Zwiększanie mocy za pomocą cewki i oporników (Diesel)

Postprzez hunterro » 1 lis 2010, 09:07

Witam,
na razie tylko krótko wypowiem się na ten temat, ponieważ jeszcze nie byłem na hamowni i nie znam dokładnych parametrów wprowadzonych zmian i zamierzam jeszcze trochę polepszyć osiągi, jeżeli będzie to oczywiście możliwe ;)

Z racji tego, że co do jakości mojej pompy wtryskowej nie jestem do końca przekonany, czasy uzyskane na poszczególnych biegach będą słabsze niż u posiadaczy aut ze sprawnym mechanizmem, ale liczą się różnice na danym egzemplarzu.

Testy przeprowadzone wielokrotnie na Mazdzie Premacy 2.0 DiTD z 2002 roku, teoretycznie 101KM (pewnie mniej z racji wieku i przebiegu, ale to potwierdzę niedługo na hamowni).
Tak więc: 1400kg + moja skromna osoba 70kg + żona 50kg + pełen zbiornik paliwa ponad 50kg + opony zimowe 185/65/R14.
Pompy nie naprawiam, szkoda mi 3 tys zł, chyba że całkiem padnie...

Bez oporników:
Obroty max: 5100
Na 4 biegu od 60-100: 11,27
Na 5 biegu od 80-120: 18,21
Od 0-100: 13,16
Prędkość max: 172 km/h

Z opornikiem 50 ohm:
Obroty max: 5400
Na 4 biegu od 60-100: 9,34
Na 5 biegu od 80-120: 14,80
Od 0-100: 11,3
Prędkość max: 181 km/h

Są to średnie czasy z 8 pomiarów na każdą kategorię, czasem sporo lepsze, czasem gorsze, które zepsuły średnią, ale wyraźnie czuć różnicę, bardzo mocno ciągnie od dołu! (chociaż wolałbym mieć więcej mocy na 4 i 5 biegu ;))
Miło jednak dwukrotnie zejść od 0 do 100 poniżej 11 sekund :) Poprzednio miałem Mitsubishi Galanta z 98 roku 136 KM w benzynie i przyznam, że jest nie dużo gorzej, a nawet lepiej czuć przyspieszenie na 1,2,3 biegu. Za szybko wręcz trzeba zmieniać biegi, bo 4 tys obrotów osiąga momentalnie.
Dziś lub jutro spróbuję jeszcze z opornikiem 40 ohm.

PS: bardzo chciałbym w tym miejscu podziękować za pomoc Asaselllo, za jego cierpliwość i bezinteresowność! :) Potwierdza się wszystko co tu pisał, póki co polecam tą modyfikację!
Początkujący
 
Od: 20 paź 2010, 20:59
Posty: 4

Postprzez boczek86 » 3 lis 2010, 20:30

panowie jutro planuje zalozyc oporniki :) wiec odrazu po zalozeniu zdam wam relacje :) i planuje zalozyc 2 oporniki po 100 :) oczywiscie kupie wiecej i bede sobie kabinowal :)

panowie zrobione :) powiem tak :) efekt jest widoczny ale niewiem czy sie dobrze wpialem. zrobilem tak jak hawker jest to opisane na stronie numer 6 . zrobilem identycznie. tylko mam pytanie na filmiku jest pokazane ze podpinamy sie w drugi czyli srodkowy to czemu hawker podpia sie w pierwszy ?? czyzby u nas w bj byly te kable inaczej polozone?? i czy sprawdzal moze ktos podpinajac pod pierwszy?? czy wtedy gasnie ?? prosze o odpowiedz . pierwsze wrazenia to ze z pierwszego biegu szybciej sie zbiera :) kolejne biegi tez lepiej chodza :) ogolnie autko lepiej sie spisuje niz przed montazem :) oporniki jakie zastosowalem to 2 x 100 ohm polaczonych rownolegle :) probowalem tez 1 x 100 ohm i 1 x 150 ohm tez rownolegle ale niewidzialem roznicy co do jazdy, podlaczylem pozniej mniejszy opornik 47 ohm i tez za bardzo roznicy niebylo a troche sie grzal wiec przeszedlem na poczatkowa wersje :) 2 x 100 ohm. autko chodzi o niebo lepiej wiec wszystkim polecam taka modyfikacje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez kilerkiler » 5 sty 2011, 20:47

Panowie dokonaliscje rewolucj. Nie mam mazdy niestety ale comon reyla cdi panowie jak ugrysc cewka i opornikiem comon reyl? Myslalem troszke i doszlem do wniosku ze na listwie reyl jest czujnik cisnienia niestety ma 3 przewody jak tu sie podpiac ?
kilerkiler
 

Postprzez Barthez » 6 sty 2011, 11:18

kilerkiler napisał(a):Nie mam mazdy niestety ale comon reyla cdi

a zdradzisz tajemnice co to za auto, model, silnik?
(cdi – mietek? )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez kilerkiler » 6 sty 2011, 20:21

Czy moglby ktos ten temat troszke ujednolicic i wiecej informacj podac. Jaka jest charakterystyka tego spv napiecje biegunowosc . To samo z czujnikiem temperatury oraz cisnienia jakie tam jest napiecja gdzie plus gdzie minus a gdzie i jakie wyjscje przy jakich obrotach i cisnieniu jaka wartosc. Wiecej szczegolow nie mam mazdy a temat jest ciekawy . Chce cos w podobie z CR po kompinowac pomuszcie?
Ostatnio edytowano 6 sty 2011, 20:40 przez kilerkiler, łącznie edytowano 1 raz
kilerkiler
 

Postprzez kilerkiler » 6 sty 2011, 20:28

Mam problem obecnie ze sprinter 308 cdi marne 80km z 2,2 pojemnosci ale z potecjalem wolny most wystarczy dodac troszke koni i zwiekszyc obroty o okolo 500 i bedzie rakieta. Tylko informacj jak to zrobic brak. A WY tu macje ciekawy pomysl tylko wiecej szczegulow panowie podajcie?
kilerkiler
 

Postprzez Neonixos666 » 7 sty 2011, 00:26

tylko że wiesz tu temat bardziej nastawiony pod mazdy silnik i inaczej będzie to działać u ciebie nawet jak podane będą szczegóły.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Fiveopac » 7 sty 2011, 22:11

Kilerkiler prosze nie pisz posta pod postem, uzywaj przycisku Edytuj post by dodac tresc do poprzedniej wypowiedzi.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Bandit » 8 sty 2011, 14:59

kilerkiler napisał(a): Nie mam mazdy niestety ale comon reyla cdi panowie jak ugrysc cewka i opornikiem comon reyl

Nie ugryziesz. CR to nowsza konstrukcja, a cewki i oporniki wkładają do DiTD czyli silników konstrukcyjnie podobnych do TDI ;) bez szyny Common Rail ;) Lepiej już jedź do profesjonalistów i zmień program (Chiptuning) jeśli chcesz być zadowolony i zrobić to w bezpieczny dla auta sposób np tu http://superchip.pl
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 8 sty 2011, 15:09

słyszałem że jest nie smaczna :P . Tak jak kolega Bandit mówi, twój silnik nawet bardziej podatny jest zmianom elektronicznym niż nasze ditd w których musimy cuda wianki wymyślać bo nie da się zmienić oprogramowania tylko box. Jedziesz do firmy i mówisz że chcesz podnieść moc i jazda wkładają chipa i latasz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez marsel » 17 sty 2011, 00:30

założyłem dzisiaj 2x 100 i jest róznica, innych kombinacji nie próbowałem bo na tym setupie jeździ się fajnie, do 2000obr moment się zbiera, później turbinka śwista i auto szybko gwizda, fajna sprawa, przyspieszenie jest dużo lepsze i nie ma takiego muła z dołu
jeszcze jak uderze do domu do rodziców to w garażu pogrzebie przy wastegate z podkładkami może będzie jeszcze lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 21:56
Posty: 232
Skąd: Turka
Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato

Postprzez kyniuSCS » 28 sty 2011, 11:43

Witam Wszystkich Userów tego forum

Mazdę mam od dawna, ale do tej pory nie miałem czasu ani okazji poszukać na jej temat coś ciekawego.
Moją zabawka do tuningu jest fiat seicento, ale tam najlepszym sposobem na podniesienie mocy jest wymiana silnika na mocniejszy (najlepiej z punto lub innego większego fiata) – efekt gwarantowany, aczkolwiek poświeciłem juz pare PLN i godzin żeby to jeździło ...
Ale do rzeczy :
Padła mi turbina i zacząłem szperać po niecie i przypadkiem trafiłen na ten temat.
Mam Mazde 626 2.0 z 99r. (74KW) – nadwozie kombi (GW)
Turbina – własnie sie regeneruje – to model RHF3

Mam pytanie – czy w tym modelu tez mozna wykonać ten prosty zabieg podniesienia mocy??
Zaznaczam że wykozystywał bym go tylko czasami – patent z włącznikiem w kabinie – przy okazji ciagniecia przyczepy ( jest lekka ale duża i gabarytowa – stawia opór :D )

Jesli ktoś z Was podpinał cewke/opornik w takim silniku to proszę o info
Z góry dziekuję
kyniu

PS: czy długość oraz przekrój (mm) przewodu ma znaczenie ??. Bo gdybym chciał zrobić ten włącznik w kabinie to przewód będzie dość długi <co?>
kyniuSCS
 

Postprzez Neonixos666 » 28 sty 2011, 15:15

Ja mam taki opornik na przełącznik ale w RF4F a ty masz RF2A (silnik) jeśli chodzi o długość kabla to nie powinno być żadnego problemu możesz użyć kabla jak od głośników.

przeczytaj cały ten temat i tam jest odpowiedź na twoje pytanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kyniuSCS » 28 sty 2011, 16:10

Neonixos666 napisał(a):Ja mam taki opornik na przełącznik ale w RF4F a ty masz RF2A (silnik) jeśli chodzi o długość kabla to nie powinno być żadnego problemu możesz użyć kabla jak od głośników.

przeczytaj cały ten temat i tam jest odpowiedź na twoje pytanie.


ok, czytałem, ale nie wiedziałem jaki mam typ silnika – z tąd moje zapytanie :D
kyniuSCS
 

Postprzez siewcu » 29 sty 2011, 18:14

Wy na poważnie praktykujecie opornik-tuning ? Bierzecie przykład z czechów którzy nie mają pojęcia o tuningu ? Jak uważacie się za poważne forum mazdy to pisze o poważnych modach a nie o łatwej drodze do uszkodzenia silnika lub jego osprzętu.
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2011, 15:27
Posty: 60
Skąd: Wrocław

Postprzez Barthez » 29 sty 2011, 18:32

siewcu napisał(a):Wy na poważnie praktykujecie opornik-tuning ? Bierzecie przykład z czechów którzy nie mają pojęcia o tuningu ? Jak uważacie się za poważne forum mazdy to pisze o poważnych modach


a nie o łatwej drodze do uszkodzenia silnika lub jego osprzętu.[/quote]
nie zauwazylem aby Cie ktos zmuszal do modyfikacji. Chcesz robisz, nie chcesz nie robisz. Diecezja nalezy do Ciebie.
tu jest opisany jeden ze sposobow podniesienia mocy w ditd. sa tez inne i bardziej kosztowne :P
siewcu napisał(a): a nie o łatwej drodze do uszkodzenia silnika lub jego osprzętu.

komus sie coz zepsulo od opornika <co?> pokaz przyklad :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez boczek86 » 29 sty 2011, 19:18

SIEWCU no przyjacielu powiem ci ze ja zrobilem na oporniku 8 tysiecy i wszystko w jak najlepszym porzadku . a do tego z opornikiem lepiej sie jezdzi.

Barthez napisał(a):Chcesz robisz, nie chcesz nie robisz.
jezdzi i tu kolega ma swieta racje <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez fantom » 29 sty 2011, 21:31

siewcu napisał(a):Wy na poważnie praktykujecie opornik-tuning ? Bierzecie przykład z czechów którzy nie mają pojęcia o tuningu ? Jak uważacie się za poważne forum mazdy to pisze o poważnych modach a nie o łatwej drodze do uszkodzenia silnika lub jego osprzętu.


Tzn co sie stanie ? Tylko tak konkretnie a nie jakies ogolniki typu "silnik sie rozleci".
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez siewcu » 30 sty 2011, 01:05

No dobra, wygraliście. Rezystor-tuning dla pazernych jest nalepszym co może być...
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2011, 15:27
Posty: 60
Skąd: Wrocław

Postprzez Barthez » 30 sty 2011, 01:57

siewcu napisał(a):No dobra, wygraliście. Rezystor-tuning dla pazernych jest nalepszym co może być...

kolega ma racje. nie nalezy przesadzac z opornikami. oto skutki:

<lol>

siewcu – krytykowac latwo. zaproponuj inne rozwiazanie. czekam z niecierpliwoscia – chodzi o ditd
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje