Mazda MX-3 V6 '94

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez MRk » 22 sty 2011, 13:36

Witam wszystkich

Krótka historia:
Auto zakupione w Grudziądzu 4 grudnia 2008. Wcześniej ,tj 28 listopada 2008, było ściągnięte z Niemiec, z niestety postrzeloną d..pą. Poszło natychmiast do naprawy, ale poza kosmetycznymi naprawami okazało się,że pas [jaki?] jest cały do wyciągnięcia i podłużnice były trochę naruszone...Wszystko zostało naprawione i nie widać żadnych śladów powypadkowych ;) Przebieg auta w dniu zakupu wynosił niecałe 134k km (do tej pory zrobił max 5k km, nie jestem w stanie sprawdzić bo jestem prawie 2k km od niej...), a co do wyposażenia to pełna elektryka z klimą, niestety bez szyberdachu (który zamierzam założyć i tak :D )

Oto fotki z allegro ukazujące moją Niunię gdy jeszcze stała w komisie :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Teraz trochę specyfikacji:

– pojemność: 1.8 V6
– rocznik: 1994 (po lifcie)
– kolor nadwozia: noble green
– pełna elektryka, ABS, airbag, klimatyzacja

Zakupiłem ją w stanie seria, czyli 0 przeróbek wizualnych jak i mechanicznych. Mimo ,że jest to piękne auto i na upartego nie trzeba by było nic w nim zmieniać to jednak postanowiłem do tej pory kilka rzeczy zastąpić ;) w tym:

mechaniczne zmiany:

– Cold Air Intake (filtr powietrza K&N RC-2600, filtr odmy Simota)
– Tłumik dedykowany (116-202/07-2) firmy ULTER
– świece BKR6E-11 i przewody wysokiego napięcia japońskiej produkcji firmy NGK
– tarcze i klocki przód (EBC Turbo Groove + EBC Green Stuff) + tył (Speedmax + Nisshinbo), poza tym regeneracja zacisków przód + tył

stylistyczne:

z zewnątrz
– kierunkowskazy boczne clear smoke od Fiata Punto 1 gen.
– w postojówkach oraz podświetleniu tablicy białe diody LED SMD
– w reflektorach OSRAM Night Breaker
– opony Toyo Proxes T1-R 215/40 + felgi PDW Nova 17"
– przyciemnienie szyb bocznych + tylnej
– lampy tylne a'la lexus wersja SMOKE

w wewnątrz
– dedykowane (gruby welur) dywaniki z własnym wzorem
– dedykowana podświetlana gałka zmiany biegów w białej skórze z własnym wzorem
– dedykowany mieszek w białej skórze
– uniwersalny rękaw na ręczny w białej skórze
– w podsufitce białe diody LED SMD
– w bagażniku biała dioda LED SMD
– aluramki na zegary + indiglo
– i całkiem ładny pokrowiec na kierownicę ;)

Planów nie ukrywam ,że mam sporo co do niej, ale jak wiadomo ,wszystko jest zależne od zasobności portfela ;)

Głównie:

– swap silnika na jedyną słuszną jednostkę ,czyli 2.5 V6 KL-ZE (straight neck)
– co za tym idzie ,nowe sprzęgło (albo zwykłe od KL albo 6spiek jakiś, tylko nie mam sprecyzowanej firmy jeszcze, może ACT... ;) ), bardziej wydajna pompa paliwa (za pewne Walbro 255), skrzynia raczej zostanie od K8, ale 5 bieg może ulec zmianie, nowe kolektory + przelot, itp itd.
– wymiana zawieszenia na gwintowane (chociaż ciężko mi jakoś się przekonać do K-sporta...) lub dobry amor z dobrą sprężyną (tylko też co wybrać...myślałem nad Koni Special D + Eibach Pro Kit...)
– obszycie tapicerki (fotele + boczki przód i tył + kanapa + ew. podsufitka)

Z dalszych planów:

– podtlenek N2O (główną uwagę przyciąga firma Wizards of Nos)
– jakieś CA (głośniki przód + wzmak + sub + wygłuszenie ,może zabudowa bagażnika)
– bodykit (mam jeden upatrzony, ale ściągać go trzeba z USA, ew. progi boczne bym zmienił z tego zestawu)
– temat "turbo" nie raz przewijał się przez głowę, ale zdążę pewnie zdziadzieć zanim to nastąpi...

Pzdr

Interior:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

– same aluramki

Obrazek

– doszło Indiglo

Obrazek


– emblemat dołączony przez MoMana jako gratis ;)

Obrazek


Exterior:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


New image :)


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Miscellaneous:

– Toyo Tires

Obrazek

– PDW Alloy Wheels

Obrazek

– ColdAirIntake set

Obrazek

– Spark plugs & wires

Obrazek

– Engine bay

Obrazek

– ULTER muffler

Obrazek

Obrazek

– EBC front brake pads + discs & rear Speedmax brake discs + Nisshinbo brake pads

Obrazek

Obrazek

Obrazek

– dla porównania stara tarcza po lewej, a po prawej EBC Turbo Groove

Obrazek

– zregenerowane i pomalowane zaciski, nowe klocki i tarcze

Obrazek

– zdjęty licznik z założonymi już tarczami Indiglo

Obrazek

– a to prezenciki dla Niej pod choinkę :)

Obrazek

jakość zdjęcia kiepska, ale przez to ,że robione telefonem ;) z deczka emblematów MAZDASPEED nie widać, ale jak już je gdzieś zamocuję to cyknę foto z bliska ;)

ogólnie doszły:

– rozpórka przód + tył
– fotele przedliftowe
– lampy tylne a'la lexus wersja SMOKE (on board)
– Alpine CDA-9855R (on board)
– nakładki na pedały SPARCO
– emblematy MAZDASPEED
– rękaw na ręczny skórzany Richbrook (on board)
– przewody całkowicie wykonane ze stali nierdzewnej w stalowym oplocie Goodridge, wersja Electric Blue

Wykresy:

1) Na seryjnym osprzęcie

Obrazek

2) Po wymianie świec i przewodów, tłumika końcowego oraz założenia CAI

Obrazek


Spoty:

– z ludźmi z Grudziądza ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

– z Festiwalu Motoryzacji w Bydgoszczy, który odbył się 20.06.09r.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

– spot regionalny, który zorganizowałem u siebie w Chełmnie, a odbył się on 08.08.09r.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 18:31
Posty: 952 (0/3)
Skąd: Chełmno/UK
Auto: MX-3 2.5 V6 (KL-ZE), '94

MB CLS 3.5 V6 CGI, '06

Postprzez Siwus » 22 sty 2011, 15:35

baaaaardzo ładna mx3, fajnie, że poszerzasz grono właścicieli mxtrójek w tym dziale.
Jest kilka detali, które mnie osobiście się nie widzą, ale i tak jest duży plus <spoko>
pozdrawiam i mam nadzieję, że uda mi się ją zobaczyć na żywo na jakimś zlocie/spocie. ;)
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 00:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Postprzez Rafał_ » 22 sty 2011, 15:45

Ładna mx3 :) Plany naprawdę zacne :D
Tylko ta nakładka na kierownicę :P
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Lukazie » 22 sty 2011, 16:49

Autko klasa , jestem pełen podziwu ! :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez Ania_TM » 22 sty 2011, 16:55

Auto robi wrażenie :)

Podkładka na kierownicę mi się nie podoba, ale ważne, że ty ją lubisz <rotfl>

powiem tyle, chcę dedykowaną gałkę, skąd ją masz :] <czarodziej> ;P
Ania_TM
 

Postprzez budyn-87 » 22 sty 2011, 17:39

no mi też się podoba może nie tak sama gałka ale cały mieszek z gałką jest miodzio :)
Fajne alu tylko nie wiem dla czego jakoś dziwnie na nich wygląda może brak gleby? albo jakieś dokładki hmmm :) bardzo fajne autko pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2010, 09:08
Posty: 705
Skąd: Pszczyna/Łąka
Auto: I*I Mazda 323c 1.8 16v 114KM 95r.+

Postprzez danifilth88 » 22 sty 2011, 17:43

bardzo ładna madzia :) ja chciałem zapytać ile dałeś za te fele ? Miałem w planach takie same do mojej 323f BA <faja>
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2010, 00:41
Posty: 212
Skąd: Świętochłowice
Auto: MAZDA 323BA 2.0 V6 1997r.

Postprzez MRk » 22 sty 2011, 20:52

dzięki wszystkim za pozytywne komentarze ;) a tak szczegółowo to:

Siwus napisał(a):pozdrawiam i mam nadzieję, że uda mi się ją zobaczyć na żywo na jakimś zlocie/spocie.


w końcu jesteśmy z tego samego województwa ,więc nie powinno być problemu :) fakt ,że tak do lata nie ma mnie w PL, ale czasem zaglądam do rodzimego miasta ;) i np. 12 lutego zapraszam na spot do Chełmna :) na godzinę 16 jak coś na Rynku miejskim ;)

jarek.6s napisał(a):Ładna mx3 Plany naprawdę zacne


Realizować je chcę tam gdzie Ty ;) Nie mówię ,że na 1000% ,ale najprawdopodobniej do Lublina się wybiorę w celu dokonania operacji na Madzi ;)

jarek.6s napisał(a):Tylko ta nakładka na kierownicę

Widzewianka_TM napisał(a):Podkładka na kierownicę mi się nie podoba, ale ważne, że ty ją lubisz


powiem Wam, że gdybym nie miał poduszek to bym dawno wymienił kierownicę, ale że są to zostawiłem ją. Niestety jej stan nie był aż taki satysfakcjonujący, dlatego chciałem jakoś zakryć te niedociągnięcia ;) a ten pokrowiec najbardziej ze wszystkich mi się podobał ;P Może i z czasem dojdę do wniosku, że airbagi zbędne i zmienię ją (a mam już upatrzoną od dawna pewną kierę).

Widzewianka_TM napisał(a):powiem tyle, chcę dedykowaną gałkę, skąd ją masz


a to już dawno temu zamawiałem, na allegro. Koleżka z Torunia je robił. Bystry i nie robiący problemów z niczym ,ale czy nadal jest aktywny to nie mam pojęcia ;) Ogólnie wyszła mnie ona ok 90 zł jak dobrze pamiętam.

budyn-87 napisał(a):no mi też się podoba może nie tak sama gałka ale cały mieszek z gałką jest miodzio


teraz doszedł jeszcze rękaw na ręczny w białej skórze ,także lepiej to jeszcze wygląda ;) Poza tym cały panel deski rozdzielczej (ten wokół zegarów i nawiewów + dolna część wokół radia i popelniczki/zapalniczki) zostanie przemalowany na biało i w tapicerce również będzie biel się przewijała, także to się lepiej skomponuje :) teraz po prostu nie mam na to czasu ;)

budyn-87 napisał(a):może brak gleby? albo jakieś dokładki hmmm


ojjj brak brak, ale tak jak napisałem w Planach, to nie mogę się zdecydować co z tym fantem zrobić...a dokładki przecież są full serwis ;) o bodykicie też w Planach wspomniałem, jednak z tym mi się aż tak nie spieszy, bo nie jest to aż tak istotne, a poza tym fakt ,że trzeba to ściągać ze Stanów, czyni tą inwestycję dość drogą.

danifilth88 napisał(a): ile dałeś za te fele ?


1690zł
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 18:31
Posty: 952 (0/3)
Skąd: Chełmno/UK
Auto: MX-3 2.5 V6 (KL-ZE), '94

MB CLS 3.5 V6 CGI, '06

Postprzez luki_92_92 » 22 sty 2011, 21:15

Co do gałki to to jest chyba coś w ten deseń, racja?

http://allegro.pl/mazda-podswietlana-32 ... 07582.html
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez MRk » 22 sty 2011, 21:33

oo no proszę, to nawet ten sam koleżka ;) także jak coś to zgłaszajcie się do niego. polecam
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 18:31
Posty: 952 (0/3)
Skąd: Chełmno/UK
Auto: MX-3 2.5 V6 (KL-ZE), '94

MB CLS 3.5 V6 CGI, '06

Postprzez Barthez » 22 sty 2011, 21:40

MRk napisał(a):powiem Wam, że gdybym nie miał poduszek to bym dawno wymienił kierownicę, ale że są to zostawiłem ją. Niestety jej stan nie był aż taki satysfakcjonujący, dlatego chciałem jakoś zakryć te niedociągnięcia ;) a ten pokrowiec najbardziej ze wszystkich mi się podobał ;P Może i z czasem dojdę do wniosku, że airbagi zbędne i zmienię ją (a mam już upatrzoną od dawna pewną kierę).


jest kilka rozwiazan:
1) mozesz obszyc ori kiere – koszt (chyba ) 50zl od ramienia
2) zmienic kiere na nowsza/w b.dobrym stanie – przekladajac poduche
3) kiera nardi lub od M3/M6
;)

ps
nawet sie zalapalem na kilku fotach :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez MRk » 22 sty 2011, 22:06

hmm jeśli od m3/6 podejdzie bez problemów większych to w sumie można by było nawet zrobić tak ,że ową zakupić + obszycie jej ;) i wtedy mógłbym ingerować w to we własnym zakresie ,a nie jak producent narzucił ;) pomyślę nad tym ,dzięki za sugestie :) może właśnie tak zrobię... ew. kupię tą co mam upatrzoną (ale wtedy nici z airbagu ;P )
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 18:31
Posty: 952 (0/3)
Skąd: Chełmno/UK
Auto: MX-3 2.5 V6 (KL-ZE), '94

MB CLS 3.5 V6 CGI, '06

Postprzez Ania_TM » 22 sty 2011, 22:08

MRk napisał(a):oo no proszę, to nawet ten sam koleżka ;) także jak coś to zgłaszajcie się do niego. polecam


dzięki, na pewno skorzystam. <spoko>
Ania_TM
 

Postprzez MRk » 22 sty 2011, 23:02

spoko nie ma sprawy ;)

a co do kierownicy to nie ukrywam ,że jednym z powodów dla których chciałem dokonać tej zmiany, to to że przy wsiadaniu muszę prostować nogi ,bo są za długie ;D hehehe a przy kierze o mniejszej średnicy ten problem powinien zniknąć ;P

byłbym również wdzięczny jakby ktoś mi doradził co do zawieszenia i sprzęgła :)
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 18:31
Posty: 952 (0/3)
Skąd: Chełmno/UK
Auto: MX-3 2.5 V6 (KL-ZE), '94

MB CLS 3.5 V6 CGI, '06

Postprzez Rafał_ » 23 sty 2011, 00:36

Pierwsza opcja to gwint k-sport, choć zdania na temat tej firmy są podzielone. Druga to niższa sprężyna(Eibach, H&R, Lesjofors itp) + "sportowy" amorek ( Koni, Tokico HP). Trzecia OEM amorek + niższa sprężyna. Sprzęgło Exedy.
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Barthez » 23 sty 2011, 09:59

jarek.6s napisał(a):Sprzęgło Exedy.

<spoko> sam takiego uzywam ;) ale jest jeszcze jedna opcja – radzik:
http://www.sprzegla.com/cennik/cennik-r ... owych.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez boczek86 » 23 sty 2011, 18:15

autko super :) fele <spoko> wnetrze fajnie urzadziles :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez MRk » 23 sty 2011, 23:19

wiem jakie są opcje, bo sam o nich wspomniałem, ale na żadną się nie mogę zdecydować :P może i byłbym bardziej skory zakupić gwint, ale właśnie różnie ludzie o tym mówią...chociaż z reguły ci co mają k-sporta – chwalą, ci co nie mają – gadają ,że shit...
a co do sprzęgła to jeśli zwykłe – Exedy, ale w przypadku spieków? bo zdania też są podzielone co do firm. chyba XTD najgorzej wypada, a ACT są raczej chwalone..ale mogę się mylić ;)
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 18:31
Posty: 952 (0/3)
Skąd: Chełmno/UK
Auto: MX-3 2.5 V6 (KL-ZE), '94

MB CLS 3.5 V6 CGI, '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy