyżej 60 km/h ledwo leje nad wycieraczkę, cały układ pod maska sprawdziłem, nie ma żadnego zatoru. w czym problem?czy coś z pompką nie tak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2009, 08:55
Posty: 99
Skąd: Zawiercie
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 2000 r.

Postprzez Radex » 14 mar 2011, 20:21

endless napisał(a):U mnie znacznie spadła siła spryskiwacza szczególnie powyżej 60 km/h ledwo leje nad wycieraczkę, cały układ pod maska sprawdziłem, nie ma żadnego zatoru. w czym problem?czy coś z pompką nie tak?

calkiem mozliwe ze juz zasniedziala/skorodowała i jej żywota są prawie policzone ;)
mi padła pompka od tylnego spryskiwacza ale nie naprawiam tego na razie bo nie potrzebuje a kupa przy tym roboty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6