Krótka historia:
Auto zakupione w Grudziądzu 4 grudnia 2008. Wcześniej ,tj 28 listopada 2008, było ściągnięte z Niemiec, z niestety postrzeloną d..pą. Poszło natychmiast do naprawy, ale poza kosmetycznymi naprawami okazało się,że pas [jaki?] jest cały do wyciągnięcia i podłużnice były trochę naruszone...Wszystko zostało naprawione i nie widać żadnych śladów powypadkowych
Oto fotki z allegro ukazujące moją Niunię gdy jeszcze stała w komisie








Teraz trochę specyfikacji:
– pojemność: 1.8 V6
– rocznik: 1994 (po lifcie)
– kolor nadwozia: noble green
– pełna elektryka, ABS, airbag, klimatyzacja
Zakupiłem ją w stanie seria, czyli 0 przeróbek wizualnych jak i mechanicznych. Mimo ,że jest to piękne auto i na upartego nie trzeba by było nic w nim zmieniać to jednak postanowiłem do tej pory kilka rzeczy zastąpić
mechaniczne zmiany:
– Cold Air Intake (filtr powietrza K&N RC-2600, filtr odmy Simota)
– Tłumik dedykowany (116-202/07-2) firmy ULTER
– świece BKR6E-11 i przewody wysokiego napięcia japońskiej produkcji firmy NGK
– tarcze i klocki przód (EBC Turbo Groove + EBC Green Stuff) + tył (Speedmax + Nisshinbo), poza tym regeneracja zacisków przód + tył
stylistyczne:
z zewnątrz
– kierunkowskazy boczne clear smoke od Fiata Punto 1 gen.
– w postojówkach oraz podświetleniu tablicy białe diody LED SMD
– w reflektorach OSRAM Night Breaker
– opony Toyo Proxes T1-R 215/40 + felgi PDW Nova 17"
– przyciemnienie szyb bocznych + tylnej
– lampy tylne a'la lexus wersja SMOKE
w wewnątrz
– dedykowane (gruby welur) dywaniki z własnym wzorem
– dedykowana podświetlana gałka zmiany biegów w białej skórze z własnym wzorem
– dedykowany mieszek w białej skórze
– uniwersalny rękaw na ręczny w białej skórze
– w podsufitce białe diody LED SMD
– w bagażniku biała dioda LED SMD
– aluramki na zegary + indiglo
– i całkiem ładny pokrowiec na kierownicę
Planów nie ukrywam ,że mam sporo co do niej, ale jak wiadomo ,wszystko jest zależne od zasobności portfela
Głównie:
– swap silnika na jedyną słuszną jednostkę ,czyli 2.5 V6 KL-ZE (straight neck)
– co za tym idzie ,nowe sprzęgło (albo zwykłe od KL albo 6spiek jakiś, tylko nie mam sprecyzowanej firmy jeszcze, może ACT...
– wymiana zawieszenia na gwintowane (chociaż ciężko mi jakoś się przekonać do K-sporta...) lub dobry amor z dobrą sprężyną (tylko też co wybrać...myślałem nad Koni Special D + Eibach Pro Kit...)
– obszycie tapicerki (fotele + boczki przód i tył + kanapa + ew. podsufitka)
Z dalszych planów:
– podtlenek N2O (główną uwagę przyciąga firma Wizards of Nos)
– jakieś CA (głośniki przód + wzmak + sub + wygłuszenie ,może zabudowa bagażnika)
– bodykit (mam jeden upatrzony, ale ściągać go trzeba z USA, ew. progi boczne bym zmienił z tego zestawu)
– temat "turbo" nie raz przewijał się przez głowę, ale zdążę pewnie zdziadzieć zanim to nastąpi...
Pzdr
Interior:



– same aluramki

– doszło Indiglo

– emblemat dołączony przez MoMana jako gratis

Exterior:







New image




Miscellaneous:
– Toyo Tires

– PDW Alloy Wheels

– ColdAirIntake set

– Spark plugs & wires

– Engine bay

– ULTER muffler


– EBC front brake pads + discs & rear Speedmax brake discs + Nisshinbo brake pads



– dla porównania stara tarcza po lewej, a po prawej EBC Turbo Groove

– zregenerowane i pomalowane zaciski, nowe klocki i tarcze

– zdjęty licznik z założonymi już tarczami Indiglo

– a to prezenciki dla Niej pod choinkę

jakość zdjęcia kiepska, ale przez to ,że robione telefonem
ogólnie doszły:
– rozpórka przód + tył
– fotele przedliftowe
– lampy tylne a'la lexus wersja SMOKE (on board)
– Alpine CDA-9855R (on board)
– nakładki na pedały SPARCO
– emblematy MAZDASPEED
– rękaw na ręczny skórzany Richbrook (on board)
– przewody całkowicie wykonane ze stali nierdzewnej w stalowym oplocie Goodridge, wersja Electric Blue
Wykresy:
1) Na seryjnym osprzęcie

2) Po wymianie świec i przewodów, tłumika końcowego oraz założenia CAI

Spoty:
– z ludźmi z Grudziądza





– z Festiwalu Motoryzacji w Bydgoszczy, który odbył się 20.06.09r.




– spot regionalny, który zorganizowałem u siebie w Chełmnie, a odbył się on 08.08.09r.






