Wymiana oryginalnej uszczelki pokrywy zaworów 323F V6

Postprzez konrad278 » 13 sty 2011, 20:14

Witam pytanie jest: Dać sylikon czy nie dać??Jesli tak to gdzie dokładnie....Jutro chce sie za to zabrać i nie wiem...Auto to 323F BA 2.0v6 1995R...POzdrawiam Konrad278
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Postprzez Leszek » 13 sty 2011, 22:18

Masz dwa tematy z fotorelacjami z remontów KFa. Czytałeś je? Skoro dajesz ori uszczelkę i masz prostą pokrywę zaworów to po co silikon? Ja wiem, że niektórzy walą silikon wszędzie gdzie się da. Tylko czasem nie ma potrzeby tego robić.
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez puznies0 » 13 sty 2011, 22:48

konrad278 napisał(a):Witam pytanie jest: Dać sylikon czy nie dać??Jesli tak to gdzie dokładnie....Jutro chce sie za to zabrać i nie wiem...Auto to 323F BA 2.0v6 1995R...POzdrawiam Konrad278



dokładnie tak jak pisze kolega wyżej... jeśli masz oryginalną uszczelkę, tylko naprawdę oryginalną z serwisu mazdy a nie oryginalną włoską np. to nie dawaj żadnego silikonu bo zacznie przeciekać... i pamiętaj że jak zakładasz uszczelkę to musisz dokręcać śruby od środka na zewnątrz pokrywy i z wyczuciem, stopniowo ... w przeciwnym wypadku możesz przeciąć uszczelkę i też zacznie cieknąć... poszukaj na forum może piszą z jaką siłą należy dokręcać śruby pokrywy zaworów o ile masz klucz dynamometryczny... a jak nie masz to musisz operować rencyma i powoli ostrożnie i z wyczuciem...


i rada... dokladnie oczyść wszelkie zakamary z oliwy, odtłuść powierzchnię głowicy beznyną extrakcyjną i najlepiej zmatowić jeszcze bardzo drobnym papierem ściernym... takim 1200 i znów benzyną przejechać...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez Leszek » 13 sty 2011, 23:06

puznies0 napisał(a): poszukaj na forum może piszą z jaką siłą należy dokręcać śruby pokrywy zaworów o ile masz klucz dynamometryczny


Pamiętam, że widziałem ten zapis. W temacie, gdzie kolega używał lustra przy szlifowaniu pokrywy. Palkerson chyba to robił, w BG wprawdzie ale zasada podobna. Ważne, żeby pokrywa nie byla krzywa i wszystko dokładnie wyczyszczone. Rowki, przy śrubach, dokładnie wszystko. Jak pamiętam to po wyczyszczeniu zaleca się delikatne nawilżenie olejem [można użyć tego starego co po ręką] . Tylko nie pamiętam z jakiego powodu, ale było to opisane.
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez Majki88 » 14 sty 2011, 10:17

silikon się daje ale w kilku określonych punktach gdzie inżynierowie to nakazują
później poszukam odpowiedniego schematu chyba że Leszek połączy z tamtym tematem
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez wierzboletti » 14 sty 2011, 18:31

Nie dam sobie ręki obciąć, ale na śrubach mocujących pokrywę chyba jest podany moment z jakim należy dokręcać <oczko>
wierzboletti
 

Postprzez Leszek » 14 sty 2011, 19:19

Majki88 napisał(a):później poszukam odpowiedniego schematu chyba że Leszek połączy z tamtym tematem

Zostawimy ten temat. Przydałaby się fotorelacja z tego zabiegu, ponieważ nie jest to skomplikowane a Mazdy często cierpią na te przypadłość.
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez Majki88 » 14 sty 2011, 22:54

jak będę zmieniać kolektor to postaram się zrobić fotki i dodać opis
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez bobinho » 14 sty 2011, 23:16

Ja wczoraj usuwałem wycieki tyle że w Z5, no i przykręcałem śruby tak jak w tym opisie: Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Na zdjęciu zasada jest taka ze zaczynamy od zewnętrznych z tym ze dokręcamy śruby w 5-6 etapach.

Oczywiście w strategiczne miejsca gdzie ciekło dałem sylikon bo serwisówka tak mówi, narazie suchutko i czyściutko zobaczymy co będzie dalej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2010, 14:20
Posty: 94
Skąd: Zgierz
Auto: 323F BA 1.5 96R

Postprzez Borys » 14 sty 2011, 23:23

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323