Silnik przerywa

Postprzez Bandit » 9 sty 2011, 02:56

Sebaloz napisał(a):Na pierwszy strzał poszły wtryski: (wyczyszczone a uszczelniacze i podkładki wymienione)

Dokładnie, wtryski lubią się przybrudzić, a wtedy zamiast "wtryskiwać" mgiełkę leją ciurkiem i jest kicha, a nie odpowiednie spalanie mieszanki. Polecam wyjąć i przeczyścić każdemu. Tak samo podkładki pod wtryski i przelewy za jednym zamachem, to podstawa <spoko>
Sebaloz napisał(a):Później dolot:

No tam się zbiera kilogram syfu, głównie w kolektorze dolotowym, wyczyszczenie go to konieczność przy prawidłowej eksploatacji 10 letniego auta ;)
Sebaloz napisał(a):Głowica

Ja się aż tak daleko nie posunąłem, ale wiadomo czystość szczególnie dolocie, filtrach, kanałach dolotowych, zaworach i głowicy to podstawa <spoko>
Sebaloz napisał(a):A na koniec wałek

Niektóre wałki po prostu mają wadę konstrukcyjną i się wycierają, tu ładnie widać książkowe "przytarcie krzywki wałka" w DiTD :) Wystarczy założyć nowy (może być używany nawet od RF5C (jest taki sam)) i problem nie powinien się już powtórzyć ;)
Neonixos666 napisał(a):Podobno za taki stan wałka odpowiada olej

Kto czytał poradnik ten wie :P
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4427 (10/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nie mam

Postprzez Neonixos666 » 9 sty 2011, 03:02

się odrobiło lekcję :P
No wiesz na przeciągu 3 zmian a 20 to różnica jest i nie wiadomo co było lane przez te 20 zmian.
No ale jak kolega napisał te wałki czasem tak mają.



Przebieg ponad 200tyś.? czyli czas na dokładne myju myju dolotu <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Sebaloz » 9 sty 2011, 03:09

Neonixos666 napisał(a):No wiesz na przeciągu 3 zmian a 20 to różnica jest i nie wiadomo co było lane przez te 20 zmian.
No ale jak kolega napisał te wałki czasem tak mają.
Nowy wałek będzie się kąpał w odpowiednich płynach a na noc wykręcam go z auta i wkładam pod poduszkę <lol>

Neonixos666 napisał(a):Przebieg ponad 200tyś.? czyli czas na dokładne myju myju dolotu <spoko>
Od kolektora ssącego poprzez węże i IC wszyststko wyskrobane i wypłukane.

Lepiej nie czekać aż będzie tak:
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 23:08
Posty: 74
Skąd: Tychy/Ornontowice
Auto: 626GW DiTD '00 101KM

Postprzez Bandit » 9 sty 2011, 03:20

Sebaloz napisał(a):Nowy wałek będzie się kąpał w odpowiednich płynach

I wystarczy, nie wkładaj pod poduszkę, bo się krzywki powycierają :P (chyba, że pod poduszką też masz olej :P )
Sebaloz napisał(a):Lepiej nie czekać aż będzie tak

Znajomy widok <rotfl> też tak miałem w kolektorze i kanałach dolotowych, dobrze, że miesiąc temu się z tym uporałem, a wcześniej zastanawiałem się, gdzie mi 12 KM uciekło (hamownia jednak nie kłamie) hahaha
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4427 (10/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nie mam

Postprzez Sebaloz » 9 sty 2011, 03:39

Reasumując.
W moim przypadku na przerywanie zimnego silnika przy niskich temp. zewnętrznych pomogły wyżej opisane pozycje.
Mam nadzieję, że komuś przydadzą się moje wypociny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 23:08
Posty: 74
Skąd: Tychy/Ornontowice
Auto: 626GW DiTD '00 101KM

Postprzez Riki » 9 sty 2011, 16:22

Sebaloz napisał(a): prawie 230000.


Niezły nagar w silniku jak na owy przebieg. Dobrze, że Mazda już cyka....... :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez YgooR » 9 sty 2011, 17:00

Mechanik mojego ojca wspominał coś że do DITD pasuje wałek z 6 przed FL, jest z lepszych materiałów i się nie wyciera. Mówił że takie wkładają <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Bandit » 9 sty 2011, 17:28

YgooR napisał(a):Mechanik mojego ojca wspominał coś że do DITD pasuje wałek z 6 przed FL, jest z lepszych materiałów i się nie wyciera. Mówił że takie wkładają <glupek2>

Zgadza się i też ma oznaczenie RF2A :P tak jak pisałem :P
Bandit napisał(a): (może być używany nawet od RF5C (jest taki sam))
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4427 (10/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nie mam

Postprzez YgooR » 9 sty 2011, 17:51

Bandit napisał(a):Zgadza się i też ma oznaczenie RF2A

Ciekawe czy jest lepszy jakościowo czy taki sam, bo w 6 raczej wałków nie wymieniają tak często ja w DITD.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Riki » 9 sty 2011, 18:21

Taki sam. Jakość ta sama.

W RF5C wałki też się wycierają, nieco rzadziej m.in przez to, że auto ma fabryczne webasto = szybciej się nagrzewa w zimę i wałek ma lżej. Moja ma 260.000 licznikowo – wałek jak nowy. Olej zmieniany na czas i są tego efekty.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Bandit » 9 sty 2011, 18:28

Te produkowane później do RF5C nie są chyba lepsze jakościowo tylko takie same, ale raczej się nie wycierają ;)
Moja ma podobno 197 tyś i też wałek jak nowy, bez śladów wytarcia :)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4427 (10/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nie mam

Postprzez Sebaloz » 9 sty 2011, 21:08

Riki napisał(a):
Sebaloz napisał(a): prawie 230000.


Niezły nagar w silniku jak na owy przebieg. Dobrze, że Mazda już cyka....... :)


Zdjęcie z bieżącej strony wątku przedstawia kolektor bodajże z vectry(pierwszy lepszy z google graphics), nagar z mojego kolektora jest pokazany na stronie wcześniejszej. Jak widać u mnie nie było tego tak dużo.

Ps. po tych wszystkich operacjach spadło spalanie z 6,5 do 6 <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 23:08
Posty: 74
Skąd: Tychy/Ornontowice
Auto: 626GW DiTD '00 101KM

Postprzez robertss » 9 sty 2011, 22:21

Ło matko , ale wyngiel w tym oplu <lol> , jak to to w ogóle działało. Pytanko mam, czy złuszczony wałek na krzywkach jak na fotce z poprzedniej strony może mieć jakiś wpływ na moc silnika?
pzdr
kupię webasto do DITD
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez BogdanM » 10 sty 2011, 22:41

Witam !
Problem ten sam, na zimnym silniku szczególnie poniżej zera , przerywanie i zamulenie dopiero po osiagnieciu temp co trwa długo i dobrym nagrzaniu silnika jakies 20 km w porze zimowej problem ustaje.Żadnego dymienia ani na zimno ani na goraco

Pozdrawiam

BogdanM
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 sty 2011, 21:59
Posty: 24
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 -99" DiTD Wagon

Postprzez Riki » 10 sty 2011, 23:46

.......weź młoteczek i obstukaj SPV, czasem pomaga – prosto i szybko a może pomóc (doraźnie, wiadomo, że prędzej czy później i tak........)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez BogdanM » 20 sty 2011, 20:42

Od 1 miesiaca zalewam Mazde na Esso w Niemczech, więc co do paliwa to jestem raczej pewny.Gdy temp.spada ponizej 0 st. przerywa przy ok 1,5 tys obrotó. im cieplej tym lepiej. Moze ktos z Was ma zdjecie tego zaworu TCV, albo opisze w którym miejscu sie on znajduje??? Z góry wielkie dzieki......
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 sty 2011, 21:59
Posty: 24
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 -99" DiTD Wagon

Postprzez topik » 20 sty 2011, 21:39

BogdanM napisał(a):Moze ktos z Was ma zdjecie tego zaworu TCV, albo opisze w którym miejscu sie on znajduje???


Witam. W tym dziale jest post o TCV. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez marsel » 28 sty 2011, 18:19

czy przez wadliwe świece silnik na zimnym bedzie przerywał podczas rozpędzania? na goracym jest ok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 21:56
Posty: 232
Skąd: Turka
Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato

Postprzez Bandit » 28 sty 2011, 18:27

marsel napisał(a):czy przez wadliwe świece silnik na zimnym bedzie przerywał podczas rozpędzania?

Nie.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4427 (10/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nie mam

Postprzez marsel » 30 sty 2011, 23:40

no to co to może byc przyczyną :|
paliwo odpada bo nawet kiepskie jakby było to nie zamarznie bo temp nie jest wielce niska, ale tankuje juz tylko dobre, filtr paliwa nowy, powietrza nowy, egr zaślepiony, świece żarowe wyczyszczone z nagaru
a jak po odpaleniu ruszam to szarpie, złapie temp odpowiednią to jest ok i lata jak szalona
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 21:56
Posty: 232
Skąd: Turka
Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy