Czyszczenie przepustnicy

Postprzez wtyku » 24 lis 2010, 18:31

Witam.
Czeka mnie czyszczenie przepustnicy w mojej madzi.
Byłem we Wrocławiu na Buraczanej, chłopaki mi to zrobia, ale mowia aby kupic uszczelki i co tam jeszcze trzeba.
I wlasnie ja nie wiem jakie uszczelki kupic i co jeszcze potrzeba...
Prosze o pomoc
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez karmazyn33 » 24 lis 2010, 21:58

Nie wiem czy jakies inne dodatkowe uszczelki sa potrzebne do Twojego silnika ale przy moim jak czyściłem przepustnice to potrzebna była tylko jedna uszczelka , ta miedzy przepustnicą a kolektorem czy jak to sie tam nazywa ten element do którego jest przykręcona przepustnica. W moim przypadku to i ta nie była nowa potrzebna bo stara jest metalowa i mozna ja było założyć z powrotem, no ale moze niech ktoś sie wypowie też co ma FS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez adi3335 » 25 lis 2010, 17:22

kup sobie to i bez rozbierania wyczyścisz
http://allegro.pl/liqui-moly-czyste-prz ... 85285.html
i przy okazji jeszcze wyczysć przepływke i czujnik temperatury
http://allegro.pl/crc-plyn-do-czyszczen ... 82595.html
Bardzo dobre środki z liqui moly seria proline
szczególnie płukanki dodatki do paliw
YTS vvt-i
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2010, 00:35
Posty: 76
Auto: YTS

Postprzez wtyku » 25 lis 2010, 17:41

a w jaki sposob ma mi to wyczyscic srodek przepustnicy?
gdzie sie wpycha ta rurke i jak wyglada proces czyszczenia? naprawade jest to skuteczne?
http://allegro.pl/liqui-moly-czyste-prz ... 85285.html
u mnie co wsiadam rano do samochodu lub po dluzszym posotoju to jest przycieta zinka gazu – musze mocnej nacisnac pedal gazu aby sie odblokowal.... czy taki preparat na to pomoze?

pozdr.
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez Jacekm_ » 25 lis 2010, 18:04

Mi w warsztacie AutoJaksa wyczyścili przepustnicę bez jej demontowania (zacinał się pedał gazu), od prawie 2 lat problem nie pojawił się spowrotem. Skoro tak się da, to po co robić sobie dodatkową robotę, szczególnie, że ryzykujesz późniejsze problemy z obrotami na biegu jałowym.
Ale jeśli zdecydujesz się demontowac, a uszczelki byłyby za dorgie, to możesz użyć zwykłą tekturę (np tył bloku rysunkowego) odpowiednio dociętą i posmarowaną silikonem. Stare, sprawdzone rozwiązanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez adi3335 » 25 lis 2010, 18:20

YTS vvt-i
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2010, 00:35
Posty: 76
Auto: YTS

Postprzez Grzyby » 27 lis 2010, 02:25

Liqui moly jest dobre ale mocno przecenione.
Lekkie przegięcie płacić 55zł za coś co można mieć taniej.
Polecam HOLTS'a http://sklepy.allegro.pl/holts-do-czysz ... 92111.html
Działa nie gorzej a jest 3 x tańszy.
Sposób użycia identyczny.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez adi3335 » 28 lis 2010, 03:03

Tak podajesz środek duzo taniej
Ten środek nie ma badan TUV itp.
To samo mozna kupić w tesco dodatek do bezyny stp za 20zł lub kupić w IC liqui moly za 30zł
Lub środek speed ten benzin z liqui moly który niby daje osiagi (nie testowałem)
YTS vvt-i
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2010, 00:35
Posty: 76
Auto: YTS

Postprzez Grzyby » 28 lis 2010, 15:45

adi3335 napisał(a):Ten środek nie ma badan TUV

i ?
Poza tym w nosie mam jakieś tam badania. Ważne że działa.

Ten środek jest dopuszczony do sprzedaży zgodnie z prawem obowiązującym w PL.
Normy czy badania TUV nie są w żaden sposób wiążące w PL. A już na pewno nie słyszałem nic o normach
adi3335 napisał(a):itp.

:P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez wtyku » 27 gru 2010, 17:09

Jestem po czyszczeniu przepustnicy.
Zakupiłem polecany preparat liqui moly z serii PRO do czyszczenia przepustnic.
Zastosowałem zgodnie z zaleceniami.

Po odpaleniu z rury wydechowej poszedł czarny dym niczym z parowozu. Dopiero po kilkunastu sekundach były normalne spaliny...

Preparat zadziałał jak trzeba, pedał gazu chodzi luźniej a przede wszystkim się nie przycina!
Zabieg polecam wszystkim z takim problemem bo jest tani i szybki!

Dodam jeszcze tylko, że teraz silnik na jałowych obrotach ma równo 800obr a nie jak wcześniej ok 750, co spowodowało ze w środku się nic nie trzęsie i nawet lewarek skrzyni biegów stoi w bezruchu.

Pozdrawiam i dziękuje za doba i trafna poradę!
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez decadent » 30 gru 2010, 11:54

Według ksiązki serwisowej prawidłowe obroty biegu jałowego mieszczą się w granicach 650-750 obr./min.
Wtyku 800 to ciut za dużo. Ja ustawiłem sobie na 750.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez adi3335 » 31 gru 2010, 01:04

Dobrze ze zadziałało
wiekszość syfu w przepustnicy to przez odme
Niema sensu wszystkiego rozbierać wystarczy dobry spray do gazników i przepustnic
YTS vvt-i
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2010, 00:35
Posty: 76
Auto: YTS

Postprzez dembol » 17 sty 2011, 09:54

Słuchajcie a jak się używa tych środków typu liqui moly, gdzie trzeba wsadzić ten wężyk? :D Zakładam że gdzieś do dolotu, tylko gdzie? ;)

Edit: Dobra, nie zauważyłem filmiku wyżej z relacją jak to dziala ;) Swoją drogą nic skomplikowanego, chyba sobie też przeczyszczę moją przepustnicę, może mi się trochę obroty zwiększą na jałowym, bo teraz mam 690 (odczytane z pcmscana) ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2010, 08:24
Posty: 91
Skąd: Reda
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)

Postprzez Borys » 17 sty 2011, 10:47

Jeśli aplikujesz bezpośrednio na przepustnicę przy uruchomionym silniku, przy zdjętym dolocie, to wyjmij wtyczkę od przepływomierza bo będzie gasł.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez kubi2410 » 17 sty 2011, 13:33

Borys napisał(a): to wyjmij wtyczkę od przepływomierza bo będzie gasł.

A ja się zastanawiałem czego gasł :D
I najpierw aplikowałem środek później zakładałem dolot i dopiero odpalałem ale mniejsza z tym suma summarum wyczyszczone. Dodam że po odpaleniu z rury razem z tym środkiem polało się czarnym syfem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez dembol » 17 sty 2011, 13:49

Borys dzięki za info :)

Pewnie w portki bym narobił jak bym zaczął się bawić i by mi nagle zgasł :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2010, 08:24
Posty: 91
Skąd: Reda
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)

Postprzez wtyku » 17 sty 2011, 19:38

nie wiem jak u was ale u mnie po odłączeniu przepływomierza silnik natychmiast gaśnie, jak i również po zdjęciu rury doprowadzającej powietrze do przepustnicy.
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez Borys » 17 sty 2011, 20:02

Po zdjęciu rury (czyli błędny odczyt przepływki) u mnie gaśnie. Po odpięciu dławi się, ma ok 500 RPM ale nie gaśnie.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez magister82 » 25 sty 2011, 00:57

panowie jak sie czyscy czujnik temperatury ?? ten od temp silnika bo mechanik mowil ze cos na komputerze przekłamuje temperature
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2010, 10:54
Posty: 71
Skąd: Ostrów Wlkp
Auto: 323F 98 1.5

Postprzez Borys » 26 sty 2011, 09:54

Miałem problem z przycinającym się pedałem gazu, najczęściej po nocy, teraz gdy było zimno trzeba było na starcie mocniej depnąć. Zdecydowałem się na czyszczenie "szprajem", kupiłem środek Valvoline zaaplikowałem i zacinanie ustało. Zauważyłem jednak problem, który powstał. Podczas hamowania silnikiem mam efekt tempomatu, tzn wskazówka obrotów staje na 2000 rpm, gdy wysprzęgle – to samo. Pomaga przegazowanie, czyżby coś znów się zatkało? Nie dzieje się to za każdym razem, ale jednak...

Dodam, że przepustnica była czyściutka, grzebałem paluchem pod klapką i też brak syfu, ale zdecydowałem się na to profilaktyczne czyszczenie, ze względu na ten pedał gazu. Chyba trzeba będzie rozebrać :|
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323