Z5-DE EDM a JDM – różnice

Postprzez siewcu » 23 sty 2011, 15:32

Witajcie,
mam pytanie – czy dysponuje ktoś informacjami czym różni się JDM wersja Z5-DE od europejskiej ? Wiem, że lokalna ma 88PS, a tamtejsza 97/110PS – pytanie tylko, czym się różnią. W internecie ciężko cokolwiek znaleźć na ten temat poza jakimiś wzmiankami nt. kolektora dolotowego, które i tak nie zostały wyjaśnione.
Z góry dzięki za pomoc,
Siewcu

PS. Silnik siedzi w 323S BA.
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2011, 15:27
Posty: 60
Skąd: Wrocław

Postprzez Borys » 23 sty 2011, 17:14

JDMowy to B5-ZE i miał nawet 123-125 KM ale aż przy 7000 rpm (odcinka 7200 rpm).
O dziwo stopień sprężania (9,4:1) i skok tłoka (83,6 mm) są te same. Inna jest średnica tłoka (ZE 78 mm, DE 75,3 mm). Wtryski ZE ma 192 ml/min, DE – 178 ml/min. Ponadto różnice są w timingu zaworów.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez luki_92_92 » 23 sty 2011, 17:58

Ciekawe czy dałoby się coś ugrać zmieniając same wtryski i tłoki na takie o większej średnicy (pewnie są jakieś firmy które zajmują się czymś takim)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Borys » 23 sty 2011, 18:01

Dopóki coś nie będzie sterowało tymi wtryskami to nic to nie da.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez luki_92_92 » 23 sty 2011, 18:04

No to to akurat przecież oczywiste że nie wyciągamy stare i wkładamy nowe mocniejsze tylko jeszcze trzeba je ustawić odpowiednio :) Ciekawi mnie ile kucy by wyciągnął taki ZE w połączeniu z jakąś małą turbinką
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez mazdix2 » 23 sty 2011, 20:00

A orientuje sie ktoś czy trudno dostac silnik Z5-ZE ? I w jakiej są mniej więcej cenie? :) I czy one siedziały tylko w 323S?
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 19:17
Posty: 73
Skąd: Chorzele/Olsztyn
Auto: Mazda 323f 1.5 BA 95r.

Postprzez Majki88 » 23 sty 2011, 20:41

Jeżeli uda się komuś znaleźć gdzieś w japonii Z5-ZE to koszt sprowadzenia będzie porównywalny ze swapem na jakiś BP albo i będzie droższy.
A cena do przyrostu mocy będzie nie racjonalna.
A turbo do Z5 czysta strata pieniędzy chyba, że chce się dla samej przyjemności około 5k wydać.
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez luki_92_92 » 23 sty 2011, 21:04

Czytaj uważnie – turbo nie do Z5 bo to nie opłacalne, tylko do Z5-ZE, i nie mówię żeby tak robić tylko jestem ciekaw jaki przyrost mocy by dało założenie turbiny do takiego silnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez misiak89-89 » 23 sty 2011, 21:05

Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez Borys » 23 sty 2011, 21:23

Z5-ZE nie istnieje.
Ten mocny to B5-ZE, ma co prawda taką samą pojemność jak Z5, ale bliżej mu do B-series czyli B6 czy BP.
Zwykły Z5-DE był także montowany w Japonii i miał 96 KM. Teoretycznie parametry silnika są te same, więc różnice są pewnie w dolocie lub wydechu, ewentualnie ECU.

Nie ma co się podniecać wyższymi mocami japońskich wersji silników B, Z i F-series, bo najczęściej momenty są te same. Przeniesiona jest odcinka, a max moc wysoko przed nią.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez andrzej-w » 24 sty 2011, 11:38

tutaj wiecj zdjec z5 z jdm
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/95-98-Ma ... 0646517781

a takie byly jego wersje
1.5 liter "economy" engine (Z5-DE)
1.5 liter "lean burn" engine (Z5-DEL)
1.5 liter "performance" engine (B5-ZE)

zrodlo http://www.protegefaq.net/engine.html
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez bobinho » 24 sty 2011, 13:21

Marzy mi sie taki silniczek 1.5 125PS, mogłby ktos sprowadzic do Polski kontener takich silników, jednego kupca mialby odrazu :) a tak na marginesie tez sie kiedys interesowalem tymi silnikami na japoński rynek i gdzies widzialem ze do lantisa pakowali 1.5 ze zmiennymi fazami rozrządu.

ehhh szkoda że japonia jest tak daleko....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2010, 14:20
Posty: 94
Skąd: Zgierz
Auto: 323F BA 1.5 96R

Postprzez siewcu » 24 sty 2011, 14:12

Majki88 napisał(a):A turbo do Z5 czysta strata pieniędzy chyba, że chce się dla samej przyjemności około 5k wydać.

To jest żart jakiś ? Turbo za 5k ? Lekka kpina. NIE DA RADY UTURBIĆ SAMOCHODU ZA 5k. Samo strojenie to 2k, świnia z tysiąc, i za 2k chcesz kupić turbo, zrobić wydech, dolot, IC, wtryski większe, kolektor i poprowadzić parę kabli ?
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2011, 15:27
Posty: 60
Skąd: Wrocław

Postprzez andrzej-w » 24 sty 2011, 15:46

wg informacji, ze strony ktora podalem
tajming zaworow i wtryski sa identyczne dla wersji japan i europejskiej
czyzby roznica polegala tylko na braku kata, egr i innym sterowniku?

a BP w wersji japonskiej mial 133KM <serduszka>
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez Majki88 » 24 sty 2011, 16:48

5 k to minimum jakie trzeba mieć dlatego napisałem około więc daj na luz :)
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez siewcu » 24 sty 2011, 17:25

Daj na luz ? Piszesz takie bzdury a potem się dziwić, że ludzie płaczą bo kupili turbo i się rozleciało, silnik sie rozleciał albo coś innego się stało. MINIMUM to jest 10 tysięcy, a i tak można zrobić to lepiej.
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2011, 15:27
Posty: 60
Skąd: Wrocław

Postprzez Borys » 24 sty 2011, 17:52

siewcu przyhamuj proszę <cisza>
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez siewcu » 24 sty 2011, 18:31

Z czym mam przyhamować ? Z mówieniem, że za 5k nie da się uturbić samochodu, czyli mówieniem prawdy ?
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2011, 15:27
Posty: 60
Skąd: Wrocław

Postprzez Leszek » 24 sty 2011, 18:43

Z tonem wypowiedzi.
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez Marcin1990 » 24 sty 2011, 18:44

Moja Mazda była wyprodukowana w Japonii. Znalazła się w niemczech i użytkowana była jako samochód banku – nie wiem co to znaczy ale tak zapisane w briefi-e. Moc mam większą niż normalne Z5 a pierścienie, uczelniacze lub uszczelki są jak do zwykłej bo remont robiłem. Chociaż uszczelka od głowicy różniła się i to dużo, wielkość ta sama tylko w innych miejscach kanały olejowe i płynu, musiałem otwory wiercić w nowej uszczelce by podpasować do starej. Więc modyfikacje są albo w wtryskach, coś z dolotem lub komorą spalania bo mam po 14.5 na każdym tłoku sprężania. Aa to ponad norme.
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:58
Posty: 155
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323