Z5-DE EDM a JDM – różnice
1, 2
Witajcie,
mam pytanie – czy dysponuje ktoś informacjami czym różni się JDM wersja Z5-DE od europejskiej ? Wiem, że lokalna ma 88PS, a tamtejsza 97/110PS – pytanie tylko, czym się różnią. W internecie ciężko cokolwiek znaleźć na ten temat poza jakimiś wzmiankami nt. kolektora dolotowego, które i tak nie zostały wyjaśnione.
Z góry dzięki za pomoc,
Siewcu
PS. Silnik siedzi w 323S BA.
mam pytanie – czy dysponuje ktoś informacjami czym różni się JDM wersja Z5-DE od europejskiej ? Wiem, że lokalna ma 88PS, a tamtejsza 97/110PS – pytanie tylko, czym się różnią. W internecie ciężko cokolwiek znaleźć na ten temat poza jakimiś wzmiankami nt. kolektora dolotowego, które i tak nie zostały wyjaśnione.
Z góry dzięki za pomoc,
Siewcu
PS. Silnik siedzi w 323S BA.
- Od: 23 sty 2011, 15:27
- Posty: 60
- Skąd: Wrocław
JDMowy to B5-ZE i miał nawet 123-125 KM ale aż przy 7000 rpm (odcinka 7200 rpm).
O dziwo stopień sprężania (9,4:1) i skok tłoka (83,6 mm) są te same. Inna jest średnica tłoka (ZE 78 mm, DE 75,3 mm). Wtryski ZE ma 192 ml/min, DE – 178 ml/min. Ponadto różnice są w timingu zaworów.
O dziwo stopień sprężania (9,4:1) i skok tłoka (83,6 mm) są te same. Inna jest średnica tłoka (ZE 78 mm, DE 75,3 mm). Wtryski ZE ma 192 ml/min, DE – 178 ml/min. Ponadto różnice są w timingu zaworów.
Ciekawe czy dałoby się coś ugrać zmieniając same wtryski i tłoki na takie o większej średnicy (pewnie są jakieś firmy które zajmują się czymś takim)
No to to akurat przecież oczywiste że nie wyciągamy stare i wkładamy nowe mocniejsze tylko jeszcze trzeba je ustawić odpowiednio
Ciekawi mnie ile kucy by wyciągnął taki ZE w połączeniu z jakąś małą turbinką
Jeżeli uda się komuś znaleźć gdzieś w japonii Z5-ZE to koszt sprowadzenia będzie porównywalny ze swapem na jakiś BP albo i będzie droższy.
A cena do przyrostu mocy będzie nie racjonalna.
A turbo do Z5 czysta strata pieniędzy chyba, że chce się dla samej przyjemności około 5k wydać.
A cena do przyrostu mocy będzie nie racjonalna.
A turbo do Z5 czysta strata pieniędzy chyba, że chce się dla samej przyjemności około 5k wydać.
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Czytaj uważnie – turbo nie do Z5 bo to nie opłacalne, tylko do Z5-ZE, i nie mówię żeby tak robić tylko jestem ciekaw jaki przyrost mocy by dało założenie turbiny do takiego silnika
Z5-ZE nie istnieje.
Ten mocny to B5-ZE, ma co prawda taką samą pojemność jak Z5, ale bliżej mu do B-series czyli B6 czy BP.
Zwykły Z5-DE był także montowany w Japonii i miał 96 KM. Teoretycznie parametry silnika są te same, więc różnice są pewnie w dolocie lub wydechu, ewentualnie ECU.
Nie ma co się podniecać wyższymi mocami japońskich wersji silników B, Z i F-series, bo najczęściej momenty są te same. Przeniesiona jest odcinka, a max moc wysoko przed nią.
Ten mocny to B5-ZE, ma co prawda taką samą pojemność jak Z5, ale bliżej mu do B-series czyli B6 czy BP.
Zwykły Z5-DE był także montowany w Japonii i miał 96 KM. Teoretycznie parametry silnika są te same, więc różnice są pewnie w dolocie lub wydechu, ewentualnie ECU.
Nie ma co się podniecać wyższymi mocami japońskich wersji silników B, Z i F-series, bo najczęściej momenty są te same. Przeniesiona jest odcinka, a max moc wysoko przed nią.
tutaj wiecj zdjec z5 z jdm
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/95-98-Ma ... 0646517781
a takie byly jego wersje
1.5 liter "economy" engine (Z5-DE)
1.5 liter "lean burn" engine (Z5-DEL)
1.5 liter "performance" engine (B5-ZE)
zrodlo http://www.protegefaq.net/engine.html
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/95-98-Ma ... 0646517781
a takie byly jego wersje
1.5 liter "economy" engine (Z5-DE)
1.5 liter "lean burn" engine (Z5-DEL)
1.5 liter "performance" engine (B5-ZE)
zrodlo http://www.protegefaq.net/engine.html
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Moja 323C
- Od: 16 maja 2007, 15:02
- Posty: 787
- Skąd: Nowy Dwor Maz.
- Auto: Mazda MX-3 white V6
Marzy mi sie taki silniczek 1.5 125PS, mogłby ktos sprowadzic do Polski kontener takich silników, jednego kupca mialby odrazu
a tak na marginesie tez sie kiedys interesowalem tymi silnikami na japoński rynek i gdzies widzialem ze do lantisa pakowali 1.5 ze zmiennymi fazami rozrządu.
ehhh szkoda że japonia jest tak daleko....
ehhh szkoda że japonia jest tak daleko....
- Od: 27 mar 2010, 14:20
- Posty: 94
- Skąd: Zgierz
- Auto: 323F BA 1.5 96R
Majki88 napisał(a):A turbo do Z5 czysta strata pieniędzy chyba, że chce się dla samej przyjemności około 5k wydać.
To jest żart jakiś ? Turbo za 5k ? Lekka kpina. NIE DA RADY UTURBIĆ SAMOCHODU ZA 5k. Samo strojenie to 2k, świnia z tysiąc, i za 2k chcesz kupić turbo, zrobić wydech, dolot, IC, wtryski większe, kolektor i poprowadzić parę kabli ?
- Od: 23 sty 2011, 15:27
- Posty: 60
- Skąd: Wrocław
wg informacji, ze strony ktora podalem
tajming zaworow i wtryski sa identyczne dla wersji japan i europejskiej
czyzby roznica polegala tylko na braku kata, egr i innym sterowniku?
a BP w wersji japonskiej mial 133KM
tajming zaworow i wtryski sa identyczne dla wersji japan i europejskiej
czyzby roznica polegala tylko na braku kata, egr i innym sterowniku?
a BP w wersji japonskiej mial 133KM

Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Moja 323C
- Od: 16 maja 2007, 15:02
- Posty: 787
- Skąd: Nowy Dwor Maz.
- Auto: Mazda MX-3 white V6
5 k to minimum jakie trzeba mieć dlatego napisałem około więc daj na luz 
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Moja Mazda była wyprodukowana w Japonii. Znalazła się w niemczech i użytkowana była jako samochód banku – nie wiem co to znaczy ale tak zapisane w briefi-e. Moc mam większą niż normalne Z5 a pierścienie, uczelniacze lub uszczelki są jak do zwykłej bo remont robiłem. Chociaż uszczelka od głowicy różniła się i to dużo, wielkość ta sama tylko w innych miejscach kanały olejowe i płynu, musiałem otwory wiercić w nowej uszczelce by podpasować do starej. Więc modyfikacje są albo w wtryskach, coś z dolotem lub komorą spalania bo mam po 14.5 na każdym tłoku sprężania. Aa to ponad norme.
Marcin
- Od: 23 wrz 2008, 17:58
- Posty: 155
- Skąd: Łomża
- Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość