Silnik gaśnie na wolnych obrotach 2,0 FS

Postprzez panleniwiec » 19 lip 2010, 19:06

Witam, jezdze tym autkiem juz pare ładnych lat- 2 litry benzyna 136KM, 98 rok. Plus sekwencyjny gaz/ Omegaz- landi Renzo/ Zarówno przy jezdzie na benzynie jak i na gazie wolne obroty są ponizej 800, czesto spadaja do zera. Gdy nagrzeje sie silnik, jest juz stabilniej, chociaz nie zawsze. Przy właczonej klimie, zawsze mi gasnie na swiatłach:} Podejrzewam elektronike, silnik krokowy. Moze macie jakies doswiadczenia z taka sprawa? No i jeszcze jedno- silnik pomijam, bo własnie jestem po przekładce z Anglika. Silnik pracuje sam w sobie swietnie, ale powyzsze objawy nie ustapiły. Moze jaka fachowa rada? Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 19 lip 2010, 18:53
Posty: 5

Postprzez roshi » 27 lip 2010, 16:42

Zacznij od wymiany filtra powietrza, swiec i przewodow wysokiego napiecia
roshi
 

Postprzez panleniwiec » 27 lip 2010, 17:53

roshi napisał(a):Zacznij od wymiany filtra powietrza, swiec i przewodow wysokiego napiecia

Przewody , swiece i filtr regularnie wymieniane. I nie daje to w tym wypadku zadnej poprawy. Kiedys przeczysciłem jakims sprayem specjalnym przepustnice, to wolne obroty zaszalały w druga strone:] a potem wszystko wrociło do normy. Mysle zeby kupic nowy silnik krokowy z przepustnica. Nie wiem, czy to ma znaczenie, ale auto przejezdziło spopro na gazie. Poprzedni własciciel zagazował ja jakas tania instalacja mieszalnikowa. Ja to wyrzycilem i wstawiłem sekwencje. Aktualnie auto jest z nowym' angielskim' silnikiem/ 80000 mil/ . Objawy bez zmian:{
Początkujący
 
Od: 19 lip 2010, 18:53
Posty: 5

Postprzez maxim_wawa » 28 lip 2010, 06:19

kolektor masz szczelny , u mnie takie objawy byly spowodowane peknieciem kolektora wydechowego
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez rumunn95 » 28 lip 2010, 11:54

wyczysc przepustnice i krokowca wymien okragly oring pod krokowcem u mnie pomoglo
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez panleniwiec » 28 lip 2010, 14:33

rumunn95 napisał(a):wyczysc przepustnice i krokowca wymien okragly oring pod krokowcem u mnie pomoglo

Dzięki wielkie. Zdaje sie, ze tam jest tez jakis potencjometr , ktory nalezy przeczyscic? Czy to prawda i gdzie go znajde?
Słyszałem tez, ze krokowce nie lubia sie za bardzo z gazem? Gaz skraca im zycie, czy jak?
Początkujący
 
Od: 19 lip 2010, 18:53
Posty: 5

Postprzez rumunn95 » 28 lip 2010, 17:01

na sekwencji raczej krokowiec nie dostaje po tylku tylko starsze instalacje maja wplyw ale tego nie jestem do konca pewien wyczysc narazie krokowca i przepustnice wymien oring pod krokowcem poczytaj jeszcze tu opisalem co i jak viewtopic.php?f=107&t=99515
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez panleniwiec » 28 lip 2010, 20:53

rumunn95 napisał(a):na sekwencji raczej krokowiec nie dostaje po tylku tylko starsze instalacje maja wplyw ale tego nie jestem do konca pewien wyczysc narazie krokowca i przepustnice wymien oring pod krokowcem poczytaj jeszcze tu opisalem co i jak viewtopic.php?f=107&t=99515

Wieeeelkie dzięki. Dam znac po akcji, czy zadziałało. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 19 lip 2010, 18:53
Posty: 5

Postprzez -=[BuBu]=- » 6 sie 2010, 15:00

i jak wymyśliles cos...? mam te same objawy + dodatkowo jeszcze szarpie przy lekkim dodawaniu gazu...
wymieniłem kable, swiece, filtr powietrza, wyczyscilem EGR, krokowy, przepsutnice, bawilem sie czujnikiem polozenia przepustnicy i nic
The history of my cars:
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2009, 14:30
Posty: 65
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 626 GF 99'

Postprzez panleniwiec » 6 sie 2010, 15:53

jeszcze nic nie ruszyłem. Zaczne od testów komputerowych, Mysle jednak , ze skonczy sie na analizie u elektronika krok po kroku.
Mamy te same objawy- tez mi szarpie babcia Madzia:}
Początkujący
 
Od: 19 lip 2010, 18:53
Posty: 5

Postprzez -=[BuBu]=- » 6 sie 2010, 22:08

To ja z niecierpliwoscia czekam na diagnozy ew. jak sam cos zrobie w tym kierunku to tez dam znac :)
The history of my cars:
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2009, 14:30
Posty: 65
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 626 GF 99'

Postprzez cinnek007 » 12 sie 2010, 10:24

ja miałem podobne problemy co Wy koledzy. Po czyszczeniu przepustnicy i krokowca teraz autko mi pali 15 litrów paliwka średnio na 100 (LPG czy 95 ) nie ma znaczenia. Z falowaniem obrotów miałem taki sam problem. Na wolnych obrotach było ok 680 – 710 a przy klimie spadały do ok 600. Po wymianie przewodów WN falowanie ustało i teraz mam obroty ok 850 – 900 a przy klimie ok 750 – 800. Ale niestety jak palił 15 litrów tak dalej pali i to jest obecnie największy mój ból. Może ktoś wie gdzie w okolicy Białej Podlaskiej znajduje się mechanik co wie jak się za mazdę zabierać? Za podpowiedź będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam wszystkich użytkowników MAZD.
Początkujący
 
Od: 28 lis 2009, 14:19
Posty: 27
Auto: Mazda 626 2.0 16V 136KM 2002 r

Postprzez rumunn95 » 12 sie 2010, 21:27

kolego prawdopodobnie lambda padla lub czujnik temp ja mieszkam 6 km od bialej mozna zagladnac jak chcesz jaka masz centralke gazowa?
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez -=[BuBu]=- » 8 wrz 2010, 14:37

u mnie problem tkwił w wydmuchanej uszczelce między cylindrami.. własnie mechanik wymienia... Chyba, że jeszcze cośznajdzie to dam znać
The history of my cars:
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2009, 14:30
Posty: 65
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 626 GF 99'

Postprzez Sadek_PL » 12 sty 2011, 12:08

od 2 dni pojawiły mi się podobne objawy mianowicie niskie obroty – falowanie, szarpanie nawet zgasł na światłach, umówiłem się z mechanikiem na czyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego, zobaczymy czy pomoże...niebawem napisze :)
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 14:33
Posty: 136
Skąd: Kraśnik/ Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 97r 2.0 pb + lpg – 115KM

Postprzez maxim_wawa » 12 sty 2011, 14:30

takie objawy to moze byc przepustnica, krokowy (IAC bo 626 gf nie ma krokowego jako takiego), uszczelka albo zawór EGR nieszczelny
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez lucas83 » 12 sty 2011, 15:15

Stawiam na dolot, tak jak u –=[BuBu]=–
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Piotrek_wroc » 16 sty 2011, 15:15

u mnie było podobnie.... a winą był ubytek płynu chłodzącego – warto sprawdzić – taka mała rada.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 22:06
Posty: 91
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg

Postprzez maxim_wawa » 16 sty 2011, 15:33

Piotrek_wroc napisał(a):u mnie było podobnie.... a winą był ubytek płynu chłodzącego – warto sprawdzić – taka mała rada.


zgodzam sie , jesli poziom plynu jest tak niski i uklad jest zapowietrzony to swiruja czujniki temeratury cieczy i silnik zubaza mieszanke traktujac to jako przegrzanie – o ile na cieplym to ok ale na zimnym nei utrzyma obrotów

ale ja bym sie przyjrzal tez szczelności EGR
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez maxim_wawa » 17 sty 2011, 11:59

Panowie a macie jakies opinie na temat nowych swiec dedykowanych do 626 GF/GW do gazu
NGK LPG LaserLine no' 6 (platynowo irydowe zaelcane do mazdy na gazie)

swieczki drogie bo ok 65 pln sztuka

pytanie czy warto zainwestowac
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron