Nagrzewanie silnika 2.0 FS

Postprzez abrams » 26 sty 2011, 21:13

Witam
Silnik w moje mazdzie nagrzewa sie nieco wg mnie nietypowo
Obserwuje wskaznik -przejezdzam okolo 1-2 km i wskazowka nie rusza sie nawet na milimetr w gore -po czym w bardzo szybkim tempie osiaga polowe skali.
Temperatura pozniej jest ok ,ogrzewanie bez zarzutu .Uklad zostal odpowietrzony wg opisu kolegi Gofneta
Zlokalizowalem termostat -odchodzi od niego dolny waz do chlodnicy-
przewod ten jest chlodny podczas nagrzewania wiec termostat raczej nie puszcza plynu za wczesnie-ale drugi waz gorny ten przy aq jakby sie lekko nagrzewal; ale tak jakos nierownomiernie

Co myslicie -czy to czujnik zawodzi ?ale co z tym przewodem czy oba nie powinny byc zimne do czasu otwarcia termostatu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2010, 11:41
Posty: 54
Auto: MAZDA 626 GF 2.0 H.P

Postprzez lucas83 » 27 sty 2011, 12:33

Nie bardzo rozumiem w czym widzisz problem :) Piszesz, że temperatura jest OK, ogrzewanie też, więc o co chodzi? :)

U mnie mam tak, że wskazówka po przejechaniu kilometra czy dwóch też się nie rusza, ale po takim dystansie odczuwam już lekkie ciepło z kratek nawiewu. Później rośnie i utrzymuje się tak troszkę poniżej połowy skali (tak podobno ma być). Auto jeździ dobrze, płyn mi nie ucieka nigdzie, nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości, więc nie szukam dziury w całym.

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez abrams » 27 sty 2011, 12:56

Widze problem w tym ze wg mnie cos jest nie tak
to nie moj pierwszy samochod i zawsze nagrzewanie bylo stopniowe-mam tez 2 samochod Fiata 1.6 i tam
po wyjechaniu z osiedla wskazowka juz sie unosi a w mazdzie na mrozie moge przejechac np ze 1,5 km dotrzec do celu i nic
Ale jak wiecej osob napisze ze ma tak samo to uznam TTTM
Moglby ktos tez kiedy spojrzec czy np z minute po wlaczeniu prawy waz do chlodnicy(stojac przodem do auta)robi sie letni
A znaczenie to ma tez takie ,ze widze zuzycie chwilowe zanim temp nie pojdzie w gore -moze gdyby to byla kwestia odczytu z czujnika i daloby sie to naprawic to moglbym zmniejszyc spalanie?
w skali paru tys km moze mogloby to byc pare pln bo nie mam lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2010, 11:41
Posty: 54
Auto: MAZDA 626 GF 2.0 H.P

Postprzez rafik89 » 27 sty 2011, 13:46

u mnie też tak jest, przejadę ~2 km i wskazówka jest na dole, a potem szybko dochodzi do połowy skali. Widocznie tak ma być i ja bym się tym nie przejmował. Tak samo mam z gazem – mam 4 diody, pierwsze 3 dość szybko się wyłączają a ostatnia się świeci i świeci. Czy to znaczy, że z gazem jest coś nie tak? Nie, po prostu tak to jest skalibrowane, że podnosi się nie powoli, tylko szybko ale nie od razu
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2010, 23:17
Posty: 342 (0/8)
Skąd: wrocław, czasem krotoszyn
Auto: Citroen C5 1.6 HDi, 2006 rok

Postprzez lucas83 » 27 sty 2011, 14:05

Przede wszystkim każde auto jest inne, posiada różne czujniki (niekoniecznie o tych samych parametrach pracy), różne technologie, itp. więc wg mnie Twoje porównanie do Fiata nic nie oznacza. Ja miałem kiedyś Golfa II i tam też wskaźnik zachowywał się inaczej, co nie znaczy, że teraz jest u mnie źle. Piszesz coś o nagrzewaniu stopniowym, czyli rozumiem, że we Fiacie przebiega to OK, a w Maździe najpierw masz zimno a później nagle gorąco? Wg mnie ocena nagrzewania na podstawie zachowania się wskazówki temperatury jest niedokładna, chociażby ze względu na fakt, że jak już wspomniałem, u mnie po ok. 2 km jazdy zaczyna już być wyraźnie odczuwalne ciepło, natomiast wskazówka nie wychyla się jeszcze. Na Twoim miejscu bardziej martwiłbym się, gdyby wskazówka wychylała się szybko powyżej połowy skali, lub w ogóle nie ruszała się.

Jak będę wychodził z pracy to sprawdzę zachowanie tego u mnie i dam Ci znać.

Nie odbierz tego jako doczepka czy coś, ale próbuję zrozumieć Twój problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez abrams » 27 sty 2011, 15:11

ok
poznaje dopiero technologie mazdy i wychodzi ze to moze tak dzialac
Fiata mam pod reka ale z tego co pamietam to jeszcze w innych samochodach mialem jak w fiacie -ale to nieistotne
nagrzewanie powinno byc rownomiernie -bo jak gotujesz wode to nie ma tak ze dlugo ma temp np 25stopni i nagle robi sie 100 tylko przebiega to stopniowo -a aucie plyn jest w ruchu od pompy wiec jest wymieszany
Wychodzi jednak ze tak dziala ten czujnik w mazdzie i tego sie chcialem dowiedziec
Z drugiej jednak strony odczyt z takiego czujnika jest chyba brany pod uwage przy ustalaniu dawki paliwa ?
moze jest tak ze przez lata nie dziala juz tak sprawnie jak powinien i jego wymiana miala by wplyw na spalanie?
pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2010, 11:41
Posty: 54
Auto: MAZDA 626 GF 2.0 H.P

Postprzez lucas83 » 27 sty 2011, 17:17

Sprawdziłem u siebie:

– odpaliłem auto i na biegu jałowym dałem silnikowi popracować jakieś 3-4 minuty, klimatronik ustawiony na 23 stopnie
– wąż chłodnicy (ten koło akumulatora) był po tym czasie delikatnie ciepły, ale nie na całej długości i nie na całym obwodzie (najcieplejszy gdzieś w połowie odległości między chłodnicą a blokiem silnika, pod rurą dochodząca do filtra powietrza)
– w tym czasie wskaźnik temperatury nie drgnął w ogóle, z nawiewu czuć już ciepłe powietrze
– po przejechaniu mniej więcej 2,5 km wskaźnik przesunął się gdzieś do 1/5 skali
– po kolejnych 2 km wskaźnik już wyraźnie bliżej połowy skali i w zasadzie utrzymywał się tak przez resztę jazdy (czyli tuż pod połową skali)

Dodam, że auto stało nieruszane od godziny 7 rano (przybycie do pracy) do 14 (wyjazd z pracy).

Jeśli chodzi o nagrzewanie, to oczywiście, że powinno ono działać równomiernie. Jeśli ustawisz stałą temperaturę, to samochód powinien rozgrzewać się do niej stopniowo, dlatego zapytałem jak jest u Ciebie, ponieważ pisałeś wcześniej, że nagrzewanie powinno być stopniowe, więc wywnioskowałem, że u Ciebie nie jest.

Z tego co kojarzę, to są dwa czujniki: jeden odpowiada za wskazanie temperatury na desce a drugi wysyła też odpowiednią informację do ECU. Wg mnie wszystko masz w porządku a takie zachowanie wskaźnika wynika z charakteru jego pracy. Ile spala Ci średnio paliwa i w jakich warunkach?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez abrams » 27 sty 2011, 18:23

i wielkie dzieki kolego lucas83 za to sprawdzenie-dokladnie tak samo wyglada to u mnie
ten waz przy akumulatorze robi sie taki letni punktowo -dopiero po otwarciu termostatu jest caly goracy

troche sie nie rozumielismy chyba bo mnie caly czas chodzi tylko o nagrzewanie silnika i tylko silnika
(climatronika i tak nie mam ;nagrzewanie wnetrza sam ustawiam)

co do silnika to wiem ze tak ma byc i ok -po prostu to dosc duzy silnik i bedzie mi sie dluzej nagrzewal niz fiat
ktory ma bardzo ciasno upchany silnik (oj bolalo to czasem :) )i dodatkowo jest plyta od spodu

czujniki sa chyba rzeczywiscie 2 ale nie bede tego drazyl
a spalanie -wg kompa -przejezdzam na mrozie np 2,3 km i wracam to srednie jest ok 15 litrow i to przy spokojnej jezdzie

pozddr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2010, 11:41
Posty: 54
Auto: MAZDA 626 GF 2.0 H.P

Postprzez Radex » 27 sty 2011, 19:16

abrams napisał(a):a spalanie -wg kompa -przejezdzam na mrozie np 2,3 km i wracam to srednie jest ok 15 litrow i to przy spokojnej jezdzie
nie ma sie co dziwic jak silnik prawie caly czas pracuje na ssaniu.

co do wskaznika temperatury, nie wiem dokladnie jakie przedzialy on wskazuje.. moze byc tak ze wartosc minimalna to iles tam stopni a nie zero i dlatego dosc szybko zaczyna wzrastac.
a np u fiata jest od zera i dlatego rosnie wolno i stopniowo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez abrams » 27 sty 2011, 20:01

zgadza sie w fiacie pierwsza kreseczka to chyba cos okolo 30,40 stopni w mazdzie moze byc wiecej
ale do tego chyba sluza fora zeby wymieniac sie wiedza na temat swojego samochodu :)
a spalanie no coz jakbym duzo jezdzil po miescie to zalozylbym lpg
pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2010, 11:41
Posty: 54
Auto: MAZDA 626 GF 2.0 H.P

Postprzez migacz » 27 sty 2011, 21:29

Koledzy, u mnie identycznie tak samo, więc skłaniam się ku myśli, że TTTM. Rano odwożę syna do przedszkola ok. 3 km. Zimą wskazówka drga w górę przed samą bramą, a jak wracam, to już jest rozgrzany :D no a na spalaniu to się rzeczywiście odbija, co mnie w tym przypadku wcale nie dziwi. Nie jest to w końcu samochód na krótkie miejskie trasy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 13:43
Posty: 41
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY 2.0 CiTD 2005

Postprzez lucas83 » 27 sty 2011, 23:50

To prawda, ten silnik w mieście potrafi dać po kieszeni, ale w trasie miło zaskakuje. Rekord, który udało mi się osiągnąć to prawie 1200 km na jednym baku :) No ale droga to non stop trasa tam i z powrotem :)

Co do wskaźnika, to faktycznie może tak być, ze w różnych autach ma różny zakres pracy i tyle :)

Fajnie, ze sprawa się wyjaśniła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Bartek1986 » 28 sty 2011, 01:34

Co prawda jeżdżę GE, lecz wydaję mi się, że wskazówka wstaję nad pierwszą kreskę gdzieś przy 60-70 stopniach płynu.. Środek = 90 ; Początek = 60 ; Koniec = 120.. Tak mi się wydaję z moich niczym naukowym nie popartych obserwacji :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez abrams » 28 sty 2011, 13:23

Bartek1986 napisał(a):Co prawda jeżdżę GE, lecz wydaję mi się, że wskazówka wstaję nad pierwszą kreskę gdzieś przy 60-70 stopniach płynu.. Środek = 90 ; Początek = 60 ; Koniec = 120.. Tak mi się wydaję z moich niczym naukowym nie popartych obserwacji :D


to juz w sumie nie istotne jakie to sa wartosci – mam miernik elektryczny z sonda temp to moze kiedys nawet zmierze w przyblizeniu :) -wazne ze tak to po prostu dziala

pare lat temu przez tydzien jezdzilem ge tyle ze 1.8 105 i pamietam ze skubana piorunem sie nagrzewala wg mojego wowczas samochodu -i troche stad tez nad swoja sie zastanawialem
ale to nieco mniejszy silnik i inny( FP )a do tego to bylo jakos latem

1200 km na jednym zbiorniku -toz to wychodzi 5,5 litra na 100 -dla mnie nieosiagalne <nie>
nawet sie kiedys pomeczylem jechalem trase 100km staralem sie ekonomicznie -ale sporo brakowalo
pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2010, 11:41
Posty: 54
Auto: MAZDA 626 GF 2.0 H.P

Postprzez Bartek1986 » 28 sty 2011, 14:18

Latem Ci się tak samo szybko zagrzeje jak grzała się tamta GE, którą jeździłeś ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez lucas83 » 28 sty 2011, 14:47

1200 km na jednym zbiorniku -toz to wychodzi 5,5 litra na 100 -dla mnie nieosiagalne <nie>
nawet sie kiedys pomeczylem jechalem trase 100km staralem sie ekonomicznie -ale sporo brakowalo


Jakoś tak wychodzi :) Jechałem sobie przez większość trasy z prędkością ok. 100 km/h (na tempomacie, więc noga odpoczywała). Nie było sensu jechać szybciej, bo co chwilę jakieś fotoradary itp. Poza tym miałem spory zapas czasu, więc nie spieszyło mi się nigdzie :)

Latem Ci się tak samo szybko zagrzeje jak grzała się tamta GE, którą jeździłeś ;)


Dokładnie, trzeba wziąć poprawkę na to, że teraz mamy dużo niższe temperatury na zewnątrz niż latem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez noxes » 28 sty 2011, 18:41

Heh tak ma być. U mnie w GE leci już ciepłe powietrze z nawiewów, a wskazówka się nie rusza. Jak już ruszy to bardzo szybko idzie do swojego położenia i tak własnie ma być.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez piasek2006 » 30 sty 2011, 12:28

panowie tak mazda już ma, 30 stopni osiąga w momencie kiedy wskazówka od temp nawet nie drgnie. Mam sekwencje ustawioną na 30 stopni płynu i stąd wiem. Jeśli autko dobrze grzeje utrzymuje jedno wskazanie podczas jazdy i postoju to nie ma co się martwić na zapas, w escorcie miałem podobnie. Co do spalania to teraz w zimie komputer pokazuje 9,9l ale na pewno by spalił powyżej 10l na krótkich trasach. Mój rekord to 6,8l/100km jazda normalna więc nie wiem skąd to 1200km na jednym baku nawet tyle mi komputer nie pokazuje przy 80km/h no chyba żebym jechał 60km/h na 4 biegu i tylko delikatnie muskał pedał gazu ale co to za jazda. Nie po to się kupuje auta z dużą pojemnością żeby jeździć jak emeryt
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2010, 12:05
Posty: 45
Skąd: WZW i okolice
Auto: Mazda 626 GF 1997
2.0 benzynka + LPG

Postprzez lucas83 » 30 sty 2011, 16:29

Mój rekord to 6,8l/100km jazda normalna więc nie wiem skąd to 1200km na jednym baku nawet tyle mi komputer nie pokazuje przy 80km/h no chyba żebym jechał 60km/h na 4 biegu i tylko delikatnie muskał pedał gazu ale co to za jazda. Nie po to się kupuje auta z dużą pojemnością żeby jeździć jak emeryt


To powiem Ci kolego, że słaby ten rekord :) Rozumiem, że mówimy o jeździe po trasie? Komputer pokazał mi wtedy średnie spalanie ok. 5.5l/100 km (oczywiście nie jest to miarodajne do końca, zawsze jest to pomiar obarczony błędem), zresztą chyba wiem ile tankowałem i ile przejechałem, więc nie ściemniam. Biegi zmieniałem normalnie, przyspieszałem normalnie (jeśli zaszła taka potrzeba, np. czerwone światła). Dodam, że jeśli jazdę ze stałą, prawie maksymalną dozwoloną prędkością na danym odcinku nazywasz jazdą emerycką, to radzę przeczytać jeszcze raz mój post, bo chyba nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi.
Ogólnie można powiedzieć, że nie po to kupuje się auta z dużą pojemnością, żeby potem płakać, że dużo pali i zakładać gaz, a następnie utrzymywać dwie instalacje paliwowe.

Zresztą to jest już lekki OT, więc jeśli chcesz, to zapraszam na PW.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 30 sty 2011, 18:44

lucas83 napisał(a):Biegi zmieniałem normalnie, przyspieszałem normalnie (jeśli zaszła taka potrzeba, np. czerwone światła).

No proszę, w takim razie chyba mnie na kursie źle uczyli, bo na czerwonym to przynajmniej mnie kazali hamować, a nie przyspieszać <spoko> hahaha
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6