Zniszczona podkładka dystansująca wałka rozrządu

Postprzez kubsztyk » 14 sty 2011, 23:29

Witam. Zgodnie z umową, zaprowadziłem dziś rano auto do ASO Mazdy na wymianę oleju, czyszczenie smoka, wymianę podkładek pod wtryskiwaczami oraz filtra paliwa. Około południa dostałem od pana serwisanta telefon z informacją, że podkładka dystansująca wałek rozrządu w głowicy jest zniszczona i dziwne, że w ogóle przez luźno latający jej odłamek nie zostało nic więcej zniszczone. Oto foto felernej części:
Obrazek
Jest to, że tak nazwę, pierścień osadczy wałka rozrządu, który z jednej strony "siedzi" w półokrągłym gnieździe w głowicy, a od góry jest przytrzymywany takim półkolem przykręcanym na dwie śruby.
Podczas rozmowy, w odpowiedzi na moje pytanie, pan oszacował iż koszt tej naprawy wyniesie 3 – 5 tysięcy złotych. Niedługo przed zamknięciem serwisu przyjechałem do niego w celu zobaczenia jak w ogóle to wszystko wygląda, skalę zniszczeń. Szacowana kwota naprawy wynosiła prawie 17 tysięcy złotych... A to dlatego, że jeśli taka część – półkole byłaby uszkodzona, to producent nie przewiduje dostarczenia jej samej jako zamiennik, tylko całą głowicę w cenie 7500zł netto... Podobnie z wałkiem – nie można dokupić samej podkładki, tylko należy wymienić cały wałek. Pan zdecydowanie odradził mi robienia tego u nich, gdyż wyniosłoby to prawie tyle, co to auto warte i polecił mi warsztat przy ul. Krakowskiej w Kielcach. Jednocześnie nadmienił, że można tym autem wrócić do domu i pojechać do warsztatu, ale nigdzie daleko. Powiedział, że prywatne warsztaty być może mają dostęp do jakichś zestawów naprawczych wałka rozrz., tego przykręcanego "półkola" no i w ogóle, żeby zobaczyć czy coś jeszcze nie jest zniszczone, to trzeba by zdjąć głowicę, a to już dochodzi planowanie itd. Zostałem przez ASO skasowany tylko za wymianę podkładek, filtra oraz uszczelki pod pokrywą klawiatury zaworowej.
Teraz moje pytanie jest takie: Jakich ewentualnych dodatkowych zniszczeń można się spodziewać? Jaki może być orientacyjny koszt naprawy tych części? Czy w ogóle sensowna jest naprawa, czy może wymiana jednostki napędowej (kolejne ryzyko)? Jak daleko można zajechać do warsztatu i jaki warsztat polecacie, szczególnie w Kielcach, a może i gdzieś niedaleko (nie przez pół Polski)?
Z góry dziękuję za wszelkie pomocne odpowiedzi, pozdrawiam :)
Ostatnio edytowano 29 lis 2014, 00:16 przez kubsztyk, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez kixi4 » 14 sty 2011, 23:35

kubsztyk napisał(a): kwota wynosiła prawie 17 tysięcy złotych... A to dlatego, że jeśli taka część – półkole byłaby uszkodzona, to producent nie przewiduje dostarczenia jej samej jako zamiennik, tylko całą głowicę w cenie 7500zł netto...


Jeśli ci się chce to podjedź do mnie zrobię ci to za darmo, ty płacisz za części, mam gościa niedaleko co ma kilkanaście mazd na części.. Koszt? prawie żaden! Pozdrawiam


PS dobrze że głowica występuje jako osobna część, a nie w całości z silnikiem, albo z całym autem ;P
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 22:14
Posty: 107
Skąd: kalisz
Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006

Postprzez Enduro » 15 sty 2011, 13:36

kubsztyk napisał(a):...
Teraz moje pytanie jest takie: Jakich ewentualnych dodatkowych zniszczeń można się spodziewać?

koniecznie podczas naprawy poszukaj innych kawalkow i opilkow metalu.. wymyj silnik i koniecznie wymian olej. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Grzyby » 15 sty 2011, 14:16

Niefajnie. Ale nie ma co wpadać w rozpacz.
Skontaktuj się z maxkls z www.mazvagtech.pl
Jeśli chodzi o ten silnik to trudno o lepszego speca.
Co prawda warsztat jest w Mysłowicach ale myślę że podpowie co robić i na co ew. zwrócić uwagę.

Powodzenia!
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez nynuch76 » 15 sty 2011, 17:48

Wymiana wałka rozrządu rozwiąże problem nowy kosztuje ok.500zł <spoko> po demontażu starego znajdziesz brakujące resztki poskładane powinny ułożyć się w całość.Demontaż miski również jest obowiązkowy tam też mogą znajdować się drobne kawałki które mogą zniszczyć koło napędu pompy oleju a wtedy to dopiero problem. <nie powiem> .
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez Enduro » 15 sty 2011, 17:53

nynuch76 napisał(a):..Demontaż miski również jest obowiązkowy tam też mogą znajdować się drobne kawałki które mogą zniszczyć koło napędu pompy oleju a wtedy to dopiero problem. <nie powiem> .

i to spory <glupek2>
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Bandit » 15 sty 2011, 18:02

Widzę, że sprawa jest poważna skoro najlepsi mechanicy tego forum zabrali głos <nie powiem> Zaznaczam, że każda ich porada warta jest worek pieniędzy, więc proszę wszystkich forumowiczów aby to docenili ;)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez kubsztyk » 15 sty 2011, 18:16

nynuch76 napisał(a):Wymiana wałka rozrządu rozwiąże problem nowy kosztuje ok.500zł <spoko> po demontażu starego znajdziesz brakujące resztki poskładane powinny ułożyć się w całość.Demontaż miski również jest obowiązkowy tam też mogą znajdować się drobne kawałki które mogą zniszczyć koło napędu pompy oleju a wtedy to dopiero problem. <nie powiem> .

Zgadza się, też myślałem o nowym wałku, ale nie wiadomo, czy nie zostały uszkodzone jakieś elementy głowicy. Zaczęliśmy zastanawiać się z tatą, czy po prostu nie lepiej kupić używaną / regenerowaną głowicę. Dziś byłem w w/w warsztacie w Kielcach od lat specjalizującym się w naprawie głowic i ogółem silników, wyjaśniłem panu co i jak, pokazałem część tej podkładki i powiedział, żeby zadzwonić w poniedziałek, a on do tego czasu zorientuje się jak można to naprawić – czy można dokupić to górne gniazdo wałka przykręcane dwiema śrubami i np. dorobić ten pierścień (bo ma też u siebie zakład tokarski i mówi, że to jest z żeliwa). A jeśli nie to można wziąć samo to gniazdo z jakiejś głowicy sprzedawanej na części. Zobaczymy jakie będą warianty napraw obecnego uszkodzenia.
A jeśli chodzi o miskę olejową, to i tak poproszę o czyszczenie smoka i jakieś przepłukanie miski w związku z ryzykiem występowania w niej jakichś odłamków. Przechodząc, widziałem na hali serwisowej passata b6, bmw e46, przed nią bmw e90 i inne, więc skoro takie auta tam lądują, to chyba zakład jest dobry i fachowy.
Dzięki wszystkim za odpowiedzi, pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Bandit » 15 sty 2011, 18:35

kubsztyk napisał(a):Przechodząc, widziałem na hali serwisowej passata b6, bmw e46, przed nią bmw e90 i inne, więc skoro takie auta tam lądują, to chyba zakład jest dobry i fachowy.

Może i warsztat jest dobry, ale najlepsze są te w których stoją tylko mazdy ;)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez nynuch76 » 15 sty 2011, 18:38

Bandit napisał(a):Może i warsztat jest dobry, ale najlepsze są te w których stoją tylko mazdy ;)
Amen <spoko>
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez kubsztyk » 21 sty 2011, 16:36

Dziś dowiedziałem się, że pan z serwisu w Kielcach idzie do szpitala na miesiąc (do 20 lutego), a swojemu synowi nie będzie zostawiał tego do naprawy, bo i tak jest już dużo silników do zrobienia, więc zasugerował oddanie go gdzieś indziej. Tak więc decyzja zapadła, skontaktowałem się <telefon> z maxkls i jutro zawczasu wyruszam i spokojnie doczłapuję się do mazvagtecha. Fajnie by było, jeśli tylko wałek byłby do wymiany i dałoby się to zrobić jednego dnia, zaoszczędziłoby to mój czas i pieniądze na podróż..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Enduro » 22 sty 2011, 21:32

Bandit napisał(a):.... warsztat jest dobry, ale najlepsze są te w których stoją tylko mazdy ;)
lub wrecz albo przeciwnie, bo niepotrafi aut naprawic i czeka na cudy <jupi>
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kubsztyk » 23 sty 2011, 12:45

Dostałem niedawno telefon, że głowica nadaje się do wymiany, bo drugiej części tego "pierścienia" też nie było i głowica jest w tym miejscu zjechana, że hej!...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Guma88 » 23 sty 2011, 16:22

To może i ja zabiorę głos w tej sprawie. Miałem ten sam przypadek w MPV CiTD. Samochód stał miesiąc w warsztacie, ale zrobili wszystko i to z gwarancją. Wałek poddali regeneracji, głowicę napawali i robili szlif. Potem wyczyścili miseczkę i zalali olejem. Koszt wyniósł ok 2500zł. A byłem już załamany co z tym wszystkim robić. Nie pamiętam jak z panewkami, ale chyba dokupili wszystko na nowy wymiar i narazie wszystko ok.

P.S. Myślałem, że mam odosobniony przypadek, ale już widze, że przynajmniej dwa razy już to miało miejsce. Tylko co powoduje taką awarię...?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 18:41
Posty: 393 (1/1)
Skąd: Niepołomice
Auto: Honda HRV '03 vtec
Daihatsu Sirion Sport '00
Nismo Sunny B11 '86

Postprzez kubsztyk » 30 sty 2011, 18:22

No i historia dobiegła końca. Wczoraj auto zostało odebrane. W misce znajdował się brakujący kawałek pierścienia. Niestety okazało się, że pozostałe odłamki, które siedziały w misce porobiły skazy na zębatkach pompy oleju i zębatce wału korbowego, stąd lekkie chrobotanie przy pracującym silniku, a nie jak wcześniej podejrzewaliśmy z tatą pochodzące od paska alternatora. Jednakże nie będzie to miało wpływu na pracę tych zębatek, jedynie będzie to po prostu słychać.
Głowica wymieniona, wsadzony nowy wałek rozrządu, smoczysko wyczyszczone, zalana Dexelia DPF, płyn chłodniczy FL-22, przy okazji wymieniony olej w skrzyni na Castrola, żarówka od nawiewu. Jak będę miał czas, to porobię zdjęcia głowicy i wałka, bo wziąłem sobie na pamiątkę i powieszę na żyrandolu. ;) Tylko uprzednio trzeba to wszystko wyczyścić z oleju. Pozdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez eszo67 » 30 sty 2011, 20:00

Kolego Kubsztyk jakie poniosłeś koszta tej imprezki tzn.części i robocizna.Bezawaryjności życzę i pozdr.eszo67.
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2010, 17:35
Posty: 222
Skąd: chelm-Zomergem
Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.

Postprzez kubsztyk » 30 sty 2011, 20:06

Całkowity koszt, tj. głowica, wałek, uszczelniacz wałka, uszczelka pod głowicę i pod kolektor ssący, podkładki pod wtryski, oleje (silnik i skrzynia b.) i płyn chłodniczy + robocizna = niecałe 3200zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez enriu » 10 kwi 2011, 12:18

Mam problem ze swoją M6. Auto na początku gasło na wolnych obrotach a po przejechaniu ok 80km zaczęło chodzić jak Ursus. Autko od razu pojechało do mechanika. Ten po rozebraniu głowicy stwierdził iż pękła żeliwna tuleja prowadząca / mocująca wałek rozrządu. Ten niby się przestawił i "nabałaganił" w głowicy. Jak to nazwał zniszczył "program". Ten sam mechanik stwierdził że są ślady rys na cylindrach. Dodatkowo twierdził że silnik ma już słabe ciśnienie i lepiej motor wymienić. Mam pytanko czy słabe ciśnienie nie będzie spowodowane przestawieniem się wałka? Czy wcześniejsze planowanie głowicy mogło mieć z tym jakiś związek ? Auto po planowaniu zrobiło ok 15tkm.
Ma może ktoś informację o silniku 136KM z pewnego źródła z fakturą.
Na szczęście na długo z Mazdą się nie rozstanę we wtorek jadę po 5 po liftingu 143MK. Jednak Mazda wciąga.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 22:16
Posty: 32
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
Auto: Mazda 6 (GY) 2.0 MZR CD '03 136KM
Mazda 6 (GY) 2.0 MZR CD '06 143KM
Mazda 5 (CR) 2.0 MZR CD '08 143KM
Mazda CX-9 `08
277KM + LPG

Postprzez Enduro » 10 kwi 2011, 15:39

enriu napisał(a):...1. Autko od razu pojechało do mechanika. Ten po rozebraniu głowicy stwierdził iż pękła żeliwna tuleja prowadząca / mocująca wałek rozrządu. ....2 stwierdził że są ślady rys na cylindrach. Dodatkowo twierdził że silnik ma już słabe ciśnienie i lepiej motor wymienić. ....3 czy słabe ciśnienie nie będzie spowodowane przestawieniem się wałka? 4.Czy wcześniejsze planowanie głowicy mogło mieć z tym jakiś związek ? Auto po planowaniu zrobiło ok 15tkm....

ad1. walek pracuje w mocowaniach ktore sa aluminiowe i nie ma tam zadych zeliwnych tuleji, absolutnie!
ad2. rysy na tulejach silnika eliminuja go raczej, gdyz naprawa jest absolutnie nieoplacalna..
ad3. nie, przestawiony walek spowodowalby, ze silnik wogoluby nie chodzil..
ad. 4..nie.
P.S.
dodtkowe info masz na PW
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez rafaliniak86 » 20 wrz 2012, 09:11

Witam szanownych forumowiczów,
Jestem tu nowy i mam bardzo duży i nurtujący mnie problem. Jestem nowym posiadaczem mazdy 6 z 2006r po FL 121KM. Samochód mam od niedawna i nie znam jego przeszłości. Podczas wczorajszego demontażu miski olejowej mechanik znalazł nieznane kawałki metalu, które zamieściłem w załączniku. Jeżeli ktoś ma pomysł co to może być będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Pozrawiam
Załączniki
DSC09382.JPG
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2012, 09:17
Posty: 33
Skąd: WG
Auto: Mazda 6 FL 2006r 121KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6