M6 2.0 CiTD czy możę M6 1.8 w benzynie ??

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Szalotka » 7 sty 2011, 23:51

Barthez napisał(a):diesel wyjdzie Cie duzo drozej. (rozrzad – ok 2000, (benzyna 500);

W benzynie w przypadku silnika 2.0 jest łancuch wiec wymiany nie ma. Pierwsza kontrola dopiero przy 250.000 km.
Nie wiem jak to sie ma w przypadku 1.8 dlatego polecam benzyniaka 2.0 141km badz wersje po liftingową 2.0 147km.
Zresztą jesli chodzi o pierwszy samochod jaki bedziesz posiadał to bardziej bym sie zastanowił nad mniejszym modelem Mazdy niz 6. Chocby 323F. Szosteczka pozniej :)
Szalotka
 

Postprzez Grzyby » 8 sty 2011, 02:17

gromaciek napisał(a):W benzynie w przypadku silnika 2.0 jest łancuch wiec wymiany nie ma

Odważna i jakże błędna teoria ...
Fakt istnienia łańcuszka rozrządu nie oznacza bynajmniej że jest on wieczny czy "niewymienialny"

Nieczęsto bywałem u Jaksy ale kilka razy widziałem rozbebeszone LFy w których wymieniany był właśnie łańcuch rozrządu ...
Więc pisanie
gromaciek napisał(a):wymiany nie ma
jest conajmniej przegięciem :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Szalotka » 8 sty 2011, 02:22

Grzyby napisał(a):Fakt istnienia łańcuszka rozrządu nie oznacza bynajmniej że jest on wieczny czy "niewymienialny"

Nie jest wieczny to fakt ale nie wymaga takiej kontroli jak w przypadku paska.
Jak wspomnialem pierwsza kontrola łancucha odbywa sie przy przebiegu 250.000 km.
Jesli sie dba o samochod to mysle ze przejechanie w/w kilometrow nie bedzie problemem dotyczącym tejze kwestji ;)
Szalotka
 

Postprzez Grzyby » 8 sty 2011, 02:33

Napisałeś
gromaciek napisał(a):jest łancuch wiec wymiany nie ma
i do tego się odniosłem :)

Sam przyznajesz mi rację teraz :P
Pamiętam LFa u Jarka w którym wymieniał rozrząd. Nie miał przejechanych 300kkm. Z tego co pamiętam to coś koło 280kkm miał mieć.
Czyli w sumie raptem jest 2,5 razy bardziej żywotniejszy niż pasek <rotfl>
Wszystko się zużywa. Może i łańcuch sporo wolniej ale też :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez JohnnyB » 8 sty 2011, 12:42

Grzyby napisał(a):Czyli w sumie raptem jest 2,5 razy bardziej żywotniejszy niż pasek <rotfl>
Wszystko się zużywa. Może i łańcuch sporo wolniej ale też :)


Ale nie grozi ci jego pęknięcie, a to jest duże coś. (sporo wcześniej jest sygnalizowane)
Łańcuch się rozciąga, jak się rozciągnie po prostu słychać jak pracuje, wtedy jedziesz na wymianę. Ale nie powinno CI to grozić wcześniej jak po 300 tyś. W przypadku paska nie masz żadnych objawów przecierania się paska.
Moja Micra jak ją kupiłem miała na liczniku 140 tyś hahaha ale łańcuch rozrządu już słyszalnie grzechotał. Zdawałem sobie sprawę z kręconego licznika, ale że wszystko inne było w porządku nabyłem to auto. Wymieniłem rozrząd, zrobiłem autem 35 tyś. Sprzedałem koleżance która zrobiła już ponad 30 i auto jeździ i o dziwo nie bierze więcej jak 100-150 ml oleju na 13 tyś (udało mi się to autko rozpędzić do 175 km – a jest to 1.0 Pb 54 km <diabełek> ). Ma przejechane spokojnie ponad 400 tysięcy (podobno przy tym przebiegu zaczynało być słychać łańcuch, no i znalazłem karteczkę która się przykleiła gdzieś w komorze ze kolejna wymiana oleju po 350 tyś :–) i nie wiem czy to ta ostatnia czy któraś wcześniejsza ). Od tego auta nie obawiam się już przebiegów 300 tyś w silnikach benzynowych japońskiej myśli technicznej.

To jest wyższość łańcucha nad paskiem.

Żeby nie było OT ja teraz wybrałbym spokojnie benzynę, najlepiej 2.3 koszta zakupu porównywalne z 2.0 ON może odrobinę wyższe.
Pozdrawiam,
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez Demetrios » 8 sty 2011, 13:23

Ja mam podobny problem. Z tą różnicą, że mi przysługuje tzw. paliwo rolnicze (czyli zwrot 80gr od każdego litra zakupionej ropy). No i w moim przypadku rocznie będę jeździł nie dużo autem ale gł. trasy po 250km. Więc ja raczej w moim przypadku stawiam na M6 diesel '06 lub '07 – w zależności co się trafi i w jakiej cenie. Obecnie mam 626 1.8l 16V i powiem szczerze, że osiągnięcie konkretnych mocy silnika wymaga wprowadzenie go na wysokie obroty a to ciągnie za sobą duże zużycia paliwa, które biją po kieszeni. A benzyna 5zł/l
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2010, 14:29
Posty: 58
Skąd: Białystok/Łódź
Auto: 626 1.8 16V
M3 1.6 Pb

Postprzez Barthez » 8 sty 2011, 13:52

Demetrios napisał(a):mi przysługuje tzw. paliwo rolnicze (czyli zwrot 80gr od każdego litra zakupionej ropy)

czy sa limity na ilosc paliwa? (np l/ha) i kto moze z nich korzystac?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Demetrios » 8 sty 2011, 17:17

tak, są limity, które zależą od powierzchni ziemi uprawnej. Ale ja się w nich mieszcze. Starczy na zalanie traktora i dwóch aut diesla. Oczywiście wszystko zależy kto czym pracuje. Jak ktoś ma 25-50ha gleby a zasówa potężną maszyną przeznaczoną do pracy na ponad 100ha, to się nie dziwmy, że nie każdy się w limitach wyrabia.
Tutaj znalazłem przykładową informację jednej z gmin na ten temat.

Urząd Gminy w Kościelcu przypomina, że producent rolny, który chce odzyskać część pieniędzy wydanych na olej napędowy używany do produkcji rolnej powinien w terminie od 1 września 2009 roku do 30 września 2009 roku złożyć odpowiedni wniosek do Wójta Gminy Kościelec. Do wniosku należy dołączyć faktury VAT za zakup oleju napędowego, które zostały wystawione w okresie od 1 marca 2009 roku do 31 sierpnia 2009 roku.

* limit zwrotu podatku akcyzowego w 2009 roku wynosi 73,10 zł x ilość ha użytków rolnych.
* limit oleju napędowego na 1 ha wynosi 86 litrów.
* stawka zwrotu części podatku akcyzowego na 1 litr oleju napędowego wynosi 0,85 zł.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2010, 14:29
Posty: 58
Skąd: Białystok/Łódź
Auto: 626 1.8 16V
M3 1.6 Pb

Postprzez Grzyby » 9 sty 2011, 15:17

JohnnyB szkoda że nie zrozumiałeś sensu moich postów. Pomimo że zaznaczyłem dlaczego je napisałem.
Nie neguję wyższości łańcucha nad paskiem (czytaj dokładniej). I nie zamierzam dyskutować nad rzeczami oczywistymi.
<czytaj>
Grzyby napisał(a): gromaciek napisał(a):jest łancuch wiec wymiany nie ma

i do tego się odniosłem
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Szalotka » 9 sty 2011, 21:36

Grzyby napisał(a):i do tego się odniosłem

No tak. Po przeanalizowaniu wszystkiego podtrzymuje Twoją racje :)
Ale takze trzymam sie swojej ze łancuch to lepsze rozwiązanie niz pasek. Czego wcale nie negowałes :)
Mimo tego ze pierwsza kontrola nastepuje po 250.000 km, ktora często konczy sie tylko jego naciągnieciem i to przewaznie dopiero po 300.000 km :)
Wymiana predzej czy pozniej bedzie ale to odległa kilometrowo przyszłosc :)
Szalotka
 

Postprzez Lukano » 12 sty 2011, 12:58

Ja wymieniałem łańcuch po 230 tysiącach. Po przeliczeniu kosztów wyszło tyle samo co kilka kompletów kosztów ;) pasek to jak by na raty to samo.
Ale tak jak pisaliście, pasek strzela i już, a łancuch słychać wczśniej. Ja przejechałem jakieś 20 tysięcy na bardzo szumiącym łańcuchu i nic się nie działo.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez brii » 12 sty 2011, 13:01

Działo – tylko nie zauważyłeś tej różnicy w osiągach wynoszącej 1-5% ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Lukano » 13 sty 2011, 11:19

Brii u mnie był tak wyciągnięty, że było nawet więcej niż 1-5 %.
Po zmianie dało się odczuć znaczną poprawę.
Chodziło mi bardziej o to, że jeździł słabo, ale jeździł, nic się nie zrywało, nie rozpadało jak na pasku.
Czyli jak się kończy mamy jeszcze czas na zebranie gotówki na naprawę. Same części kosztowały 1300 złotych.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez zippo50 » 26 sty 2011, 23:07

pierwsza dziewczyna i odrazu Miss Polonia
zippo
Początkujący
 
Od: 22 sty 2011, 11:59
Posty: 6

PostTen post został usunięty przez CLAU 3 lut 2014, 15:43.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Moto